Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Neweve schreef op 09-03-2026 om 21:24:

Accijns is een vaste prijs per liter (als ik het goed heb begrepen). Dus bij compensatie krijgt de overheid ook minder inkomen. Dat gat moet dan weer ergens gevuld worden.

Nu heb ik makkelijk praten (ik reis vooral op de fiets ook als het 20km is).

Hoe hoger de benzineprijzen, hoe meer BTW er lekker gemakkelijk de staatskas binnen huppelt. Dat compenseert de accijns.

Ons boodschappenlijstje voor Duitsland hangt aan de muur, binnenkort maar weer eens een dagje naar Leer of Papenburg.

Poezenmeisje schreef op 09-03-2026 om 22:31:

[..]

Hoe hoger de benzineprijzen, hoe meer BTW er lekker gemakkelijk de staatskas binnen huppelt. Dat compenseert de accijns.

Ons boodschappenlijstje voor Duitsland hangt aan de muur, binnenkort maar weer eens een dagje naar Leer of Papenburg.

Altijd leuk voor de benzine, zou dat voor mij geen zin hebben tegen de tijd dat wij vanuit Duitsland weer thuis zijn, is die getankte benzine-tank weer leeg. 

Pooh-Bear schreef op 10-03-2026 om 08:08:

[..]

Altijd leuk voor de benzine, zou dat voor mij geen zin hebben tegen de tijd dat wij vanuit Duitsland weer thuis zijn, is die getankte benzine-tank weer leeg.

Dan maak je er gewoon een betaalbaar en gezellig dagje uit van. 😀

Plus fijn je boodschappen doen. Man is blij dat spullen voor de tuin (gereedschap, fruitboomnetten) daar veel goedkoper zijn.

Ook briketten voor de kachel zijn daar betaalbaarder.

Poezenmeisje schreef op 10-03-2026 om 08:26:

[..]

Dan maak je er gewoon een betaalbaar en gezellig dagje uit van. 😀

Plus fijn je boodschappen doen. Man is blij dat spullen voor de tuin (gereedschap, fruitboomnetten) daar veel goedkoper zijn.

Ook briketten voor de kachel zijn daar betaalbaarder.

Ja dat doen we ook wel eens.vooral voor shampoo enz Bedoelde meer dat we het voor de benzine niet hoeven te doen. 

Gisteren in Duitsland getankt 2.50€ liter benzine diesel ook daar duurder.
Ik woon vlak aan de grens maar wil er mee zeggen dat het daar ook niet voor niks is .niet meer zo snel de auto pakken?  Ik kan niet fietsen vanwege  niet aangeboren hersen letsel. (Beetje last van evenwicht)dus ook geen optie.

Daglichtlamp schreef op 09-03-2026 om 20:50:

[..]

Het is echt een veel efficiëntere besteding van geld om alleen degenen die het echt nodig hebben te compenseren.

Is zo maar bij brandstof is dit schier onmogelijk. Of iedereen zou een tankpas moeten hebben met daarin een code of iets dergelijks.

https://www.facebook.com/share/p/14XK7k3qs5w/

9 maart 2026. 
Debat over het gehandicaptenbeleid en stemming motie Bikker.

De zaal was niet toegankelijk...

1d55ab42-5455-4d1e-999c-11f6fc984bf8.jpg

Net op het nieuws bij Radio 10. Op een eerste date hoeft niet direct een vonk over te slaan. Wat fijn dat er even uitgelegd wordt hoe het werkt met daten.

Als je binnen drie seconden weet dat het niets gaat worden, dan hoef je er toch niet nog méér tijd aan te besteden?

Wie weet heb ik allerlei fantastische kerels met hartjes van goud laten gaan, maar ik ben niet van de 'charity fucks'. 

Berichtje op X door Kim Holland.
😂

a90b3d53-d14c-40e4-b92f-76ee241e6067.jpg

haha heerlijk! 

Haha 

Thora schreef op 09-03-2026 om 19:54:

Zojuist op het nieuws. De olieprijzen lopen op en daarom is de benzine veel duurder. Vorige keer is met verlaging van de accijnzen deze verhoging opgevangen. Nu doen ze dat niet want daar hebben vooral de hoge inkomens profijt van. Zij hebben namelijk vaker één of meer auto's. Ik heb al veel onzin gehoord maar dit slaat alles.

Mijn dochter is verpleegkundige en werkt op 50 km afstand.  Die heeft echt geen hoog inkomen hoor. Ze verdient niet slecht maar het is ruim onder modaal. En dit hakt er echt wel in. Dus eens met je.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.