Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Nicole123 schreef op 08-05-2025 om 20:03:

[..]

Nee, jij geeft er zelf een rare draai aan. Jij ageert tegen iets waarvan pas na een hele tijd blijkt dat het blijkbaar eigenlijk een mening uit VI is en niet iets wat iemand hier geschreven heeft of een algemeen nieuwsfeit. Zet dat er dan meteen bij. Dat scheelt een heleboel onduidelijkheid en verwijten van jou naar mij dat ik niet in je hoofd kan kijken.

Ik heb je bericht verder goed gelezen hoor, jij het mijne volgens mij niet. Ik heb prima door dat je het niet eens was met de mening in VI, dat schreef ik nota bene in de post die je citeert: Als jij geschreven had 'Bij VI zeiden ze zus en zo en daar ben ik het niet mee eens' dan had ik je veel beter begrepen en was ik het waarschijnlijk met je eens geweest.

Ass...sje...blief....zzeggggg. 

Hou eens op met mij woorden aan te praten die ik niet zo gezegd of bedoeld heb.

Ik heb tig nieuwsberichten geplaatst, en dan noem ik één keer dat ook VandaagInside napapagaait als voorbeeld, en in dat zelfde bericht noem ik ook één keer Welingelichtekringen als voorbeeld omdat ook zij m. i. dingen verkeerd omschrijven, en nou veeg je al mijn berichten over de VandaagInside-kam. Jij probeert altijd je tegenpartij ongeloofwaardig te maken. Schei daarmee uit.

Nicole123 schreef op 08-05-2025 om 20:37:

[..]

Je vindt moslims helemáál niet minderwaardig, maar praat wel op deze manier over ze. Geloof je het zelf nog?

Heb je het bij die hoofddoekdragende vrouwen nog steeds over dat voorbeeld van die ene vrouw waar je veel vaker mee komt en die jij blijkbaar als een soort standaard blijft zien hierin? Praat je ook wel eens met vrouwen die een hoofddoek dragen, ken je ze? Over het algemeen denken moslima's met een hoofddoek net zoals reformatorische vrouwen die altijd een rok of jurk dragen: ze willen dat graag zelf vanuit hun geloof. De meesten van hen vinden er niet zoveel van als anderen dat niet doen (vaak zelfs hun eigen - volwassen - kinderen) of lopen daar in ieder geval niet mee te koop. Al zijn er zeker bij beide groepen ook vrouwen die neerbuigend denken over degenen die hun normen en geloof niet delen. Vraag een reformatorisch christen eens wat er met mensen gebeurt die niet in God geloven of dat niet in de juiste - reformatorische - vorm gieten en je wordt er ook niet vrolijk van hoor.

Je doet het weerrrrrr. Je quote één klein stukje en laat de rest weg. Ik zal mijn hele bericht onderaan quoten.

Je schrijft dat ik het steeds over die ene vrouw als voorbeeld heb. Ik vraag me nu af 'welke vrouw?' want ik zie er steeds meer. Nog effe en dan voel ik me toerist in het mooie Nederland waar ik geboren en getogen ben. 

Of ik wel eens met een vrouw met hoofddoek praat?? Als je me altijd zo goed hebt gelezen dan weet je dat ik er zelfs mee heb gewerkt. En die vrouw droeg de hoofddoek alleen als ze naar het werk kwam of naar huis ging. Niet omdat ze dat graag wou, niet omdat haar echtgenoot dat graag wou, maar omdat haar schoonvader dat wou.

Verder kan ik het zwaar oneens zijn over besnijdenis en eerwraak, maar dat betekend niet dat ik de moslim minderwaardig zie. Ik ben het alleen oneens met hun gedachtegoed. Ik kan respect hebben voor de moslim die aan ramadan doet, maar tegelijkertijd vind ik het ongezond en ik geloof niet dat hun God van hen zou verlangen om overdag niet te eten en drinken (bij warm weer) en dan na zonsondergang ruimschoots in te halen. Het lichaam heeft dan nachtdienst.

