Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Poezenmeisje
25-03-2026 om 06:30
48 van de 100 inmiddels geïdentificeerd en van de website verwijderd.
👍🏽👍🏽👍🏽
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5581987/verdachten-oplichting-campagne-politie-game-over
Yumi
25-03-2026 om 10:51
Poezenmeisje schreef op 25-03-2026 om 06:30:
48 van de 100 inmiddels geïdentificeerd en van de website verwijderd.
👍🏽👍🏽👍🏽
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5581987/verdachten-oplichting-campagne-politie-game-over
Je bent me voor 
Helemaal top, ik hoop dat ze er iets van leren en daar bedoel ik dat tuig mee, maar ook dat we sneller deze manier van opsporing van een verdachte moeten inzetten. We beschermen in NL criminelen te veel.
Meesje
25-03-2026 om 11:05
Kan me voorstellen dat het ook het werven van nieuw tuig lastiger maakt. Dit schrikt toch wel af lijkt me
majorette2005
25-03-2026 om 11:05
Duurde niet lang, in het kader van oa privacy, maar die heb je toch aardig verspeeld vind ik. De politie zet er geen kruimeldieven op .
https://www.google.com/amp/s/www.rtvdrenthe.nl/amp/nieuws/18317613/gevolgen-enorm-advocaat-kritisch-op-delen-herkenbare-verdachtenfotos-door-politie
Yumi
25-03-2026 om 11:12
Meesje schreef op 25-03-2026 om 11:05:
Kan me voorstellen dat het ook het werven van nieuw tuig lastiger maakt. Dit schrikt toch wel af lijkt me
Precies dus vaker dat spul online zetten, ipv een burgernet melding met de tekst;
De politie is op zoek naar een man, eind 20 jaar, donker gekleed, bril, donker licht krullend haar, op een donkere damesfiets, niet benaderen. Voorbeeld van een melding van de afgelopen dagen...daar kan je toch niks mee?
Pooh-Bear
26-03-2026 om 09:15
Jemig las vorige week al over een jongere die op deze manier opgevangen werd toen vond ik het al vreemd. Maar schijnbaar wordt dit vaak gebruikt.
Honderden ‘onhandelbare’ jongeren voor miljoenen ‘gedumpt’ op vakantieparken: ‘Zij leven in het niks’
https://www.ad.nl/binnenland/honderden-onhandelbare-jongeren-voor-miljoenen-gedumpt-op-vakantieparken-zij-leven-in-het-niks~acb1b1d5/
Yumi
26-03-2026 om 10:58
Pooh-Bear schreef op 26-03-2026 om 09:15:
Jemig las vorige week al over een jongere die op deze manier opgevangen werd toen vond ik het al vreemd. Maar schijnbaar wordt dit vaak gebruikt.
Honderden ‘onhandelbare’ jongeren voor miljoenen ‘gedumpt’ op vakantieparken: ‘Zij leven in het niks’
https://www.ad.nl/binnenland/honderden-onhandelbare-jongeren-voor-miljoenen-gedumpt-op-vakantieparken-zij-leven-in-het-niks~acb1b1d5/
Wow, jongeren die zware jeugdzorg nodig hebben, plaatsen we op een vakantiepark.
Als noodgreep huren we een chalet of appartement en zetten ze er permanente een-op-eenbegeleiding of twee-op-eenbegeleiding op. De afgelopen 3 jaar is dit zeker 400 keer toegepast. Naast de miljoenen die het kost lees ik dat het schadelijk is, waarom gaan we er dan mee door? Als we personeel genoeg hebben om jongeren een op een zorg te geven, waarom wordt er geen instelling opgezet, waar we deze groep kunnen behandelen?
„Deze kinderen leven in het niks. Ze ontwikkelen zich niet. Je hospitaliseert, want er is continu iemand die op je let.”
Poezenmeisje
26-03-2026 om 11:35
Die jongeren vallen al onder gezinsvoogdijinstellingen...
😐
Op donderdag 26 maart 2026 zendt BNNVARA de Zembla-aflevering over ‘Kinderen die niemand wil’ uit. De uitzending is om 21.15 uur te zien op NPO 2.
Pooh-Bear
26-03-2026 om 13:44
Pooh-Bear schreef op 26-03-2026 om 09:15:
Jemig las vorige week al over een jongere die op deze manier opgehangen werd toen vond ik het al vreemd. Maar schijnbaar wordt dit vaak gebruikt.
Oei, ik zie nu pas dat ik een wel heel slordige spelfout had gemaakt. Helaas kan ik het niet meer wijzigen. Maar opgehangen moet natuurlijk opgevangen zijn.
Pooh-Bear schreef op 26-03-2026 om 13:44:
[..]
Oei, ik zie nu pas dat ik een wel heel slordige spelfout had gemaakt. Helaas kan ik het niet meer wijzigen. Maar opgehangen moet natuurlijk opgevangen zijn.
Ben even zo vrij geweest om het te veranderen voor je 😉
Yumi
26-03-2026 om 14:29
Poezenmeisje schreef op 26-03-2026 om 11:35:
Die jongeren vallen al onder gezinsvoogdijinstellingen...
😐
Op donderdag 26 maart 2026 zendt BNNVARA de Zembla-aflevering over ‘Kinderen die niemand wil’ uit. De uitzending is om 21.15 uur te zien op NPO 2.
Klopt, maar niemand wil ze opnemen en daarom worden ze op een vakantiepark gezet. We geven er miljoenen aan uit, personeel is er blijkbaar maar geen mogelijkheid of de wil, om er een zware jeugdzorg instelling voor "neer te zetten".
