Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
wild-flower
27-02-2025 om 10:52
Na de twee dertienjarige jongens zijn nu 2 jonge meisjes van 12 en 14 opgepakt voor mishandeling en bewusteloos slaan van 2 vrouwen in de metro .
Wat is er in Godsnaam met de jeugd van nu aan de hand ?
https://www.nu.nl/binnenland/6347403/politie-arresteert-meisjes-van-12-en-14-voor-mishandeling-in-rotterdamse-metro.html
Poezenmeisje
27-02-2025 om 11:07
Er zit iets in het water, de lucht of de vaccinaties.
Mijn collega wordt gek van dit soort berichten. Haar zoon is 13, haar dochter 11.
Fleurtje_5
27-02-2025 om 11:16
Neweve schreef op 26-02-2025 om 18:07:
[..]
Katholieken vasten dan weer niet door helemaal niks te eten (dat houdt je geen 40 dagen vol), maar door bepaalde producten te laten staan.
Beide periodes geven een moment voor bezinning en zelfreflectie.
Een deel van de zeep is niet halal en ik lees online dat zeep vaak wordt gegeven als cadeau aan het eind van de Ramadan.
Dat doen moslims ook niet tijdens de Ramadan. Ze eten en drinken overdag niet, maar verleggen de maaltijden naar zonsondergang. En dan word het ruimschoots ingehaald.
De katholiek die echt aan vasten doet laat 40 dagen extraatjes achterwege. Eet dan sober. Als kind spaarden we dan snoepjes en koekjes (die we bv in een winkel of van een tante kregen) in het vastentrommeltje. De katholiek gaat dan niet elke avond taart eten en wijn drinken omdat de zon weg is. Pas na die 40 dagen is vasten voorbij.
Ik vind bezinning heel goed, ieder op zijn eigen manier. Boeit me niet echt. Maar om nu te doen alsof ze het zo zwaar hebben dat ze pakketten moeten sturen? Krijgen de andere gelovigen of ongelovigen dan ook wat extra's omdat zij overdag gewoon wel hun werk deden?
Fleurtje_5
27-02-2025 om 11:28
Meesje schreef op 26-02-2025 om 16:36:
Ik stel het me voor als een soort kerstpakket. En dan voor gedetineerden. Het is bij een kerstpakket ook niet zo dat mensen niks te eten, drinken hebben en geen verzorgingsproducten oid hebben. Het is een extraatje. En deze organisatie wil misdadige Moslims kennelijk een extraatje geven. Dat vind ik niet oneerlijk. Als een organisatie Joodse of Protestantse misdadigers kadootjes willen sturen mag dat toch ook.
Ik neem aan dat de gevangenis zelf geen feestjes gaat organiseren in de nacht. Wel dat mensen hun maaltijd later mogen nuttigen. Het pakket komt ook niet vanuit de gevangenis hè. Dat zou ik wel oneerlijk vindem
Alle gedetineerden moslims mogen voor mijn part een extraatje als ze tot bezinning zijn komen. Maar dat mogen andersgelovige gedetineerden ook. Op vandaag kom je niet meer in het gevang voor het stelen van een fiets, auto, of een appel bij de groenteman.
Als ik lid zou zijn bij de katholieke bloemschikbond en het zover heb geschopt om in de gevangenis terecht te komen, dan zou ik het ook fijn vinden als ik toch een kaartje of bloemetje zou krijgen. Als ik de gevangenis in ben beland omdat ik het inventaris van de bloemenwinkel kort en klein had geslagen en alle bloemen uit het water had gehaald waardoor ze verdort op de grond lagen, dan zou ik het begrijpen als de bloemschikvereniging mij geen bloemen zouden sturen maar wel een catalogus 'hoe ga ik met bloemen en planten om'.
Maar waarom doet de Overheid er aan mee? De Overheid hoort neutraal te zijn en dan ook andersgelovigen een pakket met zeep aanbieden.
Dit staat er in dat artikel:
Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) maakt dit jaar zo’n 5500 zogenoemde ‘ramadanpakketten’ voor gedetineerden tijdens de vastenmaand.
Daglichtlamp
27-02-2025 om 11:53
Het CMO is vergelijkbaar met de raad van kerken. Beiden zijn geen overheid.
Mooi zo'n initiatief, dan zie je dat er best parallellen zijn tussen christenen en moslims. Ook voor christenen hoort het bezoeken van gevangenen bij de werken van barmhartigheid.
Meesje
27-02-2025 om 11:53
Fleurtje_5 schreef op 27-02-2025 om 11:28:
[..]
Alle gedetineerden moslims mogen voor mijn part een extraatje als ze tot bezinning zijn komen. Maar dat mogen andersgelovige gedetineerden ook. Op vandaag kom je niet meer in het gevang voor het stelen van een fiets, auto, of een appel bij de groenteman.
Als ik lid zou zijn bij de katholieke bloemschikbond en het zover heb geschopt om in de gevangenis terecht te komen, dan zou ik het ook fijn vinden als ik toch een kaartje of bloemetje zou krijgen. Als ik de gevangenis in ben beland omdat ik het inventaris van de bloemenwinkel kort en klein had geslagen en alle bloemen uit het water had gehaald waardoor ze verdort op de grond lagen, dan zou ik het begrijpen als de bloemschikvereniging mij geen bloemen zouden sturen maar wel een catalogus 'hoe ga ik met bloemen en planten om'.
Maar waarom doet de Overheid er aan mee? De Overheid hoort neutraal te zijn en dan ook andersgelovigen een pakket met zeep aanbieden.
Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) maakt dit jaar zo’n 5500 zogenoemde ‘ramadanpakketten’ voor gedetineerden tijdens de vastenmaand.
