Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

04-05-2025 om 12:56

Yumi schreef op 03-05-2025 om 13:54:

[..]

Dat hoop ik ook, kijk naar Koningsdag toen liep het ook totaal uit de hand. Of deze jongeren uit het filmpje aangepakt worden hoor je ook niks meer van.

(Ik beweer niet dat de jongeren in het filmpje uit het azc komen, maar zie wel een migratieachtergrond)
Relschoppers dansen op auto gemeentemedewerkers Amsterdam

Dat zijn Antilianen (waarvan verreweg de meeste geboren in Nederland) en geen asielzoekers, uit oa de Bijlmer die ineens massaal in de Albert Cuijpstraat (de Pijp) waren.

Het was bomvol op Koningsdag bij de Albert Cuijp. Feest op straat. Door de menigte heen rijden is dan niet snugger. 

Echter, je blijft af van andermans eigendom of lijf dus een passende straf voor mensen die zich hieraan schuldig hebben gemaakt, is op zijn plaats.

Poezie schreef op 04-05-2025 om 12:43:

[..]

Ik heb mijn kinderen altijd geleerd om weg te lopen van conflicten die uit de hand dreigen te lopen. Fysiek worden vind ik altijd fout als de ander niet daarmee begonnen is.

Daarom keur ik het ook af. 

De onderstaande dikgedrukte zin doet mij anders vermoeden:

De Marokkaanse kinderen werden uiteindelijk fysiek, nadat ze eeuwig werden uitgedaagd op een vervelende manier door de Nederlandse afdeling. Vervolgens was de triomfantelijke conclusie: "Zie je wel? Die Marokkanen deugen niet!"

felija schreef op 04-05-2025 om 12:34:

ja, want dat is ook echt wat er gebeurt , onder het tapijt schoffelen, not.
Wees gerust, er zijn genoeg mensen die alles wat 'vreemden' al dan niet verkeerd doen, onder een vergrootglas leggen en het onmiddellijk verontwaardigt melden, itt wangedrag van mensen behorend tot ons eigen volkje.
Kennelijk heeft men een hele hoge pet op van de eigen bevolking en alles wat daar niet onder valt wordt met achterdocht en wantrouwen bekeken.
Ik schaam me juist meer en meer voor mijn 'eigen' volk, steeds meer ikke, ikke, ikke.
Vindt het een onwenselijke tendens, gelukkig zakt PVV steeds meer in de peilingen, we gaan het zien. Er is nog hoop!

Dat "ons" eigen volk zich misdraagt vind ik ook erg. Dat asielzoekers zich misdragen vind ik net een tandje erger. Ze zijn hier met een reden toch? Veiligheid. 

Poezie schreef op 04-05-2025 om 13:13:

De Marokkaanse kinderen werden uiteindelijk fysiek, nadat ze eeuwig werden uitgedaagd op een vervelende manier door de Nederlandse afdeling. Vervolgens was de triomfantelijke conclusie: "Zie je wel? Die Marokkanen deugen niet!"

Haha, ik denk dat iedereen het zo heeft gelezen: altijd dat omdraaien, goed praten etc. Als die Nederlandse afdeling nou maar niet "eeuwig had uitgedaagd" dan zouden die Marokkanen nóóit fysiek zijn geworden. Wát er ook gebeurt, het is altijd 'weg-met-ons': alles wat een ander fout doet wordt nét zo lang verdraaid tot de conclusie altijd weer is dat het de schuld is van de Nederlandse bevolking. 

Maar kijk eens naar het nieuws op AT5, Rijnmond, TV West, Regio15, e.d.: dan zou je toch minimaal 75 % blanke raddraaiers moeten zien. Méér zelfs, want als Nederlanders zoveel gewelddadiger zouden zijn, dan zouden zij in die berichten oververtegenwoordigd moeten zijn. 

Maar goed, deze is wel origineel, dat "eeuwig uitgedaagd" door Nederlanders. Daar zie je verder overigens nooit beelden of geluidsopnames van. En voor zover mij bekend, is het ook geen hobby van de Nederlandse jeugd om op een groep Marokkanen af te stappen om hen 'eeuwig uit te dagen'. En ik hoor ook andersom nooit berichten van NL jongeren die fysiek werden omdat zij daartoe door een groep Marokkanen werden uitgedaagd. Die NL jongeren laten zich daar niet toe uitdagen omdat die veelal zijn opgegroeid met het idee dat je een conflict met woorden 'uitvecht', en niet fysiek.

Maar goed, zo werkt dat blijkbaar bij het goedpraten. En "gelijke rechten" staat kennelijk vér boven "gelijke eisen en gelijke plichten". 

Poezie schreef op 04-05-2025 om 13:13:

Ze hadden niet fysiek moeten worden, ook niet als je wordt uitgedaagd. Het enig wat ik in mijn posts zeg, is dat de ene groep erom wordt veroordeeld en de andere niet. Voortdurend uitdagen is ook echt niet oké, maar dat blijft onder de radar.

Hier wordt het meteen uitgelegd als goedpraten, zo flauw en kinderachtig.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-05-2025 om 14:12

en de meeste Marokkaanse jongeren zijn hier geboren en zitten niet in het AZC.

felija schreef op 04-05-2025 om 14:07:

[..]

