Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Miraval
11-01-2025 om 15:06
Poison schreef op 11-01-2025 om 09:23:
Ik vind wel dat er bij elke woning minimaal 1 auto gratis moet kunnen staan. Onze maatschappij is ingericht op autogebruik. Het ov is op veel plekken echt niet toereikend.
Wij hebben twee auto’s. Maar zowel man als ik kunnen niet met ov of fiets naar het werk. Fietsen is te ver (35 km). Ov rijdt hier amper en als het rijdt ben ik 1,5 uur onderweg zonder vertragingen en overstap missen. Mijn werkgever heeft sinds kort electrische auto’s van de zaak. Die zou ik graag gebruiken, dan kan onze tweede auto weg, maar die zijn alleen voor zakelijke ritten tijdens je diensten en voor de behandelaren. Dus helaas
Eens.
Minimaal 1 auto zou overal mogelijk moeten zijn en gratis of een symbolisch bedrag.
Veel mensen kunnen ook gewoon niet zonder auto. Ik heb de luxe dat ik 4 auto's op eigen terrein kan plaatsen, waarvan er 3 in de weekenden altijd staan, maar als ik in de stad zou wonen was dat al onmogelijk geweest terwijl ik die auto's nodig heb voor werk. En anderen hebben weer om andere redenen een auto nodig.
Poezenmeisje
11-01-2025 om 15:16
In de provincie Groningen is één auto per volwassen gezinslid geen uitzondering.
Geen of amper OV maakt dat je echt een auto nodig hebt.
Bij ons vorige huis had ik eerst twee bussen per uur en 15 jaar later vier bussen per dag...
Citroengraag
11-01-2025 om 15:23
Er is in Ouwehand per ongeluk een parachutist in het apenverblijf geland! Gelukkig niet bij de leeuwen... De link naar NOS wil ff niet.
Lali
11-01-2025 om 15:37
Citroengraag schreef op 11-01-2025 om 15:23:
Er is in Ouwehand per ongeluk een parachutist in het apenverblijf geland! Gelukkig niet bij de leeuwen... De link naar NOS wil ff niet.
Hier is ie: https://nos.nl/artikel/2551334-parachutist-landt-per-ongeluk-in-apenverblijf-van-ouwehands-dierenpark
Heel bizar!
Poezenmeisje
11-01-2025 om 15:39
Apen kunnen misschien wel valser zijn dan Whiskas gevoerde leeuwen...
Miraval
11-01-2025 om 15:54
Poezenmeisje schreef op 11-01-2025 om 15:39:
Apen kunnen misschien wel valser zijn dan Whiskas gevoerde leeuwen...
Wilde net zeggen... tussen de gorilla's of bavianen zou ik ook niet willen landen. Venijnige beesten hoor, die apen.
Yumi
11-01-2025 om 16:33
Lali schreef op 11-01-2025 om 15:37:
[..]
Hier is ie: https://nos.nl/artikel/2551334-parachutist-landt-per-ongeluk-in-apenverblijf-van-ouwehands-dierenpark
Heel bizar!
ff Apeldoorn bellen
Schemerlampje
11-01-2025 om 16:35
Miraval schreef op 11-01-2025 om 15:54:
[..]
Wilde net zeggen... tussen de gorilla's of bavianen zou ik ook niet willen landen. Venijnige beesten hoor, die apen.
Gelukkig waren het bonobo's, die zijn heel liefdevol.....🤪
alhambra
11-01-2025 om 17:16
Schemerlampje schreef op 11-01-2025 om 16:35:
[..]
Ja precies kon hij gelijk meedoen met de pret in bed
Miraval
11-01-2025 om 17:22
Schemerlampje schreef op 11-01-2025 om 16:35:
[..]
😂😂😂
Martje80
11-01-2025 om 19:29
Poezenmeisje schreef op 11-01-2025 om 11:31:
https://sikkom.nl/stadsontwikkeling/Deze-Stadjers-hekelen-nieuwe-parkeertarieven-in-Grunn.-Zo-raak-ik-in-een-isolement-29334400.html
Parkeren in Groningen wordt steeds duurder en onmogelijker gemaakt.
