Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Populairste babynamen van 2021


trouwens, wat mij opvalt, veel mensen zeggen hier dat de namen van hun kinderen er niet tussen staan (de top heleboel dus, niet die top 10). Maar hoe oud zijn jullie? Ik weet dat er op viva heel veel rond de 50, 60 waren dus zeg maar mijn ouders leeftijd. Ik heb voor de grap mijn eigen naam, zusjes, man, schoonzussen en zwagers allemaal opgezocht, stonden er allemaal niet in. En we hebben allemaal echt doodnormale namen, wel meer mensen heten zo. Dus ik denk dat het eerder een generatiedingetje is dan dat er zulke unieke keuzes gemaakt.

Aviendha schreef op 14-01-2022 om 14:37:

trouwens, wat mij opvalt, veel mensen zeggen hier dat de namen van hun kinderen er niet tussen staan (de top heleboel dus, niet die top 10). Maar hoe oud zijn jullie? Ik weet dat er op viva heel veel rond de 50, 60 waren dus zeg maar mijn ouders leeftijd. Ik heb voor de grap mijn eigen naam, zusjes, man, schoonzussen en zwagers allemaal opgezocht, stonden er allemaal niet in. En we hebben allemaal echt doodnormale namen, wel meer mensen heten zo. Dus ik denk dat het eerder een generatiedingetje is dan dat er zulke unieke keuzes gemaakt.

Mijn zoons zijn 4 en 7 en ik rond de 40. Hun namen staan niet in de top 100, maar het zijn zeker ook geen unieke namen. In de jaren 70 kwamen hun namen wat vaker voor dan nu. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

14-01-2022 om 19:15

Aviendha schreef op 14-01-2022 om 14:37:

trouwens, wat mij opvalt, veel mensen zeggen hier dat de namen van hun kinderen er niet tussen staan (de top heleboel dus, niet die top 10). Maar hoe oud zijn jullie? Ik weet dat er op viva heel veel rond de 50, 60 waren dus zeg maar mijn ouders leeftijd. Ik heb voor de grap mijn eigen naam, zusjes, man, schoonzussen en zwagers allemaal opgezocht, stonden er allemaal niet in. En we hebben allemaal echt doodnormale namen, wel meer mensen heten zo. Dus ik denk dat het eerder een generatiedingetje is dan dat er zulke unieke keuzes gemaakt.

Klopt. Ik heb wel opgelet dat de namen die wij kozen niet populair waren toen de kinderen werden geboren. Inmiddels is de naam van één van de pubers best populair, terwijl juist die naam veel opgetrokken wenkbrauwen gaf destijds. "Sorry, welke naam zei je?! Hoe spel je dat dan?" Waren we onze tijd blijkbaar ver vooruit...

Dezyi

Dezyi

18-01-2022 om 19:33 Topicstarter

Ook interessant: de grootste stijgers en dalers van 2021 (ten opzichte van 2020 dus) 

Stijgers bij de jongens: 
1. Lowen 
2.  Sev 
3. Lio 
4. Bodi 
5. Lux 
6. Gabriel 
7. Ted 
8. Ace 
9. Scott 
10. Zion 
11. Novan 
12. Matteo 
13. Ivar 
14. Brent 
15. Nouri 

Dalers bij de jongens:
1. Thijmen
2. Kay 
3. Valentijn 
4. Joris 
5. Bas 
6. Tim
7. Miran 
8. Daley 
9.  Lex 
10. Victor 
11. Imran 
12. Vigo 
13. Seth 
14. Matthijs 
15. Daniël 

De meisjesnamen komen later 

Dezyi

Dezyi

18-01-2022 om 19:53 Topicstarter

Stijgers bij de meisjes: 
1. Lune 
2. Amélie 
3. Jula 
4. Vieve 
5. Yuna 
6. Lou 
7. Ava 
8. Bowie 
9. Maeve 
10. Jet 
11. Lexi 
12. Lucy 
13. Lily 
14. Loa 
15. Bibi

Dalers bij de meisjes: 
1. Amira 
2. Femke 
3. Merel 
4. Lilly 
5. Romy 
6. Anne 
7. Maryam 
8. Jackie 
9. Bente 
10. Johanna 
11. Lana 
12. Benthe 
13. Zara 
14. Liyana 
15.  Mirthe 

In ieder geval bij de jongens vind ik de dalers leuker dan de stijgers.

