Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Seksueel grensoverschrijdend gedrag (vervolg op Boos, TVOH)


QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

13-05-2022 om 18:20

Rondstruiner schreef op 13-05-2022 om 17:37:

Ajax werkt niet mee, Overmars werkt niet mee, gek zeg, dat die vrouwen niet willen praten.
Schandalig.

Onderzoek naar Overmars komt niet van de grond: 'Ajax werkt niet mee' - https://nos.nl/l/2428685

Het viel me al op tijdens het kampioenspraatje van Van der Sar dat hij zo expliciet een paar keer 'Marc' noemde. Die man kan het vertrek van overmars helemaal niet verkroppen en hij is de baas. Dus ik vind het geen wonder dat vrouwen zich niet melden. Bovendien willen die vrouwen straks misschien bij een andere club werken of elders in het voetbalwereldje en die wereld is zo klein. Bij de krant bleven ze tenminste anoniem. 

Wow. Wat een lul, die Ten Hag. Dat hele Ajax, wat een kutclub. Het is wel duidelijk waar de loyaliteit van de heren daar ligt, kijk maar naar de uitspraken van Ten Hag, Van der Sar en Tadic. Als vrouw tel je daar niet mee blijkbaar.

Ik heb  in het eerste topic beschreven hoe ik ooit op het werk moest getuigen bij een commissie over een viespeuk-leidinggevende, zo'n 25 jaar geleden. Daarna werden wij uitgekotst door de helft van de mannen in het bedrijf (en er werkte voornamelijk mannen), die zwegen ons dood. Het zou mij niet verbazen als de situatie 25 jaar later bij Ajax vergelijkbaar is. Het maakt me boos en verdrietig.

Ten Hag:
“Als Johan Derksen terug kan op tv, kan Overmars terug naar Ajax.”

https://www.parool.nl/sport/erik-ten-hag-als-johan-derksen-terug-kan-op-tv-kan-overmars-terug-naar-ajax~b2949e9c/

LostJellyfish83

LostJellyfish83

17-05-2022 om 10:29

Rondstruiner schreef op 17-05-2022 om 10:03:

Wow. Wat een lul, die Ten Hag. Dat hele Ajax, wat een kutclub. Het is wel duidelijk waar de loyaliteit van de heren daar ligt, kijk maar naar de uitspraken van Ten Hag, Van der Sar en Tadic. Als vrouw tel je daar niet mee blijkbaar.

Ik heb in het eerste topic beschreven hoe ik ooit op het werk moest getuigen bij een commissie over een viespeuk-leidinggevende, zo'n 25 jaar geleden. Daarna werden wij uitgekotst door de helft van de mannen in het bedrijf (en er werkte voornamelijk mannen), die zwegen ons dood. Het zou mij niet verbazen als de situatie 25 jaar later bij Ajax vergelijkbaar is. Het maakt me boos en verdrietig.

Ten Hag:
“Als Johan Derksen terug kan op tv, kan Overmars terug naar Ajax.”

https://www.parool.nl/sport/erik-ten-hag-als-johan-derksen-terug-kan-op-tv-kan-overmars-terug-naar-ajax~b2949e9c/

🤮 de vrouwtjes hebben genoeg gezeurd, over tot de orde van de dag. 

Rondstruiner schreef 


Ten Hag:
“Als Johan Derksen terug kan op tv, kan Overmars terug naar Ajax.”

Nou ja, zo wordt dus wel duidelijk hoe het werkt: de cultuur van tolerant zijn tegenover verkrachtingsverhalen en JD en team die gewoon doorgaan en een dikke vinger geven naar iedereen die het abject vindt. Het kan ze niet schelen dat mensen gekwetst worden, vrouwen zijn een object om te gebruiken en dan daar weer grapjes over te maken en als je er iets over zegt ben jij de bitch

Dit is het aantrekken van de macht, zowel van JD als Ten Hag, en juist hier zou de massa die vond dat JD en Overmars te ver zijn gegaan (maar zich verder niet druk maken over seksisme en vrouwenhaat) tegen te hoop moeten lopen. 

Overigens geldt volgens mij voor JD zowel als de cultuur bij Ajax als wat jij schrijft over de mannen in het bedrijf, Rondstruiner: ze werken in groepen, zijn eigenlijk alleen helemaal niet zo flink maar wel heel solidair. 

Ik zou willen dat vrouwen ook veel meer solidair zouden zijn in dit soort kwesties, dan zouden we veel meer kunnen bereiken. 

Rondstruiner schreef op 17-05-2022 om 10:03:

Wow. Wat een lul, die Ten Hag. Dat hele Ajax, wat een kutclub. Het is wel duidelijk waar de loyaliteit van de heren daar ligt, kijk maar naar de uitspraken van Ten Hag, Van der Sar en Tadic. Als vrouw tel je daar niet mee blijkbaar.

Ik heb in het eerste topic beschreven hoe ik ooit op het werk moest getuigen bij een commissie over een viespeuk-leidinggevende, zo'n 25 jaar geleden. Daarna werden wij uitgekotst door de helft van de mannen in het bedrijf (en er werkte voornamelijk mannen), die zwegen ons dood. Het zou mij niet verbazen als de situatie 25 jaar later bij Ajax vergelijkbaar is. Het maakt me boos en verdrietig.

Ten Hag:
“Als Johan Derksen terug kan op tv, kan Overmars terug naar Ajax.”

https://www.parool.nl/sport/erik-ten-hag-als-johan-derksen-terug-kan-op-tv-kan-overmars-terug-naar-ajax~b2949e9c/

Je mag trots op jezelf zijn Rondstruiner. Mensen die je doodzwijgen is wel heel naar. En ik denk altijd dat we veel verder zijn dan 10, 20 of zelfs 30 jaar geleden maar het valt me zó tegen.

Er is geen ‘dwangmiddel’ staat in dat artikel en de slachtoffers zwijgen staat in een bericht op de Ajaxwebsite te lezen. ‘Geen enkele vrouw heeft een klacht ingediend. Maar ze melden het wel, want het is duidelijk dat ze er last van hebben. Alle melders geven aan dat zij het moeilijk vinden ongewenst gedrag bij vertrouwenspersonen of binnen de organisatie aan de orde te stellen, omdat zij bang zijn voor repercussies.’

En van de Sar: ‘Medewerkers moeten absoluut de veiligheid voelen om zich uit te spreken en hun mening te geven in de dagelijkse praktijk. Dat moet het effect zijn van de beoogde cultuurverandering. Daar gaan we samen keihard aan werken en daar laten we ons ook op aanspreken.’

En dan die Ten Hag even lekker voor zijn vertrek melden dat hij Marc heeft gefeliciteerd en dat hij wel terug kan, verrotte cultuur tot aan het hoogste niveau daar, hoe is dit er “keihard aan werken”? Ik snap die vrouwen wel die niks met naam en toenaam willen in een klacht. Bang voor repercussies.

De cultuurverandering is gepland voor volgend jaar 1 april zeker. 


Het Openbaar Ministerie gaat Jeroen Rietbergen en Ali B vervolgen voor verkrachting of aanranding in de zedenzaak rond talentenshow The Voice of Holland.

Voor Rietbergen gaat het om de aangifte van verkrachting die ex-deelneemster Nienke Wijnhoven deed tegen hem.

Bij Ali B gaat het om twee gevallen van verkrachting en één van aanranding.

Marco Borsato wordt voor een Voice-gerelateerde aangifte niet vervolgd.

https://www.nu.nl/media/6253113/jeroen-rietbergen-en-ali-b-vervolgd-in-voice-schandaal-marco-borsato-vrijuit.html

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.