De betaalde tijden zijn nu vaak tot middernacht. Toen we mijn moeder moesten verhuizen renden we elke anderhalf uur naar de parkeerplaats 500 meter verderop om de parkeerkaart te verschuiven.
Nu is de zondag in de buitenwijken ook betaald en is het aantal bezoekersuren sterk verminderd.
Ik hoop dat mijn moeders nieuwe wijk nog even gespaard blijft.
Het OV is onmogelijk.
Eerst 900 meter lopen naar de bushalte omdat je fiets daar niet veilig staat, dan drie kwartier naar de Stad hobbelen, overstappen, verder hobbelen en 500 meter lopen.
Tien minuten met de auto, zodat je ook boodschappen voor haar kunt meenemen e.d. is een stuk logischer.
Ik vind het altijd interessant hoe wij een compleet andere belevingswereld hebben. In en rond de stad rijden ontzettend veel Qliners, heel veel elektrisch aangedreven, dus heerlijk relaxed zoefen.
Poezenmeisje
11-01-2025 om 20:31
Martje80 schreef op 11-01-2025 om 19:29:
[..]
Ik vind het altijd interessant hoe wij een compleet andere belevingswereld hebben. In en rond de stad rijden ontzettend veel Qliners, heel veel elektrisch aangedreven, dus heerlijk relaxed zoefen.
Niet vanuit Noordgroningen. De verbeteringen in het OV zijn fantastisch, absoluut.
Mijn bushalte in het dorp was eerst 400 meter, nu er nieuwe routes zijn moet ik 900 meter lopen.
Bij mijn werk uitstappen was eerst 150 meter, nu een kilometer hemelsbreed. (Die functie heb ik zojuist ontdekt op Google Maps).
Mijn zoon fietst voor zijn stage eerst een paar kilometer om een rechtstreekse bus te kunnen pakken zodat hij niet hoeft over te stappen, dat scheelt veel gedonder.
Miraval
11-01-2025 om 20:56
Poezenmeisje schreef op 11-01-2025 om 20:31:
[..]
Niet vanuit Noordgroningen. De verbeteringen in het OV zijn fantastisch, absoluut.
Mijn bushalte in het dorp was eerst 400 meter, nu er nieuwe routes zijn moet ik 900 meter lopen.
Bij mijn werk uitstappen was eerst 150 meter, nu een kilometer hemelsbreed. (Die functie heb ik zojuist ontdekt op Google Maps).
Mijn zoon fietst voor zijn stage eerst een paar kilometer om een rechtstreekse bus te kunnen pakken zodat hij niet hoeft over te stappen, dat scheelt veel gedonder.
Idem hier. De dichtbijzijnde bushalte is bijna 1 kilometer hier vandaan. Dichtstbijzijnde station 5 kilometer.
Die bushalte brengt je naar de 2 dichtsbijzijnde steden en vandaaruit moet je dus eerst overstappen om ergens anders te komen. Al met al ben je al snel 45 minuten onderweg wat je met de auto in 15/20 minuten kunt aanrijden.
Maar goed, wij hebben ook niet te maken met betaald parkeren, wel met te weinig openbare parkeerplaatsen bij woningen.
Martje80
12-01-2025 om 12:45
Miraval schreef op 11-01-2025 om 20:56:
[..]
Idem hier. De dichtbijzijnde bushalte is bijna 1 kilometer hier vandaan. Dichtstbijzijnde station 5 kilometer.
Die bushalte brengt je naar de 2 dichtsbijzijnde steden en vandaaruit moet je dus eerst overstappen om ergens anders te komen. Al met al ben je al snel 45 minuten onderweg wat je met de auto in 15/20 minuten kunt aanrijden.
Maar goed, wij hebben ook niet te maken met betaald parkeren, wel met te weinig openbare parkeerplaatsen bij woningen.
Ik vind het ook triest hoor, hoe het openbaar vervoer wordt uitgehold. Net eind december zijn de nieuwe dienstregelingen ingegaan en er gaan weer minder bussen rijden.
Aan de andere kant is het dichtstbijzijnde treinstation voor mij 20 minuten autorijden, dat is al 20 jaar zo, dus ik ben niet anders gewend. En ik moet ook 15 minuten lopen zodat ik maar één overstap heb in plaats van twee. Tja, het is wat het is.