Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Sint Maarten (ont)lopen….

Dit jaar ben ik niet thuis. Woon sinds een paar jaar in een dorp. In de stad nooit kinderen aan de deur gehad. Eerste jaren hier vond ik het schattig, maar nu vind ik het een verstoring van mijn rustige doordeweekse avond. Ga naar mijn vriend, die niet veel aanloop heeft.
Tevens vraag ik me af hoe mensen met een laag inkomen dat doen: snoep in huis hebben voor 50 of 100 of nog meer kinderen. Of ik heb eerder te duur snoep gekocht? (Haribo en Chupachups)

Deur niet open doen? 

Goedkoper snoep kopen?

En ik neem aan dat je zelf ook wel weet dat haribo en chupachup niet het goedkoopste snoep zijn. 

Gewoon huismerk snoepjes kopen.

Of juffrouw Kikkerbil spelen. Lichten uit en verstoppen achter de bank.

Ik trek gewoon de bel eruit. 

Hier woont juffrouw kikkerbil, die ons nooit wat geven wil!
😜

Ga idd naar je vriend, scheelt jezelf een boel gedoe.
En qua snoep: lekker iets bij de Aldi oid halen. Het hoeft echt niet fancy. 

Ik vind het altijd een beetje flauw van mezelf. Ik woon in Sint Maarten-gebied en heb zelf ook altijd gelopen als kind, mijn man hetzelfde. Daarom vind ik dat ik nu ook gewoon moet geven, maar ik heb er meestal helemaal geen zin. Ik ben ook wel eens weggegaan, maar dat gaat vanavond niet. 

Vorige jaren kocht ik gewoon bij de Aldi (huismerk) een zak met mini 'marsjes e.d.' Er kwamen niet veel kinderen aan de deur. Nu wonen we sinds kort in een villawijk en weet ik niet wat ik kan verwachten (volgens de buurvrouw is het vaak beperkt, maar soms kan het wel veel zijn) Heb nu toch maar een paar zakken van het A-merk gekocht.

100 kinderen aan de deur heb ik nog nooit gehad en ik woon in een dorp met heel veel kinderen. Volgens mij was het vroeger maximaal 40 kinderen. Tegenwoordig heb ik genoeg aan 20 a 25 stuks snoep. 
En het hoeft echt niet duur te zijn, gewoon de aanbiedingen in de gaten houden de weken vóór St Maarten. Ik heb ook meestal wel een zak mandarijnen klaar liggen voor het geval dat, die eten we zelf wel op als het overblijft.

Anouk1234 schreef op 11-11-2025 om 08:41:

Vorige jaren kocht ik gewoon bij de Aldi (huismerk) een zak met mini 'marsjes e.d.' Er kwamen niet veel kinderen aan de deur. Nu wonen we sinds kort in een villawijk en weet ik niet wat ik kan verwachten (volgens de buurvrouw is het vaak beperkt, maar soms kan het wel veel zijn) Heb nu toch maar een paar zakken van het A-merk gekocht.

Normaal kocht je bij Aldi, maar nu woon je in een villawijk en heb je toch maar A-merk gekocht? Omdat de arme kindjes van de villawijk dat anders nooit krijgen natuurlijk, toch?

Anouk1234 schreef op 11-11-2025 om 08:41:

Serieus? Keeping up appearances.....

Ik werk altijd 's avonds. Dus ik ontspring de dans meestal.

In mijn vorige woonplaats was volgens mij de "regel" dat je alleen aanbelde bij huizen met een lichtje voor het raam.

@Anouk1234 kunnen de gebitjes van de rijke kindjes niet tegen de aldi zooi??? Wat raar dat je die kinderen wel A-merk snoep geeft. Denk je echt dat ze het in de gaten hebben wat voor merk snoep ze krijgen? En dat ze bijhouden welk huis wat geeft?

Ik vind dat echt not done om je deur dicht te houden. Het is vandaag mijn trouwdag, maar wij gaan zelfs op een andere dag uit eten vanwege de kinderen die aan de deur komen. Als je niet veel geld hebt, geef je gewoon wat kleins. Goedkope lolly van de action oid. Het gaat om het idee. Maar doen of ik er niet ben of express weggaan, dat vind ik flauw. Vond je vroeger als kind zelf ook niet leuk. 
Aan Amerikaanse fratsen zoals Halloween doe ik overigens niet mee. Wij hebben Sint Maarten. Dan kunnen ze wat krijgen.

lientje69 schreef op 11-11-2025 om 09:43:

Ik vind dat echt not done om je deur dicht te houden. Het is vandaag mijn trouwdag, maar wij gaan zelfs op een andere dag uit eren vanwege de kinderen die aan de deur komen. Als je niet veel geld hebt, geef je gewoon wat kleins. Goedkope lolly van de action oid. Het gast om het idee. Maar doen of ik er niet ben of express weggaan, dat vind ik flauw. Vond je vroeger als kind zelf ook niet leuk.
Aan Amerikaanse fratsen zoals Halloween doe ik overigens niet mee. Wij hebben Sint Maarten. Dan kunnen ze wat krijgen.

Nou ik ga mijn schema niet overhoop gooien voor Sint Maarten. Zeker omdat ik geen kleine kinderen meer heb. Ik ga er echt niet speciaal thuis voor zitten.

Nou ik zal er niet speciaal voor thuisblijven (mijn vader is jarig op 11 november dus vaak zijn we bij mijn ouders). Maar als ik thuis ben hou ik er rekening mee. Zo ga ik zo vroeg mogelijk alvast koken (vaak pasta wat makkelijk op te warmen is voor de andere huisgenoten).
Waar ik nu woon hebben de gemiddelde bewoners heel wat meer te besteden als waar ik vroeger woonde, ik heb nog steeds hetzelfde A merk snoep voor de kinderen. Daar maak ik geen onderscheid in.
Ben ook benieuwd hoeveel kinderen er vanavond weer aan de deur komen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.