Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

krulliebollie schreef op 31-03-2025 om 13:26:

[..]

Ik vrees dat de mensen die juiste deze opinie van de PVV belangrijk vinden hun mening niet gaan bijstellen. Als je reacties op SM las bij artikelen hierover was het echt weer afschuwelijk.

Het zal de PVV in ieder geval geen windeieren leggen dat er gister op het Spui voorafgaand aan de iftar weer het een aan ander aan Israëlische vlaggen werd verbrand, dood aan alle Joden en Israël werd geschreeuwd. Er liep zelfs een eikel met een nepbomgordel. Geen probleem in Amsterdam. Zijn allemaal incidentje.

Alice12 schreef op 31-03-2025 om 14:26:

Het zal de PVV in ieder geval geen windeieren leggen dat er gister op het Spui voorafgaand aan de iftar weer het een aan ander aan Israëlische vlaggen werd verbrand, dood aan alle Joden en Israël werd geschreeuwd. Er liep zelfs een eikel met een nepbomgordel. Geen probleem in Amsterdam. Zijn allemaal incidentje.

En dat waren asielzoekers? Of is dit gewoon weer off topic?

Het ging ook over de PVvV en Faber. Is dat wel ontopic?

Alice12 schreef op 31-03-2025 om 14:59:

Het ging ook over de PVvV en Faber. Is dat wel ontopic?

Nee want het is geen PVV of Faber topic maar over asielzoekers en ter Apel. 

Faber is minister van Asiel. Het COA en de IND is haar verantwoordelijkheid. Zij zou het beter moeten maken voor de inwoners van Ter Apel, van Budel of waar dan ook.

Poezenmeisje

Poezenmeisje

31-03-2025 om 19:07 Topicstarter

Dat lintjesgedoe vind ik echt zó laag dat je dáárover zou twisten.

Ik dacht dat dat altijd via de koning en de burgemeester ging, maar blijkbaar gaat het via de minister? Weer wat geleerd.

Poezenmeisje schreef op 31-03-2025 om 19:07:

Dat lintjesgedoe vind ik echt zó laag dat je dáárover zou twisten.

Ik dacht dat dat altijd via de koning en de burgemeester ging, maar blijkbaar gaat het via de minister? Weer wat geleerd.

De burgemeester en de commissaris van de koning moeten eerst tekenen. Daarna gaat het naar de Kanselarij der Nederlandse Orden en als laatste naar de minister. 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

31-03-2025 om 20:43 Topicstarter

Pfffffffffff...

Aangezien dit draadje natuurlijk eigenlijk alleen geopend is om het over asielopvang te hebben, heb ik een wat breder draadje geopend over asiel en migratie: https://www.viafora.nl/forum/nieuws-en-actueel/asiel-en-migratie

Alice12 schreef op 31-03-2025 om 14:26:

Verschrikkelijk.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 30-03-2025 om 21:08:

[..]

Het is ook een vreemd argument, asielzoekers zul je toch wel blijven houden, en de mensen die ermee werken ook.

Faber wil haar handtekening niet zetten onder de voordrachten van de vijf, die als vrijwilligers bij het COA meehielpen bij de opvang. "Hun werk staat haaks op mijn beleid, ik sta voor een streng asielbeleid, want ik wil de instroom drastisch verlagen en het aantal verblijfsvergunningen ook", laat Faber weten.

Ik heb me steeds afgevraagd wat zij nou echt als excuus had om niet te tekenen.

Fleurtje_5 schreef op 02-04-2025 om 19:14:

[..]

Ik heb me steeds afgevraagd wat zij nou echt als excuus had om niet te tekenen.

Welk excuus ze had? Geen!

De boel opruien dat was wat ze deed. 

We krijgen er weer een nieuw AZC bij voor 300 man.
Ze komen in een voormalig zorgcentrum voor ouderen die meer zorg nodig hebben, die zijn inmiddels overgeplaatst naar een andere locatie. Een gedeelte van het gebouw is zorgcentrum gebleven, alleen zijn de interne toegangsdeuren verwijderd. De buurtbewoners kregen gisteren een brief met info over het nieuwe AZC in hun wijk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.