Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Friezinnetje schreef op 13-01-2025 om 17:16:

https://nos.nl/artikel/2551605-nederlander-in-belgie-met-drugs-achter-stuur-gepakt-komt-met-bijzonder-excuus

Mss vind ik dit nog wel bijzonderder dan zijn excuus. Hij werd gepakt met 4x zo veel alcohol dan toegestaan én cocaine in zijn bloed:

Omdat hij niet in België woont, moest hij ter plekke twee boetes betalen van samen ruim 2500 euro. Omdat hij dat weigerde te doen, mag hij zijn auto voorlopig niet gebruiken

Als hij ter plekke 2500 euro had betaald dan had hij verder mogen rijden of wat? 

Martje80 schreef op 12-01-2025 om 12:45:

[..]

Ik vind het ook triest hoor, hoe het openbaar vervoer wordt uitgehold. Net eind december zijn de nieuwe dienstregelingen ingegaan en er gaan weer minder bussen rijden.
Aan de andere kant is het dichtstbijzijnde treinstation voor mij 20 minuten autorijden, dat is al 20 jaar zo, dus ik ben niet anders gewend. En ik moet ook 15 minuten lopen zodat ik maar één overstap heb in plaats van twee. Tja, het is wat het is.

Het is wat het is? Ik vind de situatie zoals hij nu is triest. Naast autogebruik ontmoedigen, zouden de overheden net zo hard hun best moeten doen om te zorgen voor fatsoenlijke alternatieven. Dat wil zeggen, een beter OV voor alle Nederlanders. Ik zit al jaren te wachten op enige politieke visie op dit vlak. Alleen maar parkeren duur of onmogelijk maken en straten en wegen ontoegankelijk maken is wel lekker makkelijk voor de gemeenten maar het is natuurlijk geen echte oplossing. Mensen blijven dan van hun auto afhankelijk. 

Ik weet niet wat ik hier van moet geloven, Inez Weski beweert gevangen te hebben gezeten in een ondergrondse bunker. Ze werd Door technische storingen kon ze de intercom niet gebruiken en kreeg ze onvoldoende toegang tot frisse lucht. Ze werd geïsoleerd en bewaakt door 50 bewakers.

Inez Weski zegt dat justitie haar gevangenzette in een 'ondergrondse atoombunker'. Ze zou daar meerdere bijna-doodervaringen hebben gehad. Dat zei een van haar advocaten, Carry Knoops, in een verklaring namens Weski in de rechtbank in Rotterdam. Uiteindelijk wilde de bewaking niet meer verantwoordelijk zijn voor haar leven in de bunker en is ze naar een gewone gevangenis verplaatst.

Weski zegt via de advocaat dat ze in de 'bunker' onvoldoende toegang kreeg tot frisse lucht en dat haar niet werd verteld hoelang ze daar zou zitten. Ook de reden van haar gevangenschap was volgens Weski niet bekend. "Het was alsof ik niet bestond."

In de bunker zou sprake zijn van technische storingen waardoor de intercom niet altijd werkte. "Er was een groot gevaar dat ik in geval van nood niemand kon bereiken."

De verklaring schetst een beeld van een volgens de verdediging onmenselijke gevangenschap. Weski zegt geïsoleerd te hebben geleefd. Ze zou zijn bewaakt door 'meer dan vijftig anonieme bewakers' van wie ze de naam niet mocht weten.
Justitie hield Weski gevangen in ondergrondse bunker: 'Meerdere bijna-doodervaringen'

watertoren schreef op 15-01-2025 om 16:32:

[..]

Ja, ik las het ook net. Zo'n leuke, lieve man.

Ja ik zie ‘m graag.

Ja wat vreselijk

Heel erg ja..

Las het net, wat een lijdensweg 
Vind Martijn zo'n sympathiek man, wat verschrikkelijk voor hem en zijn gezin.

watertoren schreef op 15-01-2025 om 16:32:

[..]

Ja, ik las het ook net. Zo'n leuke, lieve man.

Precies, dat vind ik ook. Wat erg voor Martijn en zijn familie.

Vind ik wel opmerkelijk.  Vervelend voor de acteurs, Maar ik kan Sonja wel begrijpen.

https://www.ad.nl/show/sonja-barend-trekt-handen-af-van-eigen-toneelstuk-best-een-lastige-kwestie~a8b7f0ac/ 07-01-25 Sonja Barend trekt handen af van 'eigen' toneelstuk: 'Best een lastige kwestie’

https://www.theater.nl/nieuws/sonja-barend-neemt-afstand-van-toneelstuk-over-eigen-leven/

Een verbod op TikTok is weer een stap dichterbij in de Verenigde Staten. Het hooggerechtshof heeft unaniem besloten dat het verbod van de app kan doorgaan, ondanks bezwaren van het videoplatform zelf.
Amerikaans TikTok-verbod mag doorgaan, oordeelt hoogste rechter https://www.nu.nl/tech/6341899/amerikaans-tiktok-verbod-mag-doorgaan-oordeelt-hoogste-rechter.html

OnlyFans-model Bonnie Blue heeft een wereldrecord gevestigd door met 1057 mannen in 12 uur een bed te delen. Eerder had Lilly Phillips het record in handen door met 100 mannen in 24 uur seks te hebben.

Echt bizar. 
Dan kan je toch 3 maanden niet meer lopen? ( naast het feit dat ik er niet aan moet denken )

lientje69 schreef op 17-01-2025 om 18:39:

OnlyFans-model Bonnie Blue heeft een wereldrecord gevestigd door met 1057 mannen in 12 uur een bed te delen. Eerder had Lilly Phillips het record in handen door met 100 mannen in 24 uur seks te hebben.

Echt bizar.
Dan kan je toch 3 maanden niet meer lopen? ( naast het feit dat ik er niet aan moet denken )

Huh 1057 in 12 uur. Dat is ruim 88 per uur of 1,46 per minuut als je 12 uur aan een stuk doorgaat....

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.