De oorzaak is een schreeuwend tekort aan zware jeugdzorg. Omdat de gesloten jeugdzorg momenteel wordt afgebouwd na eerdere misstanden, en reguliere instellingen geen plek hebben of jongeren weigeren te plaatsen, zien hulpverleners vaak geen andere uitweg.
Pooh-Bear
26-03-2026 om 14:51
Forum Moderator schreef op 26-03-2026 om 14:21:
[..]
Ben even zo vrij geweest om het te veranderen voor je 😉
Dankjewel
Yumi
26-03-2026 om 14:58
Om het woningtekort op te lossen wordt regelmatig naar ouderen gewezen, die maar in hun grote woning blijven zitten. Dat blijkt niet te kloppen, ouderen willen wel verhuizen en in 90% van de gevallen komt daar een eengezinswoning voor vrij. Ze zijn bereid om over een grotere afstand te verhuizen. Ouderen willen gemiddeld zelfs 17 kilometer verderop gaan wonen, terwijl dat bij jonge kopers maar 11 tot 12 kilometer is. Heel fijn dat dit "misverstand" is opgelost en we hebben een reden minder om te mopperen 
Tienduizenden eengezinswoningen vrij dankzij senioren: 'Zij zijn best bereid te verhuizen'
Nieuwbouw is in trek bij ouderen. Meer dan de helft van de nieuwbouwappartementen is gekocht door 55-plussers. En in bijna 90 procent van de gevallen komt er daardoor een eengezinswoning vrij. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van het Kadaster, dat donderdag verschijnt.
Tussen 2018 en 2024 kochten senioren 28 procent van de nieuwbouwwoningen. Vooral nieuwbouwappartementen waren bij hen in trek: in dezelfde periode ging 56 procent van de nieuwe appartementen naar senioren. Meer dan 80 procent van deze appartementen had een oppervlakte van 80 vierkante meter of meer.
Eerder constateerden deskundigen dat ouderen in een ‘gouden kooi’ wonen, waardoor het financieel onaantrekkelijk is om hun grote eengezinswoning te verlaten. Dit onderzoek laat zien dat ze, met het juiste aanbod, wel degelijk in beweging te krijgen zijn. Bestaande woningen zijn veel minder in trek.
Grotere afstand
„Ze zijn honkvast, maar als het aanbod geschikt is, verhuizen ze toch’’, constateert onderzoeker Hans Wisman van het Kadaster. „Ze blijken zelfs bereid om over een wat grotere afstand te verhuizen, in tegenspraak met wat experts denken.” Want ouderen willen gemiddeld zelfs 17 kilometer verderop gaan wonen, terwijl dat bij jonge kopers maar 11 tot 12 kilometer is.
BlairW
27-03-2026 om 07:25
Yumi schreef op 26-03-2026 om 14:58:
Om het woningtekort op te lossen wordt regelmatig naar ouderen gewezen, die maar in hun grote woning blijven zitten. Dat blijkt niet te kloppen, ouderen willen wel verhuizen en in 90% van de gevallen komt daar een eengezinswoning voor vrij. Ze zijn bereid om over een grotere afstand te verhuizen. Ouderen willen gemiddeld zelfs 17 kilometer verderop gaan wonen, terwijl dat bij jonge kopers maar 11 tot 12 kilometer is. Heel fijn dat dit "misverstand" is opgelost en we hebben een reden minder om te mopperen
Tienduizenden eengezinswoningen vrij dankzij senioren: 'Zij zijn best bereid te verhuizen'
Nieuwbouw is in trek bij ouderen. Meer dan de helft van de nieuwbouwappartementen is gekocht door 55-plussers. En in bijna 90 procent van de gevallen komt er daardoor een eengezinswoning vrij. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van het Kadaster, dat donderdag verschijnt.
Tussen 2018 en 2024 kochten senioren 28 procent van de nieuwbouwwoningen. Vooral nieuwbouwappartementen waren bij hen in trek: in dezelfde periode ging 56 procent van de nieuwe appartementen naar senioren. Meer dan 80 procent van deze appartementen had een oppervlakte van 80 vierkante meter of meer.
Eerder constateerden deskundigen dat ouderen in een ‘gouden kooi’ wonen, waardoor het financieel onaantrekkelijk is om hun grote eengezinswoning te verlaten. Dit onderzoek laat zien dat ze, met het juiste aanbod, wel degelijk in beweging te krijgen zijn. Bestaande woningen zijn veel minder in trek.
Grotere afstand
„Ze zijn honkvast, maar als het aanbod geschikt is, verhuizen ze toch’’, constateert onderzoeker Hans Wisman van het Kadaster. „Ze blijken zelfs bereid om over een wat grotere afstand te verhuizen, in tegenspraak met wat experts denken.” Want ouderen willen gemiddeld zelfs 17 kilometer verderop gaan wonen, terwijl dat bij jonge kopers maar 11 tot 12 kilometer is.
Maar dit laat toch alleen maar zien dat ze dus met het juiste aanbod wel willen verhuizen? Alleen moet dat aanbod er wel zijn natuurlijk. Hier schoonouders die nu hun eengezinswoning aan het verbouwen zijn, omdat er niks anders is. En dat is hier in de stad echt geen uitzondering. Ontzettend veel ouderen die juist wel in hun huis blijven wonen, want er is geen nieuwbouw. Of ja, er is nieuwbouw en ook appartementen. Ideaal zou je zeggen, maar die kosten zo 6-7-8 ton per appartement. En dan gaan ze er qua kosten ineens weer op achteruit. Dus naar mijn idee zegt dit artikel helemaal niet dat wat er steeds beweert wordt, niet waar is. Alleen dat als er een juist aanbod is, ze wel willen verhuizen. Maar dat wist ik al wel. Alleen is dat aanbod er gewoon lang niet overal en blijven ze dus wel zitten waar ze zitten.