Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Schemerlampje schreef op 06-01-2025 om 22:41:

[..]

Nederlanders? Ik lees over Fransen en Duitsers…

Nederlanders is gewoon een hele makkelijke naam.....

Wat lijkt me dit verschrikkelijk voor de familie en omgeving van het meisje. De vader is verdachte maar er is onvoldoende bewijs. 

Het OM gaat uit van een misdrijf bij de dood van een vierjarig meisje vorige week in Rotterdam. Haar vader is verdachte in de zaak. De man blijft wel vrij, omdat er onvoldoende bewijs is voor een aanhouding.
OM gaat uit van misdrijf bij dood Rotterdams meisje (4), vader is verdachte | Binnenland | NU.nl

Tjonge, jonge, jonge, stelletje prutsers. Ik hoop zo dat dit niet gaat leiden tot nog langere wachtlijsten in de GGZ, die zijn al idioot lang. Een tijdje terug van een familielid gehoord dat haar wachtlijst voor een ASS onderzoek nu drie (!) jaar is.

https://www.nu.nl/economie/6341513/ggz-aanbieders-kunnen-niet-declareren-maar-zorg-is-voorlopig-niet-in-gevaar.html

Veel Gemeentes proberen inwoners aan te sporen om te ver-groenen, tegels eruit groen erin. 
Dat ging goed tot de Gemeente Dordrecht nieuw parkeerregels kreeg. De ene na de andere voortuin wordt betegelt om de auto te parkeren. De inwoners hebben geen zin om te betalen voor een parkeervergunning. 

Ik vind dit wel erg jammer en hoop dat dit effect niet in meerdere steden navolging krijgt. Mijn Gemeente richt zich steeds meer op het weren van auto's, door een parkeer/inrijverbod, parkeerplaatsen weg te halen, wegen te versmallen en snelheid te verlagen. Daarnaast krijgen veel nieuwe woningen geen parkeerplaats meer in de buurt en worden er geen nieuwe vergunningen meer afgegeven voor het centrum. Nu heb ik zelf geen auto en heb daar geen last van, maar niet iedereen kan zonder en ik loop liever in een straat met veel groen, dan veel blik in de voortuin.
Deze buurt betegelt massaal de voortuin: ‘Ja kom zeg, we gaan de gemeente niet lopen spekken’ | Binnenland | AD.nl

Yumi schreef op 11-01-2025 om 00:03:

Veel Gemeentes proberen inwoners aan te sporen om te ver-groenen, tegels eruit groen erin.
Dat ging goed tot de Gemeente Dordrecht nieuw parkeerregels kreeg. De ene na de andere voortuin wordt betegelt om de auto te parkeren. De inwoners hebben geen zin om te betalen voor een parkeervergunning.

Ik vind dit wel erg jammer en hoop dat dit effect niet in meerdere steden navolging krijgt. Mijn Gemeente richt zich steeds meer op het weren van auto's, door een parkeer/inrijverbod, parkeerplaatsen weg te halen, wegen te versmallen en snelheid te verlagen. Daarnaast krijgen veel nieuwe woningen geen parkeerplaats meer in de buurt en worden er geen nieuwe vergunningen meer afgegeven voor het centrum. Nu heb ik zelf geen auto en heb daar geen last van, maar niet iedereen kan zonder en ik loop liever in een straat met veel groen, dan veel blik in de voortuin.
Deze buurt betegelt massaal de voortuin: ‘Ja kom zeg, we gaan de gemeente niet lopen spekken’ | Binnenland | AD.nl

Weet zeker dat dit bij ons ook gaat gebeuren. Flink aantal huizen in onze wijk zijn zo geplaatst op kavel dat er op eigen kavel geparkeerd kan worden. Maar bijna iedereen heeft er een voortuin van gemaakt. Wij zijn afhankelijk van algemene parkeerplekken naast en voor het huis dus wij zullen moeten gaan betalen (is prima hoor!).
In onze stad wordt het per wijk (of deel ervan) ingevoerd en dat levert al veel chaos op. Mensen gaan gratis parkeren in wijk ernaast als het bij hun is ingevoerd. Gevolg dat er dubbelgeparkeerd wordt, op groenstroken, vuilniswagens er niet door kunnen etc.. 

Bij ons in de wijk kunnen bewoners één parkeervergunning krijgen voor 1 euro per jaar. Daar zou ik mijn voortuin niet voor betegelen. Voor bezoekers kun je als bewoner een gratis vergunning krijgen en als je dan bezoek hebt betaal je 10ct per uur. Van die bedragen zal de gemeente niet rijk worden. Maar het voorkomt dat de toeristen in onze wijk parkeren. Ik vind dit erg prettig beleid. Komt met name de bewoners ten goede.

