Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Stikstof, samen om tafel om een plan te maken


ZanyHeron88

ZanyHeron88

22-11-2022 om 19:47

Daglichtlamp schreef op 22-11-2022 om 19:46:

Maar goed we hadden het hier niet over stankoverlast (en ja ik vind ook wel iets van houtkachels), maar over het probleem dat veroorzaakt wordt door teveel stikstofverbindingen die uitgestoten worden door boerderijen.

Alleen boerderijen? Volgens mij is dit dus juist hetgeen wat boeren zo boos maakt en terecht. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

22-11-2022 om 19:49 Topicstarter

Paracelsus schreef op 22-11-2022 om 19:47:

[..]

Alleen boerderijen? Volgens mij is dit dus juist hetgeen wat boeren zo boos maakt en terecht.

Dit draadje ging over de boeren. Het is niet dat er geen beleid is om stikstof uit andere bronnen ook aan te pakken.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

22-11-2022 om 19:50

Daglichtlamp schreef op 22-11-2022 om 19:49:

[..]

Dit draadje ging over de boeren. Het is niet dat er geen beleid is om stikstof uit andere bronnen ook aan te pakken.

Vooralsnog heeft de politiek het bijna alleen over de boeren. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

22-11-2022 om 19:56 Topicstarter

Paracelsus schreef op 22-11-2022 om 19:50:

[..]

Vooralsnog heeft de politiek het bijna alleen over de boeren.

Dat is vooral omdat de boeren de meeste herrie maken. Ik heb Tatasteel nog niet voor de Tweede Kamer gezien met hun grote apparaten omdat hun stikstofvergunning wordt ingeperkt.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

22-11-2022 om 20:20

Daglichtlamp schreef op 22-11-2022 om 19:56:

[..]

Dat is vooral omdat de boeren de meeste herrie maken. Ik heb Tatasteel nog niet voor de Tweede Kamer gezien met hun grote apparaten omdat hun stikstofvergunning wordt ingeperkt.

Net of die zich ergens wat van aantrekken. Volgens het laatste nieuws kregen ze zelfs korting , want het kabinet wil ze zo graag binnen onze landsgrenzen houden.  

Hey, leuk weer allemaal whataboutism’s:  
- ja, maar houtkachels 
- ja, maar tata steel 

Ik vind het ook een royale regeling. Ben benieuwd of er nu veel boeren eieren voor hun geld kiezen. En wat FDF en Farmactie gaan doen. De plannen zijn niet van tafel (is ook onmogelijk) dus hun eisen zijn niet ingewilligd. En wat dat dan vervolgens weer met de publieke opinie gaat doen. 

Maar ik denk dat heel veel horeca-eigenaren graag met de boeren zouden willen ruilen. 120% van de marktwaarde krijgen voor je niet-toekomstbestendige bedrijf, zonder dat je naar kopers hoeft te zoeken. Het is natuurlijk schrijnend dat het moet, maar tegelijkertijd ook een luxe dat het zo kan.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

22-11-2022 om 22:11

MeganRapinoe schreef op 22-11-2022 om 22:08:

Hey, leuk weer allemaal whataboutism’s:
- ja, maar houtkachels
- ja, maar tata steel

Ik vind het ook een royale regeling. Ben benieuwd of er nu veel boeren eieren voor hun geld kiezen. En wat FDF en Farmactie gaan doen. De plannen zijn niet van tafel (is ook onmogelijk) dus hun eisen zijn niet ingewilligd. En wat dat dan vervolgens weer met de publieke opinie gaat doen.

Maar ik denk dat heel veel horeca-eigenaren graag met de boeren zouden willen ruilen. 120% van de marktwaarde krijgen voor je niet-toekomstbestendige bedrijf, zonder dat je naar kopers hoeft te zoeken. Het is natuurlijk schrijnend dat het moet, maar tegelijkertijd ook een luxe dat het zo kan.

Is de marktwaarde niet gekelderd na de stikstofkaart? ik meen mij te herinneren dat boeren in interviews aangaven dat hun land minder waard is, omdat het ongeschikt is bevonden waar het nu voor gebruikt wordt. 

Dan is het dus extra mooi dat ze het nu gegarandeerd kunnen verkopen voor 1,2 keer wat het waard is. Als ze wachten wordt het alleen minder waard en kunnen ze er misschien geen koper meer voor vinden. Een gegarandeerde koper die ruim boven waarde biedt, is echt wel bijzonder hoor. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

22-11-2022 om 22:39

MeganRapinoe schreef op 22-11-2022 om 22:35:

Dan is het dus extra mooi dat ze het nu gegarandeerd kunnen verkopen voor 1,2 keer wat het waard is. Als ze wachten wordt het alleen minder waard en kunnen ze er misschien geen koper meer voor vinden. Een gegarandeerde koper die ruim boven waarde biedt, is echt wel bijzonder hoor.

Dat noem ik dwang op een smerige manier.

Paracelsus schreef op 22-11-2022 om 22:39:

[..]

Dat noem ik dwang op een smerige manier.

Als ze er minder voor zouden bieden wat zou het dan zijn?

Gr Angela

Tja, soms word je tot iets gedwongen in het leven voor het belang van het grotere geheel. Dat is klote, maar gelukkig is er een (op papier) bizar goede regeling. Mijn inziens omdat men bang is voor boeren, door de sterke propaganda en lobby. Het zou dus niet mijn keuze zijn, maar dat is het gevolg van in een democratie leven: nooit helemaal je zin krijgen. 😏


Maar die vraag van Van der Plas is wel terecht, hoe de waarde wordt bepaald.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

23-11-2022 om 08:06

MeganRapinoe schreef op 22-11-2022 om 23:10:

Tja, soms word je tot iets gedwongen in het leven voor het belang van het grotere geheel. Dat is klote, maar gelukkig is er een (op papier) bizar goede regeling. Mijn inziens omdat men bang is voor boeren, door de sterke propaganda en lobby. Het zou dus niet mijn keuze zijn, maar dat is het gevolg van in een democratie leven: nooit helemaal je zin krijgen. 😏


Maar die vraag van Van der Plas is wel terecht, hoe de waarde wordt bepaald.

Dat bizar goed moeten we dus afwachten, want het is de marktwaarde die dus flink gekelderd is door deze stikstof plannen 

MrsMary schreef op 22-11-2022 om 19:30:

[..]

Tot je in de gierstank van heel veel koeienvlaaien zit! Vreselijk. Onze hele wijk is regelmatig de klos.


Waarom ga je dan in het buitengebied bij boerderijen wonen?

Daglichtlamp schreef op 22-11-2022 om 19:49:

[..]

Dit draadje ging over de boeren. Het is niet dat er geen beleid is om stikstof uit andere bronnen ook aan te pakken.


Dit topic heeft de titel: "Stikstof, samen om tafel om een plan te maken"

Dat er geen beleid lijkt te zijn om stikstof uit andere bronnen aan te pakken is ongelooflijk dom.

Daglichtlamp schreef op 22-11-2022 om 19:56:

[..]

Dat is vooral omdat de boeren de meeste herrie maken. Ik heb Tatasteel nog niet voor de Tweede Kamer gezien met hun grote apparaten omdat hun stikstofvergunning wordt ingeperkt.


Waarom zou tata klagen? Giga-grootvervuiler Tatasteel kreeg zelfs 835 miljoen euro korting.

https://dvhn.nl/economie/Energieslurpers-als-Tata-Steel-krijgen-835-miljoen-euro-korting-27881842.html

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.