Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

felija schreef op 04-05-2025 om 15:03:

[..]

Schelden, op de man-opmerkingen maken en dan eindigen met: "Vechten?!"

Niet zo moeilijk om je daar iets bij voor te stellen, toch?

Ditmaal over het aandeel van autochtone jongeren tegenover Marokkaanse, vervolgens wordt mij gevraagd of ik er zelf bij was. 

Zo moeilijk is het blijkbaar om te erkennen dat ieder verhaal twee kanten heeft, waarbij ook de negatieve kant van de hier overduidelijk favoriete groep wordt aangestipt. 

Luchtpost schreef op 04-05-2025 om 17:31:

[..]

Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Als je allochtone jongeren niet mag aanpakken wegens 'racisme', dan kan je autochtone jongeren voor gelijk gedrag niet zwaarder straffen. En zo zorgt de niet-duidelijkheid voor een negatieve spiraal: allemaal omdat men de nieuwkomers 'blind' wil "beschermen".

Helemaal niemand zegt hier dat je strafbaar gedrag niet mag aanpakken. Ik vind dat conform onze grondwet strafbaar gedrag op dezelfde manier moet worden aangepakt, onverschillig om wie het gaat.

Als je dat uit mijn berichten haalt, luchtpost, heb je er nog steeds heel weinig van begrepen, of je wil het niet begrijpen, dat kan natuurlijk ook.

Daglichtlamp schreef op 04-05-2025 om 17:38:

[..]

Helemaal niemand zegt hier dat je strafbaar gedrag niet mag aanpakken. Ik vind dat conform onze grondwet strafbaar gedrag op dezelfde manier moet worden aangepakt, onverschillig om wie het gaat.

Dat is de hele clue.

Historicus Frank van Vree over Dodenherdenking: ‘De racistische ‘eigen volk eerst’-gedachte zou op zo’n dag ter discussie moeten staan’
https://www.volkskrant.nl/binnenland/historicus-frank-van-vree-over-dodenherdenking-de-racistische-eigen-volk-eerst-gedachte-zou-op-zo-n-dag-ter-discussie-moeten-staan~b46c10e4/

Zeer toepasselijk.

felija schreef op 04-05-2025 om 11:33:

[..]

Inderdaad, dat de dorpsjeugd ook geen lieverdjes zijn en met messen rondlopen, daar wordt hier weer vakkundig omheen gepraat. Het is actie/reactie van beide groepen. De dynamiek is niet goed, vanuit beide kanten.

Hier onlangs ook gedoe tussen Nederlandse kinderen en Marokkaanse. De Marokkaanse kinderen werden uiteindelijk fysiek, nadat ze eeuwig werden uitgedaagd op een vervelende manier door de Nederlandse afdeling. Vervolgens was de triomfantelijke conclusie: "Zie je wel? Die Marokkanen deugen niet!"

Heb je dit nieuwsbericht gemist?

https://nos.nl/regio/friesland/artikel/615916-maatregelen-tegen-overlast-jonge-asielzoekers-in-sint-annaparochie-het-geeft-onrust 18 maart 2025

Begeleiders rijden in Sint Annaparochie mee in de bus om te voorkomen dat meisjes worden lastiggevallen door jonge asielzoekers.
Ook wordt gekeken of het aantal alleenstaande minderjarige asielzoekers (amv's) in het dorp kan worden verlaagd.

................

Volgens het COA
is een van de mogelijke oplossingen om het aantal amv's in Sint Annaparochie te verlagen."Ja, misschien is dat een oplossing. Daar zijn we wel over in gesprek", zegt locatiemanager Miranda Bakker. "Misschien moet de grootte van de groep wat naar beneden."

Als extra maatregel rijden er nu begeleiders mee in de bussen. "Wat wij gehoord hebben is dat er ongewenst of ongepast gedrag door onze jongens is geuit in de bus. Dat willen wij ook niet. Dus besloten is om medewerkers mee te laten reizen", geeft Bakker aan.

[foto]

De overlast in de bus is een van de voorbeelden
. Vorig jaar op de kermis was een groepje jongeren betrokken bij een steekpartij en sommige winkeliers zeggen dat er artikelen worden gestolen.

....................

felija schreef op 04-05-2025 om 17:35:

[..]

Ditmaal over het aandeel van autochtone jongeren tegenover Marokkaanse, vervolgens wordt mij gevraagd of ik er zelf bij was.

Zo moeilijk is het blijkbaar om te erkennen dat ieder verhaal twee kanten heeft, waarbij ook de negatieve kant van de hier overduidelijk favoriete groep wordt aangestipt.

Ik weet niet of je bewust zo onnozel doet. 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-05-2025 om 18:05:

[..]

Ik weet niet of je bewust zo onnozel doet.

Leg uit: waarin ben ik onnozel? 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-05-2025 om 17:17:

[..]

Dus hier zijn de Marokkanen per definitie niet autochtoon?

Hier onlangs ook gedoe tussen Nederlandse kinderen en Marokkaanse. De Marokkaanse kinderen werden uiteindelijk fysiek, nadat ze eeuwig werden uitgedaagd op een vervelende manier door de Nederlandse afdeling. Vervolgens was de triomfantelijke conclusie: "Zie je wel? Die Marokkanen deugen niet!"

felija schreef op 04-05-2025 om 18:07:

[..]

