Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Malibu2
22-04-2024 om 21:25
Daglichtlamp schreef op 22-04-2024 om 17:03:
Aboutaleb: 'Fakkels uit stadion houden lastig, meegenomen in intieme delen' - https://nos.nl/l/2517762
Ik moet er toch echt niet aan denken
lientje69
22-04-2024 om 22:39
https://www.telegraaf.nl/financieel/1375503961/dnb-als-bevolking-niet-meewerkt-dan-verplicht-spaargeld-inzetten-om-woning-te-verduurzamen
Werkelijk? De DNB wil bepalen wat ik met mijn spaargeld doe?
En 10000 is genoeg als buffer? Wie zijn zij om dat voor mij te willen bepalen? Mijn is zzp-er en heeft een ongeneeslijke ziekte. Als zijn ziekte weer opvlamt, moeten wij leven van die buffer. 10000 is dan rap op hoor...
Ik vind dit echt te zot voor woorden.
Schemerlampje
22-04-2024 om 22:49
lientje69 schreef op 22-04-2024 om 22:39:
https://www.telegraaf.nl/financieel/1375503961/dnb-als-bevolking-niet-meewerkt-dan-verplicht-spaargeld-inzetten-om-woning-te-verduurzamen
En 10000 is genoeg als buffer? Wie zijn zij om dat voor mij te willen bepalen? Mijn is zzp-er en heeft een ongeneeslijke ziekte. Als zijn ziekte weer opvlamt, moeten wij leven van die buffer. 10000 is dan rap op hoor...
Helemaal met je eens. En als je niet genoeg buffer hebt mensen verplichten om te lenen???
Is er toch nog een voordeel aan het huren in de vrije sector wat wij doen…
Poezenmeisje
22-04-2024 om 23:05
Wat is 10.000 euro voor een buffer? Als je je baan kwijt raakt is dat in drie, vier maanden verdampt.
Een nieuwe auto is al snel 25.000 euro. Voor een auto ga ik écht niet lenen.
Waar bemoeit die vent zich mee?
Fleurtje_5
23-04-2024 om 08:50
Poezenmeisje schreef op 22-04-2024 om 20:55:
Okee, ik kan heel wat hebben, maar een fakkel?
Fakkels vind ik ook geen goed idee. Al dat vuur op gezichtshoogte. Zo dicht bij de wapperende haren en synthetische mutsen en jassen.
Fleurtje_5
23-04-2024 om 08:52
Van de zotte.
citroentje
23-04-2024 om 09:05
Aboutaleb vertelde dat intiem fouilleren geen doen is. Misschien moeten ze dan de beveiliging 100 meter voor de ingang zetten en iedereen de laatste 100 meter laten rennen. Dan haal je de fakkeldragers er zo uit!
Yumi
23-04-2024 om 09:13
Allereerst de opmerking dat ik echt blij ben dat deze mensen geholpen worden! Toch ben ik bang dat dit niet de juiste manier is.
De Gemeente Arnhem gaat de schulden afkopen van een groep mensen, ongeacht hoe ze aan die schulden gekomen zijn. Ze hoeven niets terug te betalen, dat geeft een nieuwe start maar daar leren ze waarschijnlijk niets van. Wat mij betreft, zou er een voorwaarden aan vast mogen zitten, leren omgaan met geld, d.m.v. begeleiding.
"We kijken niet naar de manier waarop mensen in de schulden zijn gekomen. Mensen die schulden hebben, zijn niet schuldig. Het gaat er niet om hoe je in de problemen komt, het gaat erom hoe je eruit komt."
Arnhem koopt schulden van armste inwoners op | RTL Nieuws | RTL.nl
Moirmel
23-04-2024 om 09:28
citroentje schreef op 23-04-2024 om 09:05:
Aboutaleb vertelde dat intiem fouilleren geen doen is. Misschien moeten ze dan de beveiliging 100 meter voor de ingang zetten en iedereen de laatste 100 meter laten rennen. Dan haal je de fakkeldragers er zo uit!
Leuk beeld.
Misschien is het nog nuttiger om op sociale media voetbalhooligans met fakkels af te schilderen als kontneukers, denk dat ze daar wel gevoelig voor zijn.
Doemijdieglazenbol
23-04-2024 om 10:10
Yumi schreef op 23-04-2024 om 09:13:
Allereerst de opmerking dat ik echt blij ben dat deze mensen geholpen worden! Toch ben ik bang dat dit niet de juiste manier is.
Het doel van dit experiment ligt “achter” de schulden. En daar is wel veel begeleiding bij.
Het gaat om een experiment. De gemeente hoopt aan te tonen dat als schulden helemaal zijn verdwenen, andere problemen als huiselijk geweld, verslaving, verwaarlozing en werkloosheid sneller en beter kunnen worden aangepakt.(…)
Bij de start krijgen gezinnen met kinderen voorrang. Die huishoudens krijgen na het verdwijnen van hun schulden gedurende twee jaar intensieve begeleiding om hun overige problemen aan te pakken. Daarvoor moeten ze zelf een plan maken.
volgens mij heb ik eerder van dergelijke proeven gehoord en hadden die hoopgevende resultaten.
Yumi
23-04-2024 om 18:26
Doemijdieglazenbol schreef op 23-04-2024 om 10:10:
[..]
Het doel van dit experiment ligt “achter” de schulden. En daar is wel veel begeleiding bij.
Het gaat om een experiment. De gemeente hoopt aan te tonen dat als schulden helemaal zijn verdwenen, andere problemen als huiselijk geweld, verslaving, verwaarlozing en werkloosheid sneller en beter kunnen worden aangepakt.(…)
Bij de start krijgen gezinnen met kinderen voorrang. Die huishoudens krijgen na het verdwijnen van hun schulden gedurende twee jaar intensieve begeleiding om hun overige problemen aan te pakken. Daarvoor moeten ze zelf een plan maken.
volgens mij heb ik eerder van dergelijke proeven gehoord en hadden die hoopgevende resultaten.
Oké dat klinkt heel anders, dit lees ik niet in het bericht. 👍️
Netherfield
23-04-2024 om 22:10
Volgens het Nibud moeten wij als gezin met koophuis en een auto een buffer van € 25.000 hebben. Dus waar de DNB die €10.000 vandaan heeft? Ben wel benieuwd wat diegene zelf op de spaarrekening heeft en waarvoor ze allemaal lenen. Al wil ik €80.000 op mijn spaarrekening zetten. Kom op zeg.
(zou ik best willen trouwens. Duurt nog wel een jaar of heel veel)
Fleurtje_5
24-04-2024 om 15:52
Zijn slachtoffers waren kwetsbaar en op leeftijd.
Het heeft wel lang geduurd, maar nu is het dan toch zover.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20240424_94251160
.......
Het tuchtcollege oordeelt dat sprake is van een patroon. De tuchtrechter veroordeelde hem enkele jaren geleden al tot een tijdelijke schorsing vanwege seks met een patiënte. Dat hij daarna opnieuw in de fout is gegaan, geeft aan dat er ‘onvoldoende sprake is van reflecterend en lerend vermogen’, oordeelt de tuchtrechter.
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd dwong de Brunssumse huisarts vorig jaar ‘onmiddellijk’ te stoppen met werken na een nieuwe melding van seksueel grensoverschrijdend gedrag. In afwachting van de uitspraak in hoger beroep in de verkrachtingszaken was Van P. toen nog aan het werk.
..........
:quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/05a6dbb4-763c-11ec-b5f8-02d1dbdc35d1.jpg)