Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

felija schreef op 04-05-2025 om 18:12:

[..]

Ik stond er persoonlijk bij en heb alles meegekregen. Even teruglezen

Dacht dat je het had over een NOS artikel?

Dat ben ik helemaal met je eens, hoor, miraval, vond het vooral toepasselijk in dit topic vanwege de vijandigheid richting vreemden, wat absoluut niet bijdraagt aan meer vrede en stabiliteit in onze samenleving.
Ik hou mijn hart vast voor de toekomst van Jemenieten, Joden (nog altijd... , Gazanen, Sudanezen, Afghanen en nog zoveel meer mensen.
Er is vanavond helaas genoeg te herdenken.

felija schreef op 04-05-2025 om 15:16:

[..]

Ja. Je denkt dat ik lieg? Waarom moet ik me hiervoor verantwoorden?

Waarom is dit ineens zo moeilijk te geloven? En als het gaat over Marokkaanse/ asieljongeren die zich zouden misdragen, wordt het meteen voor zoete koek geslikt, algehele verontwaardiging.

Maar nee hoor, we zijn verder totaal niet bevooroordeeld of racistisch.

Yumi schreef op 04-05-2025 om 15:25:

[..]

Tja we moeten niet uitdagen en kritiek hebben, al helemaal niet. Dan vraag je er om... goede column van Lale Gül

In vrijheid Lale Gül: het is echt waar, we zijn in oorlog met de moslims

Ik weet niet of u het al doorhad, maar we zijn in oorlog. En wij zijn ook nog eens de aanvallende partij. Met wie dan?, hoor ik u denken. Met de moslims. Ja, echt waar. Dat vertelt namelijk onze Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme, Rabin Baldewsingh, aan de wereld, dus dan moet het wel waar zijn.

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1248564315/lale-gul-het-is-echt-waar-we-zijn-in-oorlog-met-de-moslims

https://archive.ph/9kM0d

Lale Gule is een goed voorbeeld, maar ook Ebru Umar.

Daglichtlamp schreef op 04-05-2025 om 18:21:

De inclusieve dodenherdenking doet precies dat. Die gaat niet alleen over slachtoffers in Gaza.
https://www.4meinclusief.nl/

Mwah... die hebben een nogal stuitende zin opgenomen over de Holocaust naar mijn mening. 

“De Holocaust had nooit mogen gebeuren. En mag ook geen legitimatie zijn voor de genocide in Gaza.”

Alsof dat iets met elkaar te maken heeft. De Holocaust kende een andere oorsprong dan de oorlog in Gaza. Wat het wel met elkaar gemeen heeft is antisemitisme. Maar Netanyahu is natuurlijk niet Gaza binnengevallen met het idee om de bevolking aldaar hetzelfde aan te doen als wat er mensen aangedaan is tijdens de Holocaust. 

Door de oorlog in Gaza wel apart te benoemen maar andere conflicten/oorlogen onder 1 noemer te scharen wekken ze wat mij betreft minstens de illusie dat het dus meer om het herdenken van Gaza gaat, dan al die andere oorlogen. 

En ook daar vind ik eigenlijk dat de Nationale Dodenherdenking moet blijven zoals die is, Nationaal. 

Daglichtlamp schreef op 04-05-2025 om 14:19:

[..]

En als ze al in het AZC zitten gaan ze door de speciale snelle procedure voor veilige landers. Dat deel heeft Faber inmiddels goed op orde.

Ik denk overigens dat er nog iets anders speelt bij het ongepaste gedrag van sommige asielzoekers richting meisjes. Deels gaat het hier inderdaad om ongepast gedrag, deels speelt ook mee is mijn indruk dat ook gepast gedrag richting 'onze' meisjes afgekeurd wordt.

Daar waar sprake is van bedreiging, aanranding of wat voor strafbaar gedrag ook moet er gewoon aangepakt en gestraft worden. Niemand hier vindt dat dat niet nodig is.

Dat is alleen jouw invulling, maar dat is niet zoals het echt is.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-05-2025 om 18:36

Fleurtje_5 schreef op 04-05-2025 om 18:35:

[..]

Dat is alleen jouw invulling, maar dat is niet zoals het echt is.

want jij werkt er? 

Miraval schreef op 04-05-2025 om 18:34:

[..]

En ook daar vind ik eigenlijk dat de Nationale Dodenherdenking moet blijven zoals die is, Nationaal.

