Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Populairste babynamen van 2021


Als je Sophie en Sofie bij elkaar optelt, is die naam veel vaker gegeven dan Julia.

Dezyi

Dezyi

09-01-2022 om 12:09 Topicstarter

NightNurse schreef op 09-01-2022 om 02:43:

Als je Sophie en Sofie bij elkaar optelt, is die naam veel vaker gegeven dan Julia.

Inderdaad! Als je Nora & Norah bij elkaar optelt, is die naam ook veel vaker gegeven dan Julia. 

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

09-01-2022 om 13:51

En Sara en Sarah ook

Ben heel blij dat de namen van mijn kinderen er niet in staan.

Zouden dat nou allemaal liefhebbers van Downton Abbey zijn die ouders van James, Of dromen ze stiekem van een eigen butler? BIj Noah zie ik de dierenpaartjes al twee aan twee de ark oplopen. Dat zal aan mijn achtergrond liggen.
 
Die meisjesnamen top 3 is al eeuwen hetzelfde. Maar waar is Thomas gebleven? DIe is toch jarenlang de Bohemian Rhapsody van de jongensnamen geweest. Reden waarom ik er geen rond heb lopen. Van mijn eigen jaargang heeft de helft van de vrouwen mijn voornaam in verschillde spellingvarianten, de overige 50% heet Monique of Carolien

Wat me trouwen ook opvalt is dat het bijna allemaal van die keurige hockeynamen zijn. Ik mis  de jofele volkse namen.  Worden er geen  Wesleys, Jeffreys, Jaydens, KImberleys,  Priscilla's, Samantha's en Jaydens meer geboren? 

kenfan schreef op 13-01-2022 om 18:14:

Zouden dat nou allemaal liefhebbers van Downton Abbey zijn die ouders van James, Of dromen ze stiekem van een eigen butler?

Nee joh, James is de vader van Harry Potter

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

13-01-2022 om 19:20

kenfan schreef op 13-01-2022 om 18:20:

Wat me trouwen ook opvalt is dat het bijna allemaal van die keurige hockeynamen zijn. Ik mis de jofele volkse namen. Worden er geen Wesleys, Jeffreys, Jaydens, KImberleys, Priscilla's, Samantha's en Jaydens meer geboren?

Ook wel maar ik denk idd dat dit wel namen zijn die door een groter deel van de bevolking gegeven worden.. wellicht Julia en Lucas niet maar namen als Mila, Milou en James hoor je denk ik overal.. Milan, Finn, Yara en Zoë vind ik dan wel weer wat volkser. Net als Liam en Levi trouwens

Woezelisboos schreef op 13-01-2022 om 19:20:

[..]

 Milan, Finn, Yara en Zoë vind ik dan wel weer wat volkser. Net als Liam en Levi trouwens

Dan hebben die eerste vier namen blijkbaar een behoorlijke duikeling gemaakt op de sociale ladder. Ik ken toevallig vier pubers van rond de 15 met die naam, alle vier met hoger opgeleide ouders. 

Dan zijn Wesley en Delano zeker bij alle bevolkingsgroepen uit de gratie. 

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

14-01-2022 om 04:56

kenfan schreef op 14-01-2022 om 01:02:

[..]

Dan hebben die eerste vier namen blijkbaar een behoorlijke duikeling gemaakt op de sociale ladder. Ik ken toevallig vier pubers van rond de 15 met die naam, alle vier met hoger opgeleide ouders.

Dan zijn Wesley en Delano zeker bij alle bevolkingsgroepen uit de gratie.

Ja het was mijn mening, ik heb het niet onderzocht . Ken er zelf eigenlijk weinig die zo heten. Wel toevallig een Zoë uit een hoger opgeleid gezin. Wesley en Delano waren denk ik nooit in de gratie bij hoogopgeleide ouders?

kenfan schreef op 13-01-2022 om 18:20:

Wat me trouwen ook opvalt is dat het bijna allemaal van die keurige hockeynamen zijn. Ik mis de jofele volkse namen. Worden er geen Wesleys, Jeffreys, Jaydens, KImberleys, Priscilla's, Samantha's en Jaydens meer geboren?

Vind je? Grappig, vind ik dus totaal niet. Namen als James, Levi, Liam, Milan, Zoë en Yara vind ik alles behalve hockey. Misschien waren James en Levi ooit wel klassiek, maar ze zijn nu zo mainstream, dat ik er een heel andere associatie bij heb. 

Ik vind Lucas een hele mooie naam. Had ik zou kunnen kiezen voor een van  mijn zoons, maar wij zijn ook uit de top 20 gebleven.  Mijn zoons zitten op de basisschool en in al die jaren heeft er geen enkele Lucas bij ze in de klas gezeten. Alleen op het kinderdagverblijf een. Hetzelfde geldt voor Olivia, ook alleen een meisje met die naam op het kdv.

De naam van mijn oudste valt buiten de top 100. Die van mijn jongste schommelt rond de 100 in de top 200. Houden jullie ook rekening met de internationale lijsten? Mijn jongste zoon heeft een klassieke, internationale naam die in Nederland onder zijn leeftijdsgenoten niet veel voorkomt. In de ons omringende Europese landen, staat zijn naam in een aantal landen in de top 10 of top 20. Internationaal gezien is zijn naam dus alles behalve origineel. 

kenfan schreef op 13-01-2022 om 18:20:

Wat me trouwen ook opvalt is dat het bijna allemaal van die keurige hockeynamen zijn. Ik mis de jofele volkse namen. Worden er geen Wesleys, Jeffreys, Jaydens, KImberleys, Priscilla's, Samantha's en Jaydens meer geboren?

Ik denk dat joffele namen diverser zijn en meerder schrijfwijzen hebben.

kenfan schreef op 13-01-2022 om 18:14:

Zouden dat nou allemaal liefhebbers van Downton Abbey zijn die ouders van James, Of dromen ze stiekem van een eigen butler? BIj Noah zie ik de dierenpaartjes al twee aan twee de ark oplopen. Dat zal aan mijn achtergrond liggen.

Die meisjesnamen top 3 is al eeuwen hetzelfde. Maar waar is Thomas gebleven? DIe is toch jarenlang de Bohemian Rhapsody van de jongensnamen geweest. Reden waarom ik er geen rond heb lopen. Van mijn eigen jaargang heeft de helft van de vrouwen mijn voornaam in verschillde spellingvarianten, de overige 50% heet Monique of Carolien

Ik dacht dat james de enige [DJ] waarbij het minder opvalt dat het een [DJ], na alle djaydens jadens djazz jazz etc.

Dezyi

Dezyi

14-01-2022 om 11:36 Topicstarter

Malloczero schreef op 14-01-2022 om 08:29:

[..]

Ik denk dat joffele namen diverser zijn en meerder schrijfwijzen hebben.

Dat denk ik ook. Eerder kozen 'volkse' ouders voor bestaande namen als Wesley en Priscilla. Ik heb het idee dat 'volkse' ouders tegenwoordig ook vaker zelf namen verzinnen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.