Nieuws en actueel
EchteNoorderling
11-11-2025 om 07:02
Sint Maarten (ont)lopen….
Dit jaar ben ik niet thuis. Woon sinds een paar jaar in een dorp. In de stad nooit kinderen aan de deur gehad. Eerste jaren hier vond ik het schattig, maar nu vind ik het een verstoring van mijn rustige doordeweekse avond. Ga naar mijn vriend, die niet veel aanloop heeft.
Tevens vraag ik me af hoe mensen met een laag inkomen dat doen: snoep in huis hebben voor 50 of 100 of nog meer kinderen. Of ik heb eerder te duur snoep gekocht? (Haribo en Chupachups)
Rekenenisleuktaalook
11-11-2025 om 18:00
Wat doen jullie met kinderen die minstens veertien zijn, met hun telefoon in je gezicht staan te schijnen, maar wel een goed liedje zingen?
Mijn eerste zes traktaties gingen naar zo'n groepje.
Zilver_gray
11-11-2025 om 18:06
Rekenenisleuktaalook schreef op 11-11-2025 om 18:00:
Wat doen jullie met kinderen die minstens veertien zijn, met hun telefoon in je gezicht staan te schijnen, maar wel een goed liedje zingen?
Gewoon ook snoep/ lekkers geven hoor. Ik ben niet zo streng
Rekenenisleuktaalook
11-11-2025 om 18:08
Zilver_gray schreef op 11-11-2025 om 18:06:
[..]
Gewoon ook snoep/ lekkers geven hoor. Ik ben niet zo streng
![]()
Heb ik ook gedaan hoor, zou het alleen zo lullig vinden als het straks op is.
Zilver_gray
11-11-2025 om 18:10
Rekenenisleuktaalook schreef op 11-11-2025 om 18:08:
[..]
Ja, en het is altijd lastig inschatten vind ik!
Marty1984
11-11-2025 om 18:11
Rekenenisleuktaalook schreef op 11-11-2025 om 18:08:
[..]
België hier ... Het zingen is hier wel gedaan (ze komen overdag, want 11/11 is hier een feestdag). Ik heb nog 2 zakken snoep over. Kom maar halen
.
2 groepen gezien aan mijn deur van in totaal een man of 15.
Koettie
11-11-2025 om 18:13
lientje69 schreef op 11-11-2025 om 09:43:
Ik vind dat echt not done om je deur dicht te houden. Het is vandaag mijn trouwdag, maar wij gaan zelfs op een andere dag uit eten vanwege de kinderen die aan de deur komen. Als je niet veel geld hebt, geef je gewoon wat kleins. Goedkope lolly van de action oid. Het gaat om het idee. Maar doen of ik er niet ben of express weggaan, dat vind ik flauw. Vond je vroeger als kind zelf ook niet leuk.
Aan Amerikaanse fratsen zoals Halloween doe ik overigens niet mee. Wij hebben Sint Maarten. Dan kunnen ze wat krijgen.
Hoef je ook niet done te vinden. Ik heb er gewoon geen zin in. Hele dag gewerkt, ben helemaal kapot na een werkdag en wil gewoon even voor me uitstaren en rustig eten.
Bakblik
11-11-2025 om 18:15
Rekenenisleuktaalook schreef op 11-11-2025 om 18:00:
Die vraag ik waar hun lampion is en dat ze terug mogen komen voor 20.00 met een lampion en dat ze dan wat krijgen als ze een liedje zingen. 😜
1 keer zette ik in de zusjesapp met mijn zussen dat er bij mij nog niemand was geweest. Binnen 16 minuten stonden mijn neven hier met een groen en bruin bierflesje op hun telefoon zodat ze een gekleurd lichtje hadden. Die hebben toen wel wat gehad.
Ik typ dit om 18.13 en er is nog niemand geweest. Wel jammer ik heb langs mijn tuinpad lantaarntjes staan en lichtjes bij de deur. Wetend dat er maar 5 kleine kinderen in de straat wonen had ik niet veel verwacht maar dit is wel heel weinig.
Madamecannibale
11-11-2025 om 18:16
Hier nog niemand geweest. Ik zie ook niemand lopen in de straat. Zo maar eens kijken of iemand voor ons open doet.
Poezenmeisje
11-11-2025 om 18:45
Twee knullen en twee meiden tot nu toe.
Dubbele minireepjes, anders gaat die bak niet leeg.
Nick90
11-11-2025 om 18:48
Hier geen Sint Maarten maar wel de 11e van de 11e. De lokale prins/prinses carnaval worden op die dag bekend gemaakt
Poezenmeisje
11-11-2025 om 18:48
Als pubers netjes zingen kunnen ze ook wat krijgen.
Terwijl ik dit typte kwamen er drie pukkies en twee grotere kinderen als begeleiders. Die kregen dus ook wat, al hadden ze geen lampion.
Rekenenisleuktaalook
11-11-2025 om 18:56
Poezenmeisje schreef op 11-11-2025 om 18:48:
Als pubers netjes zingen kunnen ze ook wat krijgen.
Terwijl ik dit typte kwamen er drie pukkies en twee grotere kinderen als begeleiders. Die kregen dus ook wat, al hadden ze geen lampion.
Oh ja, dat doe ik ook hoor.
Straks na half negen vind ik het wel klaar. Vorig jaar kwamen er toen nog heel grote jongens. Daar heb ik dan niet zo veel mee.
Geen bekenden die voor de gein kwamen.
krulliebollie
11-11-2025 om 19:09
hier is het eigenlijk wel al vrij druk geweest. Ik had 2 grote zakken haribo/maomm en 2 zakken mixen van Snickers/mars/twix/bounty etc. En er is nu nog een kwart in de schaal over. Ik hoop dat ik genoeg heb.
Hier heb ik buiten kaarsjes aan, lampjes in de plant gehangen. Dan is het een beetje leuk lopen.
Smulkruimel
11-11-2025 om 19:15
Hier mogen kinderen alleen aanbellen als er een kaarsje voor het raam brandt. Ik doe sinds een paar jaar niet meer mee. Het werd met het jaar drukken en drukker en stond zo 3 uur lang bij de deur en dan ook nog precies rond etenstijd als ik aan koken en eten was. Vorig jaar liepen hier in de wijk ruim 2000 kinderen mee en dat zullen er nu nog wel meer zijn. Ze zullen vast niet allemaal bij iedereen komen maar voor zoveel kinderen snoep halen vind ik ook wat veel van het goede.