Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Gebruikersnaaminvullen
04-05-2025 om 15:29
felija schreef op 04-05-2025 om 15:16:
[..]
Ja. Je denkt dat ik lieg? Waarom moet ik me hiervoor verantwoorden?
Waarom is dit ineens zo moeilijk te geloven? En als het gaat over Marokkaanse/ asieljongeren die zich zouden misdragen, wordt het meteen voor zoete koek geslikt, algehele verontwaardiging.
Maar nee hoor, we zijn verder totaal niet bevooroordeeld of racistisch.
![]()
Volgens mij ging het om minderjarige asielzoekers die zich misdragen. Uiteraard wordt dan de "als autochtone jeugd het doet blijft het stil-kaart" getrokken. Rellende autochtone jeugd vind ik ook erg vind, maar dit topic gaat over asielzoekers.
Ik weet zeker dat men in een topic over rellende Nederlanders ook veroordelend is. Maar daar gaat het hier niet over.
Daglichtlamp
04-05-2025 om 15:32
Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-05-2025 om 15:29:
[..]
Volgens mij ging het om minderjarige asielzoekers die zich misdragen. Uiteraard wordt dan de "als autochtone jeugd het doet blijft het stil-kaart" getrokken. Rellende autochtone jeugd vind ik ook erg vind, maar dit topic gaat over asielzoekers.
Ik weet zeker dat men in een topic over rellende Nederlanders ook veroordelend is. Maar daar gaat het hier niet over.
Nee het ging in dit geval om twee groepen jongeren die ruzie hebben, daarom wil men de ene groep weghouden van de kermis.
felija
04-05-2025 om 15:35
Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-05-2025 om 15:29:
[..]
Jawel, ook hier zijn twee groepen bij betrokken, anders had ik die vergelijking niet hoeven posten.
felija
04-05-2025 om 15:39
Friezinnetje schreef op 03-05-2025 om 18:04:
[..]
precies, had ik ook al eerder gemeld. Een van de jongens die toen gestoken is, is ook al veel in aanraking geweest met politie en loopt zelf ook met een mes rond.
Deze post gemist?
Gebruikersnaaminvullen
04-05-2025 om 16:22
Daglichtlamp schreef op 04-05-2025 om 15:32:
[..]
Nee het ging in dit geval om twee groepen jongeren die ruzie hebben, daarom wil men de ene groep weghouden van de kermis.
Er waren minderjarigen bij vanuit het azc, of er bij de andere groep minderjarige bij zaten weet ik niet.
Gebruikersnaaminvullen
04-05-2025 om 16:22
felija schreef op 04-05-2025 om 15:35:
[..]
Jawel, ook hier zijn twee groepen bij betrokken, anders had ik die vergelijking niet hoeven posten.
Waarom moet er steeds vergeleken worden met autochtone groepen.
Gebruikersnaaminvullen
04-05-2025 om 16:23
felija schreef op 04-05-2025 om 15:39:
[..]
Deze post gemist?
Nee hoor.
Daglichtlamp
04-05-2025 om 16:25
Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-05-2025 om 16:22:
[..]
Het gaat hier niet om vergelijken, maar om ongeregeldheden op een kermis tussen twee groepen.
Gebruikersnaaminvullen
04-05-2025 om 16:30
Daglichtlamp schreef op 04-05-2025 om 16:25:
[..]
Het gaat hier niet om vergelijken, maar om ongeregeldheden op een kermis tussen twee groepen.
Er wordt zeker wel vergeleken.
Luchtpost
04-05-2025 om 16:42
Yumi schreef op 04-05-2025 om 15:25:
[..]
Tja we moeten niet uitdagen en kritiek hebben, al helemaal niet. Dan vraag je er om... goede column van Lale Gül
{...}
Ja, inderdaad goed stuk; ik had hem al gelezen.
Mooie quote: "...Hij zei dit deze week op de controversiële Arabische nieuwszender Al Jazeera, gefinancierd door de staat Qatar. U weet wel, dat land dat veel meer mensenrechten schendt in een dag dan heel Europa bij elkaar in een paar decennia. Toch een zeer merkwaardige keuze om juist op die zender te durven praten over wat Nederland fout zou doen in de omgang met minderheden...."
En die alinea over wat er dan zo erg was:
"...De redacteur kwam met het volgende lijstje: het boerka-verbod, kritiek op halal slachten, kritiek op gebedsoproepen, meer toezicht en controle wensen op informele scholing in het weekend en kritiek op hoofddoeken. Dit was het lijstje dat Van Klaveren had ingediend als concrete en nijpende voorbeelden van moslimdiscriminatie. Het leuke hier was het cruciale woord kritiek. Er is dus geen sprake van een verbod, geweld, of wetsovertredingen; nee, er is kritiek. En een wens voor toezicht op informeel onderwijs. Kritiek en toezicht, daar gaat het dus om. En kritiek staat dus gelijk aan het onderdrukken, discrimineren en zelfs een oorlog voeren tegen moslims, volgens deze redenering..."
