Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Ter Apel. Het gaat écht uit de hand lopen.

Thora schreef op 21-01-2025 om 15:28:

[..]

Concreet. Zijn er ooit in de politiek concrete plannen binnen een paar maanden uitgevoerd? Volgens mij niet. Maar omdat nu de PVV de grootste partij is moeten zij wel binnen korte tijd van alles voor elkaar krijgen. Daar heb je Animalfarm weer.

Nou ja....Wilders zelf was in de oppositie al twintig jaar lang hevig verontwaardigd dat er zo weinig gebeurde, onder zijn leiding zou dat radicaal anders worden. Het moest allemaal veel sneller en eenvoudiger. Tot dusver hebben hij en zijn onderdanen de daad nog niet bij het woord kunnen voegen.

Roepen vanaf de zijlijn blijkt het ook niet te zijn. Dus ja, tot dusver verloopt het precies zoals veel mensen als voorspelden: veel geschreeuw, weinig wol. Onhaalbare en dus onuitvoerbare plannen, omdat ze totaal niet realistisch zijn.

felija schreef op 21-01-2025 om 15:41:

[..]

Nou ja....Wilders zelf was in de oppositie al twintig jaar lang hevig verontwaardigd dat er zo weinig gebeurde, onder zijn leiding zou dat radicaal anders worden. Het moest allemaal veel sneller en eenvoudiger. Tot dusver hebben hij en zijn onderdanen de daad nog niet bij het woord kunnen voegen.

Roepen vanaf de zijlijn blijkt het ook niet te zijn. Dus ja, tot dusver verloopt het precies zoals veel mensen als voorspelden: veel geschreeuw, weinig wol. Onhaalbare en dus onuitvoerbare plannen, omdat ze totaal niet realistisch zijn.

Dus zou Wilders ineens ineens als een haas door de ambtelijke molen kunnen en wetswijzigingen doorvoeren. Gelukkig kunnen kleinere wijzigingen wel sneller doorgevoerd zoals de mogelijkheid tot het uitzetten van minderjarige criminelen waardoor uitwassen zoals in Helmond wellicht minder voor zullen komen.

Thora schreef op 21-01-2025 om 15:52:

[..]

Dus zou Wilders ineens ineens als een haas door de ambtelijke molen kunnen en wetswijzigingen doorvoeren. Gelukkig kunnen kleinere wijzigingen wel sneller doorgevoerd zoals de mogelijkheid tot het uitzetten van minderjarige criminelen waardoor uitwassen zoals in Helmond wellicht minder voor zullen komen.

Hij dacht het zo even voor elkaar te krijgen, ja. Dat was zijn boodschap aan zijn kiezers.

Thora schreef op 21-01-2025 om 14:40:

Okee ik zei het misschien niet juist. Ik heb het over het commentaar van de media en andere partijen. Het maakt niet uit waar ze mee komt, er is altijd commentaar en het is nooit goed. Over wat ze tot nu toe heeft gedaan vind je meer informatie op rijksoverheid.nl.

Maar de media kan toch niet blokkeren dat Faber haar plannen uitvoert? Het is toch niet de schuld van de media dat Faber's wetsvoorstellen pas de laatste ministerraad voor het kerstreces naar de raad van state gestuurd konden worden?

Alice12 schreef op 21-01-2025 om 14:21:

Hebben jullie de documentaire over Moslims in Nederland op de NPO gezien? Het is om je wezenloos te schrikken. Dat is onmogelijk te snappen met een vrije westerse mindset. Dit gaat nooit, echt nooit integreren. Waarom dit soort mensen hier willen wonen is mij een compleet raadsel.
En we hebben het dan niet over hele conservatieve moslims, nee gewoon moslims die hier wonen en werken.

Die serie heb ik nog niet gezien. Wel onlangs een interview met Lale Gul waar zij de tijd krijgt om rustig haar standpunt uit te leggen. Voor wie interesse heeft, hier een linkje: 

https://www.youtube.com/watch?v=rOf-c0yIkOw

Daglichtlamp schreef op 21-01-2025 om 16:49:

[..]

Maar de media kan toch niet blokkeren dat Faber haar plannen uitvoert? Het is toch niet de schuld van de media dat Faber's wetsvoorstellen pas de laatste ministerraad voor het kerstreces naar de raad van state gestuurd konden worden?

Nee, maar ook niet die van Faber. Zij is niet in haar eentje het kabinet he. De ambtelijke molen draait al traag sinds die bestaat.

Thora schreef op 21-01-2025 om 15:28:

[..]

Concreet. Zijn er ooit in de politiek concrete plannen binnen een paar maanden uitgevoerd? Volgens mij niet. Maar omdat nu de PVV de grootste partij is moeten zij wel binnen korte tijd van alles voor elkaar krijgen. Daar heb je Animalfarm weer.

je wil maar vergelijken, maar dat interesseert mij echt helemaal niets. ik wil van elke bewindspersoon dat ze leveren dus ook van faber. dat pietje puk het in 1987 ook niet best deed vind ik totaal niet interessant

Broadway schreef op 22-01-2025 om 10:40:

[..]

je wil maar vergelijken, maar dat interesseert mij echt helemaal niets. ik wil van elke bewindspersoon dat ze leveren dus ook van faber. dat pietje puk het in 1987 ook niet best deed vind ik totaal niet interessant

Dan vrees ik dat je de rest van je leven nog regelmatig al dan niet continu teleurgesteld zult worden. Ik heb nog nooit een goede leverende politicus of politieke partij meegemaakt (sorry voor de vergelijking). Heel veel sterkte.

