Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Schemerlampje schreef op 05-09-2026 om 12:15:

[..]

Duh, maar dat betekent nog niet dat we eigen rechter mogen spelen.

Supermarktmanager heeft de dader klem gereden, waarbij volgens het artikel, de auto hem licht geraakt heeft. Dit gebeurde na 3 geweldadige overvallen met een mes, waarna meerdere mensen de achtervolging in hadden gezet.

Janken dat je gepakt bent nadat je personeel en klanten van 3 winkels met geweld hebt overvallen...hij is geen slachtoffer!

PensioNada schreef op 05-09-2026 om 13:09:

[..]

Nadat hun eigen topman in de problemen was gekomen?

Als ze dat nu zouden doen, is dat zeer prematuur. Er wordt door de politie een gebruikelijk onderzoek gedaan waarvan de uitkomst pas over een paar maanden bekend is en zelfs als ze dan besluiten om hem te vervolgen, is hij nog steeds niet veroordeeld.

Grapje. En "in de problemen" is wel een understatement 

Yumi schreef op 05-09-2026 om 13:23:

[..]

Supermarktmanager heeft de dader klem gereden, waarbij volgens het artikel, de auto hem licht geraakt heeft. Dit gebeurde na 3 geweldadige overvallen met een mes, waarna meerdere mensen de achtervolging in hadden gezet.

Janken dat je gepakt bent nadat je personeel en klanten van 3 winkels met geweld hebt overvallen...hij is geen slachtoffer!

Dat zegt de manager zelf. Laten we toch rustig de uitkomst van het onderzoek afwachten zodat we alle feiten kennen.

Handschoenvrouw schreef op 05-09-2026 om 13:44:

[..]

Dat zegt de manager zelf. Laten we toch rustig de uitkomst van het onderzoek afwachten zodat we alle feiten kennen.

Jij was erbij? Of haal je dit net als ik uit het artikel? 

Yumi schreef op 05-09-2026 om 14:01:

[..]

Jij was erbij? Of haal je dit net als ik uit het artikel?

‘Ik kon eerst niet goed horen wat er werd gezegd, maar op een gegeven moment hoorde ik iets van ‘overval, overval’, verklaart de manager schriftelijk.

Hij keerde direct om en zag een man met een groot mes lopen. Om hem te stoppen, reed hij achter de verdachte aan. Toen de overvaller vlak voor zijn auto liep, remde de manager af. De man werd geraakt en kwam ten val. Volgens de manager ging dat niet hard. ‘Hij is niet op of onder de auto gekomen.’

De bron van het artikel is dus de manager zelf.

Handschoenvrouw schreef op 05-09-2026 om 13:42:

[..]

Grapje. En "in de problemen" is wel een understatement

Mijn ex-werkgever was heel streng. Mensen met een smetje werden naar een functie elders begeleid, meestal wel netjes en discreet.

Toch weer veel meer belastinggeld naar Tata dat door de minister gezegd werd. Een luttele 10,8 miljard. Oeps zeiden we maar 2 miljard? 
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/sophie-hermans-vvd-loog-over-torenhoge-subsidie-voor-tata-steel-geen-2-miljard-maar-bijna-11-miljard-euro

Loeki72 schreef op 07-09-2026 om 17:17:

Toch weer veel meer belastinggeld naar Tata dat door de minister gezegd werd. Een luttele 10,8 miljard. Oeps zeiden we maar 2 miljard?
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/sophie-hermans-vvd-loog-over-torenhoge-subsidie-voor-tata-steel-geen-2-miljard-maar-bijna-11-miljard-euro

De 2 miljard is het maximale bedrag dat in de intentieverklaring staat. 

Die 10,8 miljard is een optelsom van alle mogelijke toekomstige subsidies die helemaal niet zeker of toegekend zijn, dus wat de minister vertelde klopt gewoon.

Het is beter om een populistisch blog als de Joop, een soort Geenstijl, niet zo serieus te nemen.

Handschoenvrouw schreef op 07-09-2026 om 18:00:

[..]

De 2 miljard is het maximale bedrag dat in de intentieverklaring staat.

Die 10,8 miljard is een optelsom van alle mogelijke toekomstige subsidies die helemaal niet zeker of toegekend zijn, dus wat de minister vertelde klopt gewoon.