Ik heb even teruggezocht, in 2022 werd bijvoorbeeld verwezen naar de oorlog in Oekraïne bij de herdenking op de Dam. Maar sorry voor mijn offtopic hier. Ik ga straks stil zijn om 20.00, ik hoop veel mensen in Nederland met mij.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

04-05-2025 om 18:53 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 04-05-2025 om 15:32:

[..]

Nee het ging in dit geval om twee groepen jongeren die ruzie hebben, daarom wil men de ene groep weghouden van de kermis.

En het COA komt dan niet op het idee om hun pupillen een gezellig dagje kermis te gunnen (integreren enseau...) en de lokale inboorlingen naar de Efteling te sturen?

Poezenmeisje

Poezenmeisje

04-05-2025 om 19:09 Topicstarter

Alice12 schreef op 04-05-2025 om 17:00:

Het probleem met Nederlanders is, denk ik, dat we niet willen luisteren naar mensen die het weten kunnen. Lale Gull, maar ook bv. Keyvan Shahbazi. Een man die waarschuwt voor de Islam en die het ook echt meegemaakt heeft . Die weet wat de gevaren zijn om de Islam het westen te laten overspoelen. Die weet dat die cultuur op geen enkele manier te verenigen is met de westerse cultuur. Maar wij Nederlanders weten dat zelf allemaal veel beter en gillen liever bij alles “ racisme”. Wij deugen zo vreselijk graag dat we er voor kiezen om vooral naïef te zijn en onze hard bevochten vrijheid te grabbel te gooien.
.

Wierd Duk heeft een heel indrukwekkend interview met hem gedaan, kort geleden op Spotify geplaatst.

Miraval schreef op 04-05-2025 om 18:15:

[..]

Ik vind het diep triest dat de Nationale Dodenherdenking nu aangegrepen wordt door sommigen om juist niet stil te zijn ivm de genocide in Gaza. Euhhh... vergeten we er dan niet nog een paar te noemen? En wat momenteel gebeurd in Soedan? Is dit geluid er ook geweest tijdens de burgeroorlog in Syrië? Of wat in Jemen afspeelt? En wat te denken van de Christenen die wereldwijd vervolgd worden

Dat hele aandacht opeisen voor Gaza is niets anders dan een stok hebben om ons het Westen mee te slaan. Want we zouden hypocriet zijn door te herdenken en tegelijkertijd bij te dragen aan een genocide. Over heel veel andere dingen hoor je ze niet inderdaad.Komt vooral doordat het Westen en in het bijzonder Israël er mee gemoeid is. No jews no news.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-05-2025 om 16:30:

[..]

Er wordt zeker wel vergeleken.

Whataboutism wordt dat toch genoemd? 

Poezenmeisje schreef op 04-05-2025 om 19:09:

[..]

Wierd Duk heeft een heel indrukwekkend interview met hem gedaan, kort geleden op Spotify geplaatst.

Vanmorgen zat hij bij WNL op Zondag. Dat interview heb ik gehoord. Heel indrukwekkend maar ook heel verontrustend.

Ik ben overigens heel bang dat in Syrië hetzelfde gaat gebeuren als destijds in Iran. Daar waren ze ook zo blij met de nieuwe regering. Tot de Ayatollah de links-liberale fractie waarmee hij samen regeerde afschafte. De rest is bekend.

Thora schreef op 04-05-2025 om 21:45:

[..]

Vanmorgen zat hij bij WNL op Zondag. Dat interview heb ik gehoord. Heel indrukwekkend maar ook heel verontrustend.

Ik ben overigens heel bang dat in Syrië hetzelfde gaat gebeuren als destijds in Iran. Daar waren ze ook zo blij met de nieuwe regering. Tot de Ayatollah de links-liberale fractie waarmee hij samen regeerde afschafte. De rest is bekend.

Kijk naar Afghanistan en de taliban die zogenaamd een gematigd beleid zou voeren. Vrouwen mogen niets meer. Vrouwen die aangerand of verkracht worden, worden gestraft. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-05-2025 om 22:06:

[..]

Kijk naar Afghanistan en de taliban die zogenaamd een gematigd beleid zou voeren. Vrouwen mogen niets meer. Vrouwen die aangerand of verkracht worden, worden gestraft.

Precies en een groot aantal van de mannen die nu o.a. in Ter Apel verblijven hebben een idee over vrouwen dat meer lijkt op hoe het daar gaat dan op het hier gaat. Ik heb hier ook verhalen over gehoord van vrouwen die bij een opvangcentrum hebben gewerkt met o.a. Syriërs en Eritreeërs. Maar men schijnt zich dit niet te willen realiseren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.