Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Miraval schreef op 23-03-2025 om 15:52:

[..]

Nou ja...zij is niet de enige helaas. Ik weet uit ervaring hoe het gaat met theorie examens, en Britt is verre van een uitzondering.

Triest.

Maar als ze havo heeft gehad kan ze vast goed leren. Het zijn regels in het verkeer die ze gewoon moet kennen voordat ze met een auto aan het verkeer deelneemt.

Fleurtje_5 schreef op 23-03-2025 om 16:34:

[..]

Triest.

Maar als ze havo heeft gehad kan ze vast goed leren. Het zijn regels in het verkeer die ze gewoon moet kennen voordat ze met een auto aan het verkeer deelneemt.

Mwah... ik denk dat wanneer jij (algemeen) morgen theorie examen moet doen, je gaat zakken. Die examens zitten gewoon helemaal niet goed in elkaar en gaan meer om begrijpend lezen dan kennis van de regels.

https://www.ad.nl/binnenland/duterte-krijgt-rijst-na-klachten-over-nederlands-eten-in-gevangenis~a140097b/
Duterte lust het Nederlandse agv'tje niet. Gelukkig voor hem krijgt hij nu rijst.

Miraval schreef op 23-03-2025 om 17:13:

[..]

Mwah... ik denk dat wanneer jij (algemeen) morgen theorie examen moet doen, je gaat zakken. Die examens zitten gewoon helemaal niet goed in elkaar en gaan meer om begrijpend lezen dan kennis van de regels.

Is het geen plaatjes met multiple choice meer? Begrijpend lezen is een hel voor mijn dyslect.

Ik heb op bijna de laatste dag dat je theorie drie jaar geldig was i.p.v. één jaar, met een betere foutmarge, mijn theorie gedaan. 

Er stonden bij het CBR mensen uit Deventer die waren afgereisd naar Groningen in de hoop iemands plekje over te kunnen nemen.

Poezenmeisje schreef op 23-03-2025 om 19:32:

[..]

Is het geen plaatjes met multiple choice meer? Begrijpend lezen is een hel voor mijn dyslect.

Ik heb op bijna de laatste dag dat je theorie drie jaar geldig was i.p.v. één jaar, met een betere foutmarge, mijn theorie gedaan.

Er stonden bij het CBR mensen uit Deventer die waren afgereisd naar Groningen in de hoop iemands plekje over te kunnen nemen.

Jawel dat wel. Maar dan zitten er ook vragen bij hoe vaak per minuut je iemand in zijn mond moet blazen met beademen. Of hoevaak je op de borst moet drukken. Hoeveel brandstof je bespaard met het nieuwe rijden. Vragen met moeten/mogen... of kun je hier (vulmaarin) verwachten? En als je dan maar 2 fouten met kennis en 3 fouten met inzicht mag maken, dan is het niet gek dat het slagingspercentage landelijk op 39% ligt voor een 1e examen.

Bij een school wordt dan de normering aangepast wanneer het zo slecht is, maar het CBR heeft carte blanche helaas.

En Het is maar 1.5 jaar geldig. Ook zoiets bizars. Gehaald is gehaald zou ik zeggen, ik heb helaas weleens leerlingen die wegens omstandigheden dan opnieuw weer theorie moeten behalen.

Miraval schreef op 23-03-2025 om 17:13:

[..]

dit! 

Miraval schreef op 23-03-2025 om 19:41:

[..]

Jawel dat wel. Maar dan zitten er ook vragen bij hoe vaak per minuut je iemand in zijn mond moet blazen met beademen. Of hoevaak je op de borst moet drukken. Hoeveel brandstof je bespaard met het nieuwe rijden. Vragen met moeten/mogen... of kun je hier (vulmaarin) verwachten? En als je dan maar 2 fouten met kennis en 3 fouten met inzicht mag maken, dan is het niet gek dat het slagingspercentage landelijk op 39% ligt voor een 1e examen.

Bij een school wordt dan de normering aangepast wanneer het zo slecht is, maar het CBR heeft carte blanche helaas.

En Het is maar 1.5 jaar geldig. Ook zoiets bizars. Gehaald is gehaald zou ik zeggen, ik heb helaas weleens leerlingen die wegens omstandigheden dan opnieuw weer theorie moeten behalen.

auto theorie is echt belachelijk moeilijk. 

ook zoiets, ik had eindelijk mijn theorie gehaald maar door die kut corona waren er mega lange wachtlijsten en verliep mijn theorie op de zelfde dag dat ik weer mocht afrijden (als je zakt voor je praktijk moet je 2-3,of 4 als je pech hebt weken wachten).

cbr is echt een klote organisatie, ben geen fan, vooral in A'dam 

Theorie is moeilijk. En je mag per onderdeel maar zoveel fouten hebben, je kan niet compenseren. Ik heb vwo gedaan en heb er 5 keer over gedaan om het te halen (to be fair, en zijn na mijn slagen van het vwo genoeg dingen gebeurd in persoonlijke sfeer), en gezien ANWB ook niet zo'n fijn bedrijf is met lessen... Mag ik hem doodleuk opnieuw gaan halen.

Miraval schreef op 23-03-2025 om 09:49:

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5500578/cafe-mes-naam-veranderen-verwijzing-wapens-vlaardingen

Wat is het volgende? Waarschuwende teksten bij het messenrek bij Ikea?

Wat een betutteling ook weer vanuit de gemeente...

Ik zie echt allerlei reacties hierop.

"Help? 

Mijn slager verkoopt kogelbiefstuk.

Mijn visboer verkoopt scheermessen, zwaardvissen en zure bommen. 

Mijn groentenboer verkoopt granaatappels en snijbonen.

Mijn bakker verkoopt pistoletjes.

Mijn schoenenwinkel verkoopt stilettohakken.

Mijn nagelsalon verkoopt stilettonagels."

Het is een 1 april grap!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-03-2025 om 17:25

Miraval schreef op 23-03-2025 om 09:49:

https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5500578/cafe-mes-naam-veranderen-verwijzing-wapens-vlaardingen

Wat is het volgende? Waarschuwende teksten bij het messenrek bij Ikea?

Wat een betutteling ook weer vanuit de gemeente...

het blijkt een 1 april grap te zijn. 

Friezinnetje schreef op 24-03-2025 om 17:25:

[..]

het blijkt een 1 april grap te zijn.

Hahaha nou wel een hele goeie dan! 

https://www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5500754/onterecht-ontslag-verpleegkundige-fuckoff-spray

Lekker dan. Kijk dat het ontslag op staande voet niet gerechtvaardigd is, kan ik inkomen. Maar dan ook nog 4000 euro meekrijgen voor onterecht ontslag bovenop waar je recht op hebt vind ik behoorlijk. 23.000 euro aan extra kosten, voor de zorginstelling. 

Wat mij betreft mogen de regels omtrent ontslag op staande voet best een beetje opgerekt worden. Van werkgevers worden bepaalde dingen verwacht, maar die mag je zeker wel terug verwachten van je werknemer.

Miraval schreef op 24-03-2025 om 17:31:

[..]

Hahaha nou wel een hele goeie dan!

wel n week te vroeg dan

nlies schreef op 24-03-2025 om 18:01:

[..]

wel n week te vroeg dan

Waarschijnlijk eerder met het bericht gekomen dat het een grap is, vanwege de ophef die het heeft veroorzaakt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.