Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

masi schreef op 01-06-2026 om 09:11:

[..]

Heb je de videos gezien? Ik betwijfel of je dit "gepast geweld" kunt noemen.

Ik heb een video gezien waarin de vrouw voor een man staat (de verdachte) en naar de grond wordt gewerkt door een agent, waarna de manspersoon in kwestie de agenten aanvalt waarmee die de vrouw nog verder in het gedrang brengt. In een volgend fragment slepen andere agenten de vrouw uit het gedrang terwijl de man in kwestie nog even doorgaat met zijn verzet.

Is dat "buitensporig"? Ik weet het niet.

Handschoenvrouw schreef op 01-06-2026 om 12:14:

[..]

Ik heb een video gezien waarin de vrouw voor een man staat (de verdachte) en naar de grond wordt gewerkt door een agent

Is dat "buitensporig"? Ik weet het niet

Over de man die in het azc verblijft was geweld melding binnengekomen, over vernieling en bedreiging mogelijk met een wapen.
Als de politie je vraagt om opzij te gaan en dat doe je niet, dan mag deze geweld gebruiken. Of dat gepast was in het bovenstaande verhaal, ik was er niet bij.

Waarom vinden we het tegenwoordig blijkbaar normaal dat er niet geluisterd wordt naar de politie, hoe respectloos is dat?
Je zal als agent maar de hele dag om moeten gaan, met mensen die je vraag negeren, uitschelden of geweld naar jou als agent gebruiken en dan moet je vooral rustig blijven, terwijl ze lopen te sarren en er een camera op je neus wordt gehouden.

Yumi schreef op 01-06-2026 om 13:36:

Waarom vinden we het tegenwoordig blijkbaar normaal dat er niet geluisterd wordt naar de politie, hoe respectloos is dat?

Omdat agenten hun macht misbruiken, zeker in Amerika, maar ook in Nederland. Agenten die dronken meisjes ''naar huis brengen'' om ze daarna te verkrachten in hun politieauto, agenten die drugscriminelen inlichten of die vanwege iemands huidskleur hun profileren. 

Gewoon weer ouderwetse agenten aannemen. Met duimen die een rijksdaalder kunnen bedekken en telescooparmen.

Mijn vader heeft in 40 jaar dienst maar één keer de lange lat gebruikt. Dat was tegen een kraker die een politiepaard schopte. Dát ging hem echt te ver.

Duckie73 schreef op 01-06-2026 om 13:57:

[..]

Omdat agenten hun macht misbruiken, zeker in Amerika, maar ook in Nederland. Agenten die dronken meisjes ''naar huis brengen'' om ze daarna te verkrachten in hun politieauto, agenten die drugscriminelen inlichten of die vanwege iemands huidskleur hun profileren.

Ik vind dit hele nare en smerige beschuldigingen over de politie in NL, want daar hebben we het hier over! Je zal jezelf maar dagelijks inzetten als politieagent en naast dat je met gevaar voor eigen leven, probeert de orde te bewaken.... krijg je dit soort shit over je heen. Dapper hoor, vanachter je toetsenbord. Mocht je binnenkort in de problemen komen, dan moet je ze in jou geval, niet bellen! 

Bah 

Ja maar je zag toch zelf ook op dat filmpje dat het te ver ging? Ze stonden daar met een paar agenten, de agent met de hond had haar niet tegen de grond hoeven te werken, ook niet als ze niet even een stapje opzij deed. En "hij" ook niet. Je kan overgaan tot arrestatie voor belemmering van zaken, dan sla je haar in de boeien en duw je haar met boeien en al weg bij de verdachte. Men had ook kunnen kiezen om met zijn drieeen haar op te tillen en even verderop weer neer te zetten. 
Ineens tegen de grond werpen had niet gehoeven, ze had geen vuurwapen of ander voorwerp. Ze koos voor woorden, dan horen NL agenten mijn inziens ook voor woorden te kiezen. 

Ook niet zomaar neersmijten als het een man betreft overigens. 

Ik weet zó zeker dat als het een blonde zwangere geweest was met een foute Nederlandse vriend, dat er vol ongeloof gereageerd zou zijn. 
Ik weet zó zeker dat je het hogerop was gaan zoeken als agenten jou iets vroegen en jij "nee!" zei omdat je denkt dat je in je recht staat. 

Wil men echt dat in NL agenten zo agressief optreden tegen mensen? 
Incluis jijzelf en je geliefden? 

Ik voelde mij weer terug in Amerika bij het zien van die beelden. 

Okee, jij baseert je ervaring dus op wat je hebt meegemaakt in Amerika?

Op de één of andere manier vertrouw IK de politie wel. Zélfs de Guardia Civil en de gendarmes. Prima ervaringen mee.

De incidenten die Duckie73 noemt, zijn niet volledig uit de lucht gegrepen.. helaas..
Twee jaar cel voor ex-agenten die vrouw in dienstauto misbruikten

Het Etnisch profileren waar ze zich schuldig aan maken, net de racistische app berichten in bepaalde korpsen is gewoon op internet terug te vinden.