Yumi schreef op 11-01-2025 om 00:03:

Dat ging goed tot de Gemeente Dordrecht nieuw parkeerregels kreeg. De ene na de andere voortuin wordt betegelt om de auto te parkeren. De inwoners hebben geen zin om te betalen voor een parkeervergunning.

Maar als de auto niet in de voortuin staat, staat-ie op de openbare weg, die dan niet vergroend kan worden. De hele samenleving moet gewijzigd worden om van autobezit af te komen.

Auto's worden telkens groter en zwaarder en er komen steeds meer auto's, omdat de samenleving het van je verwacht dat je een auto hebt. Duur en beperkt openbaar vervoer, fietsen wordt steeds gevaarlijker, te weinig woningen waar werk is, blijft over privé autobezit. Je kan niet onderdoen voor de buren, dus wel ook zo'n grote. Maar waar laten we ze? 

Ik denk dat veel mensen die twee auto’s hebben, eens moeten kijken of die tweede auto wel echt nodig is. 

Ik vind wel dat er bij elke woning minimaal 1 auto gratis moet kunnen staan. Onze maatschappij is ingericht op autogebruik. Het ov is op veel plekken echt niet toereikend.
Wij hebben twee auto’s. Maar zowel man als ik kunnen niet met ov of fiets naar het werk. Fietsen is te ver (35 km). Ov rijdt hier amper en als het rijdt ben ik 1,5 uur onderweg zonder vertragingen en overstap missen. Mijn werkgever heeft sinds kort electrische auto’s van de zaak. Die zou ik graag gebruiken, dan kan onze tweede auto weg, maar die zijn alleen voor zakelijke ritten tijdens je diensten en voor de behandelaren. Dus helaas 

Meesje schreef op 11-01-2025 om 08:41:

Bij ons in de wijk kunnen bewoners één parkeervergunning krijgen voor 1 euro per jaar. Daar zou ik mijn voortuin niet voor betegelen. Voor bezoekers kun je als bewoner een gratis vergunning krijgen en als je dan bezoek hebt betaal je 10ct per uur. Van die bedragen zal de gemeente niet rijk worden. Maar het voorkomt dat de toeristen in onze wijk parkeren. Ik vind dit erg prettig beleid. Komt met name de bewoners ten goede.

€ 1,- per jaar dat is spotgoedkoop, ik snap dat je daarvoor niet je voortuin wilt opgeven. Denk wel dat dit in de meeste Gemeentes niet meer mogelijk is, en dat dit om een uitzondering gaat. 

Poison schreef op 11-01-2025 om 09:23:

Ik vind wel dat er bij elke woning minimaal 1 auto gratis moet kunnen staan. Onze maatschappij is ingericht op autogebruik. Het ov is op veel plekken echt niet toereikend.
Wij hebben twee auto’s. Maar zowel man als ik kunnen niet met ov of fiets naar het werk. Fietsen is te ver (35 km). Ov rijdt hier amper en als het rijdt ben ik 1,5 uur onderweg zonder vertragingen en overstap missen. Mijn werkgever heeft sinds kort electrische auto’s van de zaak. Die zou ik graag gebruiken, dan kan onze tweede auto weg, maar die zijn alleen voor zakelijke ritten tijdens je diensten en voor de behandelaren. Dus helaas

Hier worden steeds meer huizen uit de grond gestampt zonder dan met parkeerplaatsen, of parkeren op eigen grond. Bestaande plekken/vergunningen worden nu of over x jaar ingetrokken. Het is niet zo dat het ov hier goed is, integendeel. 

Als die niet alleen voor zakelijks gebruik zijn dan krijg je er een bijtelling, of je moet niet meer dan 500 km privé rijden. Is dat de bedoeling, dan zou je daarover in gesprek kunnen gaan. Maar ik begrijp wel dat je werkgever dit niet wil, als je de meeste tijd op kantoor zit en het meer om woon/werkverkeer zou gaan.

https://sikkom.nl/stadsontwikkeling/Deze-Stadjers-hekelen-nieuwe-parkeertarieven-in-Grunn.-Zo-raak-ik-in-een-isolement-29334400.html

Parkeren in Groningen wordt steeds duurder en onmogelijker gemaakt. 

De betaalde tijden zijn nu vaak tot middernacht. Toen we mijn moeder moesten verhuizen renden we elke anderhalf uur naar de parkeerplaats 500 meter verderop om de parkeerkaart te verschuiven.
Nu is de zondag in de buitenwijken ook betaald en is het aantal bezoekersuren sterk verminderd.

Ik hoop dat mijn moeders nieuwe wijk nog even gespaard blijft. 

Het OV is onmogelijk. 
Eerst 900 meter lopen naar de bushalte omdat je fiets daar niet veilig staat, dan drie kwartier naar de Stad hobbelen, overstappen, verder hobbelen en 500 meter lopen.

Tien minuten met de auto, zodat je ook boodschappen voor haar kunt meenemen e.d. is een stuk logischer.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.