Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

07-05-2025 om 08:46 Topicstarter

Ja, maar die queer moet gewoon in de kast blijven en die andere mensen weten gewoon nog niet dat je in Nederland queer mensen niet mag mishandelen/vermoorden, maar dat gaan we ze misschien uitleggen bij de volgende theedrinkceremonie.

*sarcasmemodus*

Tja herhaling van zetten. We keuren dit hier allemaal af, en vinden dat deze misdaden bestraft moeten worden.

Daglichtlamp schreef op 07-05-2025 om 08:57:

Tja herhaling van zetten. We keuren dit hier allemaal af, en vinden dat deze misdaden bestraft moeten worden.

Ja dat is zo. Het is alleen jammer dat er in de rechtspraak dus toch anders mee omgegaan wordt. En dat roept ook een bepaald sentiment op. Ik denk dat wanneer de rechters wel zwaarder straffen met intrekken van een verblijfsvergunning en uitzetten, mensen toch een ander geluid kunnen laten horen.

Maar goed, Nederland is wat mij betreft toch al behoorlijk zwak qua straffen en het respect voor de hulpdiensten lijkt met het jaar te verminderen. Kijk naar wat in Scheveningen is gebeurd en dan zijn er 0 arrestaties verricht. Wat voor signaal geef je dan af als politie/overheid? 

Een Pro Palestijnse demonstratie in Leiden gisteren waarbij wederom vernielingen zijn aangericht bij de Universiteit, 75 aanhoudingen maar die staan vandaag alweer buiten. 

En nee zwaarder straffen met celstraffen zal niet werken, maar wellicht wel met (maatschappelijke) strafuren, ouders verantwoordelijk houden voor de schade door hun kinderen, en hogere geldboetes.

Maar jij wilt die strengere straffen toch juist voor alle misdrijven?
Zelf denk ik dat bij bezettingen collectieve verantwoordelijkheid moet gaan gelden. Dat elke aanwezige aangeslagen kan worden voor de aangerichte vernielingen. Nu moet aangetoond worden wie precies wat heeft gedaan.

Maar hier wellicht offtopic, sorry.

Loeki72 schreef op 06-05-2025 om 18:46:

[..]

Ik ben in mijn leven alleen maar lastig gevallen door puur Nederlandse jongens/mannen. De meeste mannen vallen vrouwen lastig. Maar als ze een kleurtje hebben of uit een ander land komen is het ineens een probleem? Wat een racistische gedacht weer.

Puur Nederlandse mannen? Witte mannen dus? Want de 3e generatie Marokkaanse of Turkse mannen zijn ook gewoon Nederlanders toch? 

Tja ik niet. En ik kan je zeggen, maar dat is slechts mijn ervaring, dat ik meer agressie/intimidatie ondervind tijdens mijn werk van de (Nederlandse) mannen met een migratieachtergrond dan van de "puur" Nederlandse mannen. En dat zijn soms best angstige situaties voor mijn leerlingen. 

Ook ken ik voorbeelden van CBR medewerkers die te maken hebben met agressie wat  merendeels komt vanuit niet puur Nederlandse mannen. En ook het gelijk trekken van de racisme/discriminatie kaart bij een negatieve uitslag van een examen.

Daarmee zeg ik niet dat alle mannen met een migratieachtergrond zo zijn, ik denk dat het te maken heeft met een cultuurverschil. En daar is nog veel winst te behalen, het besef dat "we" in Nederland anders omgaan met mensen dan in het land van herkomst. Niet alleen als maatschappij, maar ook naar overheid en hulpinstanties. Het erge is, dat het door veel "puur" Nederlandse jongeren overgenomen wordt en stoer is om met een half Marokkaans danwel Arabisch accent mensen uit te schelden of gewoon überhaupt op die manier te praten met elkaar. En een aantal jongeren die hier geboren zijn maar een andere cultuur hebben kunnen schijnbaar ook geen fatsoenlijk Nederlands spreken. 

En als laatste, ik denk dat de beelden die we gezien hebben vanuit Scheveningen nou ook niet echt bijdragen aan het verminderen van negatieve sentimenten tov mensen met een migratieachtergrond. (En ja, ook puur Nederlandse jongeren rellen met voetbalwedstrijden of bij een bijeenkomst over een AZC of bij boeren protesten, en dat is ook schandelijk en die moeten ook zwaar bestraft worden)

Dus al met al, is er voor veel mensen een geldige reden om minder mensen met een migratieachtergrond te willen in Nederland. En dus minder asielzoekers te willen. 

Overigens speelt dit sentiment van beide kanten natuurlijk. De uitersten worden steeds extremer, de "pure" Nederlanders worden steeds extremer en racistischer in hun uitspraken, maar dit geldt evenzogoed voor mensen met een migratieachtergrond, de dingen die een aantal van hen uitkramen zijn ook gewoon extreem en discriminerend naar Nederlanders toe. Zeker nu met de oorlog in Gaza is het er niet op vooruitgegaan. 

