Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

masi schreef op 01-06-2026 om 09:11:

[..]

Heb je de videos gezien? Ik betwijfel of je dit "gepast geweld" kunt noemen.

Ik heb een video gezien waarin de vrouw voor een man staat (de verdachte) en naar de grond wordt gewerkt door een agent, waarna de manspersoon in kwestie de agenten aanvalt waarmee die de vrouw nog verder in het gedrang brengt. In een volgend fragment slepen andere agenten de vrouw uit het gedrang terwijl de man in kwestie nog even doorgaat met zijn verzet.

Is dat "buitensporig"? Ik weet het niet.

Handschoenvrouw schreef op 01-06-2026 om 12:14:

[..]

Ik heb een video gezien waarin de vrouw voor een man staat (de verdachte) en naar de grond wordt gewerkt door een agent

Is dat "buitensporig"? Ik weet het niet

Over de man die in het azc verblijft was geweld melding binnengekomen, over vernieling en bedreiging mogelijk met een wapen.
Als de politie je vraagt om opzij te gaan en dat doe je niet, dan mag deze geweld gebruiken. Of dat gepast was in het bovenstaande verhaal, ik was er niet bij.

Waarom vinden we het tegenwoordig blijkbaar normaal dat er niet geluisterd wordt naar de politie, hoe respectloos is dat?
Je zal als agent maar de hele dag om moeten gaan, met mensen die je vraag negeren, uitschelden of geweld naar jou als agent gebruiken en dan moet je vooral rustig blijven, terwijl ze lopen te sarren en er een camera op je neus wordt gehouden.

Yumi schreef op 01-06-2026 om 13:36:

Waarom vinden we het tegenwoordig blijkbaar normaal dat er niet geluisterd wordt naar de politie, hoe respectloos is dat?

Omdat agenten hun macht misbruiken, zeker in Amerika, maar ook in Nederland. Agenten die dronken meisjes ''naar huis brengen'' om ze daarna te verkrachten in hun politieauto, agenten die drugscriminelen inlichten of die vanwege iemands huidskleur hun profileren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.