Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Yumi schreef op 30-04-2025 om 19:08:

[..]

Iemand die gemaskerd op 38 meter hoogte zijn spandoek niet omhoog krijgt, daar vanaf 6 uur vanmorgen zit, en niet precies weet waartegen hij in actie komt.... dat vind ik echt wel opmerkelijk nieuws.

O dat is niet zo opmerkelijk. Dat hij niet weet waarvoor hij bezig is bedoel ik. Ik had zo'n 50 jar geleden een klasgenoot die vertelde dat ze het afgelopen weekend ergens op ene terrasje hadden gezeten, waar een protestmars voorbij kwam. Leek ze wel leuk om mee te doen, maar op het eindpunt, en weer op school wisten ze nog steeds niet waarvoor ze gelopen hadden.

nlies schreef op 01-05-2025 om 23:44:

[..]

O dat is niet zo opmerkelijk. Dat hij niet weet waarvoor hij bezig is bedoel ik. Ik had zo'n 50 jar geleden een klasgenoot die vertelde dat ze het afgelopen weekend ergens op ene terrasje hadden gezeten, waar een protestmars voorbij kwam. Leek ze wel leuk om mee te doen, maar op het eindpunt, en weer op school wisten ze nog steeds niet waarvoor ze gelopen hadden.

Dan hebben we een ander idee over wat opmerkelijk is....

Wat ik ook opmerkelijk vind in het verhaal van de gemaskerde schoorsteenhangersukkel... dat hij voor een hoop onrust zorgde. Het Radboud dacht namelijk dat hij een dierenrechtenactivist was. Hij hing namelijk op de schoorsteen van het gebouw waarin dierenproeven worden genomen. 

majorette2005 schreef op 30-04-2025 om 18:00:

[..]

Waarom iedere keer als een moderator reageren als er reacties komen op een geplaatst nieuwsbericht?

Ik maak deze opmerking ook wel eens. Maar ik kom niet meer terug in dit topic. Het hangt me de keel uit dat veel van het opmerkelijk nieuws politiek gemaakt wordt. En die laatste opmerking "jammer dat ze m niet mogen neerschieten" vind ik echt om te kotsen.

Martje80 schreef op 02-05-2025 om 14:06:

[..]

Ik maak deze opmerking ook wel eens. Maar ik kom niet meer terug in dit topic. Het hangt me de keel uit dat veel van het opmerkelijk nieuws politiek gemaakt wordt. En die laatste opmerking "jammer dat ze m niet mogen neerschieten" vind ik echt om te kotsen.

Waar lees je dit? 

Hier niet, althans ik kan het niet vinden, zou graag willen weten waar deze post overgaat en als het een vergissing is kan je het (laten) verwijderen?

Martje80 schreef op 02-05-2025 om 14:06:

[..]

Ik vraag mij ook af waar die laatste opmerking vandaan komt, je haalt mijn bericht aan maar dat laatste komt niet van mij af.

Thora schreef op 30-04-2025 om 13:09:

En net als je dacht dat het niet gekker kon....................

Er hangt al de hele dag een kerel in een zak aan een schoorsteen van het Radboudziekenhuis in Nijmegen. De man wil dat het ziekenhuis alle banden met Israël verbreekt. Men is druk bezig de man naar beneden te praten. Naar beneden schieten mag natuurlijk niet.

hier

oudmaarnognietkoud schreef op 02-05-2025 om 15:01:

[..]

hier

Ik dacht al dat het over mij ging. Ik lees echter nergens iets van Jammer dat ze hem niet dood mogen schieten ofzo. Beetje een aanname misschien?

Thora schreef op 02-05-2025 om 15:05:

[..]

Ik dacht al dat het over mij ging. Ik lees echter nergens iets van Jammer dat ze hem niet dood mogen schieten ofzo. Beetje een aanname misschien?

Want als je iemand naar beneden schiet overleeft ie dat natuurlijk 

Je roept iets Thora - denk dan óf eerst na over wat je gaat roepen óf neem de verantwoordelijkheid voor datgene dat je hebt geroepen. Maar ga nu niet doen alsof andere mensen jou niet goed begrijpen. 