Hannemeike schreef op 18-01-2022 om 19:57:

In ieder geval bij de jongens vind ik de dalers leuker dan de stijgers.

Haha ik ook. Behalve miran en imran, wat zijn dat voor namen. Ik ken Imran als turkse meisjesnaam  

Ja, over het algemeen.

Dezyi

Dezyi

19-01-2022 om 11:27 Topicstarter

Hannemeike schreef op 18-01-2022 om 19:57:

In ieder geval bij de jongens vind ik de dalers leuker dan de stijgers.

Vind ik ook! 

Niet verrassend trouwens dat Lio (naam zoon van Lil Kleine) een stijger is. 

Dezyi schreef op 19-01-2022 om 11:27:

[..]

Vind ik ook!

Niet verrassend trouwens dat Lio (naam zoon van Lil Kleine) een stijger is.

Ik vond Lio ook best een leuke naam. Schattig voor een kind, maar een man ook een stoere Lio zijn. Tot ik hier las dat het troep betekent in het Spaans.

Aviendha schreef op 14-01-2022 om 14:37:

trouwens, wat mij opvalt, veel mensen zeggen hier dat de namen van hun kinderen er niet tussen staan (de top heleboel dus, niet die top 10). Maar hoe oud zijn jullie? Ik weet dat er op viva heel veel rond de 50, 60 waren dus zeg maar mijn ouders leeftijd. Ik heb voor de grap mijn eigen naam, zusjes, man, schoonzussen en zwagers allemaal opgezocht, stonden er allemaal niet in. En we hebben allemaal echt doodnormale namen, wel meer mensen heten zo. Dus ik denk dat het eerder een generatiedingetje is dan dat er zulke unieke keuzes gemaakt.

Kinderen 2 en 4 ik ben 40 en heel blij dat de naam er niet tussen staat want daar heb ik de namen op uitgekozen.

kenfan schreef op 13-01-2022 om 18:14:

Zouden dat nou allemaal liefhebbers van Downton Abbey zijn die ouders van James, Of dromen ze stiekem van een eigen butler? BIj Noah zie ik de dierenpaartjes al twee aan twee de ark oplopen. Dat zal aan mijn achtergrond liggen.

Die meisjesnamen top 3 is al eeuwen hetzelfde. Maar waar is Thomas gebleven? DIe is toch jarenlang de Bohemian Rhapsody van de jongensnamen geweest. Reden waarom ik er geen rond heb lopen. Van mijn eigen jaargang heeft de helft van de vrouwen mijn voornaam in verschillde spellingvarianten, de overige 50% heet Monique of Carolien

Vermoed zelf door Chantal Janzens James. 

Had je destijds ook met Sam/ Sem (Wendy van Dijk)

Alleen de naam van onze hond staat ertussen.... maar voor de rest..... vreselijk om een kind een naam te geven die populair is..... te weinig fantasie

Ted68 schreef op 27-01-2022 om 19:48:

Alleen de naam van onze hond staat ertussen.... maar voor de rest..... vreselijk om een kind een naam te geven die populair is..... te weinig fantasie

Ook nog eens behoorlijk irritant als je geen tweede voornaam hebt. Ik heb een populaire voornaam en populaire achternaam, en bij sommige instanties (of gewoon bedrijven) word ik verward met naamgenoten die op dezelfde dag zijn geboren!

Arme Kipp, lijkt me heel lastig!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.