Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Miraval
26-07-2025 om 22:57
Friezinnetje schreef op 26-07-2025 om 18:34:
https://nos.nl/artikel/2576498
Wat een verstand heb je dan als ouders. Je 11-jarige dochter laten rijden, moeder met ander kind op de achterbank. En een huis in puin...
Je zult ervan staan te kijken hoeveel ouders vast wat oefenen met hun kinderen zodat ze met hun 1e rijles "al wat kunnen".
Vreselijk irritant want vaak wordt het verkeerd aangeleerd en moeten wij daar aandacht aan geven wat uiteindelijk meer geld kost.
Laat het gewoon aan de professionals over, ipv zelf te gaan kloten met je kind met alle gevolgen van dien.
Poezenmeisje
26-07-2025 om 23:18
Maar doen al die ouders dat met elfjarigen?
Overigens is laatst een kleuter doodgereden door iemand die bijna mocht afrijden en waar de moeder naast zat, dus ik geloof je direct.
https://nos.nl/artikel/2459384
absor
27-07-2025 om 00:18
HAHA!wait..what schreef op 26-07-2025 om 22:33:
https://www.nu.nl/opmerkelijk/6363827/vroegst-geboren-baby-ooit-viert-eerste-verjaardag-onze-kleine-doorzetter.html
Jeetje.. Bevallen met 21 weken!
Ja bijzonder terwijl in nl abortus tot 24 weken wordt uitgevoerd
Wieder
27-07-2025 om 08:49
absor schreef op 27-07-2025 om 00:18:
[..]
Ja bijzonder terwijl in nl abortus tot 24 weken wordt uitgevoerd
Er staat ook wel bij "zo gezond als gehoopt kon worden". Dat laat wel wat ruimte voor interpretatie. Maar het ziet eruit als een blij kindje, dus topnieuws!
Meesje
27-07-2025 om 08:53
Wieder schreef op 27-07-2025 om 08:49:
[..]
Er staat ook wel bij "zo gezond als gehoopt kon worden". Dat laat wel wat ruimte voor interpretatie. Maar het ziet eruit als een blij kindje, dus topnieuws!
Ja, dat las ik ook. Hij kan ook nog niet volledig zelf ademen en eten, heeft zuurstof en een sonde.
Fleurtje_5
30-07-2025 om 09:09
Toen ik dit gisteravond op tv zag moest ik denken aan die jongemannen die grote knuffels van de herdenkingsplek van overleden kinderen lachend weg pakten en mee namen.
https://www.ad.nl/binnenland/op-heterdaad-betrapt-dag-na-uitvaart-nemen-vrouwen-bloemstuk-mee-van-graf-geliefde-leffert~a27632d1/ dag na uitvaart nemen twee vrouwen bloemstuk van begraafplaats
ps Deze dus:
Yumi
30-07-2025 om 10:29
Fleurtje_5 schreef op 30-07-2025 om 09:09:
Toen ik dit gisteravond op tv zag moest ik denken aan die jongemannen die grote knuffels van de herdenkingsplek van overleden kinderen lachend weg pakten en mee namen.
https://www.ad.nl/binnenland/op-heterdaad-betrapt-dag-na-uitvaart-nemen-vrouwen-bloemstuk-mee-van-graf-geliefde-leffert~a27632d1/ dag na uitvaart nemen twee vrouwen bloemstuk van begraafplaats
ps Deze dus:
Geen normen en waarden, geen respect voor het verdriet van de nabestaanden, aso volk
Yumi
30-07-2025 om 10:36
Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Hoe is het mogelijk dat een dierenarts, in zijn praktijk dieren helpt en privé zijn dieren ernstig verwaarloosd? Ik mag toch hopen dat de dierenarts zijn praktijk moet sluiten en er een verbod komt tot het houden van dieren.
Verwaarloosde dieren en botten gevonden bij Friese dierenarts: 'Uniek geval'
Bij een dierenarts in Friesland zijn 25 verwaarloosde dieren in beslag genomen. Het gaat om zestien honden, acht katten en een konijn. Volgens de Landelijke Inspectiedienst Dierenwelzijn is de ontdekking opzienbarend, omdat er vrijwel nooit verwaarloosde dieren bij dierenartsen worden aangetroffen.
