Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Citroengraag
04-08-2025 om 16:22
wild-flower schreef op 04-08-2025 om 15:46:
Deense dierentuin vraagt kleine huisdieren als voedsel voor roofdieren
Zouden er echt mensen zijn die hun levende gezonde kleine huisdieren hier voor afgeven ?
https://nos.nl/artikel/2577557
Voor maneges en koeienopfokboerderijen waar je het ene muizennest/rattennest na het andere aantreft kan het best interessant zijn.
Wieder
04-08-2025 om 19:50
Ik heb geen moeite met het euthanaseren van huisdieren, ook niet met slacht (waar ik in het geval van deze dierentuin vanuit ga omdat ik denk dat ze niet willen dat hun leeuwen huisdieren met euthanasiemiddel gaan eten), maar wel pas als ze "op" zijn. Om nou mijn gezonde kat daarheen te sturen. Als ze oud zijn hebben ze meestal toch kwaaltjes waar ze medicijnen voor hebben, en er zijn veel medicijnen waarbij je bij een paard in het paspoort moet vermelden dat ze uitgesloten zijn voor de slacht. Ik ga ervan uit dat dit ook voor kleine huisdieren geldt, al slacht je die niet. Maar ik neem aan dat ze dan ook niet meer geschikt zijn als tijgervoer. Ben benieuwd of ze veel enthousiastelingen vinden voor dit plan.
Wieder
04-08-2025 om 19:54
Ik moet wel een beetje lachen om de zin in het artikel "het was een geweldige ervaring voor zowel het paard als mijzelf. Ik denk dat het paard ervan genoten heeft 😅. Ik ben niet heel erg sentimenteel, maar dit lijkt me wat overdreven
BlairW
04-08-2025 om 21:10
Zouden er echt mensen zijn die hun levende gezonde kleine huisdieren hier voor afgeven ?
Mensen vinden hun huisdier ook aan een boom als ze hem zat zijn, dus waarom dan niet hier inleveren?
Yumi
04-08-2025 om 23:46
Volgens de dierentuin, willen ze de natuurlijke voedselketen nabootsen. In de natuur gaan ze op jacht voor hun voedsel, en krijgen ze het niet gedood en in stukken aangeleverd. Goed bedacht om het op deze manier te doen, want de kosten om al die dieren te voeren zijn gigantisch. Om Blijdorp draaiende te houden is 50- 60.000,- per dag nodig en dat is niet alleen voer maar 5 kilo vlees voor 1 leeuw....? Met natuurlijk gedrag heeft het weinig te maken. Integendeel, in de natuur valt het zwakste, vaak oudere dieren ten prooi aan het roofdier, hier wordt om gezonde dieren gevraagd.
"In dierentuinen hebben we de verantwoordelijkheid om de natuurlijke voedselketen van de dieren na te bootsen, vanwege dierenwelzijn en uit professionele integriteit."
Zij worden vervolgens "op humane wijze gedood door opgeleid personeel en vervolgens gebruikt als voer", schrijft de dierentuin. Aalborg Zoo meent dat op deze manier niets verloren gaat en gezorgd wordt voor "het natuurlijk gedrag, voeding en welzijn van de roofdieren".
Poezenmeisje
08-08-2025 om 10:19
Belachelijk dat deze beelden pas na meer dan een jaar worden vrijgegeven en het slachtoffer zelf alles moest regelen en de beelden veilig stellen.
🤬
https://sikkom.nl/nieuws/joris-zwaar-mishandeld-op-de-grote-markt-enkel-op-3-plekken-gebroken.-politie-geeft-beelden-vrij-47037178.html?fbclid=IwQ0xDSwMCkc9jbGNrAwKRg2V4dG4DYWVtAjExAAEeIwRWEEDcRnt93_SIgymLzJEPllmYwl-bH8aGc5XGLc_nUD2hswLLF92FNWg_aem__sauqALFQ89Mwja7WJrMow
...
Joris (25) werd rond 3:30 uur in de nacht van 27 op 28 mei in 2024 zwaar mishandeld op de Grote Markt. Zijn enkel werd op drie plekken gebroken. Daar heeft hij de rest van zijn leven last van. De politie heeft donderdag beelden vrijgegeven van de daders.
...
Poezie
08-08-2025 om 10:25
Yumi schreef op 04-08-2025 om 23:46:
[..]
Volgens de dierentuin, willen ze de natuurlijke voedselketen nabootsen. In de natuur gaan ze op jacht voor hun voedsel, en krijgen ze het niet gedood en in stukken aangeleverd. Goed bedacht om het op deze manier te doen, want de kosten om al die dieren te voeren zijn gigantisch. Om Blijdorp draaiende te houden is 50- 60.000,- per dag nodig en dat is niet alleen voer maar 5 kilo vlees voor 1 leeuw....? Met natuurlijk gedrag heeft het weinig te maken. Integendeel, in de natuur valt het zwakste, vaak oudere dieren ten prooi aan het roofdier, hier wordt om gezonde dieren gevraagd.