Het zou mooi zijn wanneer al die mensen die gedoneerd hebben voor dat uitje zich in zouden zetten voor een betere integratie dmv zich vrijwillig opgeven als begeleider op een AZC oid. Daar heb je meer aan dan geld doneren. Want die onrust tussen jongeren van Nederlandse afkomst en jongeren vanuit een AZC neem je niet weg door ze 1 dag mee te nemen naar de Efteling.

Daglichtlamp schreef op 07-05-2025 om 09:38:

Maar jij wilt die strengere straffen toch juist voor alle misdrijven?
Zelf denk ik dat bij bezettingen collectieve verantwoordelijkheid moet gaan gelden. Dat elke aanwezige aangeslagen kan worden voor de aangerichte vernielingen. Nu moet aangetoond worden wie precies wat heeft gedaan.

Maar hier wellicht offtopic, sorry.

Ja dat laatste lijkt me een heel goed plan. 

Vwb het eerste, ja klopt maar ik zou ook graag zien dat de bijkomstige straf van intrekken van een verblijfsvergunning vaker ingezet wordt bij zwaardere misdrijven. Nou nee niet vaker, gewoon altijd. Is dat dan onevenredig zwaarder tov mensen met een Nederlands paspoort? Ja misschien wel, maar aan criminelen hebben we geen tekort en die kunnen we als land missen als kiespijn. 

Kijk naar die Syrische broers die hun zus vermoord hebben met eerwraak. Zijn gevlucht voor een vreselijke burgeroorlog, naar een Westers land, en hebben vervolgens problemen met het feit dat hun zus te Westers is geworden en vermoorden haar op een beestachtige wijze. Wat doe je dan hier? Ga dan maar lekker terug naar Syrië, ook al ben je daar je eigen leven niet zeker. Kennelijk is het veilig genoeg voor vader om daarheen terug te vluchten. 

Je kunt niet hierheen vluchten voor oorlog in eigen land en vervolgens de mensen in je nieuwe land (of je eigen familie) op welke manier dan ook een vorm van geweld aan doen. En al zeker niet met de reden dat de Westerse gebruiken of vrijheden je niet aanstaan. 

Eerwraak wordt terecht streng bestraft, hier kregen vier daders 25 jaar:
https://www.ad.nl/binnenland/25-jaar-cel-voor-voor-broers-en-neven-eerwraakmoord-roshin-kwam-op-gruwelijke-wijze-om-het-leven~afc9b1a2/
Gelukkig niet alleen degene die uiteindelijk de moord gepleegd heeft, de anderen waren net zo verantwoordelijk vond de rechtbank.

Daglichtlamp schreef op 07-05-2025 om 09:59:

https://www.ad.nl/binnenland/25-jaar-cel-voor-voor-broers-en-neven-eerwraakmoord-roshin-kwam-op-gruwelijke-wijze-om-het-leven~afc9b1a2/
Gelukkig niet alleen degene die uiteindelijk de moord gepleegd heeft, de anderen waren net zo verantwoordelijk vond de rechtbank.

Ja en dan mogen ze wat mij betreft uitgezet worden naar Syrië. Zulke mensen hebben we helemaal niks aan in Nederland. 

Daglichtlamp schreef op 07-05-2025 om 09:59:

Nadat de dader zijn straf hoorde, moest hij door de parketpolitie in bedwang gehouden worden. De verdachten gaan in hoger beroep”

Onbegrijpelijk! Kan niet hard genoeg (af) gestraft worden dit soort praktijken.

Hoger beroep zou eigenlijk niet mogelijk moeten zijn in dit soort gevallen.

Zilver_gray schreef op 07-05-2025 om 10:07:

[..]

Nadat de dader zijn straf hoorde, moest hij door de parketpolitie in bedwang gehouden worden. De verdachten gaan in hoger beroep”

Onbegrijpelijk! Kan niet hard genoeg (af) gestraft worden dit soort praktijken.

Hoger beroep zou eigenlijk niet mogelijk moeten zijn in dit soort gevallen.

Je kunt hoger beroep niet specifiek voor bepaalde zaken uitsluiten. Ik hoop dan altijd dat de straf in hoger beroep nog hoger uitvalt.

Daglichtlamp schreef op 07-05-2025 om 10:12:

[..]

Je kunt hoger beroep niet specifiek voor bepaalde zaken uitsluiten. Ik hoop dan altijd dat de straf in hoger beroep nog hoger uitvalt.

Ja, ik snap dat je ook daarin geen onderscheid mag maken, maar dit is zo afschuwelijk. Ja laat het nog hoger uitvallen inderdaad. Zal ze leren!

Miraval schreef op 07-05-2025 om 09:42:

[..]

Puur Nederlandse mannen? Witte mannen dus? Want de 3e generatie Marokkaanse of Turkse mannen zijn ook gewoon Nederlanders toch?

Tja ik niet. En ik kan je zeggen, maar dat is slechts mijn ervaring, dat ik meer agressie/intimidatie ondervind tijdens mijn werk van de (Nederlandse) mannen met een migratieachtergrond dan van de "puur" Nederlandse mannen. En dat zijn soms best angstige situaties voor mijn leerlingen.

