Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Ik ben het met je eens Fleurtje. Goede reden om nooit meer naar VI te kijken zou ik zeggen.

Ik vind bij Voetbal-Inside en ook bij OranjeWinter hele goede meningen gegeven worden. Over actuele zaken. En heel vaak ben ik het met hen eens, en vaak ook niet, maar dat kan ook interessant zijn, men leert het ook van een andere kant te bekijken. Sommige tafelgasten vind ik ook heel sterk in hun visie/mening.

Maar heel soms is het onnodige beledigen. Dat hoeft niet. Als ik in het publiek zou zitten zou ik dan ook niet klappen.

Fleurtje_5 schreef op 20-01-2025 om 13:04:

[..]

Als ik kritiek had bedoeld dan had ik kritiek geschreven. Maar ik bedoelde dus echt 'hoon' (spot) en smaad. Bijvoorbeeld bij VoetbalInside gaat het erg vaak over haar kapsel en haar oren.

Zelfs afgelopen week bij de Slimste Mens meende Maarten van Rossum grappig te zijn door haar belachelijk te maken vanwege haar uiterlijk. Iemand een lelijke vrouw noemen. Dat als ze een foto van Faber bij de grens zouden zetten dat asielzoekers snel zouden omkeren. Zo ongepast van Maarten.

Mannen die er zelf zo slonzig uitzien vinden dat vrouwen er altijd picobello uit moeten zien. Net zoals ongeschoren en langharige grijze Johan Derksen die steeds commentaar levert op het kapsel en oren van Faber.

Kritiek op handelen kan opbouwende-kritiek zijn. Daar kan men iets van leren, en dat is goed. Ik moet ook wel lachen als ze tegen de journalist zegt 'maar ik ben het beleid'. En daar dan ook niet van afstapt.

Maar iemand aan de schandpaal nagelen vanwege het uiterlijk (omdat je diegene niet moet) vind ik dieptriest.

Daar stoor ik mij dus ook mateloos aan. Ze heeft zichzelf niet gemaakt zou mijn moeder zeggen. Nog irritanter is dat toen dergelijke dingen over mevrouw Kaag gezegd werden dit was "omdat zij een vrouw is" en dus een aanval op haar vrouwelijkheid. Dit werd overal in de media als zeer kwalijk opgevat. In het geval van mevrouw Faber is het ineens normaal en doet Jan en Alleman er aan mee. Ik val in herhaling maar ook dit is weer een typisch geval van Animalfarm.

Eens. Dat gedoe over uiterlijk is vreselijk. 
Bovendien, hoeveel ánders is nu eigenlijk het kapsel van Femke Halsema (oké, die verft haar haren zwart, maar verder zie ik niet zoveel verschil).  

[..]

Als ik kritiek had bedoeld dan had ik kritiek geschreven. Maar ik bedoelde dus echt 'hoon' (spot) en smaad. Bijvoorbeeld bij VoetbalInside gaat het erg vaak over haar kapsel en haar oren.

Zelfs afgelopen week bij de Slimste Mens meende Maarten van Rossum grappig te zijn door haar belachelijk te maken vanwege haar uiterlijk. Iemand een lelijke vrouw noemen. Dat als ze een foto van Faber bij de grens zouden zetten dat asielzoekers snel zouden omkeren. Zo ongepast van Maarten.

Mannen die er zelf zo slonzig uitzien vinden dat vrouwen er altijd picobello uit moeten zien. Net zoals ongeschoren en langharige grijze Johan Derksen die steeds commentaar levert op het kapsel en oren van Faber.

Kritiek op handelen kan opbouwende-kritiek zijn. Daar kan men iets van leren, en dat is goed. Ik moet ook wel lachen als ze tegen de journalist zegt 'maar ik ben het beleid'. En daar dan ook niet van afstapt.

Maar iemand aan de schandpaal nagelen vanwege het uiterlijk (omdat je diegene niet moet) vind ik dieptriest.

Dit ben ik helemaal met je eens, dat is ongepast inderdaad.

Luchtpost schreef op 20-01-2025 om 17:06:

Eens. Dat gedoe over uiterlijk is vreselijk.
Bovendien, hoeveel ánders is nu eigenlijk het kapsel van Femke Halsema (oké, die verft haar haren zwart, maar verder zie ik niet zoveel verschil).

