Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

lientje69 schreef op 17-03-2026 om 13:00:

[..]

Mijn dochter is verpleegkundige en werkt op 50 km afstand. Die heeft echt geen hoog inkomen hoor. Ze verdient niet slecht maar het is ruim onder modaal. En dit hakt er echt wel in. Dus eens met je.

Ik ben mega pro-ov. Echter is de zorg een van de sectoren waar de auto echt nodig is, vaak kan je met een avond/nacht dienst niet je werk (of huis) bereiken met het ov. Of je moet langs veel adressen/verschillende locaties. 

Eigenlijk best belachelijk dat de reiskostenvergoeding zo laat is voor deze sector (tot voor kort ruim onder de belasting grens). 

Won Yip opent in Vegas het duurste restaurant ter wereld. Voor $ 2500,- een 7 gangen menu van de Spaanse topchef Paco Roncero. Won Yip is die man, die vindt dat mensen teveel klagen dat het leven te duur is geworden 

De ervaring begint al vóór aankomst in het restaurant. Gasten worden opgehaald en vervoerd in luxe auto’s, waarna zij deelnemen aan een zorgvuldig georkestreerde avond die ongeveer drie uur duurt. Tijdens deze beleving wisselen culinaire hoogstandjes en digitale effecten elkaar af, met als doel een totaalervaring te creëren waarin gastronomie en entertainment samenkomen.
Instagram

Neweve schreef op 18-03-2026 om 20:59:

[..]

Ik ben mega pro-ov. Echter is de zorg een van de sectoren waar de auto echt nodig is, vaak kan je met een avond/nacht dienst niet je werk (of huis) bereiken met het ov. Of je moet langs veel adressen/verschillende locaties.

Eigenlijk best belachelijk dat de reiskostenvergoeding zo laat is voor deze sector (tot voor kort ruim onder de belasting grens).

Ik ben nieuwsgierig, bij ons is het € 0,22 per km voor de eerste 10 km, daarboven € 0.32 per km 

Dat is vvt, ambulant werk. Volgens mij is iets van 19 ct per km als je op een vaste locatie werkt.

Is het in andere sectoren beter? Ik vind dat het met de hoge brandstofprijzen  van nu wel wat omhoog zou mogen gaan

duizel schreef op 19-03-2026 om 19:09:

[..]

Ik ben nieuwsgierig, bij ons is het € 0,22 per km voor de eerste 10 km, daarboven € 0.32 per km

Dat is vvt, ambulant werk. Volgens mij is iets van 19 ct per km als je op een vaste locatie werkt.

Is het in andere sectoren beter? Ik vind dat het met de hoge brandstofprijzen van nu wel wat omhoog zou mogen gaan

Ziekenhuizen is tot 1 juni 2025 € 0,16 per kilometer; vanaf 1 juni 2025 € 0,18 per kilometer; vanaf 1 februari 2026 € 0,21 per kilometer. Met een maximum afstand van 35km enkele reis.  Geldt wel voor zowel auto als fiets. Ik ga op de fiets dus ontvang 1,68 per dag

Werk-werk is 30cent per km. 

Amsterdam weet wel waar ze gemeenschapsgeld aan moeten geven. Alleen al in 2025, 10 miljoen aan een stichting, voor de zorg van ongeveer 66 cliënten. Terwijl onder die stichting o.a. Boomerang zorg valt, die al in 2023 werd genoemd in gerechtelijke uitspraken vanwege het overmaken van 323.000,- aan een voetbalclub. 

Amsterdams jeugdzorggeld belandt bij amateurvoetbalclub, gemeente stopt samenwerking
De stichting krijgt van de gemeente grote sommen geld voor de uitvoering van jeugdzorg. Alleen al in 2025 ging het om ruim tien miljoen euro voor de zorg voor ongeveer 66 cliënten.

Onder de stichting vallen twee bedrijven die zich onder andere richten op jongeren met een criminele achtergrond. Het wantrouwen over de geldstromen concentreert zich op één van de twee bedrijven: Boomerang Zorg.

Boomerang Zorg werd al in 2023 genoemd in gerechtelijke uitspraken. Daaruit bleek dat de organisatie 323.000 euro had overgemaakt aan de Amsterdamse amateurvoetbalclub AGB.

Directeur van Boomerang Zorg, Ismael Imaalitane, zegt dat hij de gemeente niet had geïnformeerd omdat de samenwerking tussen de zorginstelling en de voetbalclub al was beëindigd voordat de rechtszaak liep

Ook aanleiding voor het integriteitsonderzoek was een link met een bestuurder van de amateurvoerbalclub. Hij was tegelijkertijd bestuurder van een thuiszorgorganisatie die onder meer begeleid wonen voor jongeren aanbiedt. Boomerang Zorg kocht op grote schaal diensten in bij zijn organisatie.

