Nieuws en actueel
Poezenmeisje
06-10-2023 om 11:18
Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.
Het is niet meer 'genoeg is genoeg'.
Men zit nu op niveau 'teveel is teveel'...
Een pure volksopstand.
Dit naar aanleiding van diefstal uit een auto.
De burgemeester weet ook niet meer wat hij nog kan doen.
Hoe lang laat de demissionaire regering de mensen hier nog met de stront zitten???
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/1075109/burgerwacht-opent-klopjacht-op-asielzoeker-in-ter-apel
De burgerwacht Ter Apel kreeg maandag aan het einde van de middag een melding van diefstal, aldus Willeke Vroom van de burgerwacht. 'Onze mensen betrapten hem op heterdaad en hebben meteen de achtervolging ingezet. Hij rende het maïsveld achter de Markeweg in.'Omdat de eigenaar van de gestolen portemonnee uit Nieuw-Weerdinge komt, werd ook de burgerwacht uit dat dorp ingeschakeld. 'Daarom werd de groep zo groot', zegt Vroom. 'Het ging als een lopend vuurtje. Iemand meldde zich met een drone met warmtecamera. Een boer kwam aanzetten met een hoogwerker zodat we over het maïsveld konden kijken. Het leek bijna een soort klopjacht.'
Uiteindelijk sloten veertig tot vijftig man aan.
Daglichtlamp
15-02-2025 om 17:01
De motie is in dit geval aangehouden omdat de minister eerst nog iets moest uitzoeken volgens mij voordat hij zijn appreciatie kon geven.
felija
15-02-2025 om 17:45
mick87 en Nicole123, bedankt voor jullie reactie op de post van Fleurtje_5, ik kon het niet meer opbrengen. Precies wat ik ook bedoelde.
Verder zal ik er niet meer op doorgaan, Daglichtlamp.
Nicole123
15-02-2025 om 18:32
Miraval schreef op 15-02-2025 om 15:02:
Maar, iemands persoonlijke ervaringen zorgen er wel voor dat er met een andere bril gekeken wordt naar "de hele groep".
Dat snap ik en ik denk dat jij je ervaringen ook eerlijk en genuanceerd verwoordde. Je bent je ook bewust dat het gebiased kan zijn t.o.v. feiten en cijfers en dat het een menselijke maar gekleurde bril kan zijn. Daar gaat het volgens mij om: je ervan bewust hiervan zijn en kritisch zijn ten opzichte van je eigen bril richting medemensen en de vooroordelen die daaruit voort kunnen vloeien.
Waar ik vooral op doelde is niet zoals jij het omschreef, maar als mensen hier negatieve ervaringen van soms jaren geleden (of nieuwsberichten) delen maar na reacties erop opeens terugkrabbelen met 'ik deelde alléén mijn ervaring/dit nieuwsbericht hoor, ik bedoelde écht niet iets over de hele groep te zeggen'. Yeah right, geloof je het zelf?, denk ik dan. Als iemand niet iets algemeens ermee bedoelt dan doet het net zo weinig ter zake als het benoemen dat degene die vandaag in de supermarkt bij mij voordrong een vrouw met rood haar was.
Nicole123
15-02-2025 om 18:34
Maar goed, over naar Ter Apel inderdaad. Ik zie deze motie over die PBL en ben daar wel voor.
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat procesbeschikbaarheidslocaties (pbl's) een effectief middel zijn gebleken om kansarme overlastgevende asielzoekers van straat te halen, maar dat de rechter oordeelde dat de juiste grondslag hiervoor ontbrak;
overwegende dat artikel 56 van de Vreemdelingenwet een juiste grondslag zou kunnen zijn om vrijheidsbeperkende maatregelen op te leggen aan overlastgevende asielzoekers;
constaterende dat overlastgevende asielzoekers de gastvrijheid van Nederland misbruiken door onveiligheid te veroorzaken in en rondom azc's, in het ov, bij winkeliers en andere Nederlanders en hiermee ook het draagvlak en de draagkracht om asielzoekers op te vangen onder druk zetten;
constaterende dat de minister voor overlastgevende asielzoekers slechts een meldplicht wil invoeren;
verzoekt het kabinet om zo snel mogelijk, maar uiterlijk voor 1 maart 2025, overlastgevende asielzoekers van straat te halen en vrijheidsbeperkende maatregelen op te leggen middels een pbl,
en gaat over tot de orde van de dag.
Nicole123
15-02-2025 om 19:25
Deze ben ik ook voor, liefst in combinatie met die PBL voor overlastgevers. Dit is iets (net als die PBL) waar Ter Apel echt wat aan heeft, in tegenstelling tot de huidige symboolpolitiek, maatregelen die het alleen maar erger maken en maatregelen die puur gebaseerd zijn op afschrikken en dan maar hopen op een lagere instroom.
