Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Yumi
15-08-2025 om 09:07
Een Hongaarse chauffeur kreeg het zo warm, dat hij zijn vrachtwagen stil zet op de moerdijkbrug. Door deze actie snelden de hulpdiensten, politiehelikopter, brandweer, verschillende politiewagens, een ambulance en de reddingsbrigade richting de brug tussen Dordrecht en Noord-Brabant.
Verhitte chauffeur parkeert zijn vrachtwagen midden op drukke brug om te gaan zwemmen
Aanvankelijk werd gedacht aan poging tot suïcide, waarop behalve de politiehelikopter, ook de brandweer, verschillende politiewagens, een ambulance en de reddingsbrigade richting de brug tussen Dordrecht en Noord-Brabant snelden.
De man die zou zijn gesprongen was inmiddels op een ladder onder de brug geklommen, waarna een passerende schipper hem had opgepikt en aan land had gezet.
‘Met de gedachte dat de man zichzelf van het leven wilde beroven, gingen wij het gesprek. Zo verrassend dat ons werk kan zijn, kreeg deze melding een andere wending’, schrijft de Dordtse politie op het sociale medium.
Fleurtje_5
15-08-2025 om 13:54
In Privé. Toch opmerkelijk dat Huub Stapel er 'iets en niets' over zegt:
Steeds meer wordt duidelijk dat niet alleen ANGELA SCHIJF moeite had met het gedrag van VICTOR REINIER op de set van Flikken Maastricht. Nu verrast ons dat niet, want wij horen de laatste maanden zelden iemand de loftrompet steken over Reinier en die loftrompet steekt ook HUUB STAPEL niet. „Ik weet wat er allemaal is gebeurd, want ik werkte met dezelfde crew. En ja, ze hebben een goede stap genomen”, zo lezen we in Privé dat citeert uit Vlaamse media. Stapel heeft ook met Schijf contact gehad over Reinier. „Ik heb haar af en toe gesproken, ja. Wat mijn conclusie dan is? Niets. Daar ga ik niets over zeggen. Maar dat ik haar bel, zegt genoeg, denk ik”, aldus Stapel die zelf stopt bij Flikken Rotterdam omdat hij vindt dat het budget voor die serie te zeer omlaag is gegaan. Voor Reinier is het wat betreft de tv-serie dus ‘Opflikkeren Maastricht’ geworden, maar dat betekent niet dat we hem in Maastricht niet meer tegen het lijf lopen. ‘Hij komt nog altijd graag in de stad waar zijn 27 jaar jongere vriendin Sarah Kuiper woont’, aldus Privé.
Chiquita
18-08-2025 om 10:42
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5522786/zonnebloemolie-gevaarlijk-voor-je-gezondheid-klopt-dat
Hoe is 't mogelijk dat de huidige jonge mensen liever op tiktok kijken en dit soort mensen geloven ipv al lang bekende onderzoeken
Yumi
19-08-2025 om 15:44
Britse Michelin-chef presenteert luxe 'watermenu': flesje voor 22 euro
Mocht je nog op vakantie gaan, La Popote, een Frans restaurant in het plaatsje Marton, Cheshire haakt in op de trend alcohol vrije drankjes... met een watermenu, de prijzen liggen tussen de 5 en 19 pond.
Voor 22 euro, heb je wel een Palace of Vidago uit Portugal met een 'mousserend mondgevoel' en een 'delicate, zoutige' smaak.
Je zal maar dorst hebben 
Rogue
19-08-2025 om 15:53
Chiquita schreef op 18-08-2025 om 10:42:
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5522786/zonnebloemolie-gevaarlijk-voor-je-gezondheid-klopt-dat
Hoe is 't mogelijk dat de huidige jonge mensen liever op tiktok kijken en dit soort mensen geloven ipv al lang bekende onderzoeken
ik blijf er over verbazen dat er nog mensen zijn die wetenschap in twijfel trekken..
Yumi schreef op 19-08-2025 om 15:44:
Mocht je nog op vakantie gaan, La Popote, een Frans restaurant in het plaatsje Marton, Cheshire haakt in op de trend alcohol vrije drankjes... met een watermenu, de prijzen liggen tussen de 5 en 19 pond.
Voor 22 euro, heb je wel een Palace of Vidago uit Portugal met een 'mousserend mondgevoel' en een 'delicate, zoutige' smaak.
