Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Poll: waar heb je op gestemd?

De Viafora exitpoll:

Peiling

Waar heb je op gestemd?
161 stemmen
6%
7%
1%
3%
2%
8%
17%
7%
6%
0%
1%
32%
2%
1%
5%

Tja, elke stem is een stem. Maar een van mijn stadsgenoten zei: ik wil voor PVV stemmen, maar die hebben we niet dus gaat mijn stem naar jullie (lokaal). 
Nu hebben we werkelijk niets gemeen met de PVV... zegt die persoon: oh, maar daar gaat het ook niet om, het is een proteststem 

Lokale partij hier. Vooral de aanpak van sluipverkeer hier was voor mij een reden om op deze partij te stemmen. Er was nog een andere partij die er ook tegen was, dus toen was het kiezen tussen die 2. We hebben er echt heel veel last van hier, dus een goed punt 

In mijn gemeente zijn niet echt hele spannende punten, dus toen heb ik gestemd op de partij die als enige propro biodiversiteit was voor het groen in de gemeente én als enige de afvalverwerking en scheiding flink aan wil pakken; GroenLinks

Ik heb PvdA gestemd omdat zij voor onze stad de meeste punten hadden bij de dingen die ik belangrijk vind. Ik heb op een vrouw gestemd die lager op de lijst stond.

VVD. Geen idee wat die lokaal doen, maar ik wil niet op een andere partij dan normaal stemmen. Ik weet wel dat ze bij de vorige verkiezingen voor een betere ontsluiting van het dorp waren, en dat is het toen niet geworden. De lokale partijen zijn nogal dominant hier.

Voor mijn dochter moet ik altijd Groen Links stemmen, dus dat doe ik braaf.

GroenLinks!

Lokaal

Rondstruiner

Rondstruiner

16-03-2022 om 22:16 Topicstarter

Tot nu toe op Viafora vooral lokaal, en dan GroenLinks 20%. Volt helemaal niets, dat had ik niet verwacht.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

16-03-2022 om 22:23

Rondstruiner schreef op 16-03-2022 om 22:16:

Tot nu toe op Viafora vooral lokaal, en dan GroenLinks 20%. Volt helemaal niets, dat had ik niet verwacht.

Volt zit misschien niet in veel gemeenten? Hier hebben we maar 6 landelijke partijen die meedoen. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

16-03-2022 om 22:27

Waarom stemmen zoveel mensen op GroenLinks? 

Ik wist niet eens dat Volt lokaal mee deed. Zeker alleen in Amsterdam ofzo? 

Rondstruiner schreef op 16-03-2022 om 22:16:

Tot nu toe op Viafora vooral lokaal, en dan GroenLinks 20%. Volt helemaal niets, dat had ik niet verwacht.

Wij hebben geen volt .

Even Opgezocht

Volt doet mee in Amsterdam, Arnhem, Delft, Den Bosch, Eindhoven, Enschede, Maastricht, Rotterdam, Utrecht en Zwolle.

GroenLinks daarentegen doet mee in 200+ gemeentes dus krijgen logischerwijs meer stemmen.

Rondstruiner

Rondstruiner

16-03-2022 om 22:28 Topicstarter

Peen schreef op 16-03-2022 om 22:23:

[..]

Volt zit misschien niet in veel gemeenten? Hier hebben we maar 6 landelijke partijen die meedoen.

Maar in 10 gemeenten zie ik nu, dus dan is het inderdaad best logisch ja.

Wij heb vooral weggestreept waar we niet op wilde stemmen. De lokale partij waar een onderzoek naar loopt wegens corruptie, een partij waar meer dan de helft van de mensen op de lijst niet in de gemeente woont (ze wonen ook niet in dorpen in de buurt ofzo, maar echt heel ergens anders). Toen bleven PvdA en GroenLinks over. Toen hebben we gekeken wat ze de afgelopen jaren bereikt hebben en kwamen we op GroenLinks uit. Landelijke zou ik daar niet op stemmen, maar dat staat wat mij betreft ook totaal los van lokaal stemmen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.