Ow, en die hoofddoek dragende vrouw die niet geholpen wilde worden door een vrouw zonder hoofddoek, die vind ik dom en cru. Dan krijgt ze van mij iig zeker geen groetjes gewenst vanwege wat ze zegt of doet. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat ik haar daarom geen fijne vrouw vind en haar niet moet, maar dat betekend niet dat ik daarom alle moslims niet moet.

En iemand die denkt dat een zus vermoord kan worden omdat ze te westers werd vind ik nog dommer. Maar zeg dan niet dat westerse mensen neer kijken op de moslim, want dat blijkt in zulke gevallen juist andersom.

Mijn bericht waarvan je alleen vetgedrukte quote en de rest achterwege liet:

Daar ben ik ook wel van overtuigd dat niet iedere moslim zo zou denken. In ieder geval niet hardop. Maar dan toch worden jonge vrouwen en meisjes wel eens lastig gevallen of nagesist zonder dat iemand dan zegt 'stop daarmee', maar misschien is dat omdat ze hun 'broeder' niet willen afvallen, is mijn vermoeden.

Maar hier vind volgens mij niemand moslims minderwaardig. Als men het niet eens is (bv over eerwraak, besnijdenis etc) dan word dat genoemd en besproken, net zoals dat genoemd zou worden bij iedereen. Maar de hoofddoekdragende jonge vrouwen doen soms wel alsof de westerse vrouw niet deugd.Dat iemand vind dat hij zijn zus kan vermoorden omdat ze te westers word, zegt wel weer heel veel over de gedachten die men heeft over westerse Nederlanders

Fleurtje_5 schreef op 09-05-2025 om 08:37:

[..]

Ass...sje...blief....zzeggggg.

Hou eens op met mij woorden aan te praten die ik niet zo gezegd of bedoeld heb.

Ik heb tig nieuwsberichten geplaatst, en dan noem ik één keer dat ook VandaagInside napapagaait als voorbeeld, en in dat zelfde bericht noem ik ook één keer Welingelichtekringen als voorbeeld omdat ook zij m. i. dingen verkeerd omschrijven, en nou veeg je al mijn berichten over de VandaagInside-kam. Jij probeert altijd je tegenpartij ongeloofwaardig te maken. Schei daarmee uit.

Nee, zo zat het niet. Ik veeg helemaal niet al jouw berichten over de VI kam. Jij ageert diverse keren over dat er gedaan wordt alsof het Efteling uitje over jonge kindjes zou gaan. Na een hele tijd blijkt dat dat eigenlijk een mening uit VI was waar je tegenin aan het gaan bent, in plaats van een mening hier of in het algemeen. Dat is het enige wat ik zeg en wat ook gewoon terug te lezen is in je berichten. Ik heb al veel eerder gezegd: als je gewoon geschreven had 'In VI en op Welingelichtekringen doen ze alsof het jonge kindjes zijn, dat is misleidend zeg!' dan was ik het helemaal met je eens geweest. Het gaat me erom dat je een extreme mening ergens vandaan haalt en het dan brengt als algemeenheid, in plaats van de bron even te vermelden. Zeker als het om vrij discutabele bronnen gaat als het op feiten aan komt is zo'n bronvermelding nogal belangrijk om een discussie helder te houden. Je mag er zelf mee uitscheien om op deze manier mij zwart proberen te maken als ik gewoon zoiets aangeef.

Fleurtje_5 schreef op 09-05-2025 om 08:47:

[..]

Je doet het weerrrrrr. Je quote één klein stukje en laat de rest weg. Ik zal mijn hele bericht onderaan quoten.

Je schrijft dat ik het steeds over die ene vrouw als voorbeeld heb. Ik vraag me nu af 'welke vrouw?' want ik zie er steeds meer. Nog effe en dan voel ik me toerist in het mooie Nederland waar ik geboren en getogen ben.