Leg uit: waarin ben ik onnozel?

felija schreef op 04-05-2025 om 17:35:

[..]

Meestal wordt er naar een linkje gevraagd en is een persoonlijke ervaring onvoldoende. Misschien kan je die link alsnog posten? Of kan ik 'm niet vinden, en heb je dat inmiddels al gedaan? 

felija schreef op 04-05-2025 om 17:23:

[..]

Het gaat nu alweer enige tijd over de groepen bij de kermis in St. Anna Parochie, waar deze discussie oorspronkelijk over ging. Van de NOS:

"En ook dit jaar waren er meerdere incidenten tussen jongeren uit de buurt en uit het asielzoekerscentrum."

Mijn vergelijk is dus dat bij beide situaties er sprake is van twee groepen: bij de één Nederlandse jongeren en Marokkanen en bij de ander strubbelingen tussen Nederlandse jongeren en Allochtone jonge asielzoekers.

Waar wordt alle schuld in beide gevallen direct neergelegd?

Deze post was mijn antwoord op jouw post, gebruikersnaaminvullen

Yumi schreef op 04-05-2025 om 18:09:

[..]

Meestal wordt er naar een linkje gevraagd en is een persoonlijke ervaring onvoldoende. Misschien kan je die link alsnog posten? Of kan ik 'm niet vinden, en heb je dat inmiddels al gedaan?

Ik stond er persoonlijk bij en heb alles meegekregen. Even teruglezen

felija schreef op 04-05-2025 om 17:57:

Historicus Frank van Vree over Dodenherdenking: ‘De racistische ‘eigen volk eerst’-gedachte zou op zo’n dag ter discussie moeten staan’
https://www.volkskrant.nl/binnenland/historicus-frank-van-vree-over-dodenherdenking-de-racistische-eigen-volk-eerst-gedachte-zou-op-zo-n-dag-ter-discussie-moeten-staan~b46c10e4/

Zeer toepasselijk.

Ik kan het artikel niet lezen, maar laten we eerlijk zijn het is natuurlijk wel een Nationale Dodenherdenking, geen internationale. En wie je op dat moment herdenkt is helemaal aan jezelf. 

Ik vind het diep triest dat de Nationale Dodenherdenking nu aangegrepen wordt door sommigen om juist niet stil te zijn ivm de genocide in Gaza. Euhhh... vergeten we er dan niet nog een paar te noemen? En wat momenteel gebeurd in Soedan? Is dit geluid er ook geweest tijdens de burgeroorlog in Syrië? Of wat in Jemen afspeelt? En wat te denken van de Christenen die wereldwijd vervolgd worden?

Natuurlijk moeten we daar (ook) bij stil staan, maar is het nou zo vreselijk om een Nationale herdenking te hebben als land zijnde? Waar het vnml gaat om Nederlandse slachtoffers? En natuurlijk de slachtoffers van de 2e WO. 

Als ik de commentaren weer eens lees op C'est Moccro dan huilt mijn hart. En mijn hart huilt even hard bij de rechts extremistische commentaren op andere social media. Wat dat betreft gaat er echt iets wezenlijks verkeerd in onze samenleving. Kijk naar Scheveningen afgelopen week, de demonstraties die uit de hand liepen bij een AZC, Koningsdagrellen, voetbalrellen club tegen club maar ook wanneer Marokko heeft gewonnen in een WK wedstrijd. Het is een schande, en ik denk dat we ouders (in het algemeen) verantwoordelijk moeten gaan houden voor wat hun minderjarige kinderen aan schade toebrengen. 

Daarnaast, geen enkele aanhouding in Scheveningen laatst. Met andere woorden, je mag met een hele groep jongeren terassen vernielen en politie aanvallen want er hangen toch geen consequenties aan vast. Wat voor achterlijk signaal geven we daarmee af aan mensen? En aan nieuwkomers (om maar ontopic te blijven)?

felija schreef op 04-05-2025 om 14:58:

[..]

Ik haalde het voorbeeld aan, omdat zowel asielzoekerjongeren, als Marokkaanse jongeren hier niet bepaald populair zijn, ik probeerde weer eens nuance aan te brengen.

Niet overal natuurlijk, Maar hoe zal dat toch komen?

https://youtu.be/7MZdC-EN98w?si=yMghiEMXluWAj2uV "zo werken wij niet, pit pit pit pit, ik ben strijder van Erdogan" ....Dan trappen wij iemand van de fiets, zo werken wij gewoon". 

En dan die volwassen man (tevens vader) op het balkon die met eieren en glas gooit. Een andere man wijst naar de cameraman en zegt tegen de politie: "Dat zijn hoerenkinderen".

Ik denk dat de Nederlandse jongeren het gedrag kotsbeu zijn als jonge overlast gevende asielzoekers meisjes lastig vallen.

De inclusieve dodenherdenking doet precies dat. Die gaat niet alleen over slachtoffers in Gaza.
https://www.4meinclusief.nl/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.