Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Yumi
31-10-2025 om 14:29
Wat mij betreft is Queen de beste band allertijden, met zanger Freddy Mercury die een stembereik had van 4 octaven. 50 jaar het lied Bohemian Rhapsody, het ontroerd me nog steeds als ik er naar luister 💓

Het ultieme popliedje bestaat 50 jaar: wat maakt Bohemian Rhapsody zo iconisch?
Het ultieme popliedje bestaat 50 jaar: wat maakt Bohemian Rhapsody zo iconisch?
Poezenmeisje
31-10-2025 om 17:52
Ik zag laatst flashmob met een waanzinnig goede cover ervan. En dat gitaristje. 🥰
duck://player/R9lY7cVusc4
Yumi
31-10-2025 om 22:49
Poezenmeisje schreef op 31-10-2025 om 17:52:
Ik zag laatst flashmob met een waanzinnig goede cover ervan. En dat gitaristje. 🥰
duck://player/R9lY7cVusc4
Denk dat ik weet welke flashmob je bedoeld, dat gitaristje (Axel Rose) had hem hier tijd geleden ook geplaatst.
jouw link werkt niet 
Bing Video's
Bing Video's Axel Rose 3.15m ![]()
Poezenmeisje
02-11-2025 om 18:06
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5536765/uitdeelklei-action-halloween-spek-snoep
Okee, deze klei zou ik óók voor snoep hebben aangezien...
Gelukkig komt de waarschuwing ruim voor Sintmaarten.
Yumi
04-11-2025 om 09:57
Ken het liedje niet, waardoor ik geen oordeel kan geven over de tekst. Dat het succes te verklaren is door iets wat bij mensen speelt, geloof ik wel. Dat zien we regelmatig in het nieuws.
Rechts-radicaal AI-liedje tegen azc’s bestormt hitlijsten, Spotify weert nummer niet
Hoe kan het dat een politiek anti-immigratieliedje met de tekst ‘ze overspoelen ons met mensen die hier niet passen’ het schopt tot boven in de Nederlandse hitlijsten? Het door AI gemaakte anti-azc-nummer is al bijna een miljoen keer gestreamd. Spotify houdt het nummer online, want het is ‘niet in strijd’ met diens beleid.
Wij zeggen nee, nee, nee, tegen een azc (Hardcore Mix), zo heet het AI-nummer waarmee maker JW ‘Broken Veteran’ zaterdag op nummer 28 binnenkwam in de Nederlandse Single Top 100.
Het anti-azc-nummer staat tevens op nummer 17 van de meest gestreamde liedjes in Nederland op Spotify. Het hardcoreliedje, dat JW ‘Broken Veteran’ medio oktober op Spotify plaatste, is op moment van schrijven al meer dan 800.000 keer gestreamd op het platform.
Ook op YouTube is het al bijna 300.000 keer beluisterd. Op TikTok staan duizenden video’s met het nummer, waarop mensen er bijvoorbeeld op playbacken
De maker een 40-jarige veteraan uit Rotterdam, wil anoniem blijven uit angst voor bedreiging van hem en zijn gezin. De man schrijft aan het AD in Afghanistan te hebben gediend en aan PTSS te lijden. Hij verklaart het succes met het feit dat het ‘iets is wat bij mensen speelt’. De maker beroept zich op zijn vrijheid van meningsuiting. Hij benadrukt niet aan te zetten tot geweld.
Rechts-radicaal AI-liedje tegen azc’s bestormt hitlijsten, Spotify weert nummer niet | Binnenland | De Gelderlander.nl
Yumi
04-11-2025 om 14:44
Wat heftig, je zal het nieuws lezen terwijl het niet waar blijkt te zijn, bizar!
Bericht overlijden van Nelly Frijda blijkt niet te kloppen.
NU.nl heeft dinsdag per abuis een video over het overlijden van actrice Nelly Frijda geplaatst. Deze productie was niet bedoeld voor publicatie. De 89-jarige Frijda leeft nog.
