Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Poezie schreef op 24-07-2026 om 12:19:

[..]

Jij kent die aanhangers persoonlijk? Ik niet namelijk. Ben benieuwd in wat voor omgeving jij leeft.

Ik lees ook in het nieuws dat er diverse schietpartijen onder allochtone mannen in Rotterdam zijn geweest. Betekent dat dan ook dat alle allochtone mannen in Rotterdam dat doen?

Of je leest nog eens beter wat ik heb geschreven.

felija schreef op 24-07-2026 om 12:28:

[..]

Of je leest nog eens beter wat ik heb geschreven.

Ik lees prima hoor, zwaktebod dit. 

Poezie schreef op 24-07-2026 om 11:50:

[..]

Ja klopt. Zo ziet dat er idd in de praktijk uit.

Nou, over zwaktebod gesproken...

felija schreef op 24-07-2026 om 11:11:

[..]

Alles is ingericht op de witte man, nog niet zo heel lang geleden waren vrouwen handelingsonbekwaam voor de wet. Hartinfarcten bij vrouwen worden te vaak over het hoofd gezien, omdat alleen de symptomen bij de witte man zijn onderzocht.

Gerri Eickhof heeft een documentaire gemaakt: Ongelijke behandeling, waaruit blijkt dat bij medische behandelingen de witte man de grootste kansen maakt op een passende behandeling, omdat de medische wetenschap gebaseerd is op de anatomie van de witte man, terwijl de witte man slechts een deel uitmaakt van de totale bevolking.

De witte westerse welgestelde man heeft geen idee hoe het is om te worden achtergesteld op basis van sekse en kleur. Hij geniet de meest bevoorrechte positie en het zou mooi zijn, wanneer dat feit wordt erkend. Nu miepen en verontwaardigd zijn dat je als witte man wordt achtergesteld is ronduit hilarisch en bevestigt dat men geen idee heeft hoe het is om te worden gediscrimineerd. Gelukkig kun je niet alle witte mannen over één kam scheren.

Dan moeten misschien meer aziaten en negroïden zich aanmelden bij medicijnentestcentra?

Vrouwen zijn lastiger in te zetten als testpersoon vanwege hun cyclus. 

Poezenmeisje schreef op 24-07-2026 om 14:24:

[..]

Dan moeten misschien meer aziaten en negroïden zich aanmelden bij medicijnentestcentra?

Vrouwen zijn lastiger in te zetten als testpersoon vanwege hun cyclus.

Maar wel goed dat je er zo eerlijk voor uitkomt.

felija schreef op 24-07-2026 om 11:29:

[..]

Veel mensen weten niet beter dan dat ze dag in dag uit achtergesteld worden, vanwege hun huidskleur of komaf.

De welgestelde witte man weet dat niet, de meeste witte mannen zullen zich daar bewust van zijn, maar er is ook een groep die zich in het nauw gedreven voelt en koste wat het kost hun gepriviligeerde positie op de apenrots willen behouden, laten we ze voor het gemak even de Trumpadepten, manosphere en tate-aanhangers noemen. Die groep is best groot. En ja, dan vind ik het hilarisch wanneer ze bij het minste of geringste ze meteen roepen dat ze worden achtergesteld. Dan heb je echt geen idee dat dat voor veel mensen aan de orde van de dag is.

Tate is behalve eng, geprivilegeerd en wit óók nog een moslim.

Handschoenvrouw schreef op 24-07-2026 om 14:29:

[..]

Maar wel goed dat je er zo eerlijk voor uitkomt.

Als jij een betere term weet om een afkomst aan te geven, dan hoor ik hem graag.

Veel liefs van deze allochtoon. 😘

Poezenmeisje schreef op 24-07-2026 om 14:35:

[..]

Als jij een betere term weet om een afkomst aan te geven, dan hoor ik hem graag.

Veel liefs van deze allochtoon. 😘

De manier waarop je het met dit soort termen nodig vindt om zwarte mensen en, in andere discussies, ook andere groepen te dehumaniseren is niet hetzelfde, maar wel net zo erg als anti-semitisme.

Daar heeft je eigen afkomst niks mee te maken.

Iemand aziaat noemen mag van jou nog wel?

Nogmaals, welke benaming wil JIJ graag die ik ga gebruiken voor een negroïde afkomst?

Yumi schreef op 24-07-2026 om 11:44:

Draai het om...zoals Thora ook schrijft, vraag of de mensen van kleur achteraan willen gaan staan.

In een gelijke wereld zou omdraaien kunnen. Echter is de wereld niet gelijk (geweest) en dat maakt het zo complex. De impact van deze vraag voor mensen van kleur is daardoor ook groter dan de impact voor witte mannen. 

Ander voorbeeld: Mannen die s nachts nagefloten worden krijgen een heel ander gevoel dan vrouwen die nagefloten worden. Dat komt door ervaringen in het verleden (en het daardoor ontstane gevoel van angst). 

Betekent niet dat ik het een goede/slechte uitspraak vind maar wel dat je het niet zomaar kan omdraaien. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.