[..]

Ik heb het opgevat als dat je dit sarcastisch bedoelde, omdat men druk bezig was om hem te overtuigen naar beneden te komen en hij dus op geen andere manier naar beneden kwam/kon. Geen moment heb ik gedacht dat je dit serieus bedoelde.

Het is ook 'zum kotzen' dat men zo'n nare draai aan 'sarcastisch' bedoelde woorden geeft.

Soheey, bewoonster gaat even de deur uit en als ze thuis komt is de tuinmuur gesloopt.

https://www.limburger.nl/regio/heerlen/natascha-uit-heerlen-ging-even-de-deur-uit-en-bij-terugkomst-was-haar-tuinmuur-weg-dat-dit-zomaar-kan/62907878.html

..........

Aan de Willemstraat in Heerlen wordt een wijkje van dertig woningen gebouwd. De panden van houthandel Franck zijn gesloopt, waaronder een loods die fungeerde als erfafscheiding van een rij huizen. Die bewoners zijn hun privacy kwijt. Parkstad heeft snel woningen nodig en soms knellen de plannen.

............

er.is.maar.1.Pino schreef op 02-05-2025 om 15:09:

[..]

Want als je iemand naar beneden schiet overleeft ie dat natuurlijk

Je roept iets Thora - denk dan óf eerst na over wat je gaat roepen óf neem de verantwoordelijkheid voor datgene dat je hebt geroepen. Maar ga nu niet doen alsof andere mensen jou niet goed begrijpen.

Dat is nu precies waarom het niet mag. Denk zelf na voor je iemand aan het kruis probeert te nagelen. Of beter gezegd, misschien wat minder nadenken over hoe iemand het heel misschien kan bedoelen. 

Thora schreef op 02-05-2025 om 16:00:

[..]

Dat is nu precies waarom het niet mag. Denk zelf na voor je iemand aan het kruis probeert te nagelen. Of beter gezegd, misschien wat minder nadenken over hoe iemand het heel misschien kan bedoelen.

En jij vindt het naar eigen zeggen dus jammer dat dat niet mag.

Lollypopje schreef op 02-05-2025 om 16:03:

[..]

En jij vindt het naar eigen zeggen dus jammer dat dat niet mag.

Nee dat zijn dus NIET de woorden die Thora had gebruikt. Dat had Martje80 er wel van gemaakt. Zie de verschillen:

Dit schreef Thora: .......Men is druk bezig de man naar beneden te praten. Naar beneden schieten mag natuurlijk niet.

Dit schreef Martje80:.........En die laatste opmerking "jammer dat ze m niet mogen neerschieten" vind ik echt om te kotsen.

[..]

Dat lijkt er wel op, maar we zullen het nooit weten. Martje80 heeft er een eigen draai aangegeven, en kondigt vervolgens aan niet meer terug te komen. 

Stel dat rust en ruimte zoekt, koopt het goedkoopste huis op Funda. Het huisje van 51 vierkante meter met een slaapkamer stond voor 95.000 euro te koop. Ze konden het maar op één dag komen bezichtigen, en dat was op hun trouwdag. Dat werd 's ochtends trouwen en 's middags het huis bezichtigen. 
Het stel moest eerst flink aan de schoonmaak en in het eerste half jaar dat ze er woonden, roken ze een hele vieze muizenpislucht. De pis was helemaal in de spouwmuren gesijpeld.
Ze hebben nog weinig kunnen verbouwen, vanwege de geboorte van hun 2de kind, maar van de zomer gaat het gebeuren.
Ik vind het gedurfd als dat het goed woord is.... ? Zelf zou ik nooit met 2 kleine kinderen in een naar pis stinkend bouwval durven te wonen, want gezond kan het niet zijn.
Caro en Rutmer kochten het goedkoopste huis van Funda | Nieuws | gelderlander.nl

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.