Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Even wat leuk nieuws;

https://www.gld.nl/nieuws/8341206/zo-werd-orgel-joke-76-de-technohit-van-de-zwarte-cross

Super leuk om te zien wat een plezier deze vrouw heeft en ook hoe het hele publiek op haar reageert. En dat op die leeftijd! Petje af!

Zo leuk dit:

Voorbestemd of toeval? Helmi en John worden naast elkaar geboren in het ziekenhuis in Tegelen en worden elkaars grote liefde. 

Dagblad De Limburger
21-07-2025, 08:45

................
Ansichtkaart

Een week later zijn er tranen. De vakantie is voorbij en Helmi en John, verliefd zoals alleen pubers dat zijn, nemen afscheid. „We deelden onze adressen en een week later kreeg ik post. ‘Groetjes uit Arcen’, stond er op de ansichtkaart. Op de achterkant een kattebelletje van John, dat hij mij zo miste”, vertelt Helmi.

Bijzonder werd het pas toen haar moeder de kaart onderschepte. „John Seuren? Die naam kende ze. Wat bleek: we zijn allebei geboren in het ziekenhuis van Tegelen in mei 1961. Hij enkele weken te laat op 4 mei, ik een maand te vroeg op 23 mei. Onze moeders deelden kamer 11. Voor mijn geboorte lag ik al naast hem.”

.....................

Rattenplaag loopt uit de klauwen rond Amsterdamse Kalverstraat: ’In de avond lopen er honderden, ik hoor mensen gillend wegrennen’

„Alleen als het écht niet anders kan, worden er rattenvallen geplaatst”, zegt een gemeentewoordvoeder.

Dat moment lijkt nu toch echt bereikt te zijn, gemeente Amsterdam....

https://www.telegraaf.nl/binnenland/rattenplaag-loopt-uit-de-klauwen-rond-amsterdamse-kalverstraat-in-de-avond-lopen-er-honderden-ik-hoor-mensen-gillend-wegrennen/79016559.html

Ik geloof dat de burgemeester van Amsterdam andere prioriteiten heeft dan de volksgezondheid...

Ik denk dat het tijd wordt voor een kattenplaag in de Kalverstraat in Amsterdam 😉. Uit ervaring kan ik je zeggen dat je tegen ratten en muizen proactief moet handelen, anders wordt het een langdurige kwestie.  Heel onhygiënisch,  waarom zou je dat in vredesnaam zo uit de hand laten lopen!

Wieder schreef op 22-07-2025 om 08:29:

Ik denk dat het tijd wordt voor een kattenplaag in de Kalverstraat in Amsterdam 😉. Uit ervaring kan ik je zeggen dat je tegen ratten en muizen proactief moet handelen, anders wordt het een langdurige kwestie. Heel onhygiënisch, waarom zou je dat in vredesnaam zo uit de hand laten lopen!

ik wilde het net zeggen laat een paar zwerf/buurtkatten los

O die zwerfkatten worden waarschijnlijk meteen (op)gevangen door de dierenambulance. Daar is dan wel tijd/geld voor

nlies schreef op 22-07-2025 om 19:24:

O die zwerfkatten worden waarschijnlijk meteen (op)gevangen door de dierenambulance. Daar is dan wel tijd/geld voor

Ik zou ook bang zijn dat ze door een rat te vangen, rattengif binnen krijgen.

De 'kleinere' Kruidvat filialen verkopen geen producten van Max Factor meer, volgens de verkoopster hebben alleen de grote filialen die nog.

Dit kost ze omzet. Ik heb vandaag niets gekocht in mijn dorp. Toen ik de winkel verliet, hoorde ik een andere vrouw ook naar Mac Factor vragen...

Rattengif mag volgens mij allang niet meer gebruikt worden .maar ik vind wel dat de gemeentes waar ook in Nederland het in ieder geval moeten bestrijden.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-07-2025 om 18:34

https://nos.nl/artikel/2576498
Wat een verstand heb je dan als ouders. Je 11-jarige dochter laten rijden, moeder met ander kind op de achterbank. En een huis in puin... 

Friezinnetje schreef op 26-07-2025 om 18:34:

https://nos.nl/artikel/2576498
Wat een verstand heb je dan als ouders. Je 11-jarige dochter laten rijden, moeder met ander kind op de achterbank. En een huis in puin...

Ik denk niet dat je dan verzekerd bent, is een dure les zo.

Schemerlampje schreef op 26-07-2025 om 18:44:

[..]

Ik denk niet dat je dan verzekerd bent, is een dure les zo.

Mag hopen dat er nog 'n andere les bijkomt, leren hoe je als ouders om moet gaan met kinderen en dat je ze niet in gevaar mag brengen. Wat bezielt die ouders? 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.