Oh, dat bedoel je. Ja, dat zou ik ook een probleem vinden. Maar dr overheid doet niet mee aan die pakketten. Het is een organisatie die in contact is met de overheid. Ze zijn niet de overheid en de overheid draagt dus niet mee aan de pakketten.
Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) is een samenwerkingsverband van ruim 380 moskeeën en 10 moskeekoepels dat de belangen van moslims bij de Nederlandse overheid en politiek behartigt en hiervoor sinds 2004 officieel erkend is als gesprekspartner van de overheid
watertoren
27-02-2025 om 11:58
Fleurtje_5 schreef op 27-02-2025 om 11:16:
[..]
Dat doen moslims ook niet tijdens de Ramadan. Ze eten en drinken overdag niet, maar verleggen de maaltijden naar zonsondergang. En dan word het ruimschoots ingehaald.
De katholiek die echt aan vasten doet laat 40 dagen extraatjes achterwege. Eet dan sober. Als kind spaarden we dan snoepjes en koekjes (die we bv in een winkel of van een tante kregen) in het vastentrommeltje. De katholiek gaat dan niet elke avond taart eten en wijn drinken omdat de zon weg is. Pas na die 40 dagen is vasten voorbij.
Ik vind bezinning heel goed, ieder op zijn eigen manier. Boeit me niet echt. Maar om nu te doen alsof ze het zo zwaar hebben dat ze pakketten moeten sturen? Krijgen de andere gelovigen of ongelovigen dan ook wat extra's omdat zij overdag gewoon wel hun werk deden?
Marokkaanse mensen hier in de straat eten feestelijke gerechten met de familie na zonsondergang. Dat is altijd heel gezellig vertelde die buurvrouw. Ze komt ook altijd aan in gewicht tijdens de ramadan en dan volgt het suikerfeest nog. Moeten ze zelf weten maar ik noem dat inderdaad geen vasten.
Rogue
27-02-2025 om 14:07
Moordverdachte Mangione wordt bedolven onder fanmail: 'Stuur alsjeblieft niet te veel foto's'
De Amerikaanse Luigi Mangione, die in december vorig jaar werd aangehouden voor de moord op zorgverzekeringtopman Brian Thompson, heeft overal fans die hem steun betuigen.
Hij liet eerder weten alle brieven te lezen.
https://www.linda.nl/nieuws/buitenland/moordverdachte-luigi-mangione-fanmail/
Lollypopje
27-02-2025 om 14:47
Rogue schreef op 27-02-2025 om 14:07:
Moordverdachte Mangione wordt bedolven onder fanmail: 'Stuur alsjeblieft niet te veel foto's'
De Amerikaanse Luigi Mangione, die in december vorig jaar werd aangehouden voor de moord op zorgverzekeringtopman Brian Thompson, heeft overal fans die hem steun betuigen.
Hij liet eerder weten alle brieven te lezen.
https://www.linda.nl/nieuws/buitenland/moordverdachte-luigi-mangione-fanmail/
Hoewel ik zijn daad afkeur, vind ik het niet heel gek dat hij fanmail krijgt. Want in amerika komt het veel voor dat verzekeraars noodzakelijke zorg ontzeggen met allerlei vage redenen, waardoor ook veel patiënten overlijden. Daarom vindt hij veel steun voor zijn daad. Zij zien dat als een koekje van eigen deeg
Wieder
27-02-2025 om 16:07
Fleurtje_5 schreef op 27-02-2025 om 11:28:
[..]
Oh, ik dacht al: waarom maak je je daar zo druk om? Maar je dacht dat ze die pakketten van onze belastingcenten kregen...
Yumi
27-02-2025 om 16:15
Hoe opmerkelijk kan het zijn?
Het is weer bijna carnaval en het is afwachten hoe de burgemeester dit jaar tevoorschijn komt. Niet dat ik zelf carnaval vier, maar ik kan me hier wel over verbazen...
Meesje
27-02-2025 om 16:45
Yumi schreef op 27-02-2025 om 16:15:
Het is weer bijna carnaval en het is afwachten hoe de burgemeester dit jaar tevoorschijn komt. Niet dat ik zelf carnaval vier, maar ik kan me hier wel over verbazen...
![]()
Elvis lijkt op roodkapje, daar kan ik me over verbazen 
Fleurtje_5
27-02-2025 om 16:56
watertoren schreef op 27-02-2025 om 11:58:
[..]
Marokkaanse mensen hier in de straat eten feestelijke gerechten met de familie na zonsondergang. Dat is altijd heel gezellig vertelde die buurvrouw. Ze komt ook altijd aan in gewicht tijdens de ramadan en dan volgt het suikerfeest nog. Moeten ze zelf weten maar ik noem dat inderdaad geen vasten.
Een vroegere collega van mij heeft het er ook steeds over. Tijdens Ramadan is het elke avond feest bij haar in de straat/buren, tig auto's op de stoep en voor de deur, een drukte van belang, bbq-en onder het afdak. En mijn collega moet overdag werken en kan dan niet slapen.
Fleurtje_5
27-02-2025 om 16:58
Wieder schreef op 27-02-2025 om 16:07:
[..]
Oh, ik dacht al: waarom maak je je daar zo druk om? Maar je dacht dat ze die pakketten van onze belastingcenten kregen...
Nee dat dacht ik NIET.
Ik vind het gewoon onderscheid maken op grond van een geloof of ongeloof. Als een moslimgemeenschap dit doet ben ik niet echt verbaasd, maar als ze subsidie krijgen van de Overheid betekend het dat de Overheid mee doet met onderscheid maken.
Fleurtje_5
27-02-2025 om 17:04
Yumi schreef op 27-02-2025 om 16:15:
![]()
Die Elvis