Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Netherfield
27-03-2026 om 07:43
Misschien moet het kabinet dan eens kijken naar wat de senioren wél willen en tegen welke prijs, en dat gaan bouwen! Maar dat zal wel weer te simpel gedacht zijn ofzo, zo’n praktische oplossing.
watertoren
27-03-2026 om 07:46
Ik denk dat het ook aan de gezondheid en leeftijd ligt of mensen willen verhuizen naar een appartement. Ik ben 60 en ik woon alleen in een ruime eengezinswoning en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hier weg te gaan. Ik woon hier graag en zit overal dichtbij en ik zou ook mijn tuin niet willen missen. Ik woon hier al 37 jaar dus je kunt je wel indenken dat ik hier inmiddels heel erg goedkoop woon.
BlairW
27-03-2026 om 07:56
watertoren schreef op 27-03-2026 om 07:46:
Ik denk dat het ook aan de gezondheid en leeftijd ligt of mensen willen verhuizen naar een appartement. Ik ben 60 en ik woon alleen in een ruime eengezinswoning en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hier weg te gaan. Ik woon hier graag en zit overal dichtbij en ik zou ook mijn tuin niet willen missen. Ik woon hier al 37 jaar dus je kunt je wel indenken dat ik hier inmiddels heel erg goedkoop woon.
Dat speelt zeker mee. Als mijn vader zijn gezondheid niet achteruit was gegaan, hadden die ook nog lang en breed in hun vrijstaande huis met flinke tuin in Duitsland gewoon. Maar alles met de auto moeten doen, geen supermarkt die lopend te bereiken is, tuinonderhoud wat veel energie kost, huishouden bijhouden in zo’n groot huis, dat ging gewoon niet zo goed meer. Nu zitten ze in een groot appartement, vlakbij een station, supermarkt op 300m en een heerlijk balkon. Dit was voor hun echt de beste keus. Ik snap schoonouders dan ook niet, want die gezondheid gaat ook flink achteruit en traplopen wordt lastig. Maar verbouwen zodat er een slaapkamer/badkamer beneden is kan niet. Dan moet er een traplift in, tuinonderhoud wordt lastiger enz. Maar ze willen perse hier in de stad blijven, alles op loopafstand hebben, gelijkvloers en een tuin. Dat is er gewoon niet, maar verder willen ze niet kijken. Ik ben dus wel benieuwd hoe lang ze hier dan nog blijven wonen na het verbouwen, want hun huis is absoluut niet levensloopbestendig. Als je gezondheid je in de steek laat zal je toch keuzes moeten gaan maken, maar ze willen niet toegeven dat het dus achteruit gaat. We gaan het meemaken.
Meesje
27-03-2026 om 10:06
BlairW schreef op 27-03-2026 om 07:25:
[..]
Maar dit laat toch alleen maar zien dat ze dus met het juiste aanbod wel willen verhuizen? Alleen moet dat aanbod er wel zijn natuurlijk. Hier schoonouders die nu hun eengezinswoning aan het verbouwen zijn, omdat er niks anders is. En dat is hier in de stad echt geen uitzondering. Ontzettend veel ouderen die juist wel in hun huis blijven wonen, want er is geen nieuwbouw. Of ja, er is nieuwbouw en ook appartementen. Ideaal zou je zeggen, maar die kosten zo 6-7-8 ton per appartement. En dan gaan ze er qua kosten ineens weer op achteruit. Dus naar mijn idee zegt dit artikel helemaal niet dat wat er steeds beweert wordt, niet waar is. Alleen dat als er een juist aanbod is, ze wel willen verhuizen. Maar dat wist ik al wel. Alleen is dat aanbod er gewoon lang niet overal en blijven ze dus wel zitten waar ze zitten.
Ja, dat dacht ik dus ook toen ik het las. 'er wordt vaak naar ouderen gewezen die in hun woning blijven zitten waardoor er geen eensgezinswoningen vrijkomen. Maar dat blijkt niet te kloppen want ze willen wel verhuizen'. Die tegenstelling klopt niet, het is geen tegenstelling. Het is gewoon allebei waar. Ze willen verhuizen, ze kunnen niet verhuizen en dus blijven ze zitten en komt de woning niet vrij. Dat ze iets willen betekent niet dat het ook gebeurt. Ik geloof ook niet dat er zozeer gewezen wordt naar ouderen alsof ze niet zouden willen of alsof ze het jongeren niet gunnen ofzo.
Meesje
27-03-2026 om 10:12
Mijn ouders, begin 70, willen wel naar een appartement. In het dorp waar ze wonen zijn geen appartementen, dus ze moeten dan naar de stad. Willen ze wel. Maar die zijn allemaal stukken duurder dan hun woning gaat opleveren. En dan hebben ze geen tuin meer, niet meer hun bekende buren, 'eigen' supermarkt enz. Sja, dan betaal je flink en hebt in eerste instantie stukken minder. Ze zijn nu gewoon helemaal fit, dus het zou echt een investering voor de toekomst zijn.
Thora
27-03-2026 om 10:23
duizel schreef op 27-03-2026 om 06:48:
Ook een manier om rijk te worden. Gewoon, omdat het kan.
Yumi
27-03-2026 om 11:17
BlairW schreef op 27-03-2026 om 07:25:
[..]
Maar dit laat toch alleen maar zien dat ze dus met het juiste aanbod wel willen verhuizen? Alleen moet dat aanbod er wel zijn natuurlijk. Hier schoonouders die nu hun eengezinswoning aan het verbouwen zijn, omdat er niks anders is. En dat is hier in de stad echt geen uitzondering. Ontzettend veel ouderen die juist wel in hun huis blijven wonen, want er is geen nieuwbouw. Of ja, er is nieuwbouw en ook appartementen. Ideaal zou je zeggen, maar die kosten zo 6-7-8 ton per appartement. En dan gaan ze er qua kosten ineens weer op achteruit. Dus naar mijn idee zegt dit artikel helemaal niet dat wat er steeds beweert wordt, niet waar is. Alleen dat als er een juist aanbod is, ze wel willen verhuizen. Maar dat wist ik al wel. Alleen is dat aanbod er gewoon lang niet overal en blijven ze dus wel zitten waar ze zitten.
Dat klopt, het aanbod ontbreekt.
Ik heb mijn gevoel misschien teveel laten spreken, omdat ik zelf heb ervaren dat er tegen de tijd, dat je naar de 60 loopt er gevraagd wordt waarom je met deze woningnood blijft zitten in een appartement met 3 slaapkamers. Vriendin ervaart hetzelfde, waarom ze zo'n grote huurwoning bezet houdt terwijl jongeren op zolder bij hun ouders wonen. Ze wil wel maar er zijn geen appartementen die betaalbaar zijn. (ik ben verhuisd naar appartement 1 slk)
Netherfield
29-03-2026 om 07:59
https://www.bd.nl/nieuws/de-opmars-van-tradwives-aan-het-einde-van-de-rit-moeten-we-meegaan-met-wat-de-man-wil~adc99132/
Mijn feministisch hart kan dit niet aan. Op de barricaden!