Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Prinsjesdag, geld erbij en toeslagenaffaire

Echtgenoot leest net in Volkskrant dat er een gemeente is die een slachtoffer van toeslagenaffaire nog een terugvordering stuurt ... WA, echtgenote en moeder krijgen er weer 1% of meer bij (tikt lekker aan bij de bedragen die ze al krijgen), werkenden krijgen er over 't algemeen wat bij en aow-ers staan al 12 jaar zonder verhogingen langs de zijlijn te kijken, maar krijgen wel te maken met verhoogde (supermarkt)prijzen, zorgkosten enz. En dan vraag ik me af, is 't alvast in de week zetten dat VVD (gvd) weer de meeste stemmen zou krijgen? 
Mss had ik dit moeten zetten in 'waar heb jij je vandaag aan geërgerd', maar ik geloof niet dat er nog oprechte politici/koningshuis-personen zijn ... die moeten zich toch de ogen uit de kop schamen


De politici willen graag mensen dit land uit jagen. Ik las van de week in het nieuws dat de helft van de jongeren tot een jaar of 35 inmiddels al serieus migratie overweegt. 

Al weet ik niet of er landen zijn waar deze zaken minder rampzalig zijn dan hier

Minouk schreef op 22-09-2021 om 11:41:

De politici willen graag mensen dit land uit jagen. Ik las van de week in het nieuws dat de helft van de jongeren tot een jaar of 35 inmiddels al serieus migratie overweegt.

Al weet ik niet of er landen zijn waar deze zaken minder rampzalig zijn dan hier

Dat kan heel goed kloppen. Mijn beide kinderen zitten daar ook aan te denken. Vooral een land als Zweden of Noorwegen kan wel jonge mensen gebruiken.

Ja ik begon ook na te denken over emigratie. Voor alsnog ga ik niet maar het gaat helemaal de verkeerde kant op. Nederland is er alleen voor de rijken. 

Ik heb nog niet alles gelezen want ik ben op vakantie, maar zag wel dat de ziektekostenpremie voor iedereen flink hoger wordt, in ruil voor bevriezing van het eigen risico. In mijn geval pakt dat hopelijk neutraal uit, maar juist degenen die weinig ziektekosten maken, zijn nu natuurlijk extra de pineut. Dat zijn vaak ook de mensen met een hoger inkomen, die in zijn algemeen weinig gebruik maken van allerlei tegemoetkomingen. Voordat geroepen wordt ‘maar de HRA’, die wordt al jaarlijks afgebouwd en levert door de lage rentestand tegenwoordig toch al weinig op.
Ik blijf nog even VVD stemmen, bij gebrek aan beter

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

22-09-2021 om 12:09

Ik denk ook wel eens na over weggaan, vooral vanwege de woningnood.

Minouk schreef op 22-09-2021 om 11:41:

De politici willen graag mensen dit land uit jagen. Ik las van de week in het nieuws dat de helft van de jongeren tot een jaar of 35 inmiddels al serieus migratie overweegt.

Al weet ik niet of er landen zijn waar deze zaken minder rampzalig zijn dan hier

Mijn zoon is er al mee bezig en wij overwegen dit inmiddels ook. Het wordt steeds minder leuk in Nederland.  Alles wordt onbetaalbaar en dat terwijl het geld tegen de plinten klotst en de economie weer op volle toeren draait. Wanneer mogen de burgers daar eens iets van gaan merken? 

Vooral die zorgverzekering is niet normaal meer. Ik durf niet eens te kijken naar de verhoging, ben daar gewoon bang voor. En dan krijg je ook nog nauwelijks wat vergoed. 

MMcGonagall schreef op 22-09-2021 om 12:08:

Ik heb nog niet alles gelezen want ik ben op vakantie, maar zag wel dat de ziektekostenpremie voor iedereen flink hoger wordt, in ruil voor bevriezing van het eigen risico. In mijn geval pakt dat hopelijk neutraal uit, maar juist degenen die weinig ziektekosten maken, zijn nu natuurlijk extra de pineut. Dat zijn vaak ook de mensen met een hoger inkomen, die in zijn algemeen weinig gebruik maken van allerlei tegemoetkomingen. Voordat geroepen wordt ‘maar de HRA’, die wordt al jaarlijks afgebouwd en levert door de lage rentestand tegenwoordig toch al weinig op.
Ik blijf nog even VVD stemmen, bij gebrek aan beter

Ik las juist ergens dat de ziektekostenpremie maar met 3-5 euro omhoog gaat. Viel me nog mee. 

Piggy_in_the_Mirror schreef op 22-09-2021 om 12:21:

[..]

Ik las juist ergens dat de ziektekostenpremie maar met 3-5 euro omhoog gaat. Viel me nog mee.

30 euro per jaar, las ik, dus dat kan wel kloppen per maand. Maar toch, degene die nooit ziek is en ook al zijn eigen tandartskosten betaalt, is dan een stuk meer kwijt voor iets waar hij geen gebruik van maakt.

MMcGonagall schreef op 22-09-2021 om 12:23:

[..]

30 euro per jaar, las ik, dus dat kan wel kloppen per maand. Maar toch, degene die nooit ziek is en ook al zijn eigen tandartskosten betaalt, is dan een stuk meer kwijt voor iets waar hij geen gebruik van maakt.

Ja, dat is waar. Ik vind alle zorgkosten inmiddels absurd worden, dat neemt een te grote hap uit de thuis-begroting.

Minouk schreef op 22-09-2021 om 11:41:

De politici willen graag mensen dit land uit jagen. Ik las van de week in het nieuws dat de helft
van de jongeren tot een jaar of 35 inmiddels al serieus migratie overweegt.

Man en ik zijn 40 en zitten steeds vaker aan Duitsland te denken.

Suish schreef op 22-09-2021 om 12:16:

Vooral die zorgverzekering is niet normaal meer. Ik durf niet eens te kijken naar de verhoging, ben daar gewoon bang voor. En dan krijg je ook nog nauwelijks wat vergoed.

Ik ook niet. Ik wil nu mijn eigen risico in termijnen gaan betalen, want na elk apotheekbezoek krijg ik weer de rekening gepresenteerd.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

22-09-2021 om 14:36

Welk land zou beter zijn vraag ik mezelf weleens af. Misschien toch eens onderzoeken. 

Keetie schreef op 22-09-2021 om 14:36:

Welk land zou beter zijn vraag ik mezelf weleens af. Misschien toch eens onderzoeken.

Wij denken over Duitsland,  omdat man dan wel in NL kan blijven werken. 

OrganicDeer76

OrganicDeer76

22-09-2021 om 14:52

Piggy_in_the_Mirror schreef op 22-09-2021 om 14:44:

[..]

Wij denken over Duitsland, omdat man dan wel in NL kan blijven werken.

Wij wonen te ver van Duitsland af om het zo te doen. 

Keetie schreef op 22-09-2021 om 14:52:

[..]

Wij wonen te ver van Duitsland af om het zo te doen.

Dat is jammer. Op zo'n manier is emigreren wel makkelijker dan als je helemaal opnieuw elders moet beginnen, lijkt mij. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.