"In dierentuinen hebben we de verantwoordelijkheid om de natuurlijke voedselketen van de dieren na te bootsen, vanwege dierenwelzijn en uit professionele integriteit."
Zij worden vervolgens "op humane wijze gedood door opgeleid personeel en vervolgens gebruikt als voer", schrijft de dierentuin. Aalborg Zoo meent dat op deze manier niets verloren gaat en gezorgd wordt voor "het natuurlijk gedrag, voeding en welzijn van de roofdieren".
Laat ze die wilde dieren maar weer loslaten in hun eigen natuurlijke habitat. Daar kunnen ze naar hartelust jagen op hun eigen voedsel.
Fleurtje_5
08-08-2025 om 13:35
Yumi schreef op 04-08-2025 om 23:46:
[..]
De natuurlijke voedselketen? In een onnatuurlijke dierentuin? Waarom leeft een leeuw in Nederland in gevangenschap? In een land wat niet zijn natuurlijke omgeving is?
Vanwege dierenwelzijn? Ammahoela.
Netherfield
08-08-2025 om 20:54
https://www.gelderlander.nl/buitenland/amerikaanse-miljonair-52-gedood-door-buffel-waarop-hij-aan-het-jagen-was-in-zuid-afrika~ab2a16b6/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Gedood worden door de buffel waar je op jaagt. Karma.
duizel
08-08-2025 om 22:30
Netherfield schreef op 08-08-2025 om 20:54:
https://www.gelderlander.nl/buitenland/amerikaanse-miljonair-52-gedood-door-buffel-waarop-hij-aan-het-jagen-was-in-zuid-afrika~ab2a16b6/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Gedood worden door de buffel waar je op jaagt. Karma.
En dan staat dit in het artikel:
'Volgens het safaribedrijf ging het om ‘een plotse, niet-uitgelokte aanval’ van het dier en was de buffel ook ‘niet gewond’.'
Er staat ook in dat hij de buffel achtervolgde en opjaagde. Spreekt elkaar toch behoorlijk tegen vind ik.
Rogue
09-08-2025 om 08:09
Poezenmeisje schreef op 08-08-2025 om 10:19:
Belachelijk dat deze beelden pas na meer dan een jaar worden vrijgegeven en het slachtoffer zelf alles moest regelen en de beelden veilig stellen.
🤬
https://sikkom.nl/nieuws/joris-zwaar-mishandeld-op-de-grote-markt-enkel-op-3-plekken-gebroken.-politie-geeft-beelden-vrij-47037178.html?fbclid=IwQ0xDSwMCkc9jbGNrAwKRg2V4dG4DYWVtAjExAAEeIwRWEEDcRnt93_SIgymLzJEPllmYwl-bH8aGc5XGLc_nUD2hswLLF92FNWg_aem__sauqALFQ89Mwja7WJrMow
...
Joris (25) werd rond 3:30 uur in de nacht van 27 op 28 mei in 2024 zwaar mishandeld op de Grote Markt. Zijn enkel werd op drie plekken gebroken. Daar heeft hij de rest van zijn leven last van. De politie heeft donderdag beelden vrijgegeven van de daders.
...
persoonlijk vind ik dat als je een strafbaar feit pleegt je geen recht meer hebt op privacy
Yumi
09-08-2025 om 11:50
Rogue schreef op 09-08-2025 om 08:09:
[..]
persoonlijk vind ik dat als je een strafbaar feit pleegt je geen recht meer hebt op privacy
Inderdaad, het slachtoffer komt regelmatig in beeld, mag door iedereen gefilmd worden en op internet getoond. De daders worden geblurd. Ik heb er begrip voor, als het niet helemaal duidelijk is, maar als ze bezig zijn met crimineel gedrag, waardoor het duidelijk de daders zijn, flikker dan de foto's op elke abri/reclamezuil in de stad.
Yumi
12-08-2025 om 15:37
Dieven hebben een opgezette tijger ter waarde van € 35000,- gestolen en gingen er op een fatbike vandoor. Op de beelden zie je ze met het enorme dier zeulen, dat onverkoopbaar is vanwege de ontbrekende papiere.
(De museumwinkel verkoopt alleen opgezette dieren die een natuurlijke dood zijn gestorven.)
NIJMEGEN - Een bizarre diefstal bij de Museumwinkel in de Van Welderenstraat in Nijmegen. Dieven gingen er in de nacht van 4 op 5 augustus vandoor met een kostbare opgezette tijger. De eigenaar van de winkel wil de tijger graag terug, en looft daarom een beloning uit voor de gouden tip.
De dieven nemen een opgezette tijger mee - Omroep Gelderland
Poezenmeisje
12-08-2025 om 16:12
Poezenmeisje schreef op 08-08-2025 om 10:19:
🤬
...
De dader heeft zich gemeld.
Yumi
12-08-2025 om 17:53
Poezenmeisje schreef op 12-08-2025 om 16:12:
[..]
De dader heeft zich gemeld.
Hopelijk is hij voorlopig van de straat en houdt de rechter er rekening mee, dat dit heerschap zich pas melde na 'n jaar en nadat die lelijke smoel ongeblurd zou worden getoond.