Of ik wel eens met een vrouw met hoofddoek praat?? Als je me altijd zo goed hebt gelezen dan weet je dat ik er zelfs mee heb gewerkt. En die vrouw droeg de hoofddoek alleen als ze naar het werk kwam of naar huis ging. Niet omdat ze dat graag wou, niet omdat haar echtgenoot dat graag wou, maar omdat haar schoonvader dat wou.

Verder kan ik het zwaar oneens zijn over besnijdenis en eerwraak, maar dat betekend niet dat ik de moslim minderwaardig zie. Ik ben het alleen oneens met hun gedachtegoed. Ik kan respect hebben voor de moslim die aan ramadan doet, maar tegelijkertijd vind ik het ongezond en ik geloof niet dat hun God van hen zou verlangen om overdag niet te eten en drinken (bij warm weer) en dan na zonsondergang ruimschoots in te halen. Het lichaam heeft dan nachtdienst.

Ow, en die hoofddoek dragende vrouw die niet geholpen wilde worden door een vrouw zonder hoofddoek, die vind ik dom en cru. Dan krijgt ze van mij iig zeker geen groetjes gewenst vanwege wat ze zegt of doet. Eigenlijk kan ik wel zeggen dat ik haar daarom geen fijne vrouw vind en haar niet moet, maar dat betekend niet dat ik daarom alle moslims niet moet.

En iemand die denkt dat een zus vermoord kan worden omdat ze te westers werd vind ik nog dommer. Maar zeg dan niet dat westerse mensen neer kijken op de moslim, want dat blijkt in zulke gevallen juist andersom.

Mijn bericht waarvan je alleen vetgedrukte quote en de rest achterwege liet:

Daar ben ik ook wel van overtuigd dat niet iedere moslim zo zou denken. In ieder geval niet hardop. Maar dan toch worden jonge vrouwen en meisjes wel eens lastig gevallen of nagesist zonder dat iemand dan zegt 'stop daarmee', maar misschien is dat omdat ze hun 'broeder' niet willen afvallen, is mijn vermoeden.

Maar hier vind volgens mij niemand moslims minderwaardig. Als men het niet eens is (bv over eerwraak, besnijdenis etc) dan word dat genoemd en besproken, net zoals dat genoemd zou worden bij iedereen. Maar de hoofddoekdragende jonge vrouwen doen soms wel alsof de westerse vrouw niet deugd.Dat iemand vind dat hij zijn zus kan vermoorden omdat ze te westers word, zegt wel weer heel veel over de gedachten die men heeft over westerse Nederlanders

Hou eens op met mij zo zwart proberen te maken. Als ik op iets uit een post reageer dan quote ik heel vaak alleen het deel waarop ik reageer. Niet enkel bij jou, bij iedereen. Dan is het duidelijk waar ik precies op reageer en hoeven anderen minder door lange quotes te scrollen. In mijn ogen is het forum etiquette om niet onnodig lange quotes te plaatsen en alleen te quoten waar je op reageert. Anderen hier doen dat trouwens ook gewoon. Jammer dat je het van mij dan direct weer heel negatief uitlegt. Er stond niks in de rest van je post wat iets afdoet aan mijn reactie. 

Je illustreert trouwens precies wat ik bedoelde. Je zegt weliswaar dat je hoofddoekdragende vrouwen steeds meer ziet, maar als het gaat om jouw stelling over hoofddoekdragende vrouwen die menen dat een niet-hoofddoekdragende vrouw niet deugt dan kom je met een enkele uitzondering van een of twee vrouwen. Je schrijft 'En die vrouw droeg de hoofddoek alleen als ze...' en 'en die hoofdoekdragende vrouw die niet geholpen wilde worden'. Dat zijn dus twee losse voorbeelden van individuen, waarvan volgens mij er minstens een al behoorlijk lang geleden is, toch? En je blijft haar maar keer op keer opvoeren als het standaard beeld van een moslimvrouw. Wat je daarmee doet is cherry picking. Er zijn talloze vrouwen met een hoofddoek, maar jij pikt er een of twee uit die er op een specifieke manier mee omgaan of over praten en doet alsof dat de hele waarheid is. Terwijl de hele waarheid is dat een hoofddoek dragen voor moslima's ongeveer dezelfde betekenis heeft als een rok/jurk dragen voor reformatorische vrouwen. En de manier waarop ze ermee omgaan richting anderen ook. 

