Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Yumi
25-06-2025 om 11:54
Schemerlampje schreef op 24-06-2025 om 23:02:
[..]
Ik denk dat ze bedoelt dat Riviera Maison een dure Action is, maar het duurde bij mij ook even voor het kwartje viel. 😁
Haha ik koppelde die opmerking niet aan Riviera Maison 👍️
Poezenmeisje schreef op 24-06-2025 om 23:23:
Correctie.
De dure versie van de Action. 😄
Wil je dat niet meer doen, heb me suf gepiekerd en er de hele nacht wakker van gelegen
😅
Yumi
25-06-2025 om 12:02
Bijzonder dat iemand door blijft tukken als er containers worden geleegd. Hij heeft echt geluk gehad, dat ze de boel nog konden stopzetten.
Een slapende man is woensdagochtend in Den Haag in een vuilniswagen gevallen toen de papiercontainer waarin hij sliep werd geleegd. De man is er zonder kleerscheuren van afgekomen.
Man valt in vuilniswagen als container waarin hij slaapt wordt geleegd | Binnenland | NU.nl
Yumi
26-06-2025 om 17:23
Volgens de advocaat van de kerstman wou hij het kind alleen angst aanjagen, en geen pijn doen. Nee maar dan mag het
Bizar, die advocaat is net zo gestoord als deze kerstman 
Een Duitse kerstman moet van de rechter 4000 euro betalen, omdat hij een 4-jarig kind met een roe heeft geslagen. De 62-jarige man haalde vorig jaar november met een dennentak uit naar de kleuter, op de kerstmarkt in het Noord-Duitse Stralsund.
De man zou het kind wat respect hebben willen bijbrengen, omdat die meerdere keren zijn tong naar hem uitstak en hem stom noemde. Daarbij citeerde de kerstman de Duitse variant op het credo "wie stout is krijgt de roe". Behalve de tik met de tak zou hij hem ook hebben uitgescholden voor "Hosenscheißer", schijterd.
De man zegt dat het zijn bedoeling was de jongen een tik op zijn billen te geven, maar volgens de moeder raakte hij het kind vol in het gezicht. "Dit was geen tikje meer, het was een dreun." Volgens het OM maakte het gebruik van de dennentak dat de man is vervolgd voor mishandeling met een gevaarlijk werktuig.
Lange traditie
Volgens zijn advocaat heeft de man veel spijt van zijn uithaal. Het was volgens hem alleen de bedoeling de jongen wat angst aan te jagen en zeker niet om hem pijn te doen.
Duitse kerstman slaat kleuter met roe: 4000 euro boete
duizel
26-06-2025 om 19:04
Yumi schreef op 26-06-2025 om 17:23:
Volgens de advocaat van de kerstman wou hij het kind alleen angst aanjagen, en geen pijn doen. Nee maar dan mag het
Bizar, die advocaat is net zo gestoord als deze kerstman
Een Duitse kerstman moet van de rechter 4000 euro betalen, omdat hij een 4-jarig kind met een roe heeft geslagen. De 62-jarige man haalde vorig jaar november met een dennentak uit naar de kleuter, op de kerstmarkt in het Noord-Duitse Stralsund.
De man zou het kind wat respect hebben willen bijbrengen, omdat die meerdere keren zijn tong naar hem uitstak en hem stom noemde. Daarbij citeerde de kerstman de Duitse variant op het credo "wie stout is krijgt de roe". Behalve de tik met de tak zou hij hem ook hebben uitgescholden voor "Hosenscheißer", schijterd.
De man zegt dat het zijn bedoeling was de jongen een tik op zijn billen te geven, maar volgens de moeder raakte hij het kind vol in het gezicht. "Dit was geen tikje meer, het was een dreun." Volgens het OM maakte het gebruik van de dennentak dat de man is vervolgd voor mishandeling met een gevaarlijk werktuig.
Lange traditieVolgens zijn advocaat heeft de man veel spijt van zijn uithaal. Het was volgens hem alleen de bedoeling de jongen wat angst aan te jagen en zeker niet om hem pijn te doen.
Duitse kerstman slaat kleuter met roe: 4000 euro boete
Nou en een tik op de billen was wel goed geweest....
Poezenmeisje
27-06-2025 om 08:31
Je huis wordt gesloopt waar je al jarenlang je kinderen groot brengt.
Je krijgt een overbevolkt alternatief aangeboden en dan zijn de eigenaren van het nieuwe gebouw ook nog verbaasd dat je terug keert naar je oude plek.
😄
https://www.rtvnoord.nl/natuur/1317160/broedende-visdieven-vallen-mensen-aan-op-dak-werelderfgoedcentrum
...
Van Dijk heeft een vermoeden waarom de vogels op het dak van het WEC broeden. 'Ooit stond op deze plek het Havenkantoor en op het dak broedde altijd een aantal visdieven. Ter compensatie voor de sloop van het Havenkantoor, is de zogenaamde Sternstee ontwikkeld.'
'Die ligt hier in de haven en is een soort ponton voor verschillende soorten sterns om op te broeden. En daar zien we onder andere visdieven. Maar ik denk dat de Sternstee dusdanig succesvol is, dat er woningnood is, en dat de visdieven hier op het dak plek voor hun nest zoeken.'
...
Yumi
29-06-2025 om 18:59
Noorwegen, Staatsgokbedrijf maakt rekenfout, met het omrekenen van euro's naar Noorse kronen. I.p.v. delen door 100, vermenigvuldigen en dan blijk je toch geen miljonair te zijn
Wat een blunder, daar gaan alle dromen. Ik hoop dat er geen mensen tussen zitten die al aan het uitgeven waren.
