Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Duckie73
03-06-2026 om 18:08
Die Belgen zijn ook hardleers. Weer een chauffeur van hetzelfde bedrijf die door het sein rijdt op de zelfde spooroverweg. En die vorige chauffeur was ook een asociale rijder waar klachten over waren. Maar blijkbaar mag iedereen daar maar rijden.
Na dodelijk ongeluk Buggenhout rijdt weer schoolbus van zelfde bedrijf over gesloten overweg
Poezenmeisje
03-06-2026 om 18:47
https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1410097/overlastgevers-in-winkelcentrum-paddepoel-kunnen-collectief-winkelverbod-krijgen
...
Als iemand met een winkelverbod voor één zaak binnen een jaar in de fout gaat bij een andere winkel, volgt een collectief winkelverbod. In een app is dan voor personeel te zien wie niet meer naar binnen mag. Volgens het winkelcentrum is de maatregel goedgekeurd door de Autoriteit Persoonsgegevens.
De politie wordt voortaan alleen nog ingeschakeld als er aangifte wordt gedaan. De handhaving van het verbod wordt gedaan door de ondernemers zelf. Negeert iemand het winkelverbod, dan kan aangifte worden gedaan van huisvredebreuk.
...
Poezenmeisje
03-06-2026 om 18:49
Duckie73 schreef op 03-06-2026 om 18:08:
Die Belgen zijn ook hardleers. Weer een chauffeur van hetzelfde bedrijf die door het sein rijdt op de zelfde spooroverweg. En die vorige chauffeur was ook een asociale rijder waar klachten over waren. Maar blijkbaar mag iedereen daar maar rijden.
Na dodelijk ongeluk Buggenhout rijdt weer schoolbus van zelfde bedrijf over gesloten overweg
Wat een ***** 😡
Duckie73
03-06-2026 om 19:48
Poezenmeisje schreef op 03-06-2026 om 18:47:
https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1410097/overlastgevers-in-winkelcentrum-paddepoel-kunnen-collectief-winkelverbod-krijgen
...
Als iemand met een winkelverbod voor één zaak binnen een jaar in de fout gaat bij een andere winkel, volgt een collectief winkelverbod. In een app is dan voor personeel te zien wie niet meer naar binnen mag. Volgens het winkelcentrum is de maatregel goedgekeurd door de Autoriteit Persoonsgegevens.
De politie wordt voortaan alleen nog ingeschakeld als er aangifte wordt gedaan. De handhaving van het verbod wordt gedaan door de ondernemers zelf. Negeert iemand het winkelverbod, dan kan aangifte worden gedaan van huisvredebreuk.
...
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. Er zijn zat verhalen van ouderen die de zelfscan bij de AH niet snappen en dan de helft van hun boodschappen vergeten te scannen en een winkelverbod krijgen. Als ze dat te vaak doen kunnen ze nergens meer heen. Natuurlijk weet ik niet of dit hele slinkse ouderen zijn die hun leeftijd als excuus gebruiken, maar ik gok ook dat er onschuldige oudjes tussen zitten.
lientje69
03-06-2026 om 19:52
Duckie73 schreef op 03-06-2026 om 19:48:
[..]
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. Er zijn zat verhalen van ouderen die de zelfscan bij de AH niet snappen en dan de helft van hun boodschappen vergeten te scannen en een winkelverbod krijgen. Als ze dat te vaak doen kunnen ze nergens meer heen. Natuurlijk weet ik niet of dit hele slinkse oudere zijn die hun leeftijd als excuus gebruiken, maar ik gok ook dat er onschuldige oudjes tussen zitten.
Als ze de zelfscan niet snappen kunnen ze toch ook de gewone kassa gebruiken? Of zijn die er niet bij de AH daar?
Duckie73
03-06-2026 om 19:55
lientje69 schreef op 03-06-2026 om 19:52:
[..]
Als ze de zelfscan niet snappen kunnen ze toch ook de gewone kassa gebruiken? Of zijn die er niet bij de AH daar?
Bij sommige niet meer. Maar er zijn ook zat ouderen die het gebruiken zonder dat ze weten hoe zo´n ding werkt.
Schemerlampje
03-06-2026 om 20:43
Duckie73 schreef op 03-06-2026 om 19:48:
[..]
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. Er zijn zat verhalen van ouderen die de zelfscan bij de AH niet snappen en dan de helft van hun boodschappen vergeten te scannen en een winkelverbod krijgen. Als ze dat te vaak doen kunnen ze nergens meer heen. Natuurlijk weet ik niet of dit hele slinkse ouderen zijn die hun leeftijd als excuus gebruiken, maar ik gok ook dat er onschuldige oudjes tussen zitten.
Ik ben al een tijd weg uit Groningen, maar toendertijd zat er maar 1 supermarkt in winkelcentrum Paddepoel. Als je dus bij een andere winkel ook zonder te betalen iets meeneemt, doe je dat waarschijnlijk wel bewust. Bovendien kan een winkel er natuurlijk ook voor kiezen geen winkelverbod te geven als het om iemand gaat die het niet zo snapt. Ideetje: dan wel een zeldscanverbod geven, maar geen winkelverbod.
Handschoenvrouw
03-06-2026 om 21:17
Duckie73 schreef op 03-06-2026 om 19:48:
[..]
Ik weet niet goed wat ik hiervan moet vinden. Er zijn zat verhalen van ouderen die de zelfscan bij de AH niet snappen en dan de helft van hun boodschappen vergeten te scannen en een winkelverbod krijgen. Als ze dat te vaak doen kunnen ze nergens meer heen. Natuurlijk weet ik niet of dit hele slinkse ouderen zijn die hun leeftijd als excuus gebruiken, maar ik gok ook dat er onschuldige oudjes tussen zitten.