"...Kritiek moeten we niet willen met z’n allen. Een open democratisch debat, waar is dat nu goed voor? Heilige huisjes bespotten, vraagtekens zetten bij misstanden in die gemeenschap, zoals eerwraak, besnijdenis, uithuwelijking, seksisme, homogeweld, bedreiging en verstoting van afvalligen. Die westerse mensen ook met hun vermoeiende open debat waar je op het scherp van de snede het oneens met elkaar moet kunnen zijn en toch nog koffie moet kunnen drinken achteraf in plaats van elkaar bedreigen of slaan. Heel erg discriminerend voelt dat. Nee, we zouden met z’n allen de islam moeten bejubelen. Dan, en alleen dan, bent u geen racist, volgens de heren Baldewsingh en Van Klaveren...."
Afijn, zo'n man (en zijn uitspraken op Al Jazeera nota bene) financieren is wel weer even van een heel andere orde dan het betalen van een uitje naar de Efteling voor potentiële raddraaiers. Maar Nederland doet het gewoon....
Alice12
04-05-2025 om 17:00
Het probleem met Nederlanders is, denk ik, dat we niet willen luisteren naar mensen die het weten kunnen. Lale Gull, maar ook bv. Keyvan Shahbazi. Een man die waarschuwt voor de Islam en die het ook echt meegemaakt heeft . Die weet wat de gevaren zijn om de Islam het westen te laten overspoelen. Die weet dat die cultuur op geen enkele manier te verenigen is met de westerse cultuur. Maar wij Nederlanders weten dat zelf allemaal veel beter en gillen liever bij alles “ racisme”. Wij deugen zo vreselijk graag dat we er voor kiezen om vooral naïef te zijn en onze hard bevochten vrijheid te grabbel te gooien.
.
felija
04-05-2025 om 17:07
[..]
Omdat er autochtonen bij betrokken waren.
Gebruikersnaaminvullen
04-05-2025 om 17:17
felija schreef op 04-05-2025 om 17:07:
[..]
Omdat er autochtonen bij betrokken waren.
Dus hier zijn de Marokkanen per definitie niet autochtoon?
Hier onlangs ook gedoe tussen Nederlandse kinderen en Marokkaanse. De Marokkaanse kinderen werden uiteindelijk fysiek, nadat ze eeuwig werden uitgedaagd op een vervelende manier door de Nederlandse afdeling. Vervolgens was de triomfantelijke conclusie: "Zie je wel? Die Marokkanen deugen niet!"
felija
04-05-2025 om 17:23
Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-05-2025 om 17:17:
[..]
Dus hier zijn de Marokkanen per definitie niet autochtoon?
Hier onlangs ook gedoe tussen Nederlandse kinderen en Marokkaanse. De Marokkaanse kinderen werden uiteindelijk fysiek, nadat ze eeuwig werden uitgedaagd op een vervelende manier door de Nederlandse afdeling. Vervolgens was de triomfantelijke conclusie: "Zie je wel? Die Marokkanen deugen niet!"
Het gaat nu alweer enige tijd over de groepen bij de kermis in St. Anna Parochie, waar deze discussie oorspronkelijk over ging. Van de NOS:
"En ook dit jaar waren er meerdere incidenten tussen jongeren uit de buurt en uit het asielzoekerscentrum."
Mijn vergelijk is dus dat bij beide situaties er sprake is van twee groepen: bij de één Nederlandse jongeren en Marokkanen en bij de ander strubbelingen tussen Nederlandse jongeren en Allochtone jonge asielzoekers.
Waar wordt alle schuld in beide gevallen direct neergelegd?
Luchtpost
04-05-2025 om 17:31
[..]
Ja,, je zou zeggen dat als er (aantoonbaar!) zoveel slechte autochtonen zijn, dat je dan éérst gaat zorgen dat die in het gareel komen. Anders is het zoiets als "ik heb al een schuld van 40.000 euro, dus laat ik er nog maar een lening van 20.000 euro bij nemen".
Kennelijk vinden sommigen het niet meer dan logisch dat, zo lang niet iedere Nederlander vrij is van elke denkbare 'smet', alle ongewenste gedragingen worden goedgepraat met als argument: "ja maar, autochtone jongeren, katholieken, pedofielen, Urk en Staphorst, etc.".
Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Als je allochtone jongeren niet mag aanpakken wegens 'racisme', dan kan je autochtone jongeren voor gelijk gedrag niet zwaarder straffen. En zo zorgt de niet-duidelijkheid voor een negatieve spiraal: allemaal omdat men de nieuwkomers 'blind' wil "beschermen".