Maar de bestuurder sluisde eerder nog grote geldbedragen van die organisatie weg naar bedrijven waarin hijzelf of familieleden een belang hadden, zonder dat daar aantoonbare prestaties tegenover stonden. In 2023 werd hij daarom door de rechter uit zijn functie ontheven.
Amsterdams jeugdzorggeld belandt bij amateurvoetbalclub, gemeente stopt samenwerking

https://www.ninefornews.nl/schipper-laat-zien-er-worden-vieze-spelletjes-gespeeld-die-brandstofprijzen-laten-pieken/

...

Schipper Hendrik Boonstra deelt zijn verbazing over de situatie, waarbij hij al twee weken vastligt met een lading diesel zonder orders om te lossen. Zijn bericht op social media heeft al honderdduizenden keren de aandacht getrokken.

De zorgen van Boonstra worden gedeeld door velen, die vermoeden dat er ‘vieze spelletjes’ worden gespeeld om de brandstofprijzen te laten pieken.

...

Poezenmeisje schreef op 22-03-2026 om 15:03:

https://www.ninefornews.nl/schipper-laat-zien-er-worden-vieze-spelletjes-gespeeld-die-brandstofprijzen-laten-pieken/

...

Schipper Hendrik Boonstra deelt zijn verbazing over de situatie, waarbij hij al twee weken vastligt met een lading diesel zonder orders om te lossen. Zijn bericht op social media heeft al honderdduizenden keren de aandacht getrokken.

De zorgen van Boonstra worden gedeeld door velen, die vermoeden dat er ‘vieze spelletjes’ worden gespeeld om de brandstofprijzen te laten pieken.

...

NineForNews is een "alternatieve" site die uitblinkt in het pushen van complottheorieën. De suggestie van de bewuste "vieze spelletjes" is onbewezen en nogal typisch voor NineForNews' stijl, zonder factchecks. Prijzen stijgen legitiem door de effecten van de oorlog icm accijnzen, niet door frauduleus veroorzaakte tekorten. 

De politie deelt herkenbare beelden van nepagenten en andere fraudeurs. Een aantal zijn al herkent, ik hoop dat er snel meer volgen.

Game Over?!

Deze 100 personen verdenken we van oplichting. Herken jij jezelf of een van de verdachten? Neem dan contact op via de pagina. Je kunt ook anoniem tippen.

Game Over?! | politie.nl

21 etters zijn herkend, de rest wordt nu ongeblurd getoond. Ik vind de camerabeelden best wel duidelijk, mensen worden steeds scherper afgebeeld.

https://www.nu.nl/binnenland/6390135/politie-deelt-herkenbare-beelden-van-79-verdachten-van-oplichting-en-fraude.html

Prima initiatief dit.

Yumi schreef op 23-03-2026 om 09:42:

De politie deelt herkenbare beelden van nepagenten en andere fraudeurs. Een aantal zijn al herkent, ik hoop dat er snel meer volgen.

Game Over?!

Deze 100 personen verdenken we van oplichting. Herken jij jezelf of een van de verdachten? Neem dan contact op via de pagina. Je kunt ook anoniem tippen.

Game Over?! | politie.nl

Wat jonge koppen nog, zijn broekies en dan zo geslepen.

Hemke schreef op 23-03-2026 om 16:31:

[..]

Wat jonge koppen nog, zijn broekies en dan zo geslepen.

Haha, geslepen. Loopjongens en -meisjes. Veel vrijwillig, andere onder bedreiging erop uit gestuurd om met een pasje te gaan pinnen. Weinig geslepen aan, gewoon dom voetvolk.

Poezenmeisje schreef op 23-03-2026 om 10:21:

21 etters zijn herkend, de rest wordt nu ongeblurd getoond. Ik vind de camerabeelden best wel duidelijk, mensen worden steeds scherper afgebeeld.

https://www.nu.nl/binnenland/6390135/politie-deelt-herkenbare-beelden-van-79-verdachten-van-oplichting-en-fraude.html

Gemiddelde typetjes " opsporing verzocht "  foto's.  

Wow, ze komen niet alleen herkenbaar op de website, maar ook op elektronische billboards, stations, winkelcentra...

https://www.rtvnoord.nl/misdaad/1390609/politie-zet-zwaar-middel-in-vier-groningse-verdachten-herkenbaar-in-beeld

Kreeg vanavond een melding van Burgernet, dat die ratten als nepagent in mijn buurt bezig waren. Als ze hier aanbellen roep ik door de intercom, je bent in beeld volgende week sta je online

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.