Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Thora
12-09-2025 om 13:52
Bloemenzee schreef op 08-09-2025 om 21:12:
[..]
Het is toch altijd “misschien”, totdat iemand veroordeeld is?
Dan gaat het om de "vermoedelijke" dader. Dan is de daad al gepleegd. Hier weet men niet eens of de daad überhaupt gepleegd is.
wild-flower
12-09-2025 om 14:10
5 scholen in Beverwijk en Heemskerk dicht uit angst voor geweld (
een ruzie tussen rivaliserende jongerengroepen ).
In beide plaatsen is een noodbevel uitgevaardigd en is extra politie op de been.
Het moet al niet gekker worden.
Ik vraag me dan af waar zijn de ouders van deze 'kanspareltjes' van onze samenleving ?
https://www.trouw.nl/binnenland/scholen-in-beverwijk-en-heemskerk-dicht-om-veiligheidsredenen~b3613310/
Poezenmeisje
14-09-2025 om 09:40
"We hebben voor het eerst in lange tijd weer goed geslapen", vertelden zusters Bernadette (88), Regina (86) en Rita (82) aan de Oostenrijkse Kronen Zeitung na hun eerste nacht terug op het oude nest.
De zusters waren de laatste drie nonnen van het klooster Goldenstein in Elsbethen, net buiten Salzburg. Eind 2023 werden ze tegen hun wil overgeplaatst naar een verzorgingshuis, omdat het klooster dichtging.
Vrienden en voormalige leerlingen schakelden een slotenmaker in, zodat de nonnen weer in hun oude kamers konden komen. Een verhuisdienst hielp de vrouwen hun bezittingen over te brengen.
...
Fleurtje_5
14-09-2025 om 11:06
Poezenmeisje schreef op 14-09-2025 om 09:40:
"We hebben voor het eerst in lange tijd weer goed geslapen", vertelden zusters Bernadette (88), Regina (86) en Rita (82) aan de Oostenrijkse Kronen Zeitung na hun eerste nacht terug op het oude nest.
De zusters waren de laatste drie nonnen van het klooster Goldenstein in Elsbethen, net buiten Salzburg. Eind 2023 werden ze tegen hun wil overgeplaatst naar een verzorgingshuis, omdat het klooster dichtging.
Vrienden en voormalige leerlingen schakelden een slotenmaker in, zodat de nonnen weer in hun oude kamers konden komen. Een verhuisdienst hielp de vrouwen hun bezittingen over te brengen.
...
Wat ontroerend en lief van die vrienden en voormalige leerlingen.
Yumi
14-09-2025 om 11:07
...
Aandoenlijk
De eerste dagen zaten de zusters zonder stromend water of elektriciteit. Dat probleem is deze week gedeeltelijk opgelost. Belangstellenden brengen eten langs en artsen hebben de vrouwen onderzocht.
Netherfield
14-09-2025 om 19:33
...
Stoere wijffies!
wild-flower
18-09-2025 om 10:57
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5528968/acm-start-onderzoek-naar-dure-boodschappen
'De toezichthouder ziet signalen dat de prijzen van sommige producten hoger zijn dan in omringende landen'.
Joh , zou het ?
'De resultaten van het onderzoek worden in de zomer van 2026 verwacht.'
Lekker vlot ook.
Netherfield
18-09-2025 om 17:12
wild-flower schreef op 18-09-2025 om 10:57:
https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5528968/acm-start-onderzoek-naar-dure-boodschappen
'De toezichthouder ziet signalen dat de prijzen van sommige producten hoger zijn dan in omringende landen'.
Joh , zou het ?![]()
'De resultaten van het onderzoek worden in de zomer van 2026 verwacht.'
Lekker vlot ook.
Ik krijg dan weer het beeld van een stoffig mannetje dat met een notitieblokje door de winkel loopt en de prijzen opschrijft. En dan gaat hij ook naar Duitsland en neemt zijn vrouw mee, maken ze er een weekje van!
PensioNada
18-09-2025 om 17:24
Netherfield schreef op 18-09-2025 om 17:12:
[..]
Ik krijg dan weer het beeld van een stoffig mannetje dat met een notitieblokje door de winkel loopt en de prijzen opschrijft. En dan gaat hij ook naar Duitsland en neemt zijn vrouw mee, maken ze er een weekje van!
Als oudambtenaar weet ik dat je geen vakantie aan een dienstreis vast mag plakken. Al zal dat met Duitsland lastig te controleren zijn.
SombraOnline
18-09-2025 om 21:01
Goh, lekker vlot. Volgens mij wordt dat inmiddels al jaren aangekaart in het nieuws.
Het is toch ook van de zotte dat nivea after sun in Duitsland 7/8 euro is, en in Nederland bijna 30 euro? Precies dezelfde verpakking en inhoud. Kan nooit met de btw te maken hebben.
Poezenmeisje
19-09-2025 om 00:06
Ik weet zeker dat Gran Canaria zelf geen olie heeft. Alles moet geïmporteerd worden.
De brandstofprijzen hier...

BlairW
19-09-2025 om 07:36
SombraOnline schreef op 18-09-2025 om 21:01:
Goh, lekker vlot. Volgens mij wordt dat inmiddels al jaren aangekaart in het nieuws.
Het is toch ook van de zotte dat nivea after sun in Duitsland 7/8 euro is, en in Nederland bijna 30 euro? Precies dezelfde verpakking en inhoud. Kan nooit met de btw te maken hebben.
Het heeft ook te maken met inkomen enz natuurlijk. De lonen liggen in dl wel wat lager dan hier. En andere dingen zijn weer duurder. Mijn ouders wonen in dl en hebben bijvoorbeeld geen gas, maar stoken op olie zoals heel veel mensen daar. Dat is echt duur. En in de supermarkt zijn ook genoeg producten die duurder zijn dan hier. Groente en fruit bijvoorbeeld, maar ook brood (wat ook nog korter houdbaar is, omdat ze vaak geen conserveermiddel gebruiken) en koffie. Uiteindelijk als je alles meeneemt is de koopkracht in dl ongeveer gelijk aan die van nl.
Fleurtje_5
19-09-2025 om 07:39
BlairW schreef op 19-09-2025 om 07:36:
[..]
Het heeft ook te maken met inkomen enz natuurlijk. De lonen liggen in dl wel wat lager dan hier. En andere dingen zijn weer duurder. Mijn ouders wonen in dl en hebben bijvoorbeeld geen gas, maar stoken op olie zoals heel veel mensen daar. Dat is echt duur. En in de supermarkt zijn ook genoeg producten die duurder zijn dan hier. Groente en fruit bijvoorbeeld, maar ook brood (wat ook nog korter houdbaar is, omdat ze vaak geen conserveermiddel gebruiken) en koffie. Uiteindelijk als je alles meeneemt is de koopkracht in dl ongeveer gelijk aan die van nl.
Dat klopt. Sommige dingen zijn er echt goedkoper, en veel is ook duurder.