Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Poezenmeisje
01-12-2025 om 18:52
Yumi schreef op 01-12-2025 om 18:14:
Je zal maar afhankelijk zijn van een scootmobiel. Door strenge brandveiligheid regels, mogen ze in veel complexen niet meer geparkeerd en opgeladen worden, waardoor er zelfs wachtlijsten dreigen te ontstaan voor nieuwe gebruikers.
Ga ervanuit dat ze dit niet zomaar doen, maar gebeuren er zoveel ongelukken met die dingen?
Nijmegen wil scootmobielen beperken in wooncomplexen: nieuwe gebruikers straks op wachtlijst | Nijmegen | De Gelderlander.nl
En biljarttafels mogen ook al niet meer...
Dat is toch echt oudjes pesten.
Lollypopje
01-12-2025 om 18:57
Poezenmeisje schreef op 01-12-2025 om 18:52:
[..]
En biljarttafels mogen ook al niet meer...
Dat is toch echt oudjes pesten.
Niet alleen oudjes, alle mensen met een beperking. En lang niet iedereen is goed genoeg ter been om naar zijn scootmobiel stalling te lopen om hem te pakken. Dus dan zit je gewoon vast
Poezenmeisje
01-12-2025 om 19:00
Mijn moeder wordt nu richting scootmobiel gepraat door de thuiszorg en haar zus.
Wij als kinderen willen het al heel lang, dan kan ze zelf wat meer ondernemen.
Daglichtlamp
01-12-2025 om 19:57
De reden voor die strengere regels m.b.t. vluchtroutes zijn twee doden die in de nieuwjaarsnacht 2020 zijn gevallen.
https://onderzoeksraad.nl/onderzoek/fatale-flatbrand-in-arnhem-lessen-voor-brandveiligheid/
En hoe een scootmobielbrand eruit ziet:
Yumi
01-12-2025 om 20:41
Het verbod op het parkeren en opladen van een scootmobiel in de gemeenschappelijke ruimte is halverwege vorig jaar ingaan en terecht.
In de appartementencomplexen waar ik gewoond heb, was het altijd al, dat ze buiten in een soort van kleine container worden geplaatst en opgeladen, of in een aparte ruimte staan.
Die brand tijdens de nieuwjaarsnacht in 2020 kwam door een gedumpte bank in de hal, niet door een scootmobiel. Dat dit de aanleiding is geweest om naar brandveiligheid te kijken juich ik alleen maar toe. Maar zorg wel dat mensen die er afhankelijk zijn, ook nog naar buiten kunnen en treedt vaker op tegen gedumpt afval.
Netherfield
02-12-2025 om 06:44
https://www.ad.nl/buitenland/britse-school-haalt-spiegels-weg-omdat-leerlingen-te-veel-naar-zichzelf-kijken~aa3f55e8/
Op deze school in Engeland mag je niet meer in de spiegel kijken…
Frisdrank1972
02-12-2025 om 07:03
Netherfield schreef op 02-12-2025 om 06:44:
https://www.ad.nl/buitenland/britse-school-haalt-spiegels-weg-omdat-leerlingen-te-veel-naar-zichzelf-kijken~aa3f55e8/
Op deze school in Engeland mag je niet meer in de spiegel kijken…
Dat is juist goed. De jeugd wordt veel te ijdel.
Lali
03-12-2025 om 07:45
Ik heb hier vanmorgen best wel met vertedering naar zitten kijken: https://nos.nl/artikel/2592988-dronken-wasbeer-laat-spoor-van-vernieling-achter-in-slijterij-vs
Wat een gekke wasbeer. Wel naar natuurlijk voor de eigenaar van de slijterij!
Fleurtje_5
04-12-2025 om 08:56
Zeer opmerkelijk en niet te geloven dat dit echt-waar is gebeurd:
https://www.nu.nl/economie/6378112/oud-ing-topman-hamers-niet-verder-vervolgd-voor-witwasschandaal.html 3 dec 2025
De voormalige ING-topman Ralph Hamers wordt niet verder strafrechtelijk vervolgd voor zijn rol in het eerdere witwasschandaal bij de bank.
.........