Ik snap wat je bedoelt. Er is aardig wat kritiek op de zelfscan en de consequenties van iets niet scannen. Daarom: nooit akkoord gaan met de "schikking" en ontkennen dat je opzettelijk iets niet gescanned hebt.
Poezenmeisje
03-06-2026 om 22:43
Toen ik zelf op Paddepoel woonde hadden we een Torro, een C1000 en een Edah.
Momenteel zijn er een AH en een Jumbo.
Yumi
04-06-2026 om 11:25
Hoop dat de medewerker niet alsnog ziek wordt en het verder bij negatieve uitslagen blijft. Vraag me nog steeds af hoe het zo mis kon gaan, mag aannemen dat erbij de "standaard procedure" ook voorzichtig met bloed/urinemonsters wordt omgegaan om besmetting van medewerkers tegen te gaan met bijvoorbeeld hiv.
Medewerker Radboudumc test nu ‘zwak positief’ op hantavirus na fout met beschermingsprotocol
Een van de medewerkers van het Radboudumc die per ongeluk in aanraking kan zijn geweest met bloed of urine van een hantapatiënt, is mogelijk besmet. Bij een test kwam de medewerker er als ‘zwak positief’ uit, reden om het betrokken personeelslid vaker te gaan testen.
Daarna zijn er meerdere testen uitgevoerd op verschillende lichaamsmaterialen en die scoorden negatief voor het hantavirus.
Of er sprake is van een sluimerende infectie kan een woordvoerder niet zeggen.
Twaalf medewerkers van het Nijmeegse Radboudumc zitten al weken in quarantaine nadat er iets niet goed ging met de protocollen tegen besmetting. Het ziekenhuis had een patiënt opgenomen met het hantavirus en bij de verwerking van diens bloed en urine ging iets mis. Daardoor zijn de twaalf mogelijk blootgesteld aan het virus
Medewerker Radboudumc test nu ‘zwak positief’ op hantavirus na fout met beschermingsprotocol | Regio | De Gelderlander.nl
Daglichtlamp
04-06-2026 om 12:19
Concreet: 1 positieve test, verder alleen maar negatieve testen. Dus hoogst waarschijnlijk is dit een vals positief.
(zeker omdat ook normale omgang met urine en bloed in een ziekenhuis natuurlijk betekent dat er geen direct contact is).
Yumi
04-06-2026 om 12:23
Daglichtlamp schreef op 04-06-2026 om 12:19:
Concreet: 1 positieve test, verder alleen maar negatieve testen. Dus hoogst waarschijnlijk is dit een vals positief.
(zeker omdat ook normale omgang met urine en bloed in een ziekenhuis natuurlijk betekent dat er geen direct contact is).
Ik ben geen viroloog maar citeer een nieuwsbericht. Wellicht heb jij een bron waaruit het tegendeel blijkt en dit een vals positief blijkt te zijn? Zou je deze hier dan kunnen plaatsen, alvast bedankt?
Overigens heb ik het ook over 1 positieve test en de negatieve testen daarna. Ik heb het zelfs ook over de normale routine met bloed en urine monsters, dus waarom jij mij op deze manier herhaald is mij een raadsel.
Daglichtlamp
04-06-2026 om 12:27
Het is natuurlijk ook gewoon gezond verstand. Maar omdat je het vraagt:
https://www.rivm.nl/hantavirusinfectie/actueel
Een van de personen die in Nederland in thuisquarantaine zit, wordt de komende tijd twee keer per week getest op de aanwezigheid van het andesvirus in plaats van één keer per week. Ook worden nu meerdere lichaamsmaterialen getest. De reden hiervoor is een testuitslag met een zwak positief signaal.
Na dit signaal zijn er bij deze persoon meerdere aanvullende testen gedaan. Deze uitslagen zijn allemaal duidelijk negatief. De persoon heeft ook geen ziekteverschijnselen. Meerdere negatieve testuitslagen en het ontbreken van ziekteverschijnselen passen niet bij een actieve andesvirusinfectie. Deze persoon is dus niet besmettelijk en het RIVM telt deze persoon ook niet mee als patiënt.
Het RIVM zal deze testuitslagen, zoals gebruikelijk, melden bij internationale gezondheidsorganisaties. Zo kunnen we er ook achter komen of dit soort uitslagen vaker gezien worden bij asymptomatisch testen na mogelijk contact met andesvirus.
Yumi
04-06-2026 om 12:32
Daglichtlamp schreef op 04-06-2026 om 12:27:
Het is natuurlijk ook gewoon gezond verstand. Maar omdat je het vraagt:
https://www.rivm.nl/hantavirusinfectie/actueel
Een van de personen die in Nederland in thuisquarantaine zit, wordt de komende tijd twee keer per week getest op de aanwezigheid van het andesvirus in plaats van één keer per week. Ook worden nu meerdere lichaamsmaterialen getest. De reden hiervoor is een testuitslag met een zwak positief signaal.
Na dit signaal zijn er bij deze persoon meerdere aanvullende testen gedaan. Deze uitslagen zijn allemaal duidelijk negatief. De persoon heeft ook geen ziekteverschijnselen. Meerdere negatieve testuitslagen en het ontbreken van ziekteverschijnselen passen niet bij een actieve andesvirusinfectie. Deze persoon is dus niet besmettelijk en het RIVM telt deze persoon ook niet mee als patiënt.
Het RIVM zal deze testuitslagen, zoals gebruikelijk, melden bij internationale gezondheidsorganisaties. Zo kunnen we er ook achter komen of dit soort uitslagen vaker gezien worden bij asymptomatisch testen na mogelijk contact met andesvirus.
Ik vraag het op een correcte manier, is dit nodig?