Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Zilver_gray
01-06-2026 om 21:41
Yumi schreef op 01-06-2026 om 21:25:
[..]
Het is niet volledig uit de lucht gegrepen, er zijn ook in Nl zaken geweest die niet door de beugel kunnen. Het komt in elke beroepsgroep voor, maar laten we niet doen alsof het iets is wat structureel voorkomt.
Daarnaast heb ik het over de Nederlandse politie, die heeft niets te maken met misdrijven die in niet in ons land zijn gepleegd.
Ik denk dat Rogue een typfoutje heeft gemaakt?. De moordenaar van Milly Boele was buurman: Sander V. Hij was als surveillant werkzaam bij de Politie Rotterdam-Rijnmond. Dit alles heeft plaatsgevonden in Dordrecht.
Yumi
01-06-2026 om 23:04
We weten niet wat er precies is voorgevallen en we weten niet wat precies de melding is geweest. Wel komt er steeds meer informatie binnen over de man die doordraaide in het azc, bedreiging met een mes, en de boel slopen.
Het gaat om Wesam Mekdad een asielzoeker van 30 die uit Griekenland komt,na 4 jaar cel en al maanden niet meer in ons land mocht zijn.
Een update van de polite:
Beelden op social media over aanhouding Zeist
Update 1 juni: Er gaan beelden rond op social media over een aanhouding waar door de politie geweld is gebruikt. De agenten hebben opgetreden naar aanleiding van een melding van bedreiging en vernieling, waarbij sprake was van een mes. Zij hebben in een dynamische situatie snel willen handelen voor de veiligheid van de aanwezigen en zichzelf. Hierbij aanvullende informatie.
Update 1 juni: extra informatie
Op 19 mei 21.50 uur kwam bij de politie een melding binnen van bedreiging en vernieling door een bewoner op een COA locatie in Zeist. Meerdere agenten komen ter plaatse op de locatie en worden aangesproken door een COA medewerker die aangaf dat hij een broodmes van de verdachte had afgepakt. Verdachte was een ruimte in gevlucht en had mogelijk een tweede mes bij zich. Agenten hebben de verdachte naar buiten gepraat en hierbij is het stroomstootwapen getrokken. De vrouw die vlak bij hem stond, is meerdere keren gevraagd om weg te gaan in verband met haar veiligheid. Toen zij hieraan geen gehoor gaf, heeft een agent haar aan de arm gepakt en naar achteren weggetrokken. Zij kwam hierbij ten val. Op dat moment ontstond een worsteling tussen verdachte en betrokken agent. De vrouw mengde zich vervolgens in het handgemeen. Andere agenten hebben de vrouw aan haar capuchon en arm weggetrokken. Toen vertelde de vrouw hen dat ze zwanger was en hierop is direct gehandeld en is zij door ambulancepersoneel nagekeken.
Agenten werken vaak in moeilijke omstandigheden en hectische en dynamische situaties. Zij moeten, op basis van wat op dat moment bekend is, keuzes maken en snel handelen. De agent die de vrouw bij haar arm pakte, realiseerde zich op dat moment niet dat zij zwanger was. Hij geeft aan dat hij anders had gehandeld als dit wel zo was geweest.
Beelden op social media
Deze beelden laten een deel van de gebeurtenis van 19 mei jl. zien. Uiteraard wordt zorgvuldig gekeken naar alle feiten en omstandigheden. Tegelijkertijd hebben wij vertrouwen in het vakmanschap van onze collega's en realiseren wij ons dat zij dag in dag uit onder hoge druk keuzes maken.
Bedreiging
Op 19 mei rond 21:50 uur zijn agenten afgegaan op een melding van vernieling en bedreiging aan de Kampweg in Zeist. Vervolgens ontstond de situatie die op de beelden gedeeltelijk zichtbaar is. Hierbij is een 30-jarige man uit Zeist aangehouden.
Bij iedere geweldsaanwending wordt gekeken naar de feiten, omstandigheden en de informatie waarover collega's op dat moment beschikken. Dat dat zal in deze casus ook gebeuren.
Yumi
02-06-2026 om 00:25
Zilver_gray schreef op 01-06-2026 om 21:41:
[..]
Ik denk dat Rogue een typfoutje heeft gemaakt?. De moordenaar van Milly Boele was buurman: Sander V. Hij was als surveillant werkzaam bij de Politie Rotterdam-Rijnmond. Dit alles heeft plaatsgevonden in Dordrecht.
Nee hoor, Rogue maakte geen type fout. Ik ken de zaak van Milly Boele. Daar reageerde ik ook op door te schrijven; dat er in Nl ook zaken zijn geweest die niet door de beugel kunnen en meer.....
Mijn opmerking kwam door wat ze schreef over het meisje dat niet meer thuis kwam.. uit de UK..