Verwaarloosde dieren en botten gevonden bij Friese dierenarts: 'Uniek geval' | Binnenland | NU.nl
majorette2005
30-07-2025 om 10:42
Yumi schreef op 30-07-2025 om 10:29:
[..]
Geen normen en waarden, geen respect voor het verdriet van de nabestaanden, aso volk
En dan ook nog zeggen dat ze niet wisten dat je het niet mag meenemen. Echt inderdaad geen normen en waarden, en dan ook nog een grote bek opzetten.
Poezenmeisje
30-07-2025 om 11:29
Gelet op de kleding komen ze uit een cultuur waar overledenen ook begraven worden. Gaan ze daar ook zo om met graven?
Vertrek alsjeblieft uit Europa, dit doe je gewoon niet.
Yumi
30-07-2025 om 20:01
Poezenmeisje schreef op 30-07-2025 om 11:29:
Gelet op de kleding komen ze uit een cultuur waar overledenen ook begraven worden. Gaan ze daar ook zo om met graven?
Vertrek alsjeblieft uit Europa, dit doe je gewoon niet.
Handig dat gewaad tot op d'r enkels en een doek om het hoofd, die alleen de ogen vrijlaat. Het heeft alleen niet geholpen, want er stonden 100 tot 150 man voor hun deur. Volgens de zoon is het een misverstand, maar dat was het overduidelijk niet zoals te zien in het filmpje. Inmiddels zijn de gemoederen hoog opgelopen, zijn buurtbewoners vooral heel erg boos en is 1 van de vrouwen naar een andere locatie vertrokken. Hopelijk keert de rust snel terug.
Ibrahim, de zoon van een van de vrouwen, houdt 's nachts de wacht. "Ze dachten dat de bloemen van niemand waren, die mogen wel weggegooid worden. Dat vonden ze zonde. Daarom heeft ze ze meegenomen. Het is gewoon een misverstand.""De bloemen lagen op het graf", benadrukt Van der Bij(buurman). "Daar zijn ze weggehaald. Dat is niet normaal." Hij stelt dat op het katholieke kerkhof de twee vrouwen met hoofddoeken niets te zoeken hadden.
Twee vrouwen 'stelen' bloemen van graf: 'Een misverstand' - Omroep Gelderland
Schokkende ‘bloemenroof’ een dag na de uitvaart: video legt schokkend moment vast
Miraval
30-07-2025 om 20:05
majorette2005 schreef op 30-07-2025 om 10:42:
[..]
En dan ook nog zeggen dat ze niet wisten dat je het niet mag meenemen. Echt inderdaad geen normen en waarden, en dan ook nog een grote bek opzetten.
Nee daarom ga je er om 22.00 in de avond heen, wat een kutsmoes.
Echt zo schandalig dit.
Thora
31-07-2025 om 12:09
Fleurtje_5 schreef op 30-07-2025 om 09:09:
ps Deze dus:
Onderzoek heeft uitgewezen dat dit niet speciaal bij deze cultuur hoor. Dit komt in alle culturen voor
Fleurtje_5
31-07-2025 om 13:35
Thora schreef op 31-07-2025 om 12:09:
[..]
Onderzoek heeft uitgewezen dat dit niet speciaal bij deze cultuur hoor. Dit komt in alle culturen voor
![]()
Is daar een onderzoek voor nodig? Het onderzoek mag vast weer wat kosten. O ik zie de sarcasme-smilie.
Men hoort gewoon niet aan grafschennis te doen ongeacht welke kleur, naam of geloof men heeft. Bij deze 'sjaal-voor-het-gezicht-cultuur' meen ik te merken dat ze schijt hebben aan 'ongelovigen en overledenen'.
Poezie
31-07-2025 om 14:44
Fleurtje_5 schreef op 31-07-2025 om 13:35:
[..]
Is daar een onderzoek voor nodig? Het onderzoek mag vast weer wat kosten. O ik zie de sarcasme-smilie.
Men hoort gewoon niet aan grafschennis te doen ongeacht welke kleur, naam of geloof men heeft. Bij deze 'sjaal-voor-het-gezicht-cultuur' meen ik te merken dat ze schijt hebben aan 'ongelovigen en overledenen'.
Een ieder die in Nederland geboren is of statushouder is hoort te weten dat dit een misdaad is. Deze vrouwen moeten mi verplicht op eigen kosten op inburgeringscursus.