Maar we mogen er toch wel vanuit gaan dat het grootste deel gewoon zijn werk doet en zich inzet om de burger te beschermen.

Net zoals het meerendeel van de asielzoekers geen kwaad in zin heeft.

Toch vindt men het nodig om elk incident waarbij er eentje betrokken is hier op het forum onder een vergrootglas te leggen. Geeft ook een vertekend beeld.

Yumi schreef op 01-06-2026 om 18:31:

[..]

Ik vind dit hele nare en smerige beschuldigingen over de politie in NL, want daar hebben we het hier over! Je zal jezelf maar dagelijks inzetten als politieagent en naast dat je met gevaar voor eigen leven, probeert de orde te bewaken.... krijg je dit soort shit over je heen. Dapper hoor, vanachter je toetsenbord. Mocht je binnenkort in de problemen komen, dan moet je ze in jou geval, niet bellen!

Bah

Zilver_gray zei het al; 

De incidenten die Duckie73 noemt, zijn niet volledig uit de lucht gegrepen.. helaas..

zijn we Milly Boele soms al vergeten en dat meisje uit de UK die niet meer thuis kwam.

helaas zitten er overal rottegestoorde appels tussen 

VerdrietigHoor schreef op 01-06-2026 om 19:14:

Ja maar je zag toch zelf ook op dat filmpje dat het te ver ging? Ze stonden daar met een paar agenten, de agent met de hond had haar niet tegen de grond hoeven te werken, ook niet als ze niet even een stapje opzij deed. En "hij" ook niet. Je kan overgaan tot arrestatie voor belemmering van zaken, dan sla je haar in de boeien en duw je haar met boeien en al weg bij de verdachte. Men had ook kunnen kiezen om met zijn drieeen haar op te tillen en even verderop weer neer te zetten.
Ineens tegen de grond werpen had niet gehoeven, ze had geen vuurwapen of ander voorwerp. Ze koos voor woorden, dan horen NL agenten mijn inziens ook voor woorden te kiezen.

Ook niet zomaar neersmijten als het een man betreft overigens.

Als iemand in jouw huis inbreekt en de dader er met al je geld en dure spulletjes vandoor gaat kan de politie ook maar beter niet te hard de achtervolging inzetten. Straks verstuikt de dader nog een enkel of schaaft een knie, en zolang hij blijft praten is een aanhouding natuurlijk niet aan de orde, misschien komt hij wel gewoon tot inkeer.

Yumi schreef op 01-06-2026 om 18:31:

[..]

Bah

Dat zijn incidenten die echt gebeurt zijn. Is het merendeel van de politie zo? Waarschijnlijk niet. Maar elke man in een uniform blindelings vertrouwen zou ik ook niet doen. Het zijn nog steeds mensen met vooroordelen en sommige kicken erop om hun macht te misbruiken. En ik hoop voor jou dat ze dat nooit tegen jou doen.

VerdrietigHoor schreef op 01-06-2026 om 19:14:

Ik weet zó zeker dat als het een blonde zwangere geweest was met een foute Nederlandse vriend, dat er vol ongeloof gereageerd zou zijn.
Ik weet zó zeker dat je het hogerop was gaan zoeken als agenten jou iets vroegen en jij "nee!" zei omdat je denkt dat je in je recht staat.

Als ze blond was kreeg ze zowat een Kamerzetel van het FvD. Dan was het de linkse elitaire politie die de normale burger lastig zou vallen.

Rogue schreef op 01-06-2026 om 20:09:

[..]

Zilver_gray zei het al;

zijn we Milly Boele soms al vergeten en dat meisje uit de UK die niet meer thuis kwam.

helaas zitten er overal rottegestoorde appels tussen

Het is niet volledig uit de lucht gegrepen, er zijn ook in Nl zaken geweest die niet door de beugel kunnen. Het komt in elke beroepsgroep voor, maar laten we niet doen alsof het iets is wat structureel voorkomt. 

Daarnaast heb ik het over de Nederlandse politie, die heeft niets te maken met misdrijven die in niet in ons land zijn gepleegd.

politiegeweld in dit geval vond ik buitensporig, in ieded geval naar die zwangere vrouw toe. Maar we weten ook niet helemaal wat eraan vooraf is gegaan.

Om nu te zeggen dat "de politie" zijn macht misbruikt vind ik veel te generaliserend. Ik zou willen dat ze vaker strenger op zouden treden. Kijk eens naar Parijs afgelopen weekend, of Zandvoort en Scheveningen? Rellen bij de AZC's, het slopen van de UvA. Straks is het weer raak in de grote steden met voetbalgeweld door bepaalde supporters. 

Mensen denken dat ze boven de wet leven als ze maar met grote getalen chaos creëeren, je zou daar maar als agent tussenstaan. Iedere dag een vorm van bedreiging, iedere dag uitgescholden worden... voor een kutloon. Ik zou me ziekmelden op zulke risicodagen. En dan zien we dit filmpje en gelijk het hele politiestelsel deugt niet. Er is gewoon 0.0 respect meer voor agenten en hulpverleners. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.