NU.nl biedt actrice Nelly Frijda en haar familie excuses aan | Algemeen | NU.nl
Citroengraag
04-11-2025 om 14:48
Toch zou ik best nieuwsgierig zijn naar zo'n in memoriam over mezelf... Ze weet nu wel alvast hoe ze de boeken ingaat!
Yumi
04-11-2025 om 14:56
Citroengraag schreef op 04-11-2025 om 14:48:
Toch zou ik best nieuwsgierig zijn naar zo'n in memoriam over mezelf... Ze weet nu wel alvast hoe ze de boeken ingaat!
Daarbij vergeet je de familie en vrienden die geconfronteerd worden met het nieuws, terwijl het niet waar blijkt te zijn.
BlairW
04-11-2025 om 17:17
Ik heb er ook nooit over nagedacht dat je zo’n video al hebt gemaakt, voordat die persoon überhaupt dood is. Altijd gedacht dat dat na het overlijden gewoon heel snel in elkaar werd geflanst 😁
Rogue
04-11-2025 om 17:49
Yumi schreef op 04-11-2025 om 09:57:
Ken het liedje niet, waardoor ik geen oordeel kan geven over de tekst. Dat het succes te verklaren is door iets wat bij mensen speelt, geloof ik wel. Dat zien we regelmatig in het nieuws.
Rechts-radicaal AI-liedje tegen azc’s bestormt hitlijsten, Spotify weert nummer nietHoe kan het dat een politiek anti-immigratieliedje met de tekst ‘ze overspoelen ons met mensen die hier niet passen’ het schopt tot boven in de Nederlandse hitlijsten? Het door AI gemaakte anti-azc-nummer is al bijna een miljoen keer gestreamd. Spotify houdt het nummer online, want het is ‘niet in strijd’ met diens beleid.
Wij zeggen nee, nee, nee, tegen een azc (Hardcore Mix), zo heet het AI-nummer waarmee maker JW ‘Broken Veteran’ zaterdag op nummer 28 binnenkwam in de Nederlandse Single Top 100.
Het anti-azc-nummer staat tevens op nummer 17 van de meest gestreamde liedjes in Nederland op Spotify. Het hardcoreliedje, dat JW ‘Broken Veteran’ medio oktober op Spotify plaatste, is op moment van schrijven al meer dan 800.000 keer gestreamd op het platform.
Ook op YouTube is het al bijna 300.000 keer beluisterd. Op TikTok staan duizenden video’s met het nummer, waarop mensen er bijvoorbeeld op playbackenDe maker een 40-jarige veteraan uit Rotterdam, wil anoniem blijven uit angst voor bedreiging van hem en zijn gezin. De man schrijft aan het AD in Afghanistan te hebben gediend en aan PTSS te lijden. Hij verklaart het succes met het feit dat het ‘iets is wat bij mensen speelt’. De maker beroept zich op zijn vrijheid van meningsuiting. Hij benadrukt niet aan te zetten tot geweld.
Rechts-radicaal AI-liedje tegen azc’s bestormt hitlijsten, Spotify weert nummer niet | Binnenland | De Gelderlander.nl
Ik hoorde een stukje ervan op Instagram het is echt takke slecht,
en wat een pleuris Mongool is de maker , je hebt er midden in gezeten en gezien waarom mensen vluchten echt gooi jezelf weg
majorette2005
05-11-2025 om 11:48
Duitsland is goed bezig!
https://www.telegraaf.nl/buitenland/duitsland-verbiedt-radicale-moslimorganisatie-muslim-interaktiv-we-laten-ons-land-niet-van-binnenuit-aanvallen/102594060.html
Duitsland verbiedt radicale moslimorganisatie Muslim Interaktiv: ’We laten ons land niet van binnenuit aanvallen
’Berlijn - De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Alexander Dobrindt heeft de organisatie Muslim Interaktiv verboden, zo maakt de Duitse overheid woensdagochtend bekend. De groep wijst de principes achter de democratie en de rechtstaat af en is daarmee strijdig met de Duitse grondwet, schrijft het ministerie van Binnenlandse Zaken in een verklaring, Muslim Interaktiv werd in 2020 opgericht en houdt zich bezig met het organiseren van demonstraties en het plaatsen van radicale berichten op sociale media als TikTok, Facebook en Instagram, die vooral gericht zijn op jongeren.’