Als mensen door spreiding bang zijn voor overlast op meer plekken, dan zou ik het opvangen van deze 150-350 mensen (min degenen die overlast veroorzaakt hebben, die Nasr die PBL) ook prima vinden op 1 of 2 vaste locaties maar dan wel buiten Ter Apel. Die gemeente heeft inmiddels wel genoeg gedaan, nu is het de beurt weer aan een ander. Bloemendaal, Spakenburg of Westland bijv, of een andere gemeente die nog niks doet. Wie hier tegen is lijkt me niet erg begaan met Ter Apel, maar is meer gedreven door de angst voor de eigen kans op overlast.
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat Ter Apel het enige aanmeldcentrum is in Nederland en
er telkens 150 tot 350 asielzoekers verblijven die slechts een kleine kans
hebben op het verkrijgen van asiel;
constaterende dat het verblijf in Ter Apel in plaats van tien dagen is
opgelopen tot drie tot zes maanden;
constaterende dat Ter Apel te maken heeft met een kleine groep asiel-
zoekers uit veilige landen die voor veel overlast zorgen in het dorp en dit
het draagvlak voor de opvang van vluchtelingen ondermijnt;
verzoekt het kabinet om de opvang van asielzoekers uit veilige landen van
herkomst te verdelen onder meerdere gemeenten met het doel om per
direct te overlast in Ter Apel te verminderen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Yumi
15-02-2025 om 22:36
Verdachte aangehouden
Tiener gedood en meerdere gewonden bij steekpartij Oostenrijk
Een 14-jarige jongen is in het zuiden van Oostenrijk gedood bij een mesaanval. Vier anderen raakten gewond, meldt de politie. Een 23-jarige man met een Syrische achtergrond is aangehouden. Dat lukte volgens de politie dankzij de hulp van een eveneens Syrische automobilist.
De aanval vond aan het eind van de middag plaats op een plein in de stad Villach. Een man die het zag gebeuren, reed de vermoedelijke dader met zijn auto aan. De verdachte kon daarna worden aangehouden.
Het motief voor de aanval is nog onduidelijk. Ook is niet bekend of de verdachte en de slachtoffers elkaar kennen. De politie zegt dat de mensen die werden neergestoken passanten waren.
De autoriteiten onderzoeken nog of er mogelijk meer mensen betrokken zijn bij de steekpartij. De verdachte was voor zover bekend een asielzoeker die legaal in Oostenrijk verbleef.
Volgens de NOS zijn 5 mensen neergestoken, waarvan 2 ernstig, een 14 jarige jongen is daarbij om het leven gekomen.
Man steekt voorbijgangers neer in Oostenrijk, tiener komt om
Mick87
16-02-2025 om 09:20
wat een verdrietig nieuws weer.
Ik merk ook dat ik de wereld waarin ik leef steeds minder leuk vind en zelfs eng.
Dit soort aanslagen, het sentiment onder een deel van de moslims. En aan de andere kant de rechtste figuren en partijen zoals Wilders en AFD. Om over Trump nog maar te zwijgen.
Fleurtje_5
16-02-2025 om 13:05
felija schreef op 15-02-2025 om 17:45:
mick87 en Nicole123, bedankt voor jullie reactie op de post van Fleurtje_5, ik kon het niet meer opbrengen. Precies wat ik ook bedoelde.
Verder zal ik er niet meer op doorgaan, Daglichtlamp.
Moment....
Je schrijft dit om 17.45 uur, terwijl ik hier gisteren voor het laatst een bericht schreef om 13:39 uur.
Schei uit, Ik wil je niet van streek maken. Je moet je zelf geen dwang aan doen als je uren later nog zo over piekert omdat ik schreef over die drie personen in de gang van het ziekenhuis die geen centimeter weken. Ik kan er niets anders van maken.
Poezenmeisje
16-02-2025 om 13:07
Yumi schreef op 15-02-2025 om 22:36:
Verdachte aangehouden
Tiener gedood en meerdere gewonden bij steekpartij Oostenrijk Een 14-jarige jongen is in het zuiden van Oostenrijk gedood bij een mesaanval. Vier anderen raakten gewond, meldt de politie. Een 23-jarige man met een Syrische achtergrond is aangehouden. Dat lukte volgens de politie dankzij de hulp van een eveneens Syrische automobilist.
De aanval vond aan het eind van de middag plaats op een plein in de stad Villach. Een man die het zag gebeuren, reed de vermoedelijke dader met zijn auto aan. De verdachte kon daarna worden aangehouden.Het motief voor de aanval is nog onduidelijk. Ook is niet bekend of de verdachte en de slachtoffers elkaar kennen. De politie zegt dat de mensen die werden neergestoken passanten waren.
