Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Fleurtje_5
26-11-2025 om 09:30
Yumi schreef op 26-11-2025 om 08:40:
Stelletje kleuters op het Gemeentehuis, de banner voor ladiesnight bij de ijshal moet weg. De reclame die langs de voetbalclub hangt voor Eroworld hangt er al jaren
![]()
'Preuts' verbod op reclame voor 18+ vriendinnenavond leidt tot felle kritiek: 'Het is echt betuttelend, bizar dat dit niet mag'Nijmegen verbiedt een sponsorbanner van Ladies Night Homeparties in gemeentelijke ijshal Triavium. Het weigeren van de reclame voor de ‘18+-vriendinnenavond’ leidt van links tot rechts tot felle kritiek. „Hou toch op, waar zijn we mee bezig als gemeente?”
Dat die reclame weg moet vind ik nou weer geen enkel probleem. Het klinkt nog net niet als een seks-getinte advertentie in de krant.
Misschien dat sportieve meiden ook geen zin hebben dat tijdens hun sport reclame word maakt voor een ‘18+-vriendinnenavond'. Reclame voor "het nieuwste assortiment aan erotische speeltjes, van voorstel tot naspel" de "allernieuwste erotische speeltjes en musthaves", en hun reclame "Naast toys bieden we ook fun artikelen, spellen, lingerie".
Sodemieter op met je 'erotische speeltjes en musthaves' als ik aan sport doe.
Zelf heb ik me jaren geleden (toen ik nog aan sport deed) ook gestoord aan bepaalde 'citaten'. Ik ben vast preuts. Het voelde niet fijn en vooral heel seksistisch.
Fleurtje_5
26-11-2025 om 10:17
Ik moest ook denken aan dit bericht. Noorse handbalsters weigerden bikinibroekjes te dragen zoals de Argentijnse volleybalsters dragen en riskeerden daarom een boete. Zie foto:
https://www.ad.nl/andere-sporten/noorse-beachhandbalsters-weigeren-bikinibroekje-en-krijgen-fikse-boete~a7543368/
Noorse beachhandbalsters weigeren bikinibroekje en krijgen fikse boete
Yumi
26-11-2025 om 18:12
Ik begrijp dat deze man niet ontslagen mag worden vanwege zijn geloof, maar na 3 dagen een ontslagvergoeding van € 19.000,- dat is van den zotte.
Dat hij wil bidden tijdens werktijd dat vond de werkgever goed in de bedrijfsbus. De man wil echter dat de klanten daarvoor een ruimte beschikbaar stellen. Dit bedrijf heeft diverse klanten die veehouders zijn, maar meneer wil niet bij varkens werken... Had hij deze absurde eisen op tafel gelegd tijdens het sollicitatiegesprek, dan had hij naar de baan kunnen fluiten. Mag je dit soort info achterhouden tijdens een sollicitatiegesprek?
Niet bij varkens werken
Drie dagen in dienst, 19.000 euro mee na ontslag wegens geloof
Een servicemonteur van een brandpreventiebedrijf, die na drie werkdagen wegens zijn geloof werd ontslagen, heeft recht op een ontslagvergoeding van bijna 19.000 euro. De man wilde tijdens werktijd bij klanten kunnen bidden, en niet bij varkens werken.
Bidden bij klanten
De 34-jarige man ging afgelopen april aan de slag als servicemonteur bij de Brand Preventie Groep in Zaandam. Tijdens zijn eerste werkdagen liet de monteur weten dat hij voor zijn geloof één tot twee keer per dag moest bidden, en daarvoor klanten wilde vragen een ruimte beschikbaar te stellen. Toen hij werkzaamheden bij een veehouder moest uitvoeren, liet hij weten niet in de buurt van varkens te mogen werken.
Fleurtje_5
26-11-2025 om 18:40
Yumi schreef op 26-11-2025 om 18:12:
Ik begrijp dat deze man niet ontslagen mag worden vanwege zijn geloof, maar na 3 dagen een ontslagvergoeding van € 19.000,- dat is van den zotte.
Dat hij wil bidden tijdens werktijd dat vond de werkgever goed in de bedrijfsbus. De monteur wil dat de klanten daarvoor een ruimte beschikbaar stellen. Dit bedrijf heeft diverse klanten die veehouders zijn, maar meneer wil niet bij varkens werken... Had hij deze absurde eisen op tafel gelegd tijdens het sollicitatiegesprek, dan had hij naar de baan kunnen fluiten. Mag je dit soort info achterhouden tijdens een sollicitatiegesprek?
Niet bij varkens werken
Een servicemonteur van een brandpreventiebedrijf, die na drie werkdagen wegens zijn geloof werd ontslagen, heeft recht op een ontslagvergoeding van bijna 19.000 euro. De man wilde tijdens werktijd bij klanten kunnen bidden, en niet bij varkens werken.