ING schikte in 2018 voor 775 miljoen euro met het OM om gebrekkige witwascontroles. Het OM besloot destijds de toenmalige ING-baas Hamers niet te vervolgen, maar volgens financieel activist Pieter Lakeman was dat onterecht. Hij stapte zelf naar het gerechtshof, dat eind 2020 oordeelde dat het OM Hamers wél verder moest onderzoeken en vervolgen.
...........
Thora
04-12-2025 om 10:05
Fleurtje_5 schreef op 04-12-2025 om 08:56:
Zeer opmerkelijk en niet te geloven dat dit echt-waar is gebeurd:
https://www.nu.nl/economie/6378112/oud-ing-topman-hamers-niet-verder-vervolgd-voor-witwasschandaal.html 3 dec 2025
De voormalige ING-topman Ralph Hamers wordt niet verder strafrechtelijk vervolgd voor zijn rol in het eerdere witwasschandaal bij de bank.
.........
ING schikte in 2018 voor 775 miljoen euro met het OM om gebrekkige witwascontroles. Het OM besloot destijds de toenmalige ING-baas Hamers niet te vervolgen, maar volgens financieel activist Pieter Lakeman was dat onterecht. Hij stapte zelf naar het gerechtshof, dat eind 2020 oordeelde dat het OM Hamers wél verder moest onderzoeken en vervolgen.
...........
Ik ben niet verbaasd hoor. Zo werkt dat. Ik werk zelf ook in de financiële wereld compleet met VOG verklaring en eed/belofte. Als ik ook maar voor 10,00 zou frauderen vlieg ik eruit en kom nooit meer aan de bak. Ben je echter directeur dan ga je weg met een paar ton en heb je zo weer ergens een erebaantje.
Yumi
04-12-2025 om 12:00
Ik heb deze zaak niet helemaal gevolgd, maar hoop dat zowel de familie van het meisje als de familie van Marco rust kunnen vinden en dit hele circus achter zich kunnen laten.
Marco Borsato is vandaag in de rechtbank in Utrecht vrijgesproken voor het betasten van een destijds 15-jarig meisje. Eind oktober eiste het Openbaar Ministerie vijf maanden cel, maar daar gaat de rechtbank dus niet in mee. Borsato reageerde geëmotioneerd op de vrijspraak en liep met zijn hand voor zijn mond de rechtszaal uit.
Marco Borsato vrijgesproken van betasten minderjarig meisje
Schoondochter
04-12-2025 om 12:34
Wat zeg je dat respectvol Yumi, mooi. Er zullen nog genoeg minder genuanceerde reacties gaan volgen ben ik bang.
Thora
04-12-2025 om 13:00
Yumi schreef op 04-12-2025 om 12:00:
Ik heb deze zaak niet helemaal gevolgd, maar hoop dat zowel de familie van het meisje als de familie van Marco rust kunnen vinden en dit hele circus achter zich kunnen laten.
Marco Borsato is vandaag in de rechtbank in Utrecht vrijgesproken voor het betasten van een destijds 15-jarig meisje. Eind oktober eiste het Openbaar Ministerie vijf maanden cel, maar daar gaat de rechtbank dus niet in mee. Borsato reageerde geëmotioneerd op de vrijspraak en liep met zijn hand voor zijn mond de rechtszaal uit.
Ik hoop het ook. Het blijft een vaag verhaal. Dat gezin van dat meisje was ook niet helemaal koosjer volgens verhalen van de advocate van Marco. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Pooh-Bear
04-12-2025 om 13:40
Yumi schreef op 04-12-2025 om 12:00:
Ik blijf het lastig vinden. Ben blij dat ik geen rechter hier ben.
Als het gegaan is zoals het slachtoffer beweert is deze uitspraak wel heel zuur voor haar.
Als Marco overal de waarheid in heeft verteld is hij naar mijn idee alsnog te ver gegaan. Bv met de whats appjes en het naar de kamer gaan van een puber die naakt is.
Aan de andere kant is zijn Carrière voorbij en ook al wordt hij niet vervolgd zegt de rechter niet dat hij onschuldig is alleen dat er geen bewijs is.
Ik ben benieuwd of hij ooit weer gaat optreden. Denk wel dat er genoeg fans zouden komen.
Pooh-Bear
04-12-2025 om 15:55
Ik lees overigens dat de advocaat van het slachtoffer ervan uitgaat dat het OM in hoger beroep gaat, dus wordt Vervolgd.