Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
PensioNada
07-08-2026 om 19:01
Thora schreef op 07-08-2026 om 18:08:
[..]
Ik begrijp je punt maar dit weerhoudt asielzoekers natuurlijk niet om in auto's te rijden.
Het zal ongetwijfeld gebeuren, want alles wat niet mag, zal soms toch gebeuren. Maar bij het asielzoekerscentrum bij mij in de buurt, dat een beetje buiten ligt, zie je de mensen lopen of fietsen.
duizel
08-08-2026 om 22:45
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6405332/italiaanse-vuilnisophalers-vinden-winnend-lot-ter-waarde-van-1-miljoen-euro-terug.html
Ik kwam hierop uit. Ik vind het ook wat ongeloofwaardig eigenlijk. Als het waar is, is het wel een mooi verhaal.
Meesje
09-08-2026 om 07:29
duizel schreef op 08-08-2026 om 22:45:
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6405332/italiaanse-vuilnisophalers-vinden-winnend-lot-ter-waarde-van-1-miljoen-euro-terug.html
Ik kwam hierop uit. Ik vind het ook wat ongeloofwaardig eigenlijk. Als het waar is, is het wel een mooi verhaal.
De winnares heeft beloofd alle extra kosten te zullen dekken.
Zou mooi zijn als ze het afvalverwerkingsbedrijf de kosten zou laten betalen.
Maar ik vind het ook een sterk verhaal.
BlairW
09-08-2026 om 08:27
PensioNada schreef op 07-08-2026 om 19:01:
[..]
Het zal ongetwijfeld gebeuren, want alles wat niet mag, zal soms toch gebeuren. Maar bij het asielzoekerscentrum bij mij in de buurt, dat een beetje buiten ligt, zie je de mensen lopen of fietsen.
Hier in onze stad hebben we ineens van die lime deelfietsen. Staan vooral bij het industrieterrein waar het azc zit, dus ik vermoed dat die er bewust zijn neergezet voor hen. Overigens hebben ze ook een oproep gedaan voor oude fietsen waar mensen vanaf wilden. Die mochten ze dan inleveren bij het azc en de asielzoekers kregen fietsles 😊 goed initiatief!
Handschoenvrouw
09-08-2026 om 09:01
duizel schreef op 08-08-2026 om 22:45:
"De winnares liet het lot controleren bij een lokale winkel, maar kreeg daar de melding dat er niet kon worden uitbetaald. Dat kwam achteraf doordat de prijs te groot was, maar dat wist ze op dat moment niet."
Hoe ging dit gesprek in de praktijk?
Eigenaar winkel (ziet dat er 1 miljoen op het lot valt): "Deze prijs kunnen wij helaas niet uitbetalen."
Winares: "Hé balen, volgende keer beter, nou doei hé"
Eigenaar winkel: "tot de volgende keer!" (Gooit winnend lot in de vuilnisbak)
TineWinkel
09-08-2026 om 09:43
Handschoenvrouw schreef op 09-08-2026 om 09:01:
[..]
"De winnares liet het lot controleren bij een lokale winkel, maar kreeg daar de melding dat er niet kon worden uitbetaald. Dat kwam achteraf doordat de prijs te groot was, maar dat wist ze op dat moment niet."
Hoe ging dit gesprek in de praktijk?
Eigenaar winkel (ziet dat er 1 miljoen op het lot valt): "Deze prijs kunnen wij helaas niet uitbetalen."
Winares: "Hé balen, volgende keer beter, nou doei hé"
Eigenaar winkel: "tot de volgende keer!" (Gooit winnend lot in de vuilnisbak)
Nee, de winkelier ziet alleen dat hij niet uitbetaalt, maar ziet niet (de hoogte van) een prijs.
Anders zou t ook een heel domme winkelier zijn geweest. Als ie ziet dat er 1 miljoen op valt, gooit ie t lot toch niet in de vuilnisbak, maar neemt m aan en gaat er zelf daarna mee naar n locatie waar n dergelijke prijs WEL wordt uitbetaald
Vf_Watervrouw
09-08-2026 om 09:51
TineWinkel schreef op 09-08-2026 om 09:43:
[..]
Nee, de winkelier ziet alleen dat hij niet uitbetaalt, maar ziet niet (de hoogte van) een prijs.
Anders zou t ook een heel domme winkelier zijn geweest. Als ie ziet dat er 1 miljoen op valt, gooit ie t lot toch niet in de vuilnisbak, maar neemt m aan en gaat er zelf daarna mee naar n locatie waar n dergelijke prijs WEL wordt uitbetaald
Maar ook bij onbekend te hoog bedrag zou winkelier het zelf kunnen gaan innen. Was er dan een apparaat waar de winnares het zelf controleerde en weggooide, dus zonder tussenkomst/check door winkelier?