Bidden bij klantenDe 34-jarige man ging afgelopen april aan de slag als servicemonteur bij de Brand Preventie Groep in Zaandam. Tijdens zijn eerste werkdagen liet de monteur weten dat hij voor zijn geloof één tot twee keer per dag moest bidden, en daarvoor klanten wilde vragen een ruimte beschikbaar te stellen. Toen hij werkzaamheden bij een veehouder moest uitvoeren, liet hij weten niet in de buurt van varkens te mogen werken.
Ongelooflijk. En dan zo'n hoog bedrag ook nog.
Daglichtlamp
26-11-2025 om 18:54
Jullie zouden natuurlijk ook de uitspraak kunnen opzoeken op rechtspraak.nl en ontdekken dat dit toch net iets genuanceerder ligt dan dat het in dit artikel staat. Verder is dit draadje geloof ik juist niet voor dit soort discussies bedoeld.
majorette2005
26-11-2025 om 19:02
Daglichtlamp schreef op 26-11-2025 om 18:54:
Jullie zouden natuurlijk ook de uitspraak kunnen opzoeken op rechtspraak.nl en ontdekken dat dit toch net iets genuanceerder ligt dan dat het in dit artikel staat. Verder is dit draadje geloof ik juist niet voor dit soort discussies bedoeld.
Nou in het kader van In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn, past het hier toch prima? En mag er ook op gereageerd worden lijkt mij
Zo niet dan zijn er nog altijd moderators die in kunnen springen.
Fleurtje_5
26-11-2025 om 19:20
majorette2005 schreef op 26-11-2025 om 19:02:
[..]
Nou in het kader van In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn, past het hier toch prima? En mag er ook op gereageerd worden lijkt mij
Zo niet dan zijn er nog altijd moderators die in kunnen springen.
Plus dat het ook nog heel opmerkelijk nieuws was.
'Opmerkelijk en waar nieuws' dus.
Meesje
26-11-2025 om 20:12
De werkgever had geen reden moeten noemen. Gewoon opzeggen tijdens de proeftijd, zonder opgave van reden, dan was er geen probleem geweest.
Yumi
26-11-2025 om 22:47
Altijd fijn om met jullie te worden aangesproken, mogen wij u danken voor de aanvullende info.
Kiiroitori
27-11-2025 om 00:36
Ik heb een hoop vreemde dingen gehoord en zelf ook wel rare sollicitaties meegemaakt maar dit slaat alles
https://www.ad.nl/buitenland/sylvie-moest-plots-plassen-tijdens-sollicitatiegesprek-ze-blijkt-een-van-mogelijk-200-slachtoffers-van-franse-ambtenaar~a2d573ae/?slug_rd=1
Poezenmeisje
27-11-2025 om 09:46
https://www.gelderlander.nl/brabant/voedselbank-in-deze-wijk-slaat-alarm-om-betaald-parkeren-je-kunt-deze-mensen-niet-op-kosten-jagen~ab235a28/?referrer=https%3A%2F%2Fduckduckgo.com%2F
Betaald parkeren bij de Voedselbank...
Sowieso vind ik betaald parkeren overal belachelijk.
Als er iemand in de auto blijft zitten is er geen sprake van parkeren. Dus gewoon samen met iemand anders gaan? Verzamelen op een gratis plek en dan met een aantal cliënten tegelijk heen gaan?
Poezenmeisje
27-11-2025 om 09:48
Kiiroitori schreef op 27-11-2025 om 00:36:
Ik heb een hoop vreemde dingen gehoord en zelf ook wel rare sollicitaties meegemaakt maar dit slaat alles
https://www.ad.nl/buitenland/sylvie-moest-plots-plassen-tijdens-sollicitatiegesprek-ze-blijkt-een-van-mogelijk-200-slachtoffers-van-franse-ambtenaar~a2d573ae/?slug_rd=1
Wat een perverse idioot...
Yumi
27-11-2025 om 10:07
Die man spoort echt niet
Yumi
27-11-2025 om 10:16
Volgend jaar komen er noodsteunpunten, die niet bedoeld zijn om je mobiel op te laden. Het advies... neem weer een vaste telefoon. Alsof die wel werkt als de stroom uitvalt.

Advies van de man achter de noodsteunpunten: ‘Neem weer een vaste telefoon’
In het hele land komen volgend jaar proeven met noodsteunpunten, plekken in dorpen en steden waar mensen heen kunnen als er een crisis is. Maar die zijn niet bedoeld om een smartphone op te laden. „Neem weer een vaste telefoon”, adviseert de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls, initiatiefnemer van de steunpunten.
Advies van de man achter de noodsteunpunten: ‘Neem weer een vaste telefoon’ | Nijmegen | De Gelderlander.nl
Schoondochter
27-11-2025 om 10:18