Zorgelijke toename Hindoe discriminatie in Nederland.  Goh..

Alice12 schreef op 09-05-2025 om 10:39:

Zorgelijke toename Hindoe discriminatie in Nederland. Goh..

Hoe zou dat komen of mag je dat niet zeggen.

Muurbloem1985 schreef op 09-05-2025 om 12:35:

[..]

Hoe zou dat komen of mag je dat niet zeggen.

Je mag alles zeggen. Hier op het forum zelfs als dat een racistische insinuatie is richting een complete bevolkingsgroep/religieuze groep, verpakt in een vage retorische vraag zodat het er niet te dik bovenop ligt en je bij weerwoord je er mooi uit kunt draaien en omlijst met 'je mag tegenwoordig ook niks meer zeggen' gejammer omdat anderen je hier gewoon weerwoord mogen geven op de dingen die je schrijft.

Nicole123 schreef op 09-05-2025 om 13:17:

[..]

Je mag alles zeggen. Hier op het forum zelfs als dat een racistische insinuatie is richting een complete bevolkingsgroep/religieuze groep, verpakt in een vage retorische vraag zodat het er niet te dik bovenop ligt en je bij weerwoord je er mooi uit kunt draaien en omlijst met 'je mag tegenwoordig ook niks meer zeggen' gejammer omdat anderen je hier gewoon weerwoord mogen geven op de dingen die je schrijft.

Volgends mij had ik het niet tegen jou

Ondertussen gaat het hier allang niet meer over asielzoekers, maar meer over mensen uit moslimlanden bashen. Zullen we teruggaan naar asiel?

Minister Faber blijft in plaats van grote problemen oplossen micromanagen over een uitje van asielzoekers. En nog steeds niet direct richting COA, maar via de media. Dus vooral weer lekker ophef creëren en oude koeien uit de sloot zoveel mogelijk uitmelken, zodat weer een beeld geschapen wordt van asielzoekers die alleen maar rellen. Ze is boos dat de asielzoekersjongeren nu een ander uitstapje gaan maken, want van haar moeten ze het land uit. Ze is blijkbaar even vergeten dat ze zelf de minister is die dat dan zou moeten regelen, het COA gaat helemaal niet over uitzettingen. Als Faber dat blijkbaar niet kan (bijv omdat de jongeren waarom het gaat helemaal niks gedaan hebben waarvoor het land uit gezet worden een mogelijkheid is) dan hoeft ze dat niet af te gaan schuiven op haar eigen uitvoeringsinstantie voor asielopvang.
https://nos.nl/artikel/2566569-minister-faber-boos-om-nieuw-uitje-friese-asielzoekers-gaat-met-coa-in-gesprek

Muurbloem1985 schreef op 09-05-2025 om 13:19:

[..]

Volgends mij had ik het niet tegen jou

Probeer je me nou de mond te snoeren? Eerst jammeren dat jij zogenaamd iets niet zou mogen zeggen (terwijl je het net gezegd hebt en het niet gewist is) en als ik daarop antwoord met dat je dat prima mag zeggen maar wel weerwoord kan verwachten mij aanvallen dat ik niet zou mogen reageren? Volgens mij schrijf je op een openbaar forum, iedereen mag hier reageren. 

Nicole123 schreef op 09-05-2025 om 13:33:

[..]

Probeer je me nou de mond te snoeren? Eerst jammeren dat jij zogenaamd iets niet zou mogen zeggen (terwijl je het net gezegd hebt en het niet gewist is) en als ik daarop antwoord met dat je dat prima mag zeggen maar wel weerwoord kan verwachten mij aanvallen dat ik niet zou mogen reageren? Volgens mij schrijf je op een openbaar forum, iedereen mag hier reageren.