Het is beter om een populistisch blog als de Joop, een soort Geenstijl, niet zo serieus te nemen.

Ik vind het een enorm bedrag voor een buitenlands vervuilend en ziekmakend bedrijf wat toevallig in Nederland staat. Terwijl onze infrastructuur aan het instorten is. 

Krijg appjes van vrienden die daar wonen, komen heel veel jongeren op af terwijl er schoten zijn gehoord. Snap niet dat je als ouders je kind niet onmiddellijk naar binnen haalt.

Politie roept mensen op binnen te blijven in Nijmeegse wijk: buurtbewoners zouden schoten hebben gehoord
De politie is uitgerukt naar de Hengstdalseweg in Nijmegen en heeft buurtbewoners met klem opgeroepen om binnen te blijven. Meerdere straten in de buurt zijn afgezet.

Het is onduidelijk wat er is gebeurd, maar buurtbewoners menen schoten te hebben gehoord. Mogelijk zelfs een miltrailleursalvo. De politie roept mensen op ‘uit het zicht te blijven’.
Een politiehelikopter cirkelt boven de wijk en een grote deel van Nijmegen. Volgens een 112-correspondent is een tweede heli onderweg en zijn er speciale eenheden uit Amsterdam onderweg naar Nijmegen.
Mensen die nog in voortuin stonden worden gesommeerd naar binnen te gaan. Een bezorgde bewoner zegt: „Ik moet meteen aan Overasselt denken. Deze politie-inzet doen ze niet als iemand pakte boter gejat heeft.”

Politie roept mensen op binnen te blijven in Nijmeegse wijk: buurtbewoners zouden schoten hebben gehoord | Regio | De Gelderlander.nl

Wat is er aan de hand? De Dienst Speciale Interventies is inmiddels ook ingeschakeld.

Yumi schreef op 07-09-2026 om 23:14:

Wat is er aan de hand? De Dienst Speciale Interventies is inmiddels ook ingeschakeld.

Volgens mij is er nog niet meer bekend. Het Artikel van 7:00 zegt er niet zo veel over.

Politie rukt massaal uit in Nijmeegse woonwijk na melding over schoten

Frisdrank1972 schreef op 08-09-2026 om 09:07:

[..]

Volgens mij is er nog niet meer bekend. Het Artikel van 7:00 zegt er niet zo veel over.

Politie rukt massaal uit in Nijmeegse woonwijk na melding over schoten

Geen aanwijzingen dat er daadwerkelijk is geschoten...

Maar dat wisten al die jongeren en hondenuitlaters niet die erop af kwamen uit nieuwsgierigheid.... binnenblijven en uit het zicht, is voor sommige lastig te begrijpen, blijkbaar 

Net bij Veronica op het radio nieuws. Het waren geen schoten maar een knallende uitlaat in Nijmegen.

Loeki72 schreef op 07-09-2026 om 20:52:

[..]

Ik vind het een enorm bedrag voor een buitenlands vervuilend en ziekmakend bedrijf wat toevallig in Nederland staat. Terwijl onze infrastructuur aan het instorten is.

Die subsidies zijn juist bedoelt voor het verminderen van de uitstoot en het vergroenen van de productie. Tata moet boetes betalen als ze hun doelen niet halen.

Het kernprobleem is dat het een gigantisch complex is dat er al een eeuw ligt en sterk verweven is met andere economische processen, het kan niet zo even worden vervangen.

De overheid heeft een paar opties: 1. blijven investeren in vergroenen, maar dat zal langjarig meer kosten dan die twee miljard. 2. Ze kunnen het proberen te kopen, maar dat kost nog veel meer en ook dan moet de overheid blijven betalen voor verduurzaming. 3. De overheid trekt de vergunningen in en sluit Tata steel. Jarenlang proces, en de overheid zal de waarschijnlijke schadeclaims die daaruit voortvloeien moeten betalen. Sluiting zal ook invloed hebben op afnemers, met name de voedsel- en autoindustrie.

Politieke besluitvorming lijkt altijd zo makkelijk, maar ik zou zo geen betere oplossing dan het huidige beleid weten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.