Femke, Tja dat kapsel van Femke Halsema stoort me totaal niet. Daar is ook helemaal niks mis mee. Moest wel lachen toen Hans Teeuwen haar imiteerde in dat stukje met dat pistool op zijn huiskamertafel. Ik lachte niet vanwege die pruik die Hans op zijn hoofd had gezet, ook nooit gelachen om het uiterlijk of wat-dan-ook van Femke, maar wel om de manier hoe hij die pruik op zijn hoofd had gezet en om sketch omdat het duidelijk was waarom Hans Teeuwen haar probeerde na te doen. Hij ergerde zich duidelijk aan de woorden die Femke gebruikt als het over het koloniaal verleden/diversiteit/Joden in Amsterdam gaat. En daar gaf ik hem gelijk in. Omdat het hypocriet was.

https://www.vandaaginside.nl/videos/hans-teeuwen-persifleert-femke-halsema

Maar haar manier van praten vind ik wel bovengemiddeld enorm giga bekakt. Is dat kritiek op haar handelen? of gewoon niet netjes van mij als ik er iets van zou zeggen?

Je kunt op Faber genoeg kritiek hebben zonder het over haar uiterlijk te hebben, totaal ongepast inderdaad.

[..]

oh zo, ja dat klopt, maar ik ga niet af op een paar mensen die bespotten leuker vinden dan (terechte) kritiek. ik was al bang dat je dit zou bedoelen, maar hoopte van niet. 

en kritiek hoeft geen opbouwende kritiek te zijn hoor: faber, ga eens wat doen naast roepen dat het allemaal zo top gaat. is prima kritiek

Faber ga eens wat doen??????????????? Volgens mij doet het mens genoeg maar wordt ze van alle kanten tegengewerkt. En vervolgens verweten dat ze niets doet.

Thora schreef op 21-01-2025 om 12:07:

Faber ga eens wat doen??????????????? Volgens mij doet het mens genoeg maar wordt ze van alle kanten tegengewerkt. En vervolgens verweten dat ze niets doet.

Er is zowel in de Tweede als de Eerste Kamer een comfortabele centrumrechtse meerderheid. Dus leg eens uit, hoezo zou die linkse minderheid haar effectief kunnen tegenwerken?

Thora schreef op 21-01-2025 om 12:07:

Dit hoor ik steeds, maar leg dat eens uit? wie werkt haar tegen? de enige logische plek zou de eerste kamer zijn, maar je moet eerst dingen doen voordat iets daar komt

Hebben jullie de documentaire over Moslims in Nederland op de NPO gezien? Het is om je wezenloos te schrikken. Dat is onmogelijk te snappen met een vrije westerse mindset. Dit gaat nooit, echt nooit integreren. Waarom dit soort mensen hier willen wonen is mij een compleet raadsel. 
En we hebben het dan niet over hele conservatieve moslims, nee gewoon moslims die hier wonen en werken. 

Okee ik zei het misschien niet juist. Ik heb het over het commentaar van de media en andere partijen. Het maakt niet uit waar ze mee komt, er is altijd commentaar en het is nooit goed. Over wat ze tot nu toe heeft gedaan vind je meer informatie op rijksoverheid.nl

Thora schreef op 21-01-2025 om 14:40:

Okee ik zei het misschien niet juist. Ik heb het over het commentaar van de media en andere partijen. Het maakt niet uit waar ze mee komt, er is altijd commentaar en het is nooit goed. Over wat ze tot nu toe heeft gedaan vind je meer informatie op rijksoverheid.nl.

het enige waar ik haar mee zie komen zijn plannen en opmerkingen dat het top gaat. niets concreets. "faber wil", "faber gaat".. ik wil zo graag "faber heeft"

Broadway schreef op 21-01-2025 om 14:43:

[..]

het enige waar ik haar mee zie komen zijn plannen en opmerkingen dat het top gaat. niets concreets. "faber wil", "faber gaat".. ik wil zo graag "faber heeft"

Concreet. Zijn er ooit in de politiek concrete plannen binnen een paar maanden uitgevoerd? Volgens mij niet. Maar omdat nu de PVV de grootste partij is moeten zij wel binnen korte tijd van alles voor elkaar krijgen. Daar heb je Animalfarm weer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.