Thora schreef op 22-01-2025 om 11:02:

[..]

Dan vrees ik dat je de rest van je leven nog regelmatig al dan niet continu teleurgesteld zult worden. Ik heb nog nooit een goede leverende politicus of politieke partij meegemaakt (sorry voor de vergelijking). Heel veel sterkte.

Ook allemaal partijen die hun kiezers gouden bergen beloofden? 

Poezenmeisje

Poezenmeisje

22-01-2025 om 11:38 Topicstarter

Thora schreef op 22-01-2025 om 08:50:

[..]

Nee, maar ook niet die van Faber. Zij is niet in haar eentje het kabinet he. De ambtelijke molen draait al traag sinds die bestaat.

Beetje lastig om je werk te doen als je eigen personeel een grote bek opzet tegen de baas.

Ik begrijp niet dat deze mensen niet allang ontslag hebben genomen (dat zou ze sieren) of ontslagen zijn.

https://www.hartvannederland.nl/buitenlands-nieuws/gaza-conflict/artikelen/ambtenaren-gaza-protest-genegeerd-door-minister

Poezenmeisje schreef op 22-01-2025 om 11:38:

[..]

Beetje lastig om je werk te doen als je eigen personeel een grote bek opzet tegen de baas.

Ik begrijp niet dat deze mensen niet allang ontslag hebben genomen (dat zou ze sieren) of ontslagen zijn.

https://www.hartvannederland.nl/buitenlands-nieuws/gaza-conflict/artikelen/ambtenaren-gaza-protest-genegeerd-door-minister

De ambtenaren van het nieuwe ministerie van Asiel en Migratie komen van het ministerie van Justitie. De vorige minister (Yesilgoz, die ook rechts was), kon prima werken en beleid maken met deze ambtenaren.

Nieuwe asielwet kost IND jaarlijks 25 tot 60 miljoen euro meer - https://nos.nl/l/2552911

Dat geld is alleen volgens mij niet beschikbaar op Faber's begroting.

Daglichtlamp schreef op 23-01-2025 om 16:30:

Nieuwe asielwet kost IND jaarlijks 25 tot 60 miljoen euro meer - https://nos.nl/l/2552911

Dat geld is alleen volgens mij niet beschikbaar op Faber's begroting.

Niks doen kost ook geld... en als ik naar de begroting kijk voor asiel en migratie 2025 dan lijkt het er toch al op dat het verdwijnt in bodemloze put.

Visuele begroting | Ministerie van Financiën - Rijksoverheid

Yumi schreef op 23-01-2025 om 18:43:

[..]

Niks doen kost ook geld... en als ik naar de begroting kijk voor asiel en migratie 2025 dan lijkt het er toch al op dat het verdwijnt in bodemloze put.

Visuele begroting | Ministerie van Financiën - Rijksoverheid

Ach ja als er te weinig geld is dan bezuinigen we op andere vlakken meer, of we verhogen wat belastingen hier en daar... *sarcasme modus uit

Ik vind het zorgwekkend dat er overal tekorten zijn op de begroting. Dat echt alle sectoren in de soep dreigen te lopen, en alles houdt verband met elkaar. En ondertussen gaan burgers er eerder op achteruit dan vooruit, maakt niet uit hoeveel je werkt, aan het einde van de rit moet je blijkbaar zijn dat je al je rekeningen kunt betalen. De lonen gaan wat omhoog, maar tegelijk ook de vaste lasten... daar is toch niet meer tegenaan te werken? 

En ik ben echt voor een humaan opvangstelsel voor asielzoekers, maar ergens moeten ook daar impopulaire maatregelen worden genomen. Maar bij bijna alle maatregelen komt wel weer een "ja maar..." En dat is zo vermoeiend want het gaat ten koste van beslissingen, beleid en uiteindelijk de mensen die het direct treft namelijk de asielzoekers. 

De Raad voor de Rechtspraak adviseert aan minister Faber om haar wetsvoorstellen nu niet in te dienen. Er zijn grote zorgen over de uitvoerbaarheid.
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Organisatie/Raad-voor-de-rechtspraak/Nieuws/Paginas/Ook-in-aanvullend-advies-uit-Rechtspraak-zorgen-over-wetgeving-asielmaatregelen.aspx
Voor met name de werklast binnen de Rechtspraak en de migratieketen als geheel hebben de wetsvoorstellen naar verwachting aanzienlijke gevolgen. In de vandaag gepubliceerde adviezen wordt nadrukkelijk het verband gelegd met het EU-migratiepact dat medio 2026 van kracht wordt. Deze nieuwe Europese regels dwingen tot herziening van het nationale asielsysteem en zullen naar verwachting ook grote gevolgen hebben voor de Rechtspraak en andere organisaties in de migratieketen, zowel op het gebied van werklast als uitvoering. De samenloop van het migratiepact met de twee wetsvoorstellen, zowel inhoudelijk als het moment van invoering, zal deze gevolgen alleen maar groter maken.
----------------
Daarom adviseert de Raad aan de minister deze wetsvoorstellen nu niet in te dienen, en stelt voor eerst alle maatregelen uit het migratiepact in te voeren. Dit is logischer en minder belastend voor de Rechtspraak en de migratieketen als geheel. Als de volle omvang en impact van deze nieuwe regelgeving duidelijk is kan zo nodig aanvullende nationale wetgeving worden opgesteld.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.