Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 16:39

Recht van demonstratie op plaatsen waar kinderen komen.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 17:37:

[..]

Maar keer op keer draait het hier weer op uit.

Ja? dus? 

Pak dat verrekte tuig aan dat zich zo afschuwelijk misdraagt!

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 17:42

Zilver_gray schreef op 24-11-2022 om 17:40:

[..]

Ja? dus?

Pak dat verrekte tuig aan die zich zo afschuwelijk misdraagt!

Ja en dat kan dus alleen achteraf. Maar wie zitten er tussen? De kinderen? 

Maar als ik de meningen zo hoor, moeten we dus op deze voet verder. Demonstreren op een kinderfeest/bijeenkomst is een goed idee en dan maar achteraf streng straffen en hopen dat kinderen hier niets van meekrijgen?


Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 17:42:

[..]

Ja en dat kan dus alleen achteraf. Maar wie zitten er tussen? De kinderen?

Maar als ik de meningen zo hoor, moeten we dus op deze voet verder. Demonstreren op een kinderfeest/bijeenkomst is een goed idee en dan maar achteraf streng straffen en hopen dat kinderen hier niets van meekrijgen?


De kinderen? Misschien hadden die relschoppers aan die kinderen moeten denken.

Laten we de boel nu niet omdraaien.

Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 17:32:

[..]

Ze mogen toch demonstreren? Maar waarom moet dat tussen de kinderen en laten we wel wezen, met een extreem standpunt in de ogen van de tegenpartij. En de tegenpartij heeft weer een extreemstandpunt in de ogen van de demonstranten.

Het is ook niet tussen de kinderen. Ze hadden keurig netjes van te voren een eigen vak toegewezen gekregen. Dat ze helaas niet bereikt hebben door de relschoppers.

Volgens mij pak je op mijn manier helemaal niet de kinderen want je voorkomt juist dat er rellen ontstaan waar ze in terecht kunnen komen. Je moet veel en veel duidelijker zijn tegen de mensen die met geweld hun mening proberen op te leggen aan anderen.

Ik vermoed dat de relschoppers dan eieren voor hun geld kiezen, en gewoon thuis blijven (of naar de sinterklaasintocht gaan).

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 17:52

Zilver_gray schreef op 24-11-2022 om 17:49:

[..]

De kinderen? Misschien hadden die relschoppers aan die kinderen moeten denken.

Laten we de boel nu niet omdraaien.

Wie zegt dat de relschoppers überhaupt kinderen hebben? En het is wel duidelijk dat als ze dat wel hebben, dat daar hun prioriteit niet ligt. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 17:53

Daglichtlamp schreef op 24-11-2022 om 17:50:

[..]

Het is ook niet tussen de kinderen. Ze hadden keurig netjes van te voren een eigen vak toegewezen gekregen. Dat ze helaas niet bereikt hebben door de relschoppers.

Volgens mij pak je op mijn manier helemaal niet de kinderen want je voorkomt juist dat er rellen ontstaan waar ze in terecht kunnen komen. Je moet veel en veel duidelijker zijn tegen de mensen die met geweld hun mening proberen op te leggen aan anderen.

Ik vermoed dat de relschoppers dan eieren voor hun geld kiezen, en gewoon thuis blijven (of naar de sinterklaasintocht gaan).

Bij andere optochten las ik dat ze tussen de kinderen stonden ( wel in een eigen vak) maar wel tussen de menigte. 

Je wekt de indruk een onnozele vraag te gebruiken daarmee te provoceren. Maar goed dat er geen kinderen bij zijn. 
Nog een keer dan. Kozp hád alles geregeld want dat doen ze altijd. Apart vak, rustig blijven enz. Met alle partijen die erover gaan. In een van de gemeentes waar een ouderwets en kwetsend gebruik wordt herhaald, wilden zij dat duidelijk maken. Met allerlei randvoorwaarden. 
 De enige die het verpest hebben zijn een stel relschoppers die menen dat ze met traditie in de ene hand en de hooivork in de andere, nederlandsche waarden vertegenwoordigen. Zonder gebruik te maken van de typisch Nederlandse gewoonte om je demonstratie aan te kondigen, te overleggen met burgemeester en de politie en zonder het oud-Hollandse ‘ga mee met de moderne tijd’.  
Maar wie moest zich aanpassen en rekening houden met die tere kinderzieltjes? Wie had van te voren moeten bedenken of een kinderfeest wel een kinderfeest is, als je mensen die er iets anders over denken niet eens de ruimte biedt om dat beperkt duidelijk te maken?
En Nederlandse kinderen die niet tegen bloot kunnen? Speciaal voor jou TO, een stukje Nederlandse geschiedenisles in posters maken, waar níemand óoit voor bij de therapeut is beland; https://joop-bnnvara.cdn.prepr.io/w_768,q_100/s3-joop-bnnvara/dfbee805-0d44-4aa4-afd6-2bf1f51405a5.jpg. Voor de meelezende mensen die niet zo veel verdragen, niet als plaatje maar als link. 

Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 17:52:

[..]

Wie zegt dat de relschoppers überhaupt kinderen hebben? En het is wel duidelijk dat als ze dat wel hebben, dat daar hun prioriteit niet ligt.

Die pakken elke mogelijkheid om te rellen. Zal ze worst zijn waar het om gaat en of er kinderen de dupe van zijn.

Die kinderen zijn ook niet van suiker hoor. Hooguit hebben ze een vervelende ervaring. Niet leuk, maar geen reden om een belangrijk grondrecht (!) op te schorten.

Daarnaast: ouders die zich hier zorgen over maken kunnen hun kind ook meenemen naar één van de honderden andere intochten waar dit probleem inmiddels gelukkig niet meer speelt.

Het echte probleem lijkt me hier dat vreedzame demonstranten ieder jaar opnieuw zeer gewelddadig worden belaagd door grote groepen racisten.

Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 17:53:

[..]

Bij andere optochten las ik dat ze tussen de kinderen stonden ( wel in een eigen vak) maar wel tussen de menigte.

Dat kan toch geen kwaad zolang ze zich gedragen?

Je draait de zaken gewoon om.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 17:59

Eleanor schreef op 24-11-2022 om 17:58:

Die kinderen zijn ook niet van suiker hoor. Hooguit hebben ze een vervelende ervaring. Niet leuk, maar geen reden om een belangrijk grondrecht (!) op te schorten.

Daarnaast: ouders die zich hier zorgen over maken kunnen hun kind ook meenemen naar één van de honderden andere intochten waar dit probleem inmiddels gelukkig niet meer speelt.

Het echte probleem lijkt me hier dat vreedzame demonstranten ieder jaar opnieuw zeer gewelddadig worden belaagd door grote groepen racisten.

Ik vind het tekort door de bocht om iemand deze mensen voor racist uit te maken. Dat weten we helemaal niet.

Als ik aan mezelf denk tijdens die keer dat ik rellen heb meegemaakt , moet ik er niet aan denken dat mijn kinderen in zoiets terecht komen.


Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 17:59:

[..]

Ik vind het tekort door de bocht om iemand deze mensen voor racist uit te maken. Dat weten we helemaal niet.

Als ik aan mezelf denk tijdens die keer dat ik rellen heb meegemaakt , moet ik er niet aan denken dat mijn kinderen in zoiets terecht komen.


Dan moet je dus met je kinderen ver weg blijven van Staphorst. 

Paracelsus schreef op 24-11-2022 om 17:59:

[..]

Ik vind het tekort door de bocht om iemand deze mensen voor racist uit te maken. Dat weten we helemaal niet.

Als ik aan mezelf denk tijdens die keer dat ik rellen heb meegemaakt , moet ik er niet aan denken dat mijn kinderen in zoiets terecht komen.


Te kort door de bocht om de mensen die daar letterlijk met grof geweld (mensen klemrijden, bekogelen met vuurwerk en viezigheid, uitschelden) een vreedzame antiracistische demonstratie verhinderen een racist te noemen? Vreemd.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 18:04

Eleanor schreef op 24-11-2022 om 18:02:

[..]

Te kort door de bocht om de mensen die daar letterlijk met grof geweld (mensen klemrijden, bekogelen met vuurwerk en viezigheid, uitschelden) een vreedzame antiracistische demonstratie verhinderen een racist te noemen? Vreemd.

Nee hoor, ik ken genoeg die voor de oude situatie zijn, maar geen racist zijn. Al hoop ik niet dat deze mensen het op het rellen zetten als er een keer een actie komt hier. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

24-11-2022 om 18:05

Rondstruiner schreef op 24-11-2022 om 18:00:

[..]

Dan moet je dus met je kinderen ver weg blijven van Staphorst.

Dat is geen probleem, iets te ver fietsen.

Het ding is dat dit zich nu elk jaar lijkt te herhalen in een andere gemeente. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.