Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Poezenmeisje
09-05-2025 om 23:17
Dit is wel te lezen.
Ik dacht dat mensen "zonder bekende woon- of verblijfplaats / registratie niet ingezetenen" opgeroepen moesten worden via een publicatie in de Staatscourant (die niemand leest) en niet in het lokale sufferdje.
https://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/zaanstad-publiceert-lijst-met-vermeende-bijstandsfraudeurs
Yumi
12-05-2025 om 13:11
5 mei demonstranten doen aangifte tegen Marco Kroon, voor o.a mishandeling. Die greep in en daarbij liep een demonstrant een schaafwond op. Volgens de advocaat had Kroon niet op eigen initiatief de betoging mogen afbreken en mag alleen de politie ingrijpen na een besluit van de burgemeester. Wat de advocaat volgens mij "vergeet" is dat je een demonstratie vooraf moet aanmelden. Ik vind het jammer dat ze hier van gemeenschapsgeld een advocaat voor in de arm kunnen nemen.
In het bijgaand filmpje zie je dat niet alleen Kroon in moest grijpen.
Een demonstrant die door Kroon van het plein werd verwijderd liep naar eigen zeggen een schaafwond op. Volgens de advocaat van de demonstranten is Kroon schuldig aan het met geweld verstoren van een betoging. Advocaat Willem Jebbink zegt tegen persbureau ANP dat zijn cliënten vreedzaam en stil demonstreerden.
Marco Kroon heeft niet gereageerd op de aangifte. Hij noemde in een reactie de actie van de demonstranten ongepast en onrespectvol. Kroon zei dat hij wel extra alert was op verstoringen.
Demonstranten 5 mei doen aangifte tegen officier Marco Kroon voor mishandeling
Chiquita
12-05-2025 om 13:13
"jammer dat ze hier van gemeenschapsgeld een advocaat voor in de arm kunnen nemen"
Serieus? mogen ze dat ook nog???
Yumi
12-05-2025 om 13:19
Chiquita schreef op 12-05-2025 om 13:13:
"jammer dat ze hier van gemeenschapsgeld een advocaat voor in de arm kunnen nemen"
Serieus? mogen ze dat ook nog???
Ja helaas wel, in de bijlage wordt het beleid van de kosten voor vergoedingen uitgelegd door XR
juridisch-kosten-vergoedingenbeleid.pdf
Kiiroitori
12-05-2025 om 13:30
Yumi schreef op 12-05-2025 om 13:11:
5 mei demonstranten doen aangifte tegen Marco Kroon, voor o.a mishandeling. Die greep in en daarbij liep een demonstrant een schaafwond op. Volgens de advocaat had Kroon niet op eigen initiatief de betoging mogen afbreken en mag alleen de politie ingrijpen na een besluit van de burgemeester. Wat de advocaat volgens mij "vergeet" is dat je een demonstratie vooraf moet aanmelden. Ik vind het jammer dat ze hier van gemeenschapsgeld een advocaat voor in de arm kunnen nemen.
Een demonstrant die door Kroon van het plein werd verwijderd liep naar eigen zeggen een schaafwond op. Volgens de advocaat van de demonstranten is Kroon schuldig aan het met geweld verstoren Kroon schuldig aan het met geweld verstoren van een betoging. Advocaat Willem Jebbink zegt tegen persbureau ANP dat zijn cliënten vreedzaam en stil demonstreerden.
Marco Kroon heeft niet gereageerd op de aangifte. Hij noemde in een reactie de actie van de demonstranten ongepast en onrespectvol. Kroon zei dat hij wel extra alert was op verstoringen.
Ik dacht eerst dat ik per ongeluk een artikel van De Speld had aangeklikt.
En dan om een schaafwondJE (een standaard pleister was nog te groot). Als Marco Kroon dan toch wordt aangeklaagd mag 'ie van mij heeeeeel veeeeeel spijt hebben dat hij ze niet harder heeft aangepakt.
Thora
12-05-2025 om 14:09
Een demonstrant die door Kroon van het plein werd verwijderd liep naar eigen zeggen een schaafwond op. Volgens de advocaat van de demonstranten is Kroon schuldig aan het met geweld verstoren Kroon schuldig aan het met geweld verstoren van een betoging. Advocaat Willem Jebbink zegt tegen persbureau ANP dat zijn cliënten vreedzaam en stil demonstreerden.
In mijn tijd als voetbalhooligan heb ik eens een klap met een wapenstok op mijn kont gekregen. Destijds dacht ik: eigen schuld, verkeerde tijd, verkeerde plaats. Nu overweeg ik toch om met terugwerkende kracht aangifte van mishandeling te doen
Yumi
12-05-2025 om 14:13
Thora schreef op 12-05-2025 om 14:09:
[..]
In mijn tijd als voetbalhooligan heb ik eens een klap met een wapenstok op mijn kont gekregen. Destijds dacht ik: eigen schuld, verkeerde tijd, verkeerde plaats. Nu overweeg ik toch om met terugwerkende kracht aangifte van mishandeling te doen
![]()
Zou er meteen een claim voor smartengeld tegenaan gooien. Van het voorval heb je vast een trauma of 3 opgelopen
Fleurtje_5
12-05-2025 om 14:36
Een demonstrant die door Kroon van het plein werd verwijderd liep naar eigen zeggen een schaafwond op. Volgens de advocaat van de demonstranten is Kroon schuldig aan het met geweld verstoren van een betoging. Advocaat Willem Jebbink zegt tegen persbureau ANP dat zijn cliënten vreedzaam en stil demonstreerden.
Soheey wat heftig een echte schaafwond? Was er geen pleister en jodium voor handen? Heeft hij het wel nog gered tot aan het ziekenhuis? Hopelijk hebben ze hem nog op tijd aan een infuus gelegd. Volgende keer toch nog maar een extra AED en brancard in de buurt houden, want een schaafwond....
Thora
12-05-2025 om 17:55
Yumi schreef op 12-05-2025 om 14:13:
[..]
Zou er meteen een claim voor smartengeld tegenaan gooien. Van het voorval heb je vast een trauma of 3 opgelopen
![]()
Goed plan. Ik heb namelijk nooit meer kunnen werken door dit trauma
Chiquita
12-05-2025 om 18:56
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5508500/kinderen-gebruiken-massaal-vapes-meerderheid-ouders-wil-strengere-regels
Huh, mogen ouders zelf niet meer tegen hun kinderen 'nee' zeggen??
nlies
12-05-2025 om 20:50
Chiquita schreef op 12-05-2025 om 18:56:
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5508500/kinderen-gebruiken-massaal-vapes-meerderheid-ouders-wil-strengere-regels
Huh, mogen ouders zelf niet meer tegen hun kinderen 'nee' zeggen??
Dat mogen ze wel. maar ze durven/willen hun bloedjes niet iets verbieden. Dus dan is het makkelijk om te zeggen dat de regering het zegt (Net zoiets als waarvoor vroeger sinterklaas werd gebruikt
Mushu
12-05-2025 om 21:42
Schaken is een vorm van gokken. Dus mag het niet meer, aldus de taliban.
https://www.nu.nl/buitenland/6355504/afghanen-mogen-niet-meer-schaken-omdat-taliban-het-als-vorm-van-gokken-zien.html
Femke09
12-05-2025 om 21:53
Mushu schreef op 12-05-2025 om 21:42:
Schaken is een vorm van gokken. Dus mag het niet meer, aldus de taliban.
https://www.nu.nl/buitenland/6355504/afghanen-mogen-niet-meer-schaken-omdat-taliban-het-als-vorm-van-gokken-zien.html
Huh??