BlairW
09-08-2026 om 10:13
Vf_Watervrouw schreef op 09-08-2026 om 09:51:
[..]
Maar ook bij onbekend te hoog bedrag zou winkelier het zelf kunnen gaan innen. Was er dan een apparaat waar de winnares het zelf controleerde en weggooide, dus zonder tussenkomst/check door winkelier?
Dat staat toch in het artikel? De winnares kreeg te horen dat er niet uitbetaald kon worden. Ze dacht dus dat ze niks gewonnen had. Een familielid wees haar later op de winnende nummers en toen ging ze terug naar de winkelier die haar lot had weggegooid. Daar was het vuil al opgehaald en toen begon de zoekactie.
Gelukkig vonden ze het los terug en is het niet zo’n zoektocht geworden als bij die man waar zijn vrouw (inmiddels ex) een harde schijf met bitcoinwallet had weggegooid. Hij is al 12 jaar op zoek. Die wilde uiteindelijk de hele vuilstort opkopen, maar dat mocht niet 🙈 Ze gaan nu de vuilstort volzetten met zonnepanelen, begreep ik laatst. Die 800 miljoen gaat ie nooit meer terugvinden.
Yumi
10-08-2026 om 18:37
Vlucht geannuleerd omdat kind weigert te gaan zitten en gordel om te doen 🤨
Zowel de ouders als de bemanning hebben geprobeerd om het kind in de stoel te krijgen. Maar het weigerde de veiligheidsgordel om te doen. Passagiers moesten omgeboekt worden naar een vlucht de volgende dag. Vraag me af waarom ze het kind en de familie er niet uit hebben gezet, en de vlucht niet hebben laten doorgaan? Men geeft de tijd als reden, waarschijnlijk was er geen tijd meer om de koffers uit het ruim te halen, maar dat is dan jammer.... die komen wel weer terug bij de volgende vlucht.
Canadese vlucht geannuleerd omdat kind weigerde gordel om te doen | Opmerkelijk | NU.nl
lientje69
10-08-2026 om 18:39
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/362338/inbrekers-duiken-op-wespennest-tijdens-vlucht-voor-de-politie
Echt een : eigen schuld , dikke ( wespen ) bult ! Letterlijk 🤣
Schemerlampje
10-08-2026 om 20:28
Yumi schreef op 10-08-2026 om 18:37:
Vlucht geannuleerd omdat kind weigert te gaan zitten en gordel om te doen 🤨
Zowel de ouders als de bemanning hebben geprobeerd om het kind in de stoel te krijgen. Maar het weigerde de veiligheidsgordel om te doen. Passagiers moesten omgeboekt worden naar een vlucht de volgende dag. Vraag me af waarom ze het kind en de familie er niet uit hebben gezet, en de vlucht niet hebben laten doorgaan? Men geeft de tijd als reden, waarschijnlijk was er geen tijd meer om de koffers uit het ruim te halen, maar dat is dan jammer.... die komen wel weer terug bij de volgende vlucht.
Canadese vlucht geannuleerd omdat kind weigerde gordel om te doen | Opmerkelijk | NU.nl
Ze waren al aan het taxiën, moesten eerst terug naar de gate om de familie uit te laten stappen. En toen was het al te laat, de landingsbaan was toen al dicht. Blijkbaar hebben ze daar geen nachtvluchten.
Netherfield
12-08-2026 om 04:40
De Renaissance school, van Forum voor Democratie, gaat open en start met 18 leerlingen. Ik vind daar vanalles van.
Handschoenvrouw
12-08-2026 om 08:28
Netherfield schreef op 12-08-2026 om 04:40:
De Renaissance school, van Forum voor Democratie, gaat open en start met 18 leerlingen. Ik vind daar vanalles van.
Ik denk dat zo'n 30-35% van de Nederlandse bevolking zich redelijk goed kan vinden in de uitgangspunten van deze school.
Een maatschappij-visie met blanke mensen als uitgangspunt, trots op ons koloniaal verleden, een nadruk op klassieke kunsten en meer focus op uitblinkers en minder op achterblijvers. Ik zie het verschil niet zo met een christelijke school uit de jaren '30.
Netherfield
12-08-2026 om 09:16
De Renaissance was geloof ik in 1800 ongeveer? (Te lui om op te zoeken) dus de naam is wel passend iig. Het liefst had ik dat er alleen maar openbare scholen waren.
Poezenmeisje
12-08-2026 om 09:23
Zoons christelijke basisschool deed heel wat meer aan culturele dingen dan de cultuurprofiel middelbare school waar hij later heen ging.