Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Poezenmeisje
08-09-2026 om 19:28
Meesje schreef op 08-09-2026 om 17:03:
[..]
och, dan leer je je kind exact rekenen en dan bij iedere uitkomst 5 op te tellen of 3 af te trekken. En dan zeggen: nou juf ik schat... 😜
Zoon kan niet liegen, ook niet 'sociaal wenselijk'. 😄
Miraval
10-09-2026 om 09:29
Frisdrank1972 schreef op 04-09-2026 om 13:34:
[..]
Ik snap niet zo dat mensen de behoefte hebben om sowieso hun vakantie te delen op die manier. Een nicht van mij deed dat ook en ging helemaal zeiken over het gedrag van haar nieuwe vriend op vakantie. Kon ook de hele familie meelezen.
Ik gebruik de app ook, maar niet openbaar. Na de reis laat ik er een foto album van samenstellen. Heel leuk en je ziet precies waar je allemaal bent geweest in de loop der jaren.
Poezenmeisje
10-09-2026 om 09:56
Tuig wordt gesubsidieerd, geknuffeld, krijgt een huis en mag nareizigers laten overkomen.
Deze meneer "Flowerbikeman" doet (voor zover ik weet, ik ken hem niet) niemand kwaad, maar moet ophoepelen na twintig jaar omdat hij geen verblijfsvergunning had geregeld.
Maar wel hier gewerkt, een bsn-nummer, een bankrekening...
https://x.com/maartenbakkerch/status/2097819839335178355
Handschoenvrouw
10-09-2026 om 11:05
Poezenmeisje schreef op 10-09-2026 om 09:56:
Tuig wordt gesubsidieerd, geknuffeld, krijgt een huis en mag nareizigers laten overkomen.
Deze meneer "Flowerbikeman" doet (voor zover ik weet, ik ken hem niet) niemand kwaad, maar moet ophoepelen na twintig jaar omdat hij geen verblijfsvergunning had geregeld.
Opmerkelijk. Een illegaal in Nederland verblijvende meneer die al jaren hier belasting betaalt moet terug naar de VS en loopt ondertussen vrij rond.
In de VS worden belasting betalende illegalen opgejaagd door ICE, gescheiden van hun vrouw en kinderen opgesloten in detentiecentra in slechte omstandigheden, en soms gewoon ter plekke doodgeschoten.
felija
10-09-2026 om 17:16
Jeetje, waarom praten over tuig? Hij deed niemand kwaad, werkte hier en toch is het tuig?
Schemerlampje
10-09-2026 om 17:46
felija schreef op 10-09-2026 om 17:16:
[..]
Jeetje, waarom praten over tuig? Hij deed niemand kwaad, werkte hier en toch is het tuig?
Ik denk dat ze een tegenstelling wilde aangeven tussen tuig en deze meneer. Niet dat deze meneer het tuig is.
felija
10-09-2026 om 17:50
Schemerlampje schreef op 10-09-2026 om 17:46:
[..]
Ik denk dat ze een tegenstelling wilde aangeven tussen tuig en deze meneer. Niet dat deze meneer het tuig is.
Ah, je hebt gelijk! Ik las het verkeerd.
Poezenmeisje
10-09-2026 om 22:03
Ik lees dit nu pas, drukke dag gehad.
De meneer lijkt mij inderdaad geen tuig, maar een positieve impuls voor onze wereld.
Daarom vind ik het onbegrijpelijk dat iemand die elke twee weken met de politie te maken heeft blijkbaar niet weggestuurd kan/mag worden.
Yumi
10-09-2026 om 23:01
Als je het over tuig hebt...
Piepjonge overvallers die gezin met kapmes zouden hebben bedreigd op vrije voeten
De twee minderjarige verdachten van een zeer gewelddadige woningoverval op een jong gezin in Ubbergen zijn weer op vrije voeten. Half december moeten de twee tieners voor de kinderrechter verschijnen.
In de avond van maandag 13 april drongen de twee piepjonge verdachten een huis aan de Parallelweg in Ubbergen binnen, dicht bij Nijmegen. Ze waren gemaskerd en gewapend met onder meer een machete: een kapmes. Meer dan een uur lang gijzelden ze de vader en moeder van het gezin, terwijl hun jonge kinderen lagen te slapen.
De vader van het gezin werd mishandeld en beide ouders werden zeer ernstig bedreigd. De jonge overvallers dachten kennelijk dat er veel te halen was in huis, maar dat bleek niet zo te zijn. Toen ze dat in de gaten kregen, werden ze boos en richtten ze vernielingen aan in de woning. Uiteindelijk gingen ze er met een onbekende buit vandoor.
Piepjonge overvallers die gezin met kapmes zouden hebben bedreigd op vrije voeten | Regio | De Gelderlander.nl
Thora
11-09-2026 om 09:43
Zoiets is jaren geleden ook gebeurd met de familie Gümüs, een Turks gezin. Al jaren in Nederland. Man had een eigen kleermakerij. Kinderen gingen naar school. Iedereen sprak perfect Nederlands maar ze hadden geen verblijfsvergunning. Zo gaat dat hier.