Grappig dat dat van iemand komt die beweert dat er meer moslimhaat is dan jodenhaat zonder enig bewijs behalve half bakken en mensen woorden in de mond legt.

Nicole123 schreef op 09-05-2025 om 13:27:

Ondertussen gaat het hier allang niet meer over asielzoekers, maar meer over mensen uit moslimlanden bashen. Zullen we teruggaan naar asiel?

Minister Faber blijft in plaats van grote problemen oplossen micromanagen over een uitje van asielzoekers. En nog steeds niet direct richting COA, maar via de media. Dus vooral weer lekker ophef creëren en oude koeien uit de sloot zoveel mogelijk uitmelken, zodat weer een beeld geschapen wordt van asielzoekers die alleen maar rellen. Ze is boos dat de asielzoekersjongeren nu een ander uitstapje gaan maken, want van haar moeten ze het land uit. Ze is blijkbaar even vergeten dat ze zelf de minister is die dat dan zou moeten regelen, het COA gaat helemaal niet over uitzettingen. Als Faber dat blijkbaar niet kan (bijv omdat de jongeren waarom het gaat helemaal niks gedaan hebben waarvoor het land uit gezet worden een mogelijkheid is) dan hoeft ze dat niet af te gaan schuiven op haar eigen uitvoeringsinstantie voor asielopvang.
https://nos.nl/artikel/2566569-minister-faber-boos-om-nieuw-uitje-friese-asielzoekers-gaat-met-coa-in-gesprek

En dat is dus precies de reden dat ik geld gegeven heb aan de inzameling voor geld voor een uitje voor AZC kinderen. Hoeveel duidelijker wil je het hebben dat Faber geen enkel asielkind een uitje of een leuke activiteit gunt.

Minister Faber wil een einde maken aan alle uitjes voor asielzoekers in Nederland. Ze gaat binnenkort met het Centraal Orgaan Asielzoekers (COA) in gesprek over het schrappen van hun activiteitenbudget. Ze vindt dat er al veel geld naar de opvang van asielzoekers gaat en vindt de uitjes een goede bezuinigingspost.

Als Faber wil bezuinigen kan ze beter een einde maken aan veel te dure noodopvang, ik vermoed dat ze daar honderden miljoenen mee bespaart, waarschijnlijk is het activiteitenbudget maar een fractie daarvan.

Muurbloem1985 schreef op 09-05-2025 om 13:35:

[..]

Grappig dat dat van iemand komt die beweert dat er meer moslimhaat is dan jodenhaat zonder enig bewijs behalve half bakken en mensen woorden in de mond legt.

Vreemde omdraaiing. Jij snoert mij de mond met 'ik had het niet tegen jou' als ik reageer op een openbaar forum. Je schreef nota bene 'of mag dat niet gezegd worden', ik schreef dat je dat wel mag zeggen en vervolgens loop jij op mij in te hakken over dat ik niet mee zou mogen schrijven? Kijk nog eens naar die bijbeltekst over anderen behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden.

Daarnaast heb ik juist wel diverse onderbouwing gegeven voor mijn bewering, waaronder verwijzing naar onderzoeken met bron en al, terwijl jij mijn vraag over of je kwaadspreken over de ene religie of de andere even erg vindt nog altijd ontwijkt. Waarom beschuldig je mij steeds van wat je juist zelf het hardste doet?

Nicole123 schreef op 09-05-2025 om 

Daarnaast heb ik juist wel diverse onderbouwing gegeven voor mijn bewering, waaronder verwijzing naar onderzoeken met bron en al, terwijl jij mijn vraag over of je kwaadspreken over de ene religie of de andere even erg vindt nog altijd ontwijkt. Waarom beschuldig je mij steeds van wat je juist zelf het hardste doet?

Kom op dan met die bron van je want die onderbouwing is maar slap.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.