De autoriteiten onderzoeken nog of er mogelijk meer mensen betrokken zijn bij de steekpartij. De verdachte was voor zover bekend een asielzoeker die legaal in Oostenrijk verbleef.
Volgens de NOS zijn 5 mensen neergestoken, waarvan 2 ernstig, een 14 jarige jongen is daarbij om het leven gekomen.
Man steekt voorbijgangers neer in Oostenrijk, tiener komt om
Het motief is niet bekend?
Kijk naar het gebaar dat hij lachend met zijn hand maakt bij zijn arrestatie...
Fleurtje_5
16-02-2025 om 13:08
Poezie schreef op 15-02-2025 om 13:56:
[..]
"Toevallig" heb ik heel vaak meegemaakt dat groepen vrouwen met hoofddoek breeduit over de stoep liepen en geen millimeter aan de kant gingen voor mij als tegenligger zodat ik het fietspad of de weg op moest om ze te kunnen passeren. Nee, dat gaat niet over ALLE vrouwen met hoofddoek maar wel over meerdere. Met "blanke" vrouwen heb ik dat in mijn hele leven slechts 1x meegemaakt.
Zullen we nu wel een beetje rekening houden met Felija?
Miraval
16-02-2025 om 13:09
Poezenmeisje schreef op 16-02-2025 om 13:07:
[..]
Het motief is niet bekend?
Kijk naar het gebaar dat hij lachend met zijn hand maakt...
Dit is niet echt toch? Wat schandalig.. als het echt is. De hele houding van deze klootzak. Ik hoop dat hij streng gestraft wordt en een enkeltje Syrië krijgt.
Poezenmeisje
16-02-2025 om 13:11
Miraval schreef op 16-02-2025 om 13:09:
[..]
Dit is niet echt toch? Wat schandalig.. als het echt is. De hele houding van deze klootzak. Ik hoop dat hij streng gestraft wordt en een enkeltje Syrië krijgt.
Helaas...
Hij heeft zijn '15 minutes of fame' wel gehaald.
https://x.com/SeibtNaomi/status/1890850174706057708?t=cSmEHl1aJ5XdNWqpUPFJmw&s=19
Fleurtje_5
16-02-2025 om 13:14
Daglichtlamp schreef op 15-02-2025 om 16:30:
Ik probeer het gewoon nog een keer. Hier vinden jullie de moties die ingediend zijn tijdens het debat over Ter Apel: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/stemmingsuitslagen/detail?id=2025P02455&did=2025P02455
Gestemd wordt er dinsdag, al zijn er moties met zoveel ondertekenaars dat al wel duidelijk is dat ze het gaan halen. Zo wordt een motie om de PBL te heropenen door zowel linkse als rechtse partijen gesteund
Dat zijn veel moties.
Fleurtje_5
16-02-2025 om 13:22
Nicole123 schreef op 15-02-2025 om 18:32:
[..]
Dat snap ik en ik denk dat jij je ervaringen ook eerlijk en genuanceerd verwoordde. Je bent je ook bewust dat het gebiased kan zijn t.o.v. feiten en cijfers en dat het een menselijke maar gekleurde bril kan zijn. Daar gaat het volgens mij om: je ervan bewust hiervan zijn en kritisch zijn ten opzichte van je eigen bril richting medemensen en de vooroordelen die daaruit voort kunnen vloeien.
Waar ik vooral op doelde is niet zoals jij het omschreef, maar als mensen hier negatieve ervaringen van soms jaren geleden (of nieuwsberichten) delen maar na reacties erop opeens terugkrabbelen met 'ik deelde alléén mijn ervaring/dit nieuwsbericht hoor, ik bedoelde écht niet iets over de hele groep te zeggen'. Yeah right, geloof je het zelf?, denk ik dan. Als iemand niet iets algemeens ermee bedoelt dan doet het net zo weinig ter zake als het benoemen dat degene die vandaag in de supermarkt bij mij voordrong een vrouw met rood haar was.
Wat een bij elkaar geraapte onzin. Jij doelt altijd op één persoon in het bijzonder, ongeacht welk onderwerp. Of het op de coronapijler is, de politiek of de boeren. Je wilt altijd je eigen gelijk laten zegevieren.
Dit is een openbaar forum, zoveel mensen zoveel meningen. Ook als de mening jou niet aanstaat kan je beter zeggen 'dat geloof ik niet omdat...(en dan de reden)', want jou inmiddels kennende denk je echt niet "Yeah Right".
5N8Q&s=19