Dit doen ze om een voorbeeld te stellen omdat anders iedereen gaat denken dat ze zomaar hier kunnen blijven. Ach nee, dat denken ze al.............
majorette2005
11-09-2026 om 14:10
Yumi schreef op 10-09-2026 om 23:01:
Als je het over tuig hebt...
Piepjonge overvallers die gezin met kapmes zouden hebben bedreigd op vrije voetenDe twee minderjarige verdachten van een zeer gewelddadige woningoverval op een jong gezin in Ubbergen zijn weer op vrije voeten. Half december moeten de twee tieners voor de kinderrechter verschijnen.
In de avond van maandag 13 april drongen de twee piepjonge verdachten een huis aan de Parallelweg in Ubbergen binnen, dicht bij Nijmegen. Ze waren gemaskerd en gewapend met onder meer een machete: een kapmes. Meer dan een uur lang gijzelden ze de vader en moeder van het gezin, terwijl hun jonge kinderen lagen te slapen.
De vader van het gezin werd mishandeld en beide ouders werden zeer ernstig bedreigd. De jonge overvallers dachten kennelijk dat er veel te halen was in huis, maar dat bleek niet zo te zijn. Toen ze dat in de gaten kregen, werden ze boos en richtten ze vernielingen aan in de woning. Uiteindelijk gingen ze er met een onbekende buit vandoor.
Piepjonge overvallers die gezin met kapmes zouden hebben bedreigd op vrije voeten | Regio | De Gelderlander.nl
En dat tuig loopt weer fijn thuis. Volwassen daden , volwassen straffen. Dat soort is zo jong al verrrot.
Handschoenvrouw
11-09-2026 om 14:32
Thora schreef op 11-09-2026 om 09:43:
[..]
Zoiets is jaren geleden ook gebeurd met de familie Gümüs, een Turks gezin. Al jaren in Nederland. Man had een eigen kleermakerij. Kinderen gingen naar school. Iedereen sprak perfect Nederlands maar ze hadden geen verblijfsvergunning. Zo gaat dat hier.
Dit doen ze om een voorbeeld te stellen omdat anders iedereen gaat denken dat ze zomaar hier kunnen blijven. Ach nee, dat denken ze al.............
En ook dit klopt weer niet. Iemand zonder verblijfstitel moet vertrekken, ze pikken niet een paar mensen eruit "om een voorbeeld te stellen".
Als dat anders zou zijn kon iedereen gewoon legaal binnenlopen en met loonstroken in de hand zijn verblijfrecht claimen. Dan gaan die Nederlanders klagen dat "hun onze banen inpikken".
Yumi
11-09-2026 om 22:40
Agressieve zwartrijders in de trein krijgen geen boete meer. Op het traject Emmen en Zwolle zijn al jaren veel incidenten, met name door asielzoekers uit Ter Apel. Het gaat
om spugen op personeel, vandalisme of geweld. Overlast van mindere aard, zoals drugsgebruik of onnodig aan de noodrem trekken, wordt niet in de cijfers meegenomen.
"Uit observatie weten we dat het veelal om veiligelanders gaat", zegt Arriva. "80 tot 90 procent van alle boetes wordt uitgeschreven op de postcode van een COA-locatie."
Arriva schrijft geen boetes meer uit voor agressieve zwartrijders uit Ter Apel | Binnenland | NU.nl
Yumi
11-09-2026 om 23:05
18 jarige Syriër verdacht van een gewelddadige overval met messen op 2 vrouwen, 114 politieregistraties, heeft gezinshereniging aangevraagd. Dat kan gezien de Europese regels, omdat er (nog) geen strafrechtelijke veroordeling is. Iemand die hier op zijn 14de binnenkomt en al zoveel ellende heeft veroorzaakt, had al lang uitgezet moeten worden!
Partijen boos en gefrustreerd om uitblijven aanpak Syriër met 114 politieregistraties
Partijen in de Kamer zijn boos en gefrustreerd om het uitblijven van een aanpak van een Syriër (18) die sinds vier jaar in Nederland is en inmiddels 114 politieregistraties op zijn naam heeft staan. In het wekelijkse vragenuurtje wilde PVV-leider Wilders van het kabinet weten hoe het kan dat de man na zoveel registraties bij de politie nog niet is veroordeeld en teruggestuurd.
De Syriër zit nu vast op verdenking van een gewelddadige overval in Amsterdam. "Zover had het nooit mogen komen", aldus Wilders, die vindt dat hij allang uitgezet had moeten worden. Wilders wilde van het kabinet weten waarom dat niet is gebeurd . Ook vroeg hij of het klopt dat deze Syriër nu "doodleuk" gezinshereniging heeft aangevraagd.
PVV, VVD, FVD, JA21, ChristenUnie, D66, lid Keizer, en 50Plus willen opheldering.
Volgens ChristenUnie-Kamerlid Ceder is het voor bijna iedereen wel duidelijk dat Nederland voor iemand die 114 keer met de politie in aanraking komt en met messen vrouwen aanvalt Nederland niet "jouw thuis is". De goeden lijden onder de kwaden, aldus Ceder, die erop aandrong dat het kabinet onderzoekt of regels scherper kunnen.
Partijen boos en gefrustreerd om uitblijven aanpak Syriër met 114 politieregistraties