Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Miraval
25-07-2026 om 08:54
felija schreef op 24-07-2026 om 12:22:
[..]
Ik dacht dat het een maatschappelijke discussie was? Een brede discussie over een maatschappelijk probleem en niet enkel over mijn buurman Henk? Dat is toch totaal niet interessant? Online is helaas genoeg te lezen over dergelijke gedachtengoed wat men alleen uitbraakt in de veilige anonimiteit van het internet.
Tja online gaat iedereen los op degenen die niet in hun plaatje passen of met hun idealen mee gaan.
Dat is helaas niet voorbehouden aan extreem-rechts of witte mannen. Het grappige is dat wanneer ik bijvoorbeeld meld online iets te hebben gelezen op C'est Mocro, op de Instagram van DENK of de PvdD, over mensen die enorm Pro-Palestijns zijn, de algehele reactie toch wel is ja maar online en zeker niet de meerderheid, maar nu met Sophie Straat, is de online haat ineens bijzonder groot en noemenswaardig, moeten witte mannen maar eens beseffen hoe geprivileerd ze wel niet zijn... terwijl het imo gewoon provocatie is van mevrouw Straat.
Gelukkig leven we niet meer in de jaren '50 van de vorige eeuw, en zijn de meeste witte mannen van nu wel bewust van hun geschiedenis, zeker de jongere generatie.
De meeste witte mannen werken keihard, betalen netjes belastingen en Leveren gewoon hun bijdrage aan de maatschappij. De meeste witte mannen die ik ken, werken in de zwaardere beroepen en hebben niet gestudeerd op de uni of zelfs HBO, sterker nog ik ken denk ik maar 2 witte mannen die gestudeerd hebben. En ja, die worden er weleens moedeloos van, alleen maar meer belastingen betalen, steeds achter het net vissen omdat ze een middeninkomen hebben, dat hun opgebouwde vermogen maar extra belast moet worden, en horen dat meer dan 50% van de bijstandsgerechtigden een migratieachtergrond heeft, of dat de brandstofprijzen niet gedempt worden, dat hun kinderen de komende 20 jaar nog thuis wonen. Om maar een zijstraat te noemen.... de werkende armen, die alles aan hun neus voorbij zien gaan. Maar die wel 5/6 dagen per week werken om iets over te houden voor de toekomst, die in de avonden nog aan het klussen zijn bij vrienden of thuis, waar anderen moeiteloos hun hand ophouden en voor alles gesubsidieerd worden.
Maar ondertussen vallen hun kinderen ook onder de "jongeren" in Nijmegen die maar overlast veroorzaken. Want ja, dat zijn alle jongeren uiteraard. En hun kinderen mogen niet meer naar een festival zoals Matrixx want jongeren zijn ongewenst. Leg jij (algemeen) maar uit aan deze mensen dit rechtvaardig is, een stapje terug doen tbv anderen, prima. Maar niet tbv mensen die zelf niks willen doen, die uit zijn op rellen, die provoceren, en die net zo intolerant zijn op andersdenkenden als die verdomde witte man.
Poezenmeisje
25-07-2026 om 09:05
Zilver_gray schreef op 25-07-2026 om 07:27:
[..]
Bedankt voor het artikel! Ik heb deze dame al eens eerder gezien. Leuk interview inderdaad. Maar wat is er “opmerkelijk maar waar nieuws” aan dit interview?
Ik kon geen topic 'Leuke dingen voor de mensen vinden".
Ik heb het hier neergezet, omdat het uit een nieuwsmedium komt.
Een opmerking van haar aan het einde van het artikel is precies wat ik al jaren roep. Je wordt op school gewaardeerd naar je slechtste/moeilijkste vak. Mijn eerste middelbare school werkte in de brugklas niet met cijfers, maar met scores. Voor wiskunde has ik dus een MS (mavo slecht), voor Frans een VG (vwo goed). Ik werd in het tweede jaar dus op de mavo geplaatst en kon gelukkig een pretpakket doen. Alle talen, aardrijkskunde en economie. Gelukig was wiskunde toen nog niet verplicht.
Yumi
25-07-2026 om 11:46
In 'n week 4daagsefeesten, 5 jongeren uit een bepaalde groep die we niet noemen, als gezochten op politie.nl.
Blij dat de Gemeente stevig heeft ingegrepen, en de urban artiesten waar die jongeren op afkomen, gisteren heeft gecanceld! Bovendien, werd iedereen gefouilleerd, voor ze het terrein op mochten en werden er minder op het terrein toegelaten.
Grappig vind ik de krantenkop over het feit dat Nijmegen urban artiesten niet meer wil plaatsen, Lil Kleine en Ronnie Flex slaan terug, tsja Lil Kleine weet wel hoe dat moet...iets met een autoportier en meer.
In manager Breghje Kommers heb ik ook geen vertrouwen, we weten immers allemaal wie haar echtgenoot is.
Ronnie Flex en Lil’ Kleine slaan terug na verbanning van Vierdaagsefeesten: ‘Te makkelijk’ | Show | AD.nl
Sparkle
25-07-2026 om 12:04
NOS-politiek verslaggever Wilco Boom mengt zich ook in de discussie van Sophie Straat. Op zijn sociale media zegt hij steeds meer sympathie te krijgen voor de zangeres naar aanleiding van de reactie van Victor Vlam.
Door openlijk kleur te bekennen verliest hij zijn objectiviteit.
Daglichtlamp
25-07-2026 om 12:20
Yumi schreef op 25-07-2026 om 11:46:
In manager Breghje Kommers heb ik ook geen vertrouwen, we weten immers allemaal wie haar echtgenoot is.
Ben je tegenwoordig ook al verantwoordelijk voor je expartners?