Ze hadden niet fysiek moeten worden, ook niet als je wordt uitgedaagd. Het enig wat ik in mijn posts zeg, is dat de ene groep erom wordt veroordeeld en de andere niet. Voortdurend uitdagen is ook echt niet oké, maar dat blijft onder de radar.

Hier wordt het meteen uitgelegd als goedpraten, zo flauw en kinderachtig.

Op welke manier werden ze uitgedaagd dan?

Friezinnetje schreef op 04-05-2025 om 14:12:

En als ze al in het AZC zitten gaan ze door de speciale snelle procedure voor veilige landers. Dat deel heeft Faber inmiddels goed op orde.

Ik denk overigens dat er nog iets anders speelt bij het ongepaste gedrag van sommige asielzoekers richting meisjes. Deels gaat het hier inderdaad om ongepast gedrag, deels speelt ook mee is mijn indruk dat ook gepast gedrag richting 'onze' meisjes afgekeurd wordt.

Daar waar sprake is van bedreiging, aanranding of wat voor strafbaar gedrag ook moet er gewoon aangepakt en gestraft worden. Niemand hier vindt dat dat niet nodig is.

Friezinnetje schreef op 04-05-2025 om 14:12:

Ik haalde het voorbeeld aan, omdat zowel asielzoekerjongeren, als Marokkaanse jongeren hier niet bepaald populair zijn, ik probeerde weer eens nuance aan te brengen.

Poezie schreef op 04-05-2025 om 14:17:

[..]

Op welke manier werden ze uitgedaagd dan?

Schelden, op de man-opmerkingen maken en dan eindigen met: "Vechten?!" 

Niet zo moeilijk om je daar iets bij voor te stellen, toch?

felija schreef op 04-05-2025 om 15:03:

[..]

Schelden, op de man-opmerkingen maken en dan eindigen met: "Vechten?!"

Niet zo moeilijk om je daar iets bij voor te stellen, toch?

Jij was erbij?

Muurbloem1985 schreef op 04-05-2025 om 15:11:

[..]

Jij was erbij?

Ja. Je denkt dat ik lieg? Waarom moet ik me hiervoor verantwoorden?

Waarom is dit ineens zo moeilijk te geloven? En als het gaat over Marokkaanse/ asieljongeren die zich zouden misdragen, wordt het meteen voor zoete koek geslikt, algehele verontwaardiging.

Maar nee hoor, we zijn verder totaal niet bevooroordeeld of racistisch. 

Muurbloem1985 schreef op 04-05-2025 om 15:11:

[..]

Jij was erbij?

Daar is de dubbele standaard weer.

Luchtpost schreef op 04-05-2025 om 14:01:

[..]

Haha, ik denk dat iedereen het zo heeft gelezen: altijd dat omdraaien, goed praten etc. Als die Nederlandse afdeling nou maar niet "eeuwig had uitgedaagd" dan zouden die Marokkanen nóóit fysiek zijn geworden. Wát er ook gebeurt, het is altijd 'weg-met-ons': alles wat een ander fout doet wordt nét zo lang verdraaid tot de conclusie altijd weer is dat het de schuld is van de Nederlandse bevolking.

Maar kijk eens naar het nieuws op AT5, Rijnmond, TV West, Regio15, e.d.: dan zou je toch minimaal 75 % blanke raddraaiers moeten zien. Méér zelfs, want als Nederlanders zoveel gewelddadiger zouden zijn, dan zouden zij in die berichten oververtegenwoordigd moeten zijn.

Maar goed, deze is wel origineel, dat "eeuwig uitgedaagd" door Nederlanders. Daar zie je verder overigens nooit beelden of geluidsopnames van. En voor zover mij bekend, is het ook geen hobby van de Nederlandse jeugd om op een groep Marokkanen af te stappen om hen 'eeuwig uit te dagen'. En ik hoor ook andersom nooit berichten van NL jongeren die fysiek werden omdat zij daartoe door een groep Marokkanen werden uitgedaagd. Die NL jongeren laten zich daar niet toe uitdagen omdat die veelal zijn opgegroeid met het idee dat je een conflict met woorden 'uitvecht', en niet fysiek.

Maar goed, zo werkt dat blijkbaar bij het goedpraten. En "gelijke rechten" staat kennelijk vér boven "gelijke eisen en gelijke plichten".

Tja we moeten niet uitdagen en kritiek hebben, al helemaal niet. Dan vraag je er om... goede column van Lale Gül 

In vrijheid Lale Gül: het is echt waar, we zijn in oorlog met de moslims

Ik weet niet of u het al doorhad, maar we zijn in oorlog. En wij zijn ook nog eens de aanvallende partij. Met wie dan?, hoor ik u denken. Met de moslims. Ja, echt waar. Dat vertelt namelijk onze Nationaal Coördinator tegen Discriminatie en Racisme, Rabin Baldewsingh, aan de wereld, dus dan moet het wel waar zijn.

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1248564315/lale-gul-het-is-echt-waar-we-zijn-in-oorlog-met-de-moslims

https://archive.ph/9kM0d

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.