Loterij maakt fout: tientallen in Noorwegen zijn toch geen miljonair geworden | Buitenland | NU.nl
Poezenmeisje
29-06-2025 om 23:31
https://www.rtvnoord.nl/cultuur/1317802/hoe-kan-je-je-schamen-voor-iets-wat-je-overkomt
Een vrouw zonder borsten mag van zwembad zonder topje zwemmen omdat alles haar pijn doet.
Iemand stoort zich aan haar littekens, dus of ze toch maar iets aan haar pijnlijke lijf wil trekken... 😢😢😢
Poezie
30-06-2025 om 00:18
Poezenmeisje schreef op 29-06-2025 om 23:31:
https://www.rtvnoord.nl/cultuur/1317802/hoe-kan-je-je-schamen-voor-iets-wat-je-overkomt
Een vrouw zonder borsten mag van zwembad zonder topje zwemmen omdat alles haar pijn doet.
Iemand stoort zich aan haar littekens, dus of ze toch maar iets aan haar pijnlijke lijf wil trekken... 😢😢😢
Ik vraag me dan altijd af wat voor soort mensen zich aan zoiets storen.
Fleurtje_5
30-06-2025 om 15:24
Poezenmeisje schreef op 29-06-2025 om 23:31:
Klopt, Maar deze foto is niet in het zwembad genomen maar op straat, bij haar fiets.
Gaat het echt om haar littekens? Er zijn ook mensen die zich storen aan mannen met ontbloot bovenlijf.
https://www.nporadio2.nl/nieuws/npo-radio-2/2214d3f7-385b-42cf-906d-0868a5103571/mag-je-met-ontbloot-bovenlijf-je-hond-uitlaten-in-nederland 2020 Met een ontbloot bovenlijf over straat lopen. Is het strafbaar of niet? Ruud belt met boa Eric in De Wild in de Middag.
Fleurtje_5
30-06-2025 om 15:31
Dit vind ik dus weer opmerkelijk:
https://nos.nl/regio/zh-west/artikel/417416-in-alleen-je-zwembroek-of-bikini-naar-supermarkt-mag-dat
...............
En mannen die hardlopen met ontbloot bovenlijf, of ontspannen zonder T-shirt terug komen wandelen vanaf het strand? 'Nee, ook niet. Dat is niet zoals het hoort en ook daaraan ergeren andere mensen zich. Ik ga ook niet in mijn avondjurk en met een diadeem op mijn hoofd op het strand liggen of zo over straat lopen. Je moet altijd rekening houden met de ander.'
Zonder T-shirt rondlopen kan strafbaar zijn
Op de openbare weg rondlopen met ontbloot bovenlijf kan strafbaar zijn. Dat zegt socioloog en bestuursrechtjurist Laurent Staartjes. Maar er is een belangrijk verschil. 'Als man wordt dat niet als aantasting van de goede zeden of schending van de openbare orde beschouwd.'
En je raadt het al, als vrouw wel. 'Ja, helaas. Topless rondlopen kan afhankelijk van de context en de omgeving wel zo worden gezien. Het ligt er natuurlijk ook aan of mensen in de buurt er aanstoot aan nemen.'
...................
Maar die tijd is blijkbaar voorbij en dingen verschuiven voortdurend. Zo kunnen vrouwen in Berlijn tegenwoordig ook topless zwemmen in openbare zwembaden als ze dat willen.
Roepende mannen
'Als het aan mij ligt, bleef dat verboden. Ik zou het ten sterkste afraden zoiets hier ook in te voeren. Dan krijg je allerlei ongewenste aandacht van mannen, die bijvoorbeeld gaan roepen: lekkere tieten. Maar als je er zo half bloot bij ligt, vraag je er ook om', zegt Van Ditzhuysen.
..........................
Schemerlampje
30-06-2025 om 17:21
Beetje off topic misschien, maar kunnen ze zo’n amputatie niet “netter” doen? Of moet het ook nog wat bijtrekken? Ik begrijp uit het verhaal dat het nog niet zo lang geleden gedaan is. Niet dat ze het daarom niet mag laten zien, maar ik denk dat ik er zelf moeite mee zou hebben als het er zo uit zou zien bij mezelf. Ik vind het eigenlijk wel heel stoer van haar dat ze dit doet.
Poezenmeisje
30-06-2025 om 17:50
Misschien kun je googelen op 'litteken borstamputatie'?
Hoe het resultaat wordt verschilt per vrouw. Geen foto/resultaat is gelijk.
Ik sta op een foto met een transman, ik dacht dat hij een echte man was. (Donkere zaal met podium). Maanden later heb ik de foto's ingezoomd. Hij had lange littekens die goed geheeld waren.
Yumi
01-07-2025 om 19:02
Dochter valt van de 4de verdieping van een cruiseschip en vader duikt erachteraan. Passagiers zeggen dat het een wonder is, omdat het schip zo snel voer. Vader heeft 10 minuten met kind gewatertrappeld, de held!
Tot ze door de bemanning uit het water konden worden gehaald.
Man duikt van cruiseschip om overboord gevallen dochter te redden | Buitenland | NU.nl
Fleurtje_5
01-07-2025 om 19:03
Yumi schreef op 01-07-2025 om 19:02:
Dochter valt van de 4de verdieping van een cruiseschip en vader duikt erachteraan. Passagiers zeggen dat het een wonder is, omdat het schip zo snel voer. Vader heeft 10 minuten met kind gewatertrappeld, de held!
Tot ze door de bemanning uit het water konden worden gehaald.
Man duikt van cruiseschip om overboord gevallen dochter te redden | Buitenland | NU.nl
Soheey, wat een wonder.