Je zal maar dorst hebben
dafaq.... het is water
gooi jezelf alsjeblief weg
absor
19-08-2025 om 15:57
Yumi schreef op 19-08-2025 om 15:44:
Je zal maar dorst hebben
Toch een gratis kannetje kraanwater kan ook en dan vind ik dit niet raar
Er is echt groot verschil in watersmaken. Dat proef je al als je elders in nl uit de kraan drinkt. Als je dan in een michelin restaurant eet waar je heel veel betaalt voor smaakervaringen (voor mini hoeveelheden) dan is dat van water ook logisch als alternatief voor wijn (als je alcoholvrij prefereert)
Yumi
19-08-2025 om 16:03
Rogue schreef op 19-08-2025 om 15:53:
[..]
dafaq.... het is water
gooi jezelf alsjeblief weg
Precies, wat je hier betaald is die watersommelier die er 7 maanden overgedaan heeft, om die watermenukaart op te stellen.
Yumi
19-08-2025 om 16:13
absor schreef op 19-08-2025 om 15:57:
[..]
Toch een gratis kannetje kraanwater kan ook en dan vind ik dit niet raar
Er is echt groot verschil in watersmaken. Dat proef je al als je elders in nl uit de kraan drinkt. Als je dan in een michelin restaurant eet waar je heel veel betaalt voor smaakervaringen (voor mini hoeveelheden) dan is dat van water ook logisch als alternatief voor wijn (als je alcoholvrij prefereert)
Klopt er zit verschil in de smaak van water en ik drink regelmatig alcoholvrije wijn. Die doet me vaak denken aan dubbelfris of zoals laatst een dure fles azijn. Daardoor drink ik vaker water, maar geen haar op mijn hoofd die zoveel geld voor water neerlegt. Het eten in een Michelin restaurant kan ik wel waarderen, daar hangt een hele beleving aan vast en daar kan ik echt van genieten.
Poezenmeisje
19-08-2025 om 16:32
Wij zijn op vakantie in Frankrijk inmiddels ook watersnobs.
We kopen nu Vittel of Evian i.p.v. Cristaline. Cristaline smaakt me niet meer, te muffig.
Poezenmeisje
19-08-2025 om 16:34
Wij zijn op vakantie in Frankrijk inmiddels ook watersnobs.
We kopen nu Vittel of Evian i.p.v. Cristaline. Cristaline smaakt me niet meer, te muffig.
Kraanwatersmaak zit ook verschil in. In mijn dorp smaakt het water lekkerder dan in Groningen Stad.
absor
19-08-2025 om 17:47
Yumi schreef op 19-08-2025 om 16:13:
[..]
Klopt er zit verschil in de smaak van water en ik drink regelmatig alcoholvrije wijn. Die doet me vaak denken aan dubbelfris of zoals laatst een dure fles azijn. Daardoor drink ik vaker water, maar geen haar op mijn hoofd die zoveel geld voor water neerlegt. Het eten in een Michelin restaurant kan ik wel waarderen, daar hangt een hele beleving aan vast en daar kan ik echt van genieten.
Alcoholvrije wijn vind ik ook niets en ik drink ook geen alcohol en vaak water
Ik heb geen geld (over?) voor een michelin restaurant maar mocht ik dat wel hebben dan zou ik een bijpassend watertje ook zeker een bijzondere beleving vinden. Als mijn tafelgenoot een passende wijn bij elk gerecht neemt doe mij dan maar een waterarrangement. Lijkt me hilarisch
Yumi
19-08-2025 om 18:20
absor schreef op 19-08-2025 om 17:47:
[..]
Alcoholvrije wijn vind ik ook niets en ik drink ook geen alcohol en vaak water
Ik heb geen geld (over?) voor een michelin restaurant maar mocht ik dat wel hebben dan zou ik een bijpassend watertje ook zeker een bijzondere beleving vinden. Als mijn tafelgenoot een passende wijn bij elk gerecht neemt doe mij dan maar een waterarrangement. Lijkt me hilarisch
Dat snap ik
Poezenmeisje
20-08-2025 om 15:13
In Frankrijk staat op flessenwater zelfs aangegeven of het geschikt is om babyflesjes mee te maken.
Dat heeft te maken met de hoeveelheid zout en mineralen.
Netherfield
21-08-2025 om 09:59
Partij voor de Dieren wil dat er glazen wanden in slachterijen komen zodat iedereen kan zien hoe er met de dieren wordt omgegaan.
Hoe verzinnen ze het.
Yumi
21-08-2025 om 10:48
Netherfield schreef op 21-08-2025 om 09:59:
Partij voor de Dieren wil dat er glazen wanden in slachterijen komen zodat iedereen kan zien hoe er met de dieren wordt omgegaan.
Hoe verzinnen ze het.
Niet alleen in slachthuizen ook in stallen en transportwagens. Ik zou wel meer controle willen, maar glazen wanden zorgen ook voor stress en dat hebben die dieren al meer dan genoeg onderweg naar het slachthuis.
Doel is niet alleen dat dieren meer daglicht krijgen, maar ook dat iedereen van buiten kan zien wat daar gebeurt. "Iedereen zou dan veganist zijn", is in het programma te lezen.