Ook ken ik voorbeelden van CBR medewerkers die te maken hebben met agressie wat merendeels komt vanuit niet puur Nederlandse mannen. En ook het gelijk trekken van de racisme/discriminatie kaart bij een negatieve uitslag van een examen.

Daarmee zeg ik niet dat alle mannen met een migratieachtergrond zo zijn, ik denk dat het te maken heeft met een cultuurverschil. En daar is nog veel winst te behalen, het besef dat "we" in Nederland anders omgaan met mensen dan in het land van herkomst. Niet alleen als maatschappij, maar ook naar overheid en hulpinstanties. Het erge is, dat het door veel "puur" Nederlandse jongeren overgenomen wordt en stoer is om met een half Marokkaans danwel Arabisch accent mensen uit te schelden of gewoon überhaupt op die manier te praten met elkaar. En een aantal jongeren die hier geboren zijn maar een andere cultuur hebben kunnen schijnbaar ook geen fatsoenlijk Nederlands spreken.

En als laatste, ik denk dat de beelden die we gezien hebben vanuit Scheveningen nou ook niet echt bijdragen aan het verminderen van negatieve sentimenten tov mensen met een migratieachtergrond. (En ja, ook puur Nederlandse jongeren rellen met voetbalwedstrijden of bij een bijeenkomst over een AZC of bij boeren protesten, en dat is ook schandelijk en die moeten ook zwaar bestraft worden)

Dus al met al, is er voor veel mensen een geldige reden om minder mensen met een migratieachtergrond te willen in Nederland. En dus minder asielzoekers te willen.

Overigens speelt dit sentiment van beide kanten natuurlijk. De uitersten worden steeds extremer, de "pure" Nederlanders worden steeds extremer en racistischer in hun uitspraken, maar dit geldt evenzogoed voor mensen met een migratieachtergrond, de dingen die een aantal van hen uitkramen zijn ook gewoon extreem en discriminerend naar Nederlanders toe. Zeker nu met de oorlog in Gaza is het er niet op vooruitgegaan.

Het zou mooi zijn wanneer al die mensen die gedoneerd hebben voor dat uitje zich in zouden zetten voor een betere integratie dmv zich vrijwillig opgeven als begeleider op een AZC oid. Daar heb je meer aan dan geld doneren. Want die onrust tussen jongeren van Nederlandse afkomst en jongeren vanuit een AZC neem je niet weg door ze 1 dag mee te nemen naar de Efteling.

Ja, witte boerenjongens. 

Daglichtlamp schreef op 07-05-2025 om 10:12:

[..]

Eens. Hoger beroep moet altijd mogelijk zijn, dat is onderdeel van onze rechtspraak. Helaas vallen straffen in hoger beroep in Nederland vaker lager of gelijk uit dan hoger. 

Dus er is ook nog een kans dat de straffen verlaagd worden. In dit geval lijkt me dat onwaarschijnlijk, ik hoop dat de straffen hoger uitvallen naar levenslang. 

Loeki72 schreef op 07-05-2025 om 10:18:

[..]

Ja, witte boerenjongens.

Ja dat is klote. Sowieso lastig gevallen worden door mannen is zwaar kut.

Jouw ervaring is echter n=1. 

Onderzoek van het CBS wijst uit dat mensen met een migratieachtergrond oververtegenwoordigd zijn in misdrijven.

https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED?utm_source=chatgpt.com

"Specifieke cijfers over zedenmisdrijven naar migratieachtergrond zijn schaars. In 2014 werden 3.350 mensen verdacht van een zedenmisdrijf. Van deze verdachten had 58% een Nederlandse achtergrond, 11% een westerse migratieachtergrond en 31% een niet-westerse migratieachtergrond. Aangezien personen met een niet-westerse migratieachtergrond ongeveer 12% van de bevolking uitmaken, zijn zij relatief oververtegenwoordigd in deze cijfers.  

Een studie van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) uit 2007 concludeerde dat niet-westerse allochtonen relatief vaker zedenmisdrijven plegen dan autochtonen. Na correctie voor leeftijd en geslacht bleef er een oververtegenwoordiging bestaan, zij het in mindere mate."

(Bron chatGPT)

Poezenmeisje

Poezenmeisje

07-05-2025 om 12:31 Topicstarter

Ik ben wel benieuwd hoe je 398 dagen gevangenisstraf krijgt in Nederland?
(Het vetgedrukte komt uit het artikel en kan ik niet 'gewoon' maken).

https://112groningen.nl/407336/groningen/man-heeft-398-dagen-gevangenisstraf-tegoed-bij-controle-reisdocumenten/

Afgelopen week tijdens een grenscontrole op de A7 controleerden de Marechaussee een bus. In deze bus troffen ze een Somalische vreemdeling aan. Hij was niet in het bezit van de vereiste documenten om in Nederland te verblijven.

Om deze reden hebben ze de man meegenomen naar onze Brigade en hebben we vingerafdrukken afgenomen. Hiermee kon de identiteit van de man worden vastgesteld, waaruit bleek dat hij gesignaleerd stond voor een gevangenisstraf van 398 dagen. Ook moest hij nog een schadevergoeding van 1244 euro betalen. De man werd ingesloten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.