Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

BrightEchidna89

BrightEchidna89

25-06-2022 om 04:45

Overbevolking, oplossingen.


In Nederland worden helemaal niet te veel kinderen geboren. Het mogen er juist iets meer worden aangezien we met vergrijzing te maken hebben. Zo is het in veel ontwikkelde landen. 

Krisper schreef op 25-06-2022 om 14:06:

In Nederland worden helemaal niet te veel kinderen geboren. Het mogen er juist iets meer worden aangezien we met vergrijzing te maken hebben. Zo is het in veel ontwikkelde landen.

Dat dus.

Er zijn twee manieren om vergrijzend Nederland op de been te houden: door immigratie of doordat Nederlanders meer kinderen gaan krijgen.

Raar dat er weer wordt gedaan alsof kinderen krijgen een soort hobby is. 

“Wil je een auto? Prima, maar dan moet je dus voor de parkeervergunning betalen. Wil je er nog een lekker sportief autootje bij? Prima, dan betaal je veel meer voor je tweede parkeervergunning.”

Cookielover schreef op 25-06-2022 om 14:09:

[..]

Dat dus.

Er zijn twee manieren om vergrijzend Nederland op de been te houden: door immigratie of doordat Nederlanders meer kinderen gaan krijgen.

Maar dat neemt het probleem van overbevolking op de wereld niet erg natuurlijk. Als je maar kinderen moet blijven krijgen of nieuwkomers binnen moet halen om de zorg voor de vergrijzing en de betaling van het sociale stelsel te verzorgen dan is op een gegeven moment het einde zoek. Waar moet iedereen gaan wonen dan? Al die kinderen en nieuwkomers worden ook een keer oud en hebben zorg nodig en een pensioen.

Ergens zal er een keer een generatie komen die niet de nodige zorg kan krijgen omdat er een bevolkingskrimp is (geweest). Wij kunnen nu maatregelen rustig nemen maar op een gegeven moment zullen die maatregelen niet rustig ingevoerd kunnen worden en staan we voor een voldongen feit en dan is het al te laat. 

Kinderbijslag afschaffen lijkt me sowieso een hele goeie eerste stap. 

Kersje schreef op 25-06-2022 om 13:30:

[..]

Beetje ver doorgedacht hoor, dan nóg beter enkel seks te hebben als een eventueel kind krijgen geen probleem zou zijn. Wat dat betreft kun je beter enkel op jezelf vertrouwen dan op een ander, hoe ‘eerlijk’ die ander ook zegt te zijn.

Eens. 

Cookielover schreef op 25-06-2022 om 14:09:

[..]

Dat dus.

Er zijn twee manieren om vergrijzend Nederland op de been te houden: door immigratie of doordat Nederlanders meer kinderen gaan krijgen.

Dat klopt, maar moeten we dat met z'n allen wel willen? Of moeten we een paar generaties door de zure appel heen bijten?

Ieder wil zelfbehoud en er niet op achteruit gaan, maar is dat op termijn houdbaar?

Ik moet nu denken aan de ättestupa scène van de komische serie Norsemen. Dat was een oplossing voor ouderen ten tijde van de Vikingen.   


https://m.youtube.com/watch?v=DwD7f5ZWhAk&t=17s

Krisper schreef op 25-06-2022 om 14:32:

Ik moet nu denken aan de ättestupa scène van de komische serie Norsemen. Dat was een oplossing voor ouderen ten tijde van de Vikingen.


https://m.youtube.com/watch?v=DwD7f5ZWhAk&t=17s

en dan bij voorkeur kinderloze ouderen die een uitkering hebben. Daar hebben we toch niks meer aan, die kosten alleen maar geld. 

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

25-06-2022 om 15:56

Ik lees echt met stijgende verbazing dit draadje. 

Helena71 schreef op 25-06-2022 om 15:56:

Ik lees echt met stijgende verbazing dit draadje.

Wat zou jouw plan dan zijn? Gewoon zo doorgaan tot het knapt? 

Krisper schreef op 25-06-2022 om 14:32:

Ik moet nu denken aan de ättestupa scène van de komische serie Norsemen. Dat was een oplossing voor ouderen ten tijde van de Vikingen.


https://m.youtube.com/watch?v=DwD7f5ZWhAk&t=17s

redbulletje schreef op 25-06-2022 om 08:29:

In elk geval stoppen met allerlei gratis regelingen voor kinderen. Geen kinderbijslag meer, geen kinderkortingen, gewoon zorgverzekering betalen onder de 18. En veel meer stimulans om je op jonge leeftijd te laten steriliseren.

Ja, en wie gaat straks jouw kont wassen als jij oud en ziek bent? En jouw aow betalen? 

redbulletje schreef op 25-06-2022 om 10:17:

[..]

Dat sowieso! Het is absurd dat je anno nu als kind jezelf mag laten ombouwen, maar als jong volwassene geen sterilisatie mag.

En dat mag dan ook niet.

Overigens, de 'natuur' werkt niet echt mee.met het overbevolkings probleem.... Ik bedoel, de gemiddeldemens heeft, theoretisch, dagelijks behoefte aan seks. Maar in principe levert dat dus heel veel.kinderen op. Nou hebben we in de moderne wereld.wel.allerlei.kunstgrepen voor hamden om dat zoveek mogelijk te beperken tot alleen de.gewenste kinderen.  Dus wel seks maar niet per definitie een bevruchting. Maar her zijn nog.steess kunstgrepen en niet zoals de natuur werkt.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

25-06-2022 om 16:31

Klaas_Jesper schreef op 25-06-2022 om 16:25:

[..]

En dat mag dan ook niet.

16 is nog steeds een kind hoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.