Muslim Interaktiv pleit voor kalifaat’,,Wie op onze straten agressief pleit voor het kalifaat, op onverdraaglijke wijze hetzes over tegen de staat Israël en Joden en de rechten van vrouwen en minderheden veracht, bestrijden we met all rechtstatelijke middelen”, aldus Dobrindt, die zei niet toe te staan dat dit soort organisaties als Muslim Interaktiv ,,ons land van binnenuit aanvallen”
.Op het moment dat het verbod bekend werd gemaakt, vonden invallen plaats in Hamburg, de deelstaat Hessen en Berlijn.
Yumi
05-11-2025 om 17:48
Werken moet lonen was toch het plan? Blijkbaar niet voor de GL-PVDA wethouder uit Amsterdam die doet alsof hij Sinterklaas is.
Amsterdam heeft een nieuw plan om meer mensen aan een woning of kamer te helpen. De Gemeente wil daarmee ook mensen in de bijstand helpen. Bijstandsgerechtigden die in een te dure sociale huurwoning en die één of twee kamers over hebben, mogen die verhuren voor € 475,- per maand.
En dat mogen ze houden. Ze worden niet gekort op hun uitkering. Alle uitkeringen, alle toeslagen, alle regelingen, alle kwijtscheldingen mogen ze gewoon houden. En dit komt er bovenop.”
Het wordt door Annemarie van Gaal „de naïviteit ten top genoemd”.
Annemarie van Gaal snapt niets van woningplan Amsterdam
Daglichtlamp
05-11-2025 om 19:12
Zoals gewoonlijk bij rechts nieuws weer totaal uit de context getrokken: https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/college/wethouder/zita-pels/persberichten-nieuws-zita-pels/amsterdam-laat-bijstandsgerechtigden/
Het gaat dus bijvoorbeeld niet om 475 euro die ze mogen houden, want dat bedrag geldt alleen als ze hun huurder maaltijden verstrekken, zonder maaltijden gaat het om 275 euro per maand.
Dat hospitaverhuur geen invloed heeft op toeslagen, heeft weinig te maken met gemeenten, maar komt door de kamerverhuurverstelling van ruim 6000 euro.
Overigens blijft er gewoon toestemming van je verhuurder nodig (en sociale verhuurders geven die vaker niet dan wel).
Yumi
05-11-2025 om 21:41
Daglichtlamp schreef op 05-11-2025 om 19:12:
Zoals gewoonlijk bij rechts nieuws weer totaal uit de context getrokken: https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/college/wethouder/zita-pels/persberichten-nieuws-zita-pels/amsterdam-laat-bijstandsgerechtigden/
Het gaat dus bijvoorbeeld niet om 475 euro die ze mogen houden, want dat bedrag geldt alleen als ze hun huurder maaltijden verstrekken, zonder maaltijden gaat het om 275 euro per maand.
Dat hospitaverhuur geen invloed heeft op toeslagen, heeft weinig te maken met gemeenten, maar komt door de kamerverhuurverstelling van ruim 6000 euro.
Overigens blijft er gewoon toestemming van je verhuurder nodig (en sociale verhuurders geven die vaker niet dan wel).
Wat is er rechts aan Metronieuws of Annemarie van Gaal?
Er wordt in het artikel dat ik aanhaalde inderdaad niet gesproken over maaltijden verstrekken. Maar dat bijstandsgerechtigden de inkomsten mogen houden, met behoud van uitkering en toeslagen dat klopt toch? Kamerverhuurvrijstelling van € 6000,- is niet voor bijstandsgerechtigden.
Dat er toestemming van de verhuurder nodig is, en sociale huurders die geven, dat zijn de gangbare regels. Maar bijverdienen en bijstand daarvoor gelden andere regels;
De gemeente trekt alle inkomsten af van uw bijstandsuitkering. Hierop zijn een aantal uitzonderingen mogelijk. Krijgt u bijvoorbeeld een gift of een schadevergoeding? Dan beslist de gemeente of ze dit van uw bijstand aftrekt.
Bijstand en inkomsten
De bijstand vult uw inkomen aan tot de bijstandsnorm. Als u bijstand krijgt en ook andere inkomsten heeft, trekt de gemeente deze af van uw uitkering. Maar voor een aantal inkomsten geldt een wettelijke uitzondering. Deze inkomsten gaan dus niet van uw bijstand af.
Als u aan de voorwaarden voor hospitaverhuur voldoet, heeft kamerverhuur géén gevolgen voor: AOW-, WIA-, Wajong- of WW-uitkering
Wat moet ik weten als ik een kamer wil verhuren in het huis waarin ik zelf woon (hospitaverhuur)? | Rijksoverheid.nl
De Gemeente;
Als u woonruimte wilt delen of verhuren. Delen of verhuren kan invloed hebben op het bedrag van uw uitkering. Inkomsten van verhuur kunnen namelijk gezien worden als extra inkomsten. Ook kan het gevolgen hebben voor toeslagen die u misschien ontvangt, bijvoorbeeld huurtoeslag.
Fleurtje_5
06-11-2025 om 11:25
majorette2005 schreef op 05-11-2025 om 11:48:
Duitsland is goed bezig!
https://www.telegraaf.nl/buitenland/duitsland-verbiedt-radicale-moslimorganisatie-muslim-interaktiv-we-laten-ons-land-niet-van-binnenuit-aanvallen/102594060.html
Duitsland verbiedt radicale moslimorganisatie Muslim Interaktiv: ’We laten ons land niet van binnenuit aanvallen’Berlijn - De Duitse minister van Binnenlandse Zaken Alexander Dobrindt heeft de organisatie Muslim Interaktiv verboden, zo maakt de Duitse overheid woensdagochtend bekend. De groep wijst de principes achter de democratie en de rechtstaat af en is daarmee strijdig met de Duitse grondwet, schrijft het ministerie van Binnenlandse Zaken in een verklaring, Muslim Interaktiv werd in 2020 opgericht en houdt zich bezig met het organiseren van demonstraties en het plaatsen van radicale berichten op sociale media als TikTok, Facebook en Instagram, die vooral gericht zijn op jongeren.’
Muslim Interaktiv pleit voor kalifaat’,,Wie op onze straten agressief pleit voor het kalifaat, op onverdraaglijke wijze hetzes over tegen de staat Israël en Joden en de rechten van vrouwen en minderheden veracht, bestrijden we met all rechtstatelijke middelen”, aldus Dobrindt, die zei niet toe te staan dat dit soort organisaties als Muslim Interaktiv ,,ons land van binnenuit aanvallen”
.Op het moment dat het verbod bekend werd gemaakt, vonden invallen plaats in Hamburg, de deelstaat Hessen en Berlijn.
Gelukkig dat Duitsland hier tegen gaat optreden. Als het dan maar goed gebeurt.
In Nederland werden een tijd geleden motorclubs verboden. Ze mochten hun collors niet meer dragen. En/of niet bediend worden als ze met hun collor (hesje met clubembleem) op het terras zaten.
https://nos.nl/artikel/2551580-politie-steeds-meer-kleine-en-radicalere-motorclubs 13 januari 2025
.........
Na het verbod op grote clubs zoals de Hells Angels, Satudarah en No Surrender zag de politie al een versplintering ontstaan in de motorclubwereld. Inmiddels telt de politie maar liefst 84 OMG's (outlaw motorcycle gangs).........
Deze kleine clubs zouden radicaler zijn dan de